Gå til innhold

Hva steker dere maten i ?


Smurfen

Anbefalte innlegg

Anbefaler også mikrobølgeovn for tilberedning av mat! Utrolig hvor gode grønnsakene blir i mikroen. Løk, tomat, paprika -> i mirkoen i ca. 4 min -> avkjøl og spis!

Ingen mikrobølgeovn her i huset :) Jeg tror jeg er litt for glad i å stå og kokkelere til å skaffe meg mikro :p Innimellom setter jeg meg ned foran ovnen og bare ser på at maten godgjør seg... :) (Bare litt miljøskadet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen mikrobølgeovn her i huset :) Jeg tror jeg er litt for glad i å stå og kokkelere til å skaffe meg mikro :p Innimellom setter jeg meg ned foran ovnen og bare ser på at maten godgjør seg... :) (Bare litt miljøskadet)

Jeg liker å kokkelere jeg også, men det er veldig kjekt med mikro innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovsnbakt er kjempelurt, da slipper du oljen, og du kan la maten stå å godgjøre seg mens du gjør andre ting! :) Har til og med begynt å lage omelett i ovnen :thumbsup:

Hvordan får du det til slik at omeletten ikkke setter seg fast i det du baker/steker omeletten i(?)?

Har dere forslag til hvordan jeg kan lage 200 g flatbiff uten og bruke noen form for olje o.l? Bake i ovnen i sølvfolie? koke kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til slik at omeletten ikkke setter seg fast i det du baker/steker omeletten i(?)?

Har dere forslag til hvordan jeg kan lage 200 g flatbiff uten og bruke noen form for olje o.l? Bake i ovnen i sølvfolie? koke kanskje?

Kalorifri stekespray fra nabolandet! :D Det må være det smarteste kjøpet jeg har gjort på det jeg kan huske :) Det er ikke superbillig, noe sånn som 70kr pr flaske, men hver enkelt holder kjempelenge, og de funker megabra :thumbsup: Ingenting setter seg fast lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorifri stekespray fra nabolandet! :D Det må være det smarteste kjøpet jeg har gjort på det jeg kan huske :) Det er ikke superbillig, noe sånn som 70kr pr flaske, men hver enkelt holder kjempelenge, og de funker megabra :thumbsup: Ingenting setter seg fast lenger :)

Hva er det i den sprayen og hva er det du sprayer i panna? ...skeptisk

Hvilket merke er det, har du en link til produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det i den sprayen og hva er det du sprayer i panna? ...skeptisk

Hvilket merke er det, har du en link til produktet?

http://www.pamcookingspray.com/pages/products/original/index.jsp

Det er ikke perfekt, men jeg er ikke mer skeptisk til den enn jeg er til å bruke vanlig olje med rent fett og kalorier. Drittstoffer får man på et eller annet vis uansett, og da tar jeg egentlig risikoen på den sprayen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å se fett = drittstoffer jeg.. Ville aldri utsatt meg for den sprayen, bare google litt på pam og se hvor elendig det er. Synes det er skremmende når folk er så opphengt i kcal at det er bedre å bruke "plastikk" enn ordentlig mat med næringsstoffer. Kroppen trenger fett, og noen dråper til å steke i utgjør minimalt på kcal-inntaket uansett. :thumbsdown:

Edit: Hvis man i tillegg tenker på hvor mange av Pam/Crisco sine lobbyister som trekker i tråden i USA for å beholde mettet fett på fy-listen, vel det er enda en grunn til å boikotte produktene deres. Umettet, herdet og ødelagt olje er langt på vei en sikker oppskrift på 1000 sykdommer. Men så klart, når de tjener penger på oljen, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å se fett = drittstoffer jeg.. Ville aldri utsatt meg for den sprayen, bare google litt på pam og se hvor elendig det er. Synes det er skremmende når folk er så opphengt i kcal at det er bedre å bruke "plastikk" enn ordentlig mat med næringsstoffer. Kroppen trenger fett, og noen dråper til å steke i utgjør minimalt på kcal-inntaket uansett. :thumbsdown:

Edit: Hvis man i tillegg tenker på hvor mange av Pam/Crisco sine lobbyister som trekker i tråden i USA for å beholde mettet fett på fy-listen, vel det er enda en grunn til å boikotte produktene deres. Umettet, herdet og ødelagt olje er langt på vei en sikker oppskrift på 1000 sykdommer. Men så klart, når de tjener penger på oljen, så..

Jeg er enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorifri stekespray fra nabolandet! :D Det må være det smarteste kjøpet jeg har gjort på det jeg kan huske :) Det er ikke superbillig, noe sånn som 70kr pr flaske, men hver enkelt holder kjempelenge, og de funker megabra :thumbsup: Ingenting setter seg fast lenger :)

Bruker denne jeg også og er veldig fornøyd :) Koster som Kristin sier 70 kr pr flaske, men er verdt det! Bruker min hver dag og den er ikke halvtom engang etter en måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har problemer med å se fett = drittstoffer jeg.. Ville aldri utsatt meg for den sprayen, bare google litt på pam og se hvor elendig det er. Synes det er skremmende når folk er så opphengt i kcal at det er bedre å bruke "plastikk" enn ordentlig mat med næringsstoffer. Kroppen trenger fett, og noen dråper til å steke i utgjør minimalt på kcal-inntaket uansett. :thumbsdown:

Edit: Hvis man i tillegg tenker på hvor mange av Pam/Crisco sine lobbyister som trekker i tråden i USA for å beholde mettet fett på fy-listen, vel det er enda en grunn til å boikotte produktene deres. Umettet, herdet og ødelagt olje er langt på vei en sikker oppskrift på 1000 sykdommer. Men så klart, når de tjener penger på oljen, så..

Liker holder faktisk ikke på dette innlegget. Jeg rater det ett av topp 20 jeg har lest her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er helt greit dere, hver sin mening :) Jeg er helt enig i at stoffene trolig ikke er så godt for deg! Og jeg er absolutt enig i at fett er viktig, tro meg, jeg har ikke noe problemer med å spise fett, og når jeg er ute og spiser eller andre lager mat til meg, så gjør det meg ingenting at de bruker vanlig olje! Men jeg synes selv at den sprayen fungerer veldig fint, og egentlig bedre enn hva jeg har syntes ulike typer olje har gjort.

Men for at dere kanskje skal forstå min side litt; En veldig stor fordel for min egen del er det at jeg fortsatt teller kalorier for å holde oversikt. Oversikt over at jeg får i meg nok, men heller ikke for mye, mat. Etter å ha slitt med sykdom noen år er dette viktig for meg, og da synes jeg det er mindre stress når jeg ikke må drive å måle opp olje før jeg lager mat :) For min del er det best med en sånn spray!

Men la oss si det slik, jeg håper jeg en dag i fremtiden vil bry meg så lite om kaloriinnhold at jeg ikke vil tenke over hvorvidt det er brukt olje eller ikke lenger :blush:

Men fint å høre forskjellig synspunkter uansett! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 del rapsolje og 1 del sitronsaft i panna. Synes det gjør kyllingen mye mer spennende, så pælmer man på litt sitronpepper å! Blir en saftig og god smak, Panna er i starten fyllt sånn at kyllingen småkokes, så blir en slags mellomting av koking og steking. Jeg kutter også opp filetene i biter :p blitt en vane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen over her nevnte det å lage omelett i ovn.. Funker det å bare helle omelettrøre i en ildfast form (med bakepapir) og hive det ovnen? Jeg har aldri klart å lage en vellykka omelett enda, så dersom dette funker blir jeg overlykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...