Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Bulgarske utfall - når man står NÆRT benken, så blir det med knedominant, gjør det ikke? Og da bruker man forside lår. Om man står lengre fra benken får man med mer hofte, og aktiverer mer gluteus.

Har jeg rett eller er jeg helt ute å kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgarske utfall - når man står NÆRT benken, så blir det med knedominant, gjør det ikke? Og da bruker man forside lår. Om man står lengre fra benken får man med mer hofte, og aktiverer mer gluteus.

Har jeg rett eller er jeg helt ute å kjøre?

Det er det jeg har fått med meg også(altså ifølge M)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Har også lest at drag/press x 2 trener biceps/triceps x 1, sånn ca. Men trener drag biceps og press triceps, eller omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fordeler ved å kjøre benpress i smith-maskin fremfor, for eksempel, benpressmaskin?

Så en pikelill gjøre det på gymmet i går, og synes egentlig det var en litt fet rutine... Men holder døren på gløtt for at det er kunnskapsløshet fra min side. Eneste jeg umiddelbart kan tenke meg, er at øvelsen går i helt rett vinkel mot gulvet, der benpressen har en viss helling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Er det noen fordeler ved å kjøre benpress i smith-maskin fremfor, for eksempel, benpressmaskin?

Så en pikelill gjøre det på gymmet i går, og synes egentlig det var en litt fet rutine... Men holder døren på gløtt for at det er kunnskapsløshet fra min side. Eneste jeg umiddelbart kan tenke meg, er at øvelsen går i helt rett vinkel mot gulvet, der benpressen har en viss helling.

Kan hende jeg tar feil, men - når du legger deg rett under gjør du øvelsen mer hoftedominant, og bruker mer rumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende jeg tar feil, men - når du legger deg rett under gjør du øvelsen mer hoftedominant, og bruker mer rumpe?
Kan godt tenkes. Var noe i den duren jeg så for meg, at den kanskje "tok" litt annerledes.

Synes fortsatt det så litt spesielt ut, og skummelt, ettersom det fort blir mer ustabilt med kun stanga mot føttene og vanskeligere å nå sikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste stedene setter deg ikke opp på time før de har henvisningen.

Du ringer til kontoret til spesialisten og får de til å sende henvisningen videre til ønskelig sted. Så vidt jeg vet så kan henvisningen kun være på et sted, og at derfor vil ikke den som har skrevet henvisningen gjøre det på nytt for å kunne sende til et nytt sted.

Kan så klart hende jeg tar feil, men dette er det jeg har fått beskjed om, og gjort.

Mente selvfølgelig henvisning. Men, jeg fikk av legen min nylig henvisning jeg kunne bruke hvor jeg ville. Fikk den ut i papirform og kunnet ta kontakt med den hudlegene jeg ønsket å gå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en skredder/syersk å anbefale i Oslo?

Skulle ha byttet ut foret/innerjakka på den ene jakken min. Fint hvis vedkommende er litt god på pris også :)

http://www.skredderjohn-as.com/

Brukt et par ganger, for en tid tilbake, blant annet til å reparere fôr i en skinnjakke.

Så vidt jeg husker var prisene helt innafor, sammenlignet litt på nett da jeg var på skredderjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Når man får buttwink, kan det være pga stram gluteus maximus, som bakoverroterer bekkenet og gir en lumbal/sacral/coccygal kyfose?

(antar at det er sacral/coccygal, men ble plutselig litt usikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om hermetiserte matvarer som f.eks. oliven i lake, ananas i juice etc. får oppgitt næringsinnholdet sitt avrent, eller MED laken/juicen osv.?

På varedeklarasjonen er det ikke spesifisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man får buttwink, kan det være pga stram gluteus maximus, som bakoverroterer bekkenet og gir en lumbal/sacral/coccygal kyfose?

(antar at det er sacral/coccygal, men ble plutselig litt usikker)

http://fitnessbloggen.no/bekkentilt-kneboy/(y)

Jeg vil tro det har flere årsaker enn som så! Ofte er det koblet til stram hamstring, hoftens anatomi, stram brystrygg, dårlig ankelmobilitet and so on! For meg har det funket KNALLBRA å tøye mye. Bruker mye massasjeball på bein/rumpe, det er vondt(!), men det virker:smug: Har i tillegg justert standen min, jeg sto alt for bredt en stund, men står smalere nå. Mer stabil, og ikke-så-tilstedeværende-buttwink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
http://fitnessbloggen.no/bekkentilt-kneboy/(y)

Jeg vil tro det har flere årsaker enn som så! Ofte er det koblet til stram hamstring, hoftens anatomi, stram brystrygg, dårlig ankelmobilitet and so on! For meg har det funket KNALLBRA å tøye mye. Bruker mye massasjeball på bein/rumpe, det er vondt(!), men det virker:smug: Har i tillegg justert standen min, jeg sto alt for bredt en stund, men står smalere nå. Mer stabil, og ikke-så-tilstedeværende-buttwink.

Selvfølgelig - men lurte på om det var en av årsakene :) Har ikke noen problemer med buttwink selv, er bare lesing til eksamen! Takk for svar (':

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig - men lurte på om det var en av årsakene :) Har ikke noen problemer med buttwink selv, er bare lesing til eksamen! Takk for svar (':

Ah! Sorry! Det kan sikkert være en av årsakene, så dypt(og latinsk) har jeg ikke dukket inn i det:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig - men lurte på om det var en av årsakene :) Har ikke noen problemer med buttwink selv, er bare lesing til eksamen! Takk for svar (':

Uten å være så bastant vil jeg nok tro at stram eller inaktiv gluteus maximus KAN være en årsak. Og siden du skal ha eksamen, det vil ikke foregå noen rotasjon, men en fleksjon/ekstensjon. Selve fleksjonen i ryggen som skjer av en tilt vil nok foregå i lumbarregionen og ikke i sacrum da det er et sammenvokst ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...