Gå til innhold

Hva steker dere maten i ?


Smurfen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Faktisk så koker jeg kyllingfilet :p Mulig det hørest rart ut, men jeg syntes den bevarer saftigheten, da kylling filet inneholder lite fett og kan fort bli tørt. Den hadde sikkert ikke tatt "skade" av et par minutter i stekepanna etterpå - da pleier jeg å steke den i en tørr panne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så koker jeg kyllingfilet :p Mulig det hørest rart ut, men jeg syntes den bevarer saftigheten, da kylling filet inneholder lite fett og kan fort bli tørt. Den hadde sikkert ikke tatt "skade" av et par minutter i stekepanna etterpå - da pleier jeg å ikke bruke noenting :)

Det var egentlig ikke dumt du! Hvor lenge koker du dem da ? Genialt vist man skal lage 5 kilo og dele opp i porsjoner og fryse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker, dvs halvveis trekker. Koker de for hardt, virker det som en del proteinstoffer trekkes ut og det hele blir til en suppe. Men jeg koker/trekker de til de blir helt hvite, og så litt til. Jeg kontrollerer de ved å dele en av de største filetene i to der de er tykkest, for å se om de er kokt helt inn til kjernen. Hvor lenge det tar, vet jeg ikke. Må nesten bare prøve seg frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koker, dvs halvveis trekker. Koker de for hardt, virker det som en del proteinstoffer trekkes ut og det hele blir til en suppe. Men jeg koker/trekker de til de blir helt hvite, og så litt til. Jeg kontrollerer de ved å dele en av de største filetene i to der de er tykkest, for å se om de er kokt helt inn til kjernen. Hvor lenge det tar, vet jeg ikke. Må nesten bare prøve seg frem ;)

Aha, da blir det kokt kylling til middag idag =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter man litt krydder eller urter oppi kokevannet, trekker kyllingen til seg litt smak også. Smaken er veldig mild, men siden kyllingfilet er så nøytralt i smaken, pleier det å være en god kombinasjon. Jeg skal innrømme at det er ikke lenge siden jeg første gangen prøvde kokt kyllingfilet, så jeg har ikke veldig god øvelse. Men mine smaksløker syntes det var greit, til tross for en ikke-perfekt tilberedning. Jeg surra vel en del på pc'n mens det hele stod på plata og putra, så da glemte jeg kyllingfileten litt bort og den ble kanskje hakket overkokt. En annen gang var jeg såpass sulten, at jeg kokte den for lite. Men, men, shit happens:) Jeg blir forhåpentligvis en kyllingkokekokk etterhvert, slik at jeg koker kyllingfileten mer eller mindre perfekt! Øvelse gjør mester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...