Gå til innhold

Helowny

Medlemmer
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Helowny

  1. Helowny

    Litt hjelp?

    Ja, jeg ønsker å bygge mer muskler, men samtidig redusere fettprosenten. For nå føler jeg meg slapp i fisken, selv om jeg trener.. Jeg er 172,8cm og veier 60kg +. Men jeg blir frustrert angående hvor mye en skal spise osv. For rundt omkring står det at man må ha et lite underskudd for å minske fettprosenten osv. Og at man skal ligge i overskudd for å bygge muskler.. Jeg trener 4-5 ganger i uken. 3 ganger med styrke og 1-2 med jogging. Ellers er jeg i ro. Går på skole.
  2. Helowny

    Litt hjelp?

    Bygge muskler eller minske fettprosenten? Hva lønner seg for ei som vil se slankere ut..?
  3. 1 brødskive med smør, egg og kaviar! og 1 brødskive med kesam, salat, skinke og ost! + te
  4. Leverkaker! Bare lukten får meg til å brekke meg! ÆSJ. Lutfisk. Marsipan. Oliven.
  5. Vært uten mensen i snart 3 år pga spiseforstyrrelse. Mye trening, men også en godt med mat, men har en uro som ødelgger mye for meg. Stresser veldig mye og lytter ikke til kroppens signaler. Jobber mot å legge på meg, så nå eter jeg ekstra mye god mat! Nøtter er et must! Så håper jeg på at mensen kommer tilbake når kroppen finner sin trivselsvekt. Er ganske redd for å få beinskjørhet, da jeg ikke har gått på p-piller i denne perioden..
  6. Ja, det jeg egentlig lurte på var at hvis jeg skal ligge 500 kcal ekstra på grunn av vektøkning, kan jeg da spare de opp til helgen? Hvis jeg spiser vanlig mandag til torsdag, men sparer de 2000 kcal til fredag og lørdag? Spiser de ekstra kaloriene da, eller blir det helt forferdelig galt? For jeg syns det er kjekt å kunne kose seg med godis i helgene, og det blir gjerne litt for mye av og til, men skal som sagt opp i vekt. Føler jo at det blir en feil måte å gå opp på, siden jeg spiser ganske mye godis. Elsker is og sjokolade... Så kan spise vanvittig mye av det. Det er bare det jeg lurte
  7. Så du mener at når man sitter mer i løpet av dagen og trener rundt 4-5 ganger i uka at man ikke trenger så mye mer enn 2000 kcal? For jeg går på skole, og det er en del sitting, men jeg trener 4-5 ganger i uken.
  8. Så godt å se at det er flere enn meg! Når jeg leser rundt omkring her inne så får jeg et inntrykk på at de fleste ligger under 2000 kcal pga dieeter osv. Men da er jeg ikke aleine! Selv ligger jeg over 2000 kcal og målet mitt er å gå opp i vekt og bygge mer muskler! Jeg teller, men jeg prøver å unngå å telle (da er det lettere å komme mye mer over 2000 kcal) Så innimellom lukker jeg igjen øyene og spiser mye god mat Musklene må jo ha mat for å vokse..
  9. Ja, kanskje et dumt spørsmål. Men når jeg leser rundt så virker det som de fleste jentene her inne spiser under 2000 kcal. Det er sikkert mange som ligger over dette tallet, men for meg virker det som at det er et tall man ikke skal bestige.. Derfor lurte jeg på om det er mange her av dere jentene som ligger over 2000 kcal, og hva er målene deres?
  10. Ja, men jeg føler at det er feil måte å gå opp på. At kiloene kommer for fort, at kroppen vokser for fort osv... Det er vel bare dumme bekymringer, for det er vel det samme om det er fra sunn mat enn det er fra usunn mat? Men, ja, jeg bekymrer meg litt for mye..
  11. Ja, overskriften sier sitt.. Det er Mart'n i helgen, og jeg hjelper til i butikken. Det blir mye gåing rundt om kring, men allikevel så eter jeg alt for mye føler jeg. Lunsjen blir en stor baguett som regel, så har jeg spist softis + kaker, skolebørd osv. Så middagen har vært enten hamburger med pommes frites eller en stor bakt potet med mye fyll og dressing osv.. Så kommer kvelden og da gafler jeg innpå med en halv pose potetgull, 100g med sjokolade, smågodt og karameller + at jeg må ha kveldsmat + at jeg mauler peanøttsmør og kalkunskinke.. Og denne kvelden har jeg klart å trøkke i meg en he
  12. Tusen takk for et fint svar Det åpnet et nytt syn for meg, for det er jo sant det du sier! Jobber med saken med å komme meg opp igjen, merker at kroppen skriker etter å komme tilbake til normalen for å si det sånn
