Gå til innhold

Til dere jenter... Om gutta


Gjest

Anbefalte innlegg

Lite tips Loke: Du fremstår som enormt beta. Ikke vær beta. Ikke prøv å være alpha heller, det er noe av det mest beta man kan gjøre. Vær deg selv. Drit langt i hva alle andre synes. Vær komfortabel i eget skinn, vær laid back og slapp av i sosiale situasjoner. Tren og spis sunt fordi det gjør at du føler deg vel, og plei egne interesser.

Jeg kan love deg, høyt og hellig, at det eneste alle damer har til felles at de liker er en selvsikker mann med et avslappet forhold til egen person, som har interesser han brenner for, som er all right og kan inngå kompromisser, men som aldri gir avkall på seg selv for å passe et annet menneskes forventninger. Det, og at de misliker en som prøver for hardt. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite tips Loke: Du fremstår som enormt beta. Ikke vær beta. Ikke prøv å være alpha heller, det er noe av det mest beta man kan gjøre. Vær deg selv. Drit langt i hva alle andre synes. Vær komfortabel i eget skinn, vær laid back og slapp av i sosiale situasjoner. Tren og spis sunt fordi det gjør at du føler deg vel, og plei egne interesser.

Jeg kan love deg, høyt og hellig, at det eneste alle damer har til felles at de liker er en selvsikker mann med et avslappet forhold til egen person, som har interesser han brenner for, som er all right og kan inngå kompromisser, men som aldri gir avkall på seg selv for å passe et annet menneskes forventninger. Det, og at de misliker en som prøver for hardt. (y)

Kommer helt an på hva man er på utkikk etter og ingen vil ha det samme...for eksempel så ville jeg aldri gått for en selvsikker en som aldri viser usikkerhet på noe plan..det ville gjøre meg usikker..midt på treet så vil det gå fint...en skal ikke være for mye av verken en eller to;) men alle har forskjellig smak...og ikke minst alle har forskjellig liv...er du på utkikk etter en u kan ha sex med..ja da er ting annerledes...er man på kikk etter en mann/dame for å leve med ,få familie så ja..da er det faktisk ingen regler,annet enn at man faktisk er ærlig om akkurat hva man vil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva man er på utkikk etter og ingen vil ha det samme...for eksempel så ville jeg aldri gått for en selvsikker en som aldri viser usikkerhet på noe plan..det ville gjøre meg usikker..midt på treet så vil det gå fint...en skal ikke være for mye av verken en eller to;) men alle har forskjellig smak...og ikke minst alle har forskjellig liv...er du på utkikk etter en u kan ha sex med..ja da er ting annerledes...er man på kikk etter en mann/dame for å leve med ,få familie så ja..da er det faktisk ingen regler,annet enn at man faktisk er ærlig om akkurat hva man vil.

Nå tror jeg du misforstår med vilje. Når jeg sier selvsikker mener jeg ikke en sånn klysete "Paradise Hotell"-type player-douchebag. Jeg mener en som er komfortabel med seg selv, med egen kropp og person. Selvsagt da både når det gjelder styrker og svakheter.

Med andre ord, en Mann.

Jeg var forøvrig Mr. Niceguy-klisjé i mange år selv, og klaget på at damer ikke ville ha good-guys selv om vi hadde alle egenskapene disse damene gråtkvalt sa de var ute etter hver gang de ble såra av en vi fra starten av visste kom til å være en kødd. Det som garantert gjør deg til et mer attraktivt menneske er å flytte fokus fra hva andre synes om deg og hva du burde være over til hva du synes om deg og hvem du vil være.

Utover det er det vel ingen oppskrift for noe som er universalt viktig eller attraktivt. En må være voksen og selvsikker, klar over egne styrker så vel som mangler, og ikke prøve for hardt. Derfra lever man livet slik man selv føler og mener er rett, og plutselig møter man noen som finner akkurat deg tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du misforstår med vilje. Når jeg sier selvsikker mener jeg ikke en sånn klysete "Paradise Hotell"-type player-douchebag. Jeg mener en som er komfortabel med seg selv, med egen kropp og person. Selvsagt da både når det gjelder styrker og svakheter.

Med andre ord, en Mann.

