Gå til innhold

''Dette er samboern min, er hun ikke flott?''


Anbefalte innlegg

Dette bunnslammet av internett, dere.

Det jeg synes er det tristeste med denne diskusjonen, er at vi igjen får bekreftet det åpenbare: Internett gjør mange av oss usmaklige. Det er så himla kjedelig å lese gjennom, for etterhvert glemmer jeg hva saken i utgansgspunktet handlet om. Ja, for dere husker at saken handler om en mann som ville vise fram den flotte kjæresten sin? På sin private facebook profil. Da spør jeg meg selv, hva har camillas fettprosent med det å gjøre ? Saken handler om en mann som har vist fram kjæresten sin, ikke hengt ut tynn(ere) jenter. Saken handler om en gutt som viser fram jenta si, noe jeg vil si faktisk er litt av en kjærlighetserklæring. Heia kjærligheten dere.

En liten oppfordring til dere alle:

Ja, det er lov til å mene noe. Men spør deg selv først : Vil min mening såre andre ? Vil det komme noe godt ut av at jeg ytrer min mening? Føler jeg at jeg må si min mening, for å kunne føle meg bedre på andres bekostning?

Det er lov å ha en mening, men ofte holder det å holde den for seg selv. Det er faktisk lov til å tillate seg selv å reflektere på et høyere nivå, enn hva deltakerne i PH gjør. ..

Shit. The ex.phil is strong in this one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer med så mye vås, jeg vet ikke hvordan man skal kunne diskutere med deg..

Jeg må nesten refferere til Voltaire på denne:

Jeg er kanskje ikke enig med det du sier, men jeg vil til min død forsvare din rett til å si det.

Men av og til så kan det vel være greit å holde kjeft.

For min del så synes jeg at CamillaLor er et godt eksempel på en sunn og flott kvinne. I motsetting til hva jeg synes de som driver med Fitness er, men det er min mening, og jeg skal overhode ikke legge min mening over på noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig har fettprosent på 18%, er du underfat, og har dermed så lav fettprosent at du er i risikosonen for metabolske konsekvenser. Du er da det motsatte av hva du fremmer i artikkelen. Gratulerer med å ha bæsja deg selv på leggen, ellernoe?

Uff, kan ikke være lett for Camilla som både kan få metabolske konsekvenser av sin overvekt og sin undervekt på en og samme tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bunnslammet av internett, dere.

Det jeg synes er det tristeste med denne diskusjonen, er at vi igjen får bekreftet det åpenbare: Internett gjør mange av oss usmaklige. Det er så himla kjedelig å lese gjennom, for etterhvert glemmer jeg hva saken i utgansgspunktet handlet om. Ja, for dere husker at saken handler om en mann som ville vise fram den flotte kjæresten sin? På sin private facebook profil. Da spør jeg meg selv, hva har camillas fettprosent med det å gjøre ? Saken handler om en mann som har vist fram kjæresten sin, ikke hengt ut tynn(ere) jenter. Saken handler om en gutt som viser fram jenta si, noe jeg vil si faktisk er litt av en kjærlighetserklæring. Heia kjærligheten dere.

En liten oppfordring til dere alle:

Ja, det er lov til å mene noe. Men spør deg selv først : Vil min mening såre andre ? Vil det komme noe godt ut av at jeg ytrer min mening? Føler jeg at jeg må si min mening, for å kunne føle meg bedre på andres bekostning?

Det er lov å ha en mening, men ofte holder det å holde den for seg selv. Det er faktisk lov til å tillate seg selv å reflektere på et høyere nivå, enn hva deltakerne i PH gjør. ..

Kan ikke alle bare være venner! Blir litt for naivt det her for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For h******, da. Det handler ikke om at "alle skal være venner", men alminnelig folkeskikk. Som folk bør følge på Internet, såvel som ellers i livet.

Folkeskikk? Internett????? does not compute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For h******, da. Det handler ikke om at "alle skal være venner", men alminnelig folkeskikk. Som folk bør følge på Internet, såvel som ellers i livet.

