Jump to content
magerkesam

Tråden for dumme spørsmål!

Recommended Posts

Fortsetter under...

Guest Jester
Her er ihvertfall første frå meg..

Kva betyr mirin?

Admiring :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

liker denne tråden! :p

som ukjent med de tre store, hvilke stativ/rack(??) skal man bruke for dem? Leser her inne om folk som erger seg over andre som bruker feil stativ :p (vil jo ikke bomme kun pga man ikke vet bedre:) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jester
liker denne tråden! :p

som ukjent med de tre store, hvilke stativ/rack(??) skal man bruke for dem? Leser her inne om folk som erger seg over andre som bruker feil stativ :p (vil jo ikke bomme kun pga man ikke vet bedre:) )

De 3 store er Benkpress, Markløft og Knebøy. Det som folk irriterer seg over er når folk f.eks trener bicepscurl i knebøy stativet fordi de på død og liv må bruke olympiastanga.

Benkpress bruker du benken til:

bench-press-girl4.jpg

Markløft bruker du gulvet:

how-to-deadlift.jpg

Knebøy bruker du Power rack eller "bur" til. Finnes forskjellige varianter også som bøystativ etc. Par eksempler under:

Yellow-Power-Rack-Image.jpg

Squat-Stand.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Når en 17-åring skal trene langintervall, hva bør pulsen ligge på?

No er ikkje eg nokon ekspert her, men jfr denne artikkelen av mr Fjeldberg

http://fitnessbloggen.no/lage-kondisjonstrenings-program/

så skal langkøyringspulsen din ligge på 60-70% av maks. Dersom du har gjennomsnittleg puls så er din maks (220-17) 203, dvs du skal ligge på mellom 120-140, med forbehald om individuelle forskjellar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greit, drister meg til å spørre noen dumme spørsmål ;)

1) Jeg trener styrke mandag, onsdag og fredag. Kan jeg trene både markløft, benkpress og knebøy alle disse dagene, eller bør jeg trene feks markløft på mandag, benk på onsdag og knebøy på fredagen for å få best mulig utbytte? Tenker da både på tyngdeprogresjon og restitusjon.

2) Finnes det noen øvelser som er et absolutt must i et program utenom de tre store? Hvilke og hvorfor? (ja, jeg er klar over at det ligger noen fine nybegynner program ute på webben, men syns disse spriker på hva som er viktig)

Tusentakkpåforhånd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
pts ser noen skrive...og det er??

I treningslogger? Points, de kopierer loggene sine fra et eller annet rollespill på nett som baserer seg på treninger med utfordringer om diverse ting osv. Fitocrazy heter det vel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I treningslogger? Points, de kopierer loggene sine fra et eller annet rollespill på nett som baserer seg på treninger med utfordringer om diverse ting osv. Fitocrazy heter det vel.

ok! :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...