Jump to content

TaDenRIng

Members
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

About TaDenRIng

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

791 profile views
  1. crabs in a bucket. gjør det som gjør deg lykkelig. hva er galt med å være litt egoistisk? du lever livet for deg selv og ikke for andre mennesker.
  2. legg ved et bilde av kropp. Blir litt meningsløst å gi råd når man ikke vet utgangspunktet. Mulig du ikke har et helt objektivt syn på egen kropp (gjelder for de fleste), og da kan jo gode råd bli helt feil.
  3. tja, muligens litt pirk, men tenker at du ikke skal så langt ned med hofta. Om startposisjonen blir litt høyere, så blir ryggen også mer nøytral da den virker litt for hyperextended noen ganger. Nøytral nakke er riktignok hovedmomentet her som nevnt lengre opp.
  4. støtter trådstarter. bare å legge ut bilder. for science and other stuff.
  5. nei, jeg ville bare få frem at jeg er blant de 10% som har synlig six-pack når jeg sitter på samme måte som i det bildet TS postet. liten relevans til tråden ellers
  6. Godt å være utenfor de 90% jacked af.
  7. Så lenge du er over 18 år bestemmer helt over deg selv, og gjør du det du selv vil. Det er ditt liv som du lever på den måten som gjør deg glad og gir deg mening. Det at enkelte familiemedlemmer og andre i din omgangskrets ikke liker at du endrer deg får være deres problem og ikke ditt. Livet er for kort til at man skal føye seg etter andre sine meninger og forventinger til deg som person. Riktignok, så er bekymringene sikkert vel ment og det at han har vært rus-avhengig tidligere gjør nok at varsellampene blinker. Det ville de nok gjort for de fleste. Det er ikke et miljø man vanligvis forbinder med "ren og sunn idrett". At samboeren din misliker at du trener og henger i lag med en annen mann så mye virker jo egentlig normalt. Du tok kontakt med han og plutselig trener dere sammen 5x ganger i uka? jeg vet hvordan jeg ville tolket det. Jeg tror jo også at om du endringene dine innenfor kosthold/treningen hadde skjedd uten at denne andre "mannen" var i bildet, så ville det heller ikke vært like mye uro.
  8. Om det dukker opp tanker om at du spiser usunt fordi du spiser kesam, så burde varsellampene begynne å blinke. Du virker meget bevisst på hva du putter i deg på daglig basis, og det er bra! Bare ikke la det gå til hodet på deg. Fortsett å spis sunt og "rent" men vær bevisst på tvangstankene som ligger i bakhånd Siden du skriver loggbok, så har du jo god kontroll på treningen din fra mnd til mnd. Jeg kan jo anbefale deg å skrive ned dags-formen på trening og maten du spiser. følte du at du hadde mye energi? kjente du deg sliten før du startet? osv. Over tid kan dette være gull verdt å se tilbake på, og være en god indikator for progresjon/stagnasjon. Det vil også funke godt for å finne ut hva du burde forbedre og optimalisere eller kutte ned på. Mye å hente av informasjon her mao. Ellers så er det fortsatt ingen fasit på hver enkelt person burde spise og forskjellige eksperter anbefaler forskjellige tilnærminger til mat, måltider og kosthold. Så det å gi deg et konkret svar er vanskelig. Som et utgangspunkt kan du jo lese gjennom denne for å få en bedre forståelse av hva kostholdet ditt burde bestå av. hhttp://www.bodybuilding.com/content/macro-math-3-keys-to-dialing-in-your-macro-ratios.html
  9. Det er relevant å vite hvilken idrett du trener for å komme med råd om du opp eller nedgang i vekt, eller om det så relevant overhodet? Likevel, så vil jeg tro at i de fleste tilfeller så er ikke vekten hovedproblemet. Det er ofte mye å hente på å faktisk legge på seg muskler og å trene på riktig måte. Om kostholdet ditt er bra og regulert, så vil også fett-prosenten gå ned. Dette er det optimale for nesten enhver idrettsutøver.
  10. TaDenRIng

    Dagens Glade

    oppe i 8 stk. nå. #progresjon
  11. er vel heller meget få som kan kose seg med en boks tunfisk. Det handler mer om prioriteringer rundt det å bevisst velge sunne matvarer. Gjengangere for min del er tunfisk, kikerter, og bønner som det aller billigste. etter det kommer svinekjøtt, kylling og noen varianter fisk.
  12. Om målet ditt er å bli en bedre løper og få en lettere kropp er det bare en ting som gjelder: "Få kontroll på maten du spiser!" Du vil automatisk gå ned i vekt om du ligger i kcal underskudd. I teorien er det enkelt, men i praksis er det vanskeligere. Jeg vil anbefale deg å spise så rent som mulig = ikke noe ferdigmat. Frukt, grønnsaker, ris og en eller annen form for protein holder lenge. Da kan du spise en stor mengde mat, og du vil fortsatt kunne ligge i underskudd. Viktig å gjøre litt egen research, men gir dette gir deg en dytt i riktig retning. Husk at dette må ligge i grunnen om du vil ha optimal fremgang. Å spise riktig er første-prioritet. Jeg ville kuttet ned på motbakkeløpene til max 1 gang i uka. Det tærer mye på energien man har tilgjengelig og utbytte er ikke, så stort. du kan heller ha flere rolige løpeturer i uka og dette uten at beina er helt skutt dagen derpå. Du bygger dessverre ikke styrke i beina av å løpe, det gjør du med squats, bulgarske utfall mm. og 5x5 (om det var tanken bak ) Å miste motivasjonen er aldri morsomt, men ting tar tid. Om du kutter for hardt på kaloriene, så vil du mest sannsynlig gå på en smell og dyppe hodet, kne og tå i junkfood (been there, done that). Her gjelder det å legge en slagplan, være tålmodig og vite at resultatene kommer garantert om du gir det tid. Ellers, så er det fenomenalt at du har gått fra 130 til 80 kg. Stå på!
  13. tja, at man "ikke nødvendigvis er usunn fordi en er feit" er jo et intetsigende utsagn.
  14. er student selv, og er godt kjent med å sitte stille store deler av dagen. likevel, så er nok dagsformen min bedre enn de fleste andre i dette landet. Selv trener jeg rundt 1-2 timer styrke hver dag og rundt 3 timer kondisjon i uka. that's it. Det er ikke mye mtp. alle timene man har tilgjengelig i døgnet. Jeg vil anbefale deg å ligge på et lite kcal overskudd slik at det blir lettere å gjennomføre trening og slik at musklene dine får lov til å gro. Det å tro at underskudd og trening er veien å gå for fast kropp er ofte noe man gjør når man er ny innen styrketrening. Det er nok endel her på forumet som har erfart at kroppen ikke blir slik man ville med dette som utgangspunkt. Turgåing er meget bra, men pass først og fremst på at kostholdet ditt er bra. Her må du bare få oversikt og prøve å spise så rent og sunt som mulig, men likevel ligge noen hundre kcal over vedlikehold. det er tross alt på kjøkkenet at magien bak treningen skapes Husk at musklene ikke kommer over natta, men ta formbilder av deg selv, så vil du se fremgangen etter noen uker. Jeg skal love deg at du vil bli fornøyd med fremgangen.
  15. Vil også supplere med at tung styrketrening er veien til faste lår. 5x5 er perfekt for dette. ja, ting tar tid, men resultatene du får etter lengre tid med trening er definitvt verdt det!
×
×
  • Create New...