Gå til innhold

SofieS

Medlemmer
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av SofieS

  1. Tusen takk for svar :-) Jeg har alltid hatt god forbrenning, så jeg lurer på om jeg er en av de som trenger å ligge ganske høyt på kaloriene for å få igjen for de timene jeg legger på gymmet. Begynner og loggføre fra imorgen og starter på 2400, så ser jeg. Det er jammen meg endel mat som skal klemmes inn, tar litt tid å bli vant til det
  2. Jeg er 24 år og trener 3-5 ganger i uken, styrketrening. 176 cm høy, og veier 70 kg. Nå skal jeg begynne på crossfit, og ser for meg 2-3 crossfitøkter i uken, og 2-3 rene styrkeøkter. Ellers er jeg ikke kjempeaktiv; går på skole, så det blir endel sitting, og kjører lite cardio utenom sporadiske gåturer. Hvor mye mat trenger jeg? Jeg har spist opp mot 2400 kcals, men det kan godt hende det er for lite til å få de resultatene jeg vil ha. Jeg er ikke redd for å legge på meg, og trenger heller å bygge muskler fremfor å tenke på fett %. Noen som har noen meninger her? Andre jenter som
  3. Takk for svar! Jeg måtte bare få det ut et sted FØR jeg får svar av legen Hjelper å "snakke" med andre, selv om ingen kan diagnostisere meg over nett. *ler*
  4. Hei alle sammen! Jeg har fått et frustrerende problem, og håper noen kan dele sine erfaringer/tips med meg. Atter en gang kommer jeg lei meg hjem fra trening fordi pusten har blitt så dårlig, og styrketreningen gjør meg mer ubehagelig sliten enn det som er normalt. Dette har holdt på ca. siden mai. Eksempelvis kan et eneste sett med tung markløft gjøre meg helt kjørt. Det føles som at pusten ikke kommer lenger enn til mellomgulvet når jeg trekker den inn. Å gå opp en lang trapp/bakke har samme effekten, det føles som jeg har et oksygenopptak på - 4 Jeg trodde det var eksamensstress, og t
  5. Jesus.. Det eneste Camilla og Andreas har måttet forsvare seg for er vel de meningene som andre påstår at de har?
  6. I disse dager setter jeg pris på enhver motvekt til "fitnesshysteriet" som noen kaller det. Om det er noe man skaper for seg selv, eller om det faktisk er reellt, kan jo diskuteres. Jeg har iallefall skapt det i mitt eget hode. Jeg synes det var et flott stunt av Andreas og Camilla, og det jeg klarer å tolke ut av det, er dette: - Du kan være fornøyd med deg selv, selv om fettprosenten din er over 20. - Ro ned fokuset, og ta vare på deg selv. Jeg synes man skal være forsiktig med å ilegge Andreas meninger han ikke har, for så å kritisere dette. Det er helt tydelig for meg at han
  7. Jeg er veldig fornøyd med servicen hos Sportamore.no At tightser er litt gjennomsiktige bryr jeg meg faktisk ikke om. Hvis folk synes det er så sensasjonelt å se konturene av undertøyet til andre, så får de bare ha det gøy med det. Jeg er fornøyd med denne tightsen fra NIKE http://www.sportamore.no/produkt/59261-nike-pro-hypercool-capri-w og denne fra H&M: http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/2QV%200199370%20005%2034%205401.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&se
  8. Klart det, men hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre noe man egentlig liker å gjøre, er egentlig poenget mitt.
  9. Jeg har et fryktelig dumt, eller kanskje fryktelig smart spørsmål : Hvorfor er det slik (iallefall for meg) at når man har hatt et opphold fra treningssenteret på for eksempel 4-5 dager eller lengre, så er det ofte kjempevanskelig å dra seg ned på gymmet igjen? Av og til ville jeg liksom heller dødd, enn å gå på trening, men når jeg endelig har kommet meg ned, så er det greit. Jeg vet at jeg liker å trene, jeg liker følelsen etter jeg har trent. Så hvorfor er det slik, da? Har tenkt på at det er som at man glemmer hvor vondt det er å føde, derfor kan man gjøre det igjen. Bare omvendt:
  10. Min teori er at pågangen har blitt så stor de siste månedene at de ikke klarer å følge opp. Jeg fikk forøvrig svar på mailen min om at kjøpet var hevet. De kunne tydeligvis ikke skaffe en ny bukse. Tror ikke jeg kommer til å bestille derfra igjen, selv om det jo kan hende at jeg var uheldig denne gangen.
  11. Det var nok på den tiden da kundeservicen var bedre
  12. De sender faktura når du har bestilt buksen, med betalingsfrist på 14 dager. Og så sender de buksen med en gang. Ergo trenger man ikke å betale før de sender den. Det har de gjort med min også, sendt 2 april, men jeg har ikke fått noen bukse, så da forventer jeg at de ordner opp i det.
