Gå til innhold

''Dette er samboern min, er hun ikke flott?''


Anbefalte innlegg

Jeg mener absolutt damen på bildet er overvektig, om hun sees på som normal i dagens samfunn, så har denne antifitness trenden gått alt for langt. Men hver sin smak i guess.

Anbefaler at du revurderer ditt kroppssyn for det er ganske forskrudd hvis du mener dette er en overvektig person.

Fett er ikke det motsatte av sunnhet. Litt fett på kroppen er sunt og gir økt levealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor roper alle troll så fort noen sier seg uening med deres egne påstander? Hva er det du mener med at jeg troller? Er det så hinsides at jeg mener hun har for mye fett på kroppen til å kunne gå som et ideal innen sunnhet? Er det å trolle?

Hvorfor er ikke Camilla ett ideal innen sunnhet? Hva er definisjonen på sunnhet egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt er vel allerede definert? En BMI over normalsjiktet? (vanligvis definert som alt over 25. Jeg er per def overvektig. Ser på meg selv som sunn, men det endrer ikke at jeg er overvektig)

EDIT: Jeg har ikke noe vettugt å komme med. Hurra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overvekt

Å definere overvekt kan være vanskelig. Når vi bruker begrepene overvekt og fedme, mener vi vanligvis: Tilstander hvor det er et overskudd av fett på kroppen i forhold til det som er ønskelig

Er det ikke nettopp dette artikkelen handler om? At man i dag har et forvridd bilde på hva som er normalt og ønskelig? Det er ikke antifitness, det er du som underbygger det forvrengte synet til samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nettopp dette artikkelen handler om? At man i dag har et forvridd bilde på hva som er normalt og ønskelig? Det er ikke antifitness, det er du som underbygger det forvrengte synet til samfunnet.

HVILKET FORVRENGT SYN? DET DU IKKE LIKER? Herrejesus jeg er så lei av at folk bestemmer hva som er ønskelig - så lenge de kan få lov til å beskytte de "uthengte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bestemmer hva som er ønskelig?

Verken du eller jeg. Jeg regner med at det snakk om ønskelig utfra et helseperspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt

Å definere overvekt kan være vanskelig. Når vi bruker begrepene overvekt og fedme, mener vi vanligvis: Tilstander hvor det er et overskudd av fett på kroppen i forhold til det som er ønskelig

http://nhi.no/livsstil/kosthold/overvekt/overvekt-hva-er-det-1496.html

Det er forskjell på overvekt og fedme. Det finnes mål man kan ta for å definere om du er det ene eller andre. Dette vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis BMI er godt under 25 så er det jo ikke noe å tvile på. Da er det ikke overvekt :)

Er den over 25 så er det heller ikke noe å tvile på. Da er det definert som overvekt.

Sunnhet og fedme er irrelevant for akkurat det begrepet.

BMI er jo en tullete indikator da. Vi er vel omtrent overvektige alle som trener og har litt muskler. Jeg har selv BMI over 25, men de fleste vil si jeg er slank/tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke hele denne diskusjonen totalt skivebom utifra hva den opprinnelige tanken var bak bildet og kommentaren? Er ikke poenget at man ikke skal trenge å ha en kropp som kan plasserers i en spesifikk bås for å være glad, sunn og fornøyd? Man har lov å være glad selv om man ikke har sixpack. Man har lov å være fornøyd selv om man ikke har blodårer over alt. Man kan være sunn selv om man ikke kommer inn i de minste buksene.

Det er vel på ingen måte et forsøk på å indoktrinere oss med en NYTT sunnhetsideal. Poenget er vel at vi skal gå vekk fra disse idealene og heller gå inn i oss selv og gjøre det som gjør OSS glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke hele denne diskusjonen totalt skivebom utifra hva den opprinnelige tanken var bak bildet og kommentaren? Er ikke poenget at man ikke skal trenge å ha en kropp som kan plasserers i en spesifikk bås for å være glad, sunn og fornøyd? Man har lov å være glad selv om man ikke har sixpack. Man har lov å være fornøyd selv om man ikke har blodårer over alt. Man kan være sunn selv om man ikke kommer inn i de minste buksene.

Det er vel på ingen måte et forsøk på å indoktrinere oss med en NYTT sunnhetsideal. Poenget er vel at vi skal gå vekk fra disse idealene og heller gå inn i oss selv og gjøre det som gjør OSS glad.

10 poeng:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla er vel langt i fra overvektig på noen parametre?

Derfor kan hun ikke defineres som overvektig. Hva man personlig synes er vel irrelevant da dette er objektivt målbart.

Subjektiv mening blir noe annet.

- Dette har vel aldri handlet om at man ikke kan være tynn. Som noen har fått for seg i ymse kommentarfelt.

- Det har vel aldri handlet om personlig preferanse. Som noen har fått for seg i ymse kommentarfelt.

- Dette har vel aldri handlet om beskyttelse av de som har tydelig fedme eller overvekt. Som noen har fått for seg i ymse kommentarfelt.

Det handler vel mer om at man skal trives med seg selv, og at man ikke måtte etterstrebe noe for å blidgjøre et vridd syn på skjønnhet og helse som er i de fleste tilfeller totalt urealistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke hele denne diskusjonen totalt skivebom utifra hva den opprinnelige tanken var bak bildet og kommentaren? Er ikke poenget at man ikke skal trenge å ha en kropp som kan plasserers i en spesifikk bås for å være glad, sunn og fornøyd? Man har lov å være glad selv om man ikke har sixpack. Man har lov å være fornøyd selv om man ikke har blodårer over alt. Man kan være sunn selv om man ikke kommer inn i de minste buksene.

Det er vel på ingen måte et forsøk på å indoktrinere oss med en NYTT sunnhetsideal. Poenget er vel at vi skal gå vekk fra disse idealene og heller gå inn i oss selv og gjøre det som gjør OSS glad.

Ja la oss alle være hippier og gjøre det som gjør OSS glade! Vi må i alle fall ikke la diskusjonen ta den retning den vil, for her skal vi kverne rundt den opprinnelige tanken til vi alle blir enige i en salig harmoni.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at man må være tynn, feit eller perfekt. Det handler om at man kan være fornøyd med seg selv uansett hvordan man ser ut.

Det finnes kroppsbyggere med tilnærmet perfekt fysikk som kan ha dårligere tanker om seg selv enn en som er overvektig. Tanker og følelser kommer innenfra, og man "våken" så legger man merke til at det er ens egne tanker som skaper følelsen man har om seg selv.

Det handler ikke om hvordan man ser ut i det hele tatt. Det handler om hvordan man velger å se seg selv.

Om noen synes man bør legge på seg, slanke seg, bygge mer muskler osv. så er det tankene vi skaper om det som blir sagt som bestemmer om vi lar det gå inn på oss eller ikke. De som rakker ned på andre oppnår ikke annet enn å bare styrke sitt eget ego.

Det jeg vil frem til er at hvordan vi har det med oss selv skapes i oss selv, ikke fra de ytre omstendighetene vi er i.

Litt knotete sagt, men det er slik jeg opplever poenget med artikkelen. Ikke noen ny sunnhetsideal, men TANKEN vi har om oss selv.

Bra artikkel (y)

Er forresten inne på litt av samme tema her: http://fitnessbloggen.no/hvordan-bli-kvitt-de-vonde-folelsene/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...