Gå til innhold

Hva steker dere maten i ?


Smurfen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker en kalorifri spray, da jeg aldri har syntes olje gir noen god smak, heller motsatt :huh: Og jeg har prøvd ganske mange! Unner meg selv heller en liten dessert for de kaloriene som hadde gått til oljen :D

Liker tankegangen ;) Når det er noen andre her i huset som lager maten til meg, da bader den i olje.. bokstavelig talt. Synes det nærmer seg kvalmt når det blir sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stekepose!(ovnen) :D slipper å bruke noen oljer og smør. Blir mye saftigere enn i panna..tar dog noen min lengere men verd det imens man lager tilbehøret!

Dette har jeg aldri prøvd. Hva er forskjellen på stekepose, og bare å ovnsbake den? :o Hørtes spennende ut!

Haha, samme her! :D Det er jo da den blir best uansett :rolleyes:

Absolutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri prøvd. Hva er forskjellen på stekepose, og bare å ovnsbake den? :eek: Hørtes spennende ut!

Absolutt ;)

Når du har det i en stekepose "fanger" du all dampen/fuktigheta inni posen og da blir det du steker saftigere, istede for at når du har det i stekepanna fordamper veldig mye..noe sånt :p vannet som blir i posen holder stykket fuktig/mørt eller hva jeg ska kalle det..kan bruke skei når du ska kutte opp kyllingen etterpå:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har det i en stekepose "fanger" du all dampen/fuktigheta inni posen og da blir det du steker saftigere, istede for at når du har det i stekepanna fordamper veldig mye..noe sånt :p vannet som blir i posen holder stykket fuktig/mørt eller hva jeg ska kalle det..kan bruke skei når du ska kutte opp kyllingen etterpå:p

Nam, dette hørtes godt ut ;) Får man kjøpt slike poser på vanlige matbutikker eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rapsolje til det meste, men jeg er også veldig glad i putte ting i folie og stappe det i stekeovnen. ;)

For øvrig snakket en eller annen foreleser innen ernæring på at selv om olivenolje endrer seg ved høy varme må den utsettes for denne varmen over tid for at det skal skje. Hun mente at det ikke var noe å tenke på, da vi sjelden steker mat i lang tid på veldig høy varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker kyllingfilet (eller kjøtt noen ganger) -som er kuttet opp i biter uten smør/olje og med bare kryddermix i stekeovnen.Det er godt med ketchup på ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker kyllingfilet (eller kjøtt noen ganger) -som er kuttet opp i biter uten smør/olje og med bare kryddermix i stekeovnen.Det er godt med ketchup på ^^

Ovsnbakt er kjempelurt, da slipper du oljen, og du kan la maten stå å godgjøre seg mens du gjør andre ting! :) Har til og med begynt å lage omelett i ovnen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovsnbakt er kjempelurt, da slipper du oljen, og du kan la maten stå å godgjøre seg mens du gjør andre ting! :) Har til og med begynt å lage omelett i ovnen :thumbsup:

Anbefaler også mikrobølgeovn for tilberedning av mat! Utrolig hvor gode grønnsakene blir i mikroen. Løk, tomat, paprika -> i mirkoen i ca. 4 min -> avkjøl og spis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...