  13. Har du betalt for dem, an-nas? Idag fikk jeg purring på fakturaen som jeg ikke har betalt fordi jeg ikke har fått noen bukse. Helt i orden det selvfølgelig, men hvis ikke det skjer noe før utløpsdatoen her, så blir det litt dumt. Jeg har sendt mail til Weightless og sagt at jeg forventer at de sender en ny bukse, hvis ikke vil jeg heve kjøpet. Og så sendte jeg melding til firmaet som har ansvaret for purring og oppfølging av pengekrav, og spurte hva jeg skulle gjøre hvis buksene faktisk ikke kommer, fordi jeg ikke er interessert i å betale for noe jeg ikke får. Har også hørt at de sl
  14. Jeg bestilte mine 1. april, og har ikke fått de enda. Da jeg sendte mail etter 7 dager og lurte på hvor lang tid det tok, fikk jeg etter 2 dager et standardsvar: "Leveringstid er 1-4 dager" osv. Jeg lurte på hvor lang tid det tok med mine bukser.... Det er nok til å pisse meg av litt altså, de får jammen meg svare skikkelig på kundehenvendelser, spesielt når det ikke går an å ringe til dem. Vi får håpe de kommer snart!
  15. At ingen har nevnt Jack&Jones buksene er for meg et mysterium, store gutters bestevenn, evt. beste bukse Jack&Jones har to modeller som passer for dere. Den ene heter Stan Osaka. Den har god plass i lårene, og er litt smalere nede i leggene. Den andre heter Boxy Powell, og har enda litt mer plass i lårene, samt at den er vid nede også. Solgte masse av disse modellene til velbygde gutter når jeg jobbet i klesbutikk, eneste buksene de kunne bruke sa de
  16. Hvordan spiser du? Det som hjelper for meg er: - Trening! Når jeg har trent, så har jeg ikke lyst til å spise dårlig mat/godteri etterpå. Tror det har noe med at jeg ikke vil ødelegge for meg selv på den måten. - Bra mat, og god mat. Spiser meg mett på skikkelig mat, og da har jeg ikke så lyst på godteri etterpå. - Du kan jo forsøke å innbille deg selv at du ikke tåler sukker, og at du derfor ikke må spise det. Det høres kanskje merkelig ut, men det har fungert for meg. Etterhvert mister man lysten rett og slett. Jeg har store planer om å late som at jeg har glutenallergi når jeg fl
  17. Tror jeg ikke. Men jeg sa til henne at, pokkeren heller, hvis du vil så kan jeg finne en hel masse som motbeviser det foreleseren din sier, dette er jo mennesker som underviser i ernæring, og så kan de ikke elementære ting om emnet en gang.
  18. Jeg pratet med en kollega på jobben om kosthold, proteiner og diverse. Kollegaen min studerer folkehelse, og det innebærer at de har ernæring som ett fag. Hun fortalte meg at de lærte på dette kurset at proteinshake ikke hadde noe for seg, fordi kroppen ikke klarte å ta opp proteinene i den. Videre lærte de at kroppen bare kunne ta opp så og så mye proteiner på en gang, dermed var det ikke noe vits i å spise så mye av dette. Det som ble "til overs" forsvant jo bare. Seriøøøøøøst?? Kollegaen min har heldigvis vett nok oppi toppen til å tenke selv, så hun forsto jo at dette ikke var rik
  19. Åhoi, det var i øverste sjiktet på pris, hvor skal du ta? Og ja, ta heller for stort enn for lite! Jeg ble litt *wæææ* når jeg fikk se "meg selv" på 3d fremstillingen på konsultasjon med 400 gram, selv om jeg egentlig ville ha så store som det var plass til. Det så så stort ut plutselig Men legen på Fornebu sa til meg at han regnet med at jeg ville se en forskjell når jeg var ferdig, spesielt siden jeg hadde pupper fra før av, og bare ville ha større fordi jeg synes store pupper er pent Nå er det 3,5 mnd siden, og jeg fikk 405/375 (var det det var plass til). Jeg skulle gjerne hatt større
  20. Vet ikke om dette var myntet på meg. Jeg sa iallefall tidligere at jeg ville trene styrke. Spørsmålet mitt var iallefall om det ville ha noen som helst effekt da jeg ikke har spesielt mye muskler å beholde/prøve å ikke miste under diett. Bedre formulert; Om PSMF var noe for en person uten så mye muskler å "ta vare på".
  21. Forstår at nok protein er viktig ja. Forstår ikke helt svaret ditt, er det trolig at PSMF ville gitt et bedre resultat når målet mitt er å gå ned i vekt? Selv om man ikke nødvendigvis går ned i vekt med hard styrke og et bra kosthold, vil det jo etterhvert gi resultater i form av mindre fett og mer muskler = bedre kropp. Er bare usikker om 4 uker med styrke og bra mat vil gjøre at jeg føler meg nogenlunde klar for sommeren. (Er 4 uker til jeg skal til Tyrkia, vil gjerne få strammet litt opp til den tid). Det er jo ikke mye som forandres på 4 uker, men tror små forskjeller kan gjøre mye siden j
×
×
  • Opprett ny...