Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er jeg med fler kreatin-spørsmål, folkens.

Jeg er på dag 3/5 med oppladningsfase, og jeg har ikke gått opp i vekt. Går alle opp i vekt av kreatin? er jeg non-responder? Er det for tidlig til å vite?

xxx takk

Om jeg ikke husker feil er ca 20% non-responders. Kan være flere grunner for at du ikke går opp i vekt (Naturlige svingninger f.eks). Jeg hadde gitt det noen uker, så tatt en vurdering.

Fortsetter under...

Her er jeg med fler kreatin-spørsmål, folkens.

Jeg er på dag 3/5 med oppladningsfase, og jeg har ikke gått opp i vekt. Går alle opp i vekt av kreatin? er jeg non-responder? Er det for tidlig til å vite?

xxx takk

Hvorfor kjører du oppladningsfase?

Gjest QueenWinther
Om jeg ikke husker feil er ca 20% non-responders. Kan være flere grunner for at du ikke går opp i vekt (Naturlige svingninger f.eks). Jeg hadde gitt det noen uker, så tatt en vurdering.

oki - tusen takk! du er min kreatin-gud, i og med at du har svart 2/2

Annonse

Det finnes dritdumme spørsmål. Spørsmål så dumme at folk burde fått seg en på trynet.

Medstudent i naturfagtime spør etter nettopp å ha lært om lysets hastighet og hvor langt unna stjernene er unna jordkloden: "Kan man peke på en stjerne med en laserpeker slik at den lyser rødt?" Say whut? :banghead:

Hun fikk A i standpunktkarakter, noe som først og fremst viser at det går an å pugge seg til en god karakter uten å ha skjønt en dritt.

Spørsmålet mitt er da . Siden jeg har begynt å trene så ønsker jeg gjøre det som er best og anbefalt.

Bør jeg begynne drikke kaffe igjen eller skal jeg like greit holde meg unna?

Mitt spørsmål tilbake er da: Føler du at du har behov for kaffe?

Jeg kjenner ikke til noen generelle anbefalinger om kaffe, annet enn at når man først drikker det så er det greit å holde seg på maks 4-6 kopper daglig (ifølge professor i biologisk psykologi). Men jo mindre kaffe du drikker generelt, jo mer effekt vil du ha av den ene koppen - da kan det være lurt å legge den inn på et tidspunkt du føler du har behov, som f.eks før trening.

Men har du ikke behovet for kaffe, så kan du vel holde deg unna - heller drikke det (eller energidrikk) hvis du en dag har sovet dårlig og MÅ prestere/trenger energi. Kroppen regulerer seg jo fint selv hvis man spiser riktig, så uten at jeg er ekspert på treningsbiten så kan jeg fra det biologiske perspektivet si at det ikke er noen grunn til å tilsette kaffe med mindre du har fryktelig lyst :) (eller allerede er avhengig).

Vaske-vaffel

Ta eventuelt litt vann på oppvaskbørsten og skrubb litt i vaffeljernet først.

1/2 dl vann

1 dl hvetemel

2 ss salt

• Det hele røres sammen

• Og stekes i vaffeljernet som en vaffel

• Vaffeljernet blir så godt som nytt

Den inneholder en del salt som trekker løs urenheter fra jernet.

Det anbefales ikke å spise vaskevaffelen!!!

Det aller beste er jo og rengjøre det godt etter bruk.

Annonse

Ikke så dumt tror jeg, men ganske nørd, og når jeg jobber med det blir det et dumt spørsmål:

Kan man lage en summerings-formel i excel hvor kriteriet er en tallverdi som er en del av en liste?

=SUMIF($A:$A;$I2:$I6;D:D) (som logisk sett burde fungere) der det slås opp i kolonnen a og skal slås opp etter verdiene I2 til I6. Den summerer fortsatt bare for I2 i rad 1, I3 i rad 2 osv. (Det er ikke en faktisk smiley i formelen, det er forumet som lager smiley av kolon og stor D)

På en måte håper jeg at jeg bare har sett meg helt blind på dette etter en lang dag og egentlig vet det, for det burde jo være ganske greit.

Angående sixpack, er det tilfeldig overlatt til genetikken i forhold til hva slags antall man kan få?

Ja, hvordan sixpacken er formet er alt etter genene. MEN visst du trener dem kan magemuklene bli større, siden sixpack er også en muskel, i magen. For å få synlig sixpack må du igjen ha lite fett, så six-packen ikke gjemmer seg bak fettet. Enkelt og greit! :)

Ja, hvordan sixpacken er formet er alt etter genene. MEN visst du trener dem kan magemuklene bli større, siden sixpack er også en muskel, i magen. For å få synlig sixpack må du igjen ha lite fett, så six-packen ikke gjemmer seg bak fettet. Enkelt og greit! :)

De tankene er jeg med på :) Men jeg tenker på ruter, mange får jo gjerne seks, er dette like oppnåelig for jenter som gutter, eller er fire mer realistisk?

De tankene er jeg med på :) Men jeg tenker på ruter, mange får jo gjerne seks, er dette like oppnåelig for jenter som gutter, eller er fire mer realistisk?

Det ser sånn ut under flesket:

abdominals.jpg

Hvor man slipper fettet raskest er en annen sak. Og det er individuelt, både mellom menn og kvinner.

Men kvinner har en høyere fettprosent enn menn, sånn at menn som kan gå lengre ned i fett% vil ha det lettere for å oppnå det enn jenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...