Jump to content

SofieS

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About SofieS

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tusen takk for svar :-) Jeg har alltid hatt god forbrenning, så jeg lurer på om jeg er en av de som trenger å ligge ganske høyt på kaloriene for å få igjen for de timene jeg legger på gymmet. Begynner og loggføre fra imorgen og starter på 2400, så ser jeg. Det er jammen meg endel mat som skal klemmes inn, tar litt tid å bli vant til det
  2. Jeg er 24 år og trener 3-5 ganger i uken, styrketrening. 176 cm høy, og veier 70 kg. Nå skal jeg begynne på crossfit, og ser for meg 2-3 crossfitøkter i uken, og 2-3 rene styrkeøkter. Ellers er jeg ikke kjempeaktiv; går på skole, så det blir endel sitting, og kjører lite cardio utenom sporadiske gåturer. Hvor mye mat trenger jeg? Jeg har spist opp mot 2400 kcals, men det kan godt hende det er for lite til å få de resultatene jeg vil ha. Jeg er ikke redd for å legge på meg, og trenger heller å bygge muskler fremfor å tenke på fett %. Noen som har noen meninger her? Andre jenter som har erfaringer å dele? Setter pris på alle tips :-)
  3. Takk for svar! Jeg måtte bare få det ut et sted FØR jeg får svar av legen Hjelper å "snakke" med andre, selv om ingen kan diagnostisere meg over nett. *ler*
  4. Hei alle sammen! Jeg har fått et frustrerende problem, og håper noen kan dele sine erfaringer/tips med meg. Atter en gang kommer jeg lei meg hjem fra trening fordi pusten har blitt så dårlig, og styrketreningen gjør meg mer ubehagelig sliten enn det som er normalt. Dette har holdt på ca. siden mai. Eksempelvis kan et eneste sett med tung markløft gjøre meg helt kjørt. Det føles som at pusten ikke kommer lenger enn til mellomgulvet når jeg trekker den inn. Å gå opp en lang trapp/bakke har samme effekten, det føles som jeg har et oksygenopptak på - 4 Jeg trodde det var eksamensstress, og tok en pause fra treningen i 3 uker. Idag på trening oppdaget jeg at det dessverre var like ille. Slik var det ikke før, og jeg har trent jevnlig styrke i 1 år. Er forøvrig 22 år, 176 høy og ca 70 kg. Kosthold er normalt/bra. Jeg har aldri hatt problemer med hverken allergier eller astma. Jeg skal selvsagt gå til legen og be om blodprøver og slikt, men dette tar jo et par uker å få svar på. Jeg vil gjerne høre om andre har opplevd det samme, og ellers hva som kan gjøres/hva slags prøver som kan tas. Dette er ikke særlig gøy, spesielt fordi det går utover treningen Jeg er glad for alle erfaringer og forslag som kommer inn her
  5. Jesus.. Det eneste Camilla og Andreas har måttet forsvare seg for er vel de meningene som andre påstår at de har?
  6. I disse dager setter jeg pris på enhver motvekt til "fitnesshysteriet" som noen kaller det. Om det er noe man skaper for seg selv, eller om det faktisk er reellt, kan jo diskuteres. Jeg har iallefall skapt det i mitt eget hode. Jeg synes det var et flott stunt av Andreas og Camilla, og det jeg klarer å tolke ut av det, er dette: - Du kan være fornøyd med deg selv, selv om fettprosenten din er over 20. - Ro ned fokuset, og ta vare på deg selv. Jeg synes man skal være forsiktig med å ilegge Andreas meninger han ikke har, for så å kritisere dette. Det er helt tydelig for meg at han ikke forsøker å fremme noen slags idè der folk som virkelig vil satse/liker å ha lav fettprosent skal bli sett ned på. Heller ei forsøker han å hylle kvinner med mer fett på kroppen enn det som er "normalt". Ikke sier han at det ene er bedre enn det andre, heller. I det hele tatt skjønner jeg ikke helt hva det er å diskutere her. Flott gjort, du får en stor takk fra meg
  7. Jeg er veldig fornøyd med servicen hos Sportamore.no At tightser er litt gjennomsiktige bryr jeg meg faktisk ikke om. Hvis folk synes det er så sensasjonelt å se konturene av undertøyet til andre, så får de bare ha det gøy med det. Jeg er fornøyd med denne tightsen fra NIKE http://www.sportamore.no/produkt/59261-nike-pro-hypercool-capri-w og denne fra H&M: http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/2QV%200199370%20005%2034%205401.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[sTILL_LIFE_FRONT]&hmver=1&call=url[file:/product/quicklook/large]
  8. Klart det, men hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre noe man egentlig liker å gjøre, er egentlig poenget mitt.
  9. Jeg har et fryktelig dumt, eller kanskje fryktelig smart spørsmål : Hvorfor er det slik (iallefall for meg) at når man har hatt et opphold fra treningssenteret på for eksempel 4-5 dager eller lengre, så er det ofte kjempevanskelig å dra seg ned på gymmet igjen? Av og til ville jeg liksom heller dødd, enn å gå på trening, men når jeg endelig har kommet meg ned, så er det greit. Jeg vet at jeg liker å trene, jeg liker følelsen etter jeg har trent. Så hvorfor er det slik, da? Har tenkt på at det er som at man glemmer hvor vondt det er å føde, derfor kan man gjøre det igjen. Bare omvendt: Man glemmer hvor deilig det er å trene?
  10. Min teori er at pågangen har blitt så stor de siste månedene at de ikke klarer å følge opp. Jeg fikk forøvrig svar på mailen min om at kjøpet var hevet. De kunne tydeligvis ikke skaffe en ny bukse. Tror ikke jeg kommer til å bestille derfra igjen, selv om det jo kan hende at jeg var uheldig denne gangen.
  11. Det var nok på den tiden da kundeservicen var bedre
  12. De sender faktura når du har bestilt buksen, med betalingsfrist på 14 dager. Og så sender de buksen med en gang. Ergo trenger man ikke å betale før de sender den. Det har de gjort med min også, sendt 2 april, men jeg har ikke fått noen bukse, så da forventer jeg at de ordner opp i det.
×
×
  • Create New...