Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal delta på styrkeløft stevne snart, har nettopp kjøpt bøydrakt, hadde i utgangspunktet tenkt å løfte utstyrsfritt, må jeg bruke markdrakt og benkskjorte? Eller kan jeg bruke drakt kun på bøyen?

Mener ganske sikkert du kan løfte uten drakt i benken, men det teller ikke som utstyrsfritt med mindre du løfter utstyrsfritt hele stevnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt, om jeg ikke husker helt feil, tror jeg man egentlig bare skal lukte på den også?

Jepp. Men det hender det kan være i grenseland, hvor man "må" få en sip og.

Streeengt tatt, hvis man er på plasser der de lar deg smake, så har vinkelneren også sjekket på forhånd, så det at du sjekker er bare en hyggelig gest.. (og en bitteliten dobbeltkontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt, om jeg ikke husker helt feil, tror jeg man egentlig bare skal lukte på den også?

Du kan godt både lukte og smake på vinen :) Sjekk denne videoen om prøvesmakingen: http://www.aftenposten.no/webtv/serier-og-programmer/smakeskolen/SMAKESKOLEN-Provesmakingen-pa-restaurant-7545919.html

Og med det samme, denne videoen om korket vin er fin: http://www.aftenposten.no/webtv/serier-og-programmer/smakeskolen/SMAKESKOLEN---Vinen-ligger-som-en-dau-sild-i-munnen-7545917.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riesling er awesome<3 Selv om veldig mange forventer søtt når de får riesling i glasset, så finnes det mange gode knusktørre ubersyrlige rieslinger og=)

http://en.wikipedia.org/wiki/German_wine_classification

Nå skal det sies at å skjønne seg på hvordan tysk vin er inndelt... er litt tricky, de tenker både på når druene høstes,og hvor søt vinen er. Trocken betyr tørr,halbtrocken følgelig halvtørr så det er ihvertfall to ord det kan være greit å være på jakt etter på neste gang:) Styr unna <3eiswein<3 og <3trockenbeerenauslese<3, ihvertfall frem til desserten.

Riesling er hovedårsaken til at jeg begynte å drikke vin (y) Jeg ble med på en riesling-smaking litt tilfeldig, og den ene glasset smakte bedre enn det andre. Som å komme i en godteributikk for voksne. Tidligere hadde jeg bare drukket random billig vin, for det meste rødvin og først og fremst for å bli full. Etter at jeg ble rieslingfrelst ble det utelukkende riesling en stund før jeg fant ut at det sikkert finnes sikkert god vin av andre druer også :whistle:

Trimbach Riesling 2012 er en favoritt, veldig godt kjøp. Skulle jeg anbefale én vin til noen som vanligvis ikke drikker eller liker vin så ville jeg gått for denne. Ikke for dyr (155kr), den er i basisutvalget, smaker veldig godt og er veldig anvendelig. Flott til mat, og god å drikke alene. Jeg drakk den senest i går kveld til nakkekoteletter med ovnsbakte poteter og blåmuggostsaus. Fuck yeah, foodgasm :D

vino-riesling-2011-bodega-trimbach-900x900.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Credo spesielt gode på Riesling? Heldig sånn sett.

Tror jammen jeg skal prøve Trimbach-en selv. Supertips! :)

Calle Feght som jobba på Credo tidligere er jo helt riesling-freak ;) De er veldig flinke med vin på Credo, og det forundrer meg ikke om arven etter Calle gjør at de fortsatt har mye god riesling. Han har et par rieslinger selv, Calles Riesling og Calles Jazzriesling. Den Jazzrieslingen er fin som drikkevin, syrlig og frisk :)

Prøv gjerne en Trimbach, det er en sikker vinner (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal delta på styrkeløft stevne snart, har nettopp kjøpt bøydrakt, hadde i utgangspunktet tenkt å løfte utstyrsfritt, må jeg bruke markdrakt og benkskjorte? Eller kan jeg bruke drakt kun på bøyen?

For at det skal merkes av som utstyrfritt i protokollen må alle løft være utstyrsfri. Du kan sikkert løfte med bøydrakt, men alle løfta dine vil da bli protokollført som utstyrsløft hvis jeg ikke tar feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bli kvitt mugglukt fra en vannglassflaske?

Har en stor Voss vannflaske i glass som jeg glemte en sitronbit i før jeg dro på juleferie. 2.5 uke senere var den sitronbiten blitt til mugg...

Har vasket flaska en gang i vaskemaskinen, stått et døgn med zalo og varmt vann. Lukter jævlig enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bli kvitt mugglukt fra en vannglassflaske?

Har en stor Voss vannflaske i glass som jeg glemte en sitronbit i før jeg dro på juleferie. 2.5 uke senere var den sitronbiten blitt til mugg...

Har vasket flaska en gang i vaskemaskinen, stått et døgn med zalo og varmt vann. Lukter jævlig enda :(

Prøv med klorin. Klor er meget effektiv mot mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvordan jeg kommer i kontakt med sjøholt atletklubb?