Jeg er enig i det du sier. Jeg har ikke lest gjennom her, men refererte kun til innlegget, som jeg syntes ble litt for naivt i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du sier. Jeg har ikke lest gjennom her, men refererte kun til innlegget, som jeg syntes ble litt for naivt i mine øyne

Beklager utbruddet. Men jeg hadde akkurat lest side på side med folk som forsvarte sin egen rett til å oppføre seg som drittsekker. Ditt innlegg ble dråpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at man er fornøyd med kroppen og ønsker å fremme et sunt kroppsbilde. Det jeg stiller meg kritisk til er måten man ønsker å spre dette budskapet. Hvorfor må man vise frem sin egen mage for å vise at man er ”normal og fornøyd”? Det er klart at kropp selger, og jeg tviler på at bildet hadde skapt like mye oppstyr dersom det var uten flashing av magen. Jeg synes dog det er noe trist at man føler at man må vise kropp for å få frem et ellers godt budskap. Jeg ser poenget med at man kan være fornøyd med kroppen sin selv om man ikke har six-pack, men hvorfor må man vise magen sin for å få frem dette?

Jeg synes for øvrig det er helt bak mål at man skal kommentere om hvorvidt kroppen til denne damen er sunn eller ikke. Det tror jeg kjæresten hennes har mye bedre grunnlag for å bedømme enn alle her inne. Dersom hun har et kosthold som gir henne det hun har behov for, beveger seg nok, har en normal fettprosent og sist men ikke minst har et godt selvbilde, hva er det da å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne artikkelen var en lettelse for mange. Med alle artikklene om hvordan man kan "gå ned 5 kg", "få bort magefettet" osv. er det fint å se at man kan være glad i kroppen til hverandre uten å se ut som en supermodel. Nå er hun jo godt over snittet pen også, men allikevel.

Men er det lov å være glad i kroppen sin for de som ser ut som en supermodell og? Dersom en legger ut skrytebilde av en for tynn kropp fordi DEN personen mener det er fint - er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så lenge en selv og de rundt deg er fornøyd har du en sunn og flott kropp uansett fettprosent. og fremmedes meninger kan dride och dra, hva gjør det om ståle i ghandia synes lårene dine er for store - så lenge han ikke konsekvent gjør at man forandrer sitt eget syn og dermed blir ulykkelig og misliker seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det lov å være glad i kroppen sin for de som ser ut som en supermodell og? Dersom en legger ut skrytebilde av en for tynn kropp fordi DEN personen mener det er fint - er det greit?

Når jeg skrev "supermodel" mente jeg en slags forestilling av hva som er "idealet". Det er fint om man kan være glad i kroppen sin uansett hvordan den ser ut.

Godt kosthold og trening kan være en måte å ta vare på kroppen sin, det trenger ikke handle om å pine seg til man ser ut på en spesiell måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål og ironisk på et forum fullt av bilder av halvnakne mennesker som poser i undertøy;

Kan man ikke være glad i kroppen sin uten å spre den på Internett i tide og utide?

Camilla er en flott og sunn jente, eneste som muligens kan være bittelitt usunt er kanskje eksponeringsbehovet?

Du sier du ikke bryr deg, men jo flere negative kommentarer som kommer om kroppen din jo flere innlegg kommer du med om hvor lite du bryr deg. Og det blir mindre og mindre klær... Ikke et angrep, bare en observasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål Sankofa! :p

Men hvorvidt jeg bryr meg eller ikke spiller vel for såvidt ingen trille? :) klart jeg vil forsvare meg når folk snakker nedsettende om kroppen min, om det så er ment som et angrep eller ikke.

Jeg har aldri vært redd for å eksponere meg, kan nok aldri jobbe som barneskolelærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott at du ikke bryr deg CamillaLor , jeg bare vet med meg selv at når jeg ikke bryr meg så gidder jeg ikle bruke energi på å respondere eller forsvare meg. Folk får tro og mene hva de vil. Men folk reagerer jo forskjellig, akkurat som at man ser forskjellig ut.

Og ja, barneskolelærertoget har nok gått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...