  13. Å ja, okei. Så da bør jeg ikke ligge i underskudd dagen etterpå?
  14. Takk for svar Jeg tenker ikke å ligge så mye i overskudd hver helg, men sånn en gang i blant. Jeg har også vært usikker på om det er bare fett som har lagt seg eller om det er mye annet, så bra du nevnte noe om det Jeg veit det er lite, men jeg jobber meg oppover, men jeg vil helst at det ikke skal gå for fort heller. Så prøver meg på 0,5 kg i uken. Skader ikke at det går litt over noen ganger heller. Og ja, det blir en utfordring på å ikke straffe seg selv etter man har spist mye på en dag, men jeg kan ikke gå ned mer i vekt, så jeg er innstilt på at jeg må fortsette å spise i overskudd de
  15. Så hvis jeg legger meg på 1800 kcal dagen etter, er det lavt nok?
  16. Jeg har holdt på i flere uker, men gått ned og opp (kommer an på hvor urolig jeg er). Derfor lurte jeg på om jeg kan ha en spisedag i uken hvor jeg koser meg med mer usunn mat, men da er jeg redd for at jeg må kutte ned på de andre dagene siden det blir usunt fett som legger seg enn det hadde blitt hvis jeg spiste sunn mat... La oss si at jeg spiste 1000-2000 kcal ekstra i dag, ville det ha slått ut mye på vekten. Jeg bør komme meg opp til 55kg, men føler det blir feil å gå opp 1 kg i uken. Føler det må gå litt saktere og "tryggere"
  17. Jeg ligger på rundt 2400 kcal i ukedagene, søndager blir som regel 2000 kcal.. Jeg er veldig urolig, så er nesten aldri i ro, utenom i helgene. Da klarer jeg å slappe mer av. Ellers trener jeg 5 ganger i uken, sykler, går, jobber, bærer mye tunge ting osv.. Blir noe annet igjen når skolen starter, for da blir det sitting, da kommer jeg mest sannsynligvis til å kutte ned på kaloriene.
  18. Ja, jeg lurte vel rett og slett på om det er lurt å ha spisedag når man skal opp i vekt. For i dag er det lørdag, og da er det lett å heve seg over mye kalorier. Lurer på om dette blir en feil måte å gå opp i vekt på hvis man vil helst ha en markert kropp.. La oss si jeg spiser 1-2000 kcal mer ekstra i dag (gjerne av usunne ting, som godis osv.), og ligger i overskudd så og si hverdag. Kommer vekten til å fyke opp da eller vil det ikke bli så stor vektøkning? Så lurer jeg på om hvis jeg går opp en kilo etter en spisedag, alt er vel ikke bare fett? Det er vel væske og mer mat i tarmene som
  19. Heisann Håpet noen kunne hjelpe meg her, sliter med å vite om jeg får i meg nok proteiner osv.. Meg: Jente 18 år. 172.8 cm høy og veier nå 55 kg. Målet er å gå opp i vekt på en trygg måte. Frokost: 2 brødskiver. 1 med kesam + 2 kalkunskinker ( + agurk, salat og paprika.) En med mager leverpostei. Etter en stund spiser jeg en skyr. Lunsj: Tre brødskiver. Varier mellom kalkunskinke, leverpostei, smøreost og makrell i tomat. Mellom måltid : 1 nektarin, 1 skyr + en kroneis (elsker is!) Middag: Her varierer det mye, alt i fra kylling til fisk. Har mye grønnsaker og spiser potet. Spiser
  20. Makrell i tomat er faktisk veldig godt Eller kesam med kalkunskinke.
  21. Heisann Jeg lurte på en ting. Jeg skal opp i vekt og må derfor ligge over vedlikeholds, men det jeg lurer på er om jeg kan spise hva som helst? Så lenge jeg spiser nok proteiner og andre sunne ting. Kan jeg da ta meg en is ekstra eller drikke sjokolademelk og sånne ting? Eller bør jeg velge "sunne" ting, sånn at det ikke blir mye "usunt"? Har dere noen tips?
  22. Takk igjen! Du har jo helt rett, men jeg sliter med spiseforstyrrelse selv... Eller, jeg jobber meg ut av den, og jeg har kommet veldig langt, men det er nettopp denne sittingen som er det største problemet for meg...Men ja, det er helt normalt. Jeg må nok bare prøve meg fram..
  23. Takk for svar Jeg forbrenner nok mer en 2000 kcal, siden jeg ikke er mye i ro akkurat. Jeg trener styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger. Skal prøve å legge meg 200-300 kcal, men bør egentlig gå opp litt mer først, men vil helst ikke ha for mye fett heller..
×
×
  • Opprett ny...