Har prøvd å sende mld på fb, og sendt mail på den epostadressen som er oppført der. Uten respons...

Kanskje du kan ta direkte kontakt med Gro Berit Stavheim (medlem der) på facebook. Hun slår meg som en veldig hjelpsom dame som sikkert vil kunne gi deg rett kontaktinformasjon. Mulig klubbleder ikke er så mye på nett/mail er forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har små barn/baby som våkner om natta/som må ha mat og du er zombie når du våkner hver dag og eneste tiden i løpet av dagen du kan trene er på morran, åsn i huleste skal man liksom være opplagt til det???

Har prøvd å innse at jeg ikke får til alt jeg vil nå en periode fordi de små kommer først, men 3 dager i løpet av en uka burde ikke være så veldig vanskelig å få til?

Er det noen som har noe personlig erfaring på området? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Under i knebøy i går kjente jeg plutselig noe dritt i lysken. På slutten av de siste settene et sted ble det mye stivere på venstre side, som om det stikker inni der, og jeg får ikke det beinet like langt mot brystet som jeg kunne før, uten den hersens stikkinga inni der, og det er også slik i dag. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bli kvitt mugglukt fra en vannglassflaske?

Har en stor Voss vannflaske i glass som jeg glemte en sitronbit i før jeg dro på juleferie. 2.5 uke senere var den sitronbiten blitt til mugg...

Har vasket flaska en gang i vaskemaskinen, stått et døgn med zalo og varmt vann. Lukter jævlig enda :(

Bakepulver og vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har små barn/baby som våkner om natta/som må ha mat og du er zombie når du våkner hver dag og eneste tiden i løpet av dagen du kan trene er på morran, åsn i huleste skal man liksom være opplagt til det???

Har prøvd å innse at jeg ikke får til alt jeg vil nå en periode fordi de små kommer først, men 3 dager i løpet av en uka burde ikke være så veldig vanskelig å få til?

Er det noen som har noe personlig erfaring på området? :)

Her er mine vaner (ikke alltid like opplagt, men dog).

ALT gjøres klart dagen før, bag pakket, klær lagt frem, kaffekoppen forberedes, trakteren er klar til å skrus på.

På morgenen er det opp, og jeg står opp med en eneste gang, ikke noe ligge og dra seg. Det er det verste du gjør. På med traktern, på med klær, fylle kaffekoppen, komme seg ut døra.

Nå tar jeg toget fra Drammen til Oslo, så jeg får en halvtime til å halvslumre der, noe som hjelper veldig, pluss en halvliter kaffe før trening.

Det er ikke alle dager jeg er like opplagt, og det er mange der jeg føler meg helt zombie. Og det er vel egentlig ingenting som kan kompensere for lite søvn.

Det beste tipset (etter mye om og men i svaret) er å gjøre det. Ikke tenke, bare gjøre det. Ikke ligge å dra seg. Kom deg opp og ut døra. Kom deg på trening, de første fem minuttene kan være ille, så kommer pumpa i gang og det er bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine vaner (ikke alltid like opplagt, men dog).

ALT gjøres klart dagen før, bag pakket, klær lagt frem, kaffekoppen forberedes, trakteren er klar til å skrus på.

På morgenen er det opp, og jeg står opp med en eneste gang, ikke noe ligge og dra seg. Det er det verste du gjør. På med traktern, på med klær, fylle kaffekoppen, komme seg ut døra.

Nå tar jeg toget fra Drammen til Oslo, så jeg får en halvtime til å halvslumre der, noe som hjelper veldig, pluss en halvliter kaffe før trening.

Det er ikke alle dager jeg er like opplagt, og det er mange der jeg føler meg helt zombie. Og det er vel egentlig ingenting som kan kompensere for lite søvn.

Det beste tipset (etter mye om og men i svaret) er å gjøre det. Ikke tenke, bare gjøre det. Ikke ligge å dra seg. Kom deg opp og ut døra. Kom deg på trening, de første fem minuttene kan være ille, så kommer pumpa i gang og det er bare å stå på.

+ 1

Ellers "klarer" jeg ikke treningen uten Celsius. Nipper til det under hele treningen så jeg er halvkvalm på slutten, men gir ekstra energi når jeg trenger det.

Legger meg også veldig tidlig, kan godt finne på å sovne klokka halv åtte og helt rundt til kvart på fem:facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 1

Ellers "klarer" jeg ikke treningen uten Celsius. Nipper til det under hele treningen så jeg er halvkvalm på slutten, men gir ekstra energi når jeg trenger det.

Legger meg også veldig tidlig, kan godt finne på å sovne klokka halv åtte og helt rundt til kvart på fem:facepalm:

Min halvliter kaffe er også styrket med 20 gr smør og 20 gr kokosolje forresten.

Under trening går det i vann. Ca 1 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...