Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man har 6/7 økter i uken, er det same shit om det er hver dag, eller to øker på en dag?

Kommer helt an på restitusjonsevnen din. Det er ganske "uvanlig" å klare å hente seg inn etter to tunge økter på en dag. Det er imidlertid ganske vanlig å dele opp en tung økt på to økter i løpet av en dag. Jeg skal likevel ikke snakke for deg. Det kan godt hende du klarer å ta to økter på en dag, bare husk å spis og hvil nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Close, but no cigar. Det er en tricep bar, så vidt jeg vet.

Dette er en trapbar:

trap-bar.png

Selv om jeg veldig, veldig gjerne skulle sett noen prøve å bruke den nevnte stanga som trapbar.

Følger "oh no, I'm quite shockingly caught in a trap"-blikket automatisk med, eller må det jobbes med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger "oh no, I'm quite shockingly caught in a trap"-blikket automatisk med, eller må det jobbes med?

Hadde det vært meg hadde det fulgt med, men kanskje mer som i et "what the fuck, jeg stå inni en stang"-blikk.

Satt for øvrig også og lurte på om ikke trapbar var en god del større litt tidligere i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Kommer helt an på restitusjonsevnen din. Det er ganske "uvanlig" å klare å hente seg inn etter to tunge økter på en dag. Det er imidlertid ganske vanlig å dele opp en tung økt på to økter i løpet av en dag. Jeg skal likevel ikke snakke for deg. Det kan godt hende du klarer å ta to økter på en dag, bare husk å spis og hvil nok.

Det blir ikke to harde økter - en kettlebell (medium) og en lett langkjøring. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger litt innkjøp til i morgen; First Price egg 18stk=37.90kr.. Rema 1000 sitt billige merke- billigere enn det? Rema og Kiwi er i hver sin retning- stress å evt måtte gå fram og tilbake og fram for å titte selv :p

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du spør om, men jeg har bare brukt eggene fra Rema 1000 og mener det koster 20kr for 12 stk egg. Hørt flere som har vært plaget med å få av skallet på firstprice-eggene, men det vet jeg ikke om det skyldes måten folk koker eggene på :p Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med eggene til Rema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du spør om, men jeg har bare brukt eggene fra Rema 1000 og mener det koster 20kr for 12 stk egg. Hørt flere som har vært plaget med å få av skallet på firstprice-eggene, men det vet jeg ikke om det skyldes måten folk koker eggene på :p Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med eggene til Rema :)

Om eggene er ferske, kan skallet være vrient å få av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du spør om, men jeg har bare brukt eggene fra Rema 1000 og mener det koster 20kr for 12 stk egg. Hørt flere som har vært plaget med å få av skallet på firstprice-eggene, men det vet jeg ikke om det skyldes måten folk koker eggene på :p Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med eggene til Rema :)

BROTIP!

Kok eggene (legg eggene kjele, dekk med vann, sett på lokk, kok opp, når det koker, slå av plata, la kjelen stå i sju minutter, hell av det varme vannet, på med iskaldt vann, perfekte hardkokte egg), men så oppbevar dem i vann! Legg eggene i en boks eller tett pose og dekk dem med vann. Da er det lettere å få av skallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

i min søken mot å bli SYKT FIT har jeg funnet ut at jeg skal teste kreatin

har kjøpt monohydrat, seff - men er det nødvendig med oppladningsfase? og hvor lenge skal man gjøre det? kjøpte i sverige og kan ikke svensk, så vet ikke hva som står på boksen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min søken mot å bli SYKT FIT har jeg funnet ut at jeg skal teste kreatin

har kjøpt monohydrat, seff - men er det nødvendig med oppladningsfase? og hvor lenge skal man gjøre det? kjøpte i sverige og kan ikke svensk, så vet ikke hva som står på boksen :) :)

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/supplements-part-2.html/

Traditionally, creatine has been supplemented one of three ways, which I’ve described below:

  • The method used in the studies was to consume 20 grams of creatine in 4X5 g doses per day for 5 days. While this loads the muscle with creatine the fastest, it can also cause stomach upset in some people.
  • A less aggressive protocol would be to consume 10 g/day of creatine for 10 days. While this will take longer to reach saturation levels, most people report less stomach problems.
  • Finally, creatine can simply be taken at a dose of 3-5 grams per day for roughly a month

The only difference in approaches is the speed of loading. Athletes may simply wish to put 3-5 grams of creatine in their pre- or post-workout shake and be done with it. Maintenance doses are 5-10 g/day depending on the athlete’s size after loading has been finished (larger athletes need more to maintain muscular levels).

I should mention that some percentage of athletes are creatine non-responders. For various reasons, they receive no benefits from creatine, no performance improvement and no weight gain. If an athlete uses creatine in one of the above dosing patterns and no weight gain occurs, they are a non-responder and can discontinue use.

As noted above, after loading, creatine levels will drop gradually over a period of about a month if no more is consumed. Athletes who need to drop water weight should discontinue creatine supplementation at least 30 days prior to the weigh-in of their event.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BROTIP!

Kok eggene (legg eggene kjele, dekk med vann, sett på lokk, kok opp, når det koker, slå av plata, la kjelen stå i sju minutter, hell av det varme vannet, på med iskaldt vann, perfekte hardkokte egg), men så oppbevar dem i vann! Legg eggene i en boks eller tett pose og dekk dem med vann. Da er det lettere å få av skallet.

BROTIP #2!

Dette krever romtempererte egg, enten via at du legger de i en beholder og heller over lunkent vann eller at du tar de ut en time før du trenger de. Jeg pleier å gå for #1.

Vann i kjele, kok opp, når vannet koker; egg oppi, la ligge 12 min med kok. Vistnok perfekt hardkokt egg. For å lettere få av skallet; legg egget på bordet, trykk ned med håndflaten og rull egget bortover benken,så det får masse masse småsprekker. Gjør jobben betraktelig enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spm angående kaffe.

Jeg liker kaffe, men har valgt å slutte og drikke det. Dette mest på grunn av at jeg ikke ønsker å bli avhengig av kaffe. Har maks drukket 20kopper siden 05.10.2014. Dette er et antall som normalt sett hadde blitt drukket ila. 4dager.

Merker ikke noe til noe savn eller abstinenser.

Spørsmålet mitt er da . Siden jeg har begynt å trene så ønsker jeg gjøre det som er best og anbefalt.

Bør jeg begynne drikke kaffe igjen eller skal jeg like greit holde meg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spm angående kaffe.

Jeg liker kaffe, men har valgt å slutte og drikke det. Dette mest på grunn av at jeg ikke ønsker å bli avhengig av kaffe. Har maks drukket 20kopper siden 05.10.2014. Dette er et antall som normalt sett hadde blitt drukket ila. 4dager.

Merker ikke noe til noe savn eller abstinenser.

Spørsmålet mitt er da . Siden jeg har begynt å trene så ønsker jeg gjøre det som er best og anbefalt.

Bør jeg begynne drikke kaffe igjen eller skal jeg like greit holde meg unna?

Det finnes jo noe midt i mellom avhengig og avholds. Ta en kopp når du trenger ekstra "energi", f.eks. før trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spm angående kaffe.

Jeg liker kaffe, men har valgt å slutte og drikke det. Dette mest på grunn av at jeg ikke ønsker å bli avhengig av kaffe. Har maks drukket 20kopper siden 05.10.2014. Dette er et antall som normalt sett hadde blitt drukket ila. 4dager.

Merker ikke noe til noe savn eller abstinenser.

Spørsmålet mitt er da . Siden jeg har begynt å trene så ønsker jeg gjøre det som er best og anbefalt.

Bør jeg begynne drikke kaffe igjen eller skal jeg like greit holde meg unna?

Jeg lurer også på noe litt relatert til dette.....har nylig byttet om til koffeinfri kaffe for å begrense koffeininntaket i løpet av dagen. Tanken er å drikke vanlig kaffe rett før trening og få en ekstra piff av det, for slik det er nå har jeg null effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Her er jeg med fler kreatin-spørsmål, folkens.

Jeg er på dag 3/5 med oppladningsfase, og jeg har ikke gått opp i vekt. Går alle opp i vekt av kreatin? er jeg non-responder? Er det for tidlig til å vite?

xxx takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...