Jeg var forøvrig Mr. Niceguy-klisjé i mange år selv, og klaget på at damer ikke ville ha good-guys selv om vi hadde alle egenskapene disse damene gråtkvalt sa de var ute etter hver gang de ble såra av en vi fra starten av visste kom til å være en kødd. Det som garantert gjør deg til et mer attraktivt menneske er å flytte fokus fra hva andre synes om deg og hva du burde være over til hva du synes om deg og hvem du vil være.

Utover det er det vel ingen oppskrift for noe som er universalt viktig eller attraktivt. En må være voksen og selvsikker, klar over egne styrker så vel som mangler, og ikke prøve for hardt. Derfra lever man livet slik man selv føler og mener er rett, og plutselig møter man noen som finner akkurat deg tiltrekkende.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg du misforstår med vilje. Når jeg sier selvsikker mener jeg ikke en sånn klysete "Paradise Hotell"-type player-douchebag. Jeg mener en som er komfortabel med seg selv, med egen kropp og person. Selvsagt da både når det gjelder styrker og svakheter.

Med andre ord, en Mann.

Jeg var forøvrig Mr. Niceguy-klisjé i mange år selv, og klaget på at damer ikke ville ha good-guys selv om vi hadde alle egenskapene disse damene gråtkvalt sa de var ute etter hver gang de ble såra av en vi fra starten av visste kom til å være en kødd. Det som garantert gjør deg til et mer attraktivt menneske er å flytte fokus fra hva andre synes om deg og hva du burde være over til hva du synes om deg og hvem du vil være.

Utover det er det vel ingen oppskrift for noe som er universalt viktig eller attraktivt. En må være voksen og selvsikker, klar over egne styrker så vel som mangler, og ikke prøve for hardt. Derfra lever man livet slik man selv føler og mener er rett, og plutselig møter man noen som finner akkurat deg tiltrekkende.

+2

Det "good-guys" ser ut til å ha problemer med, er at de ikke skjønner at kvinner ikke er automater man putter snillhetsmynter på til sex faller ut. Grunnen til at klisjéen "jenter faller alltid for bad-guys" holdes i hevd er det faktum at bad-guys er nettopp selvsikre og målrettede, mens good-guys ofte setter seg selv helt til siden for å tekkes sin utkårede. Jeg var også en slik en før, men etter at jeg ble gift er jeg ikke lenger investert i hele paringsleken og perspektivet det har gitt meg har vært gull verdt. Hadde jeg kunnet strekke hånda tilbake i tid, gi tenårings-meg et realt klaps i bakhodet og si "slapp av, jekk ned og ikke prøv å bli venninna deres" hadde jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet hos gutter er det ingen vits i å gå etter. De er umulige å ha en samtale med ettersom de ikke klarer å snakke om følelser uten å blande inn logikk og fakta. Her om dagen for eksempel så sa jeg at jeg følte at horoskopet mitt stemte kjempebra også begynte en gutt å snakke om bla bla bla astrologi er bare tull og Barnum-effekten og masse andre logiske faktiske ting. Og da ble jo mine følelser selvfølgelig veldig såret. For han sa jo da indirekte ikke bare at astrologi var dust, men at han synes at JEG er en dust. Også konfronterte jeg han med dette og da sa han bare at "man må skille mellom sak og person".. Da begynte jeg å gråte og hyle, også innrømmet han heldigvis at han hadde tatt feil. Det er bedre å gå etter six-packen. Da vet man hva man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet hos gutter er det ingen vits i å gå etter. De er umulige å ha en samtale med ettersom de ikke klarer å snakke om følelser uten å blande inn logikk og fakta. Her om dagen for eksempel så sa jeg at jeg følte at horoskopet mitt stemte kjempebra også begynte en gutt å snakke om bla bla bla astrologi er bare tull og Barnum-effekten og masse andre logiske faktiske ting. Og da ble jo mine følelser selvfølgelig veldig såret. For han sa jo da indirekte ikke bare at astrologi var dust, men at han synes at JEG er en dust. Også konfronterte jeg han med dette og da sa han bare at "man må skille mellom sak og person".. Da begynte jeg å gråte og hyle, også innrømmet han heldigvis at han hadde tatt feil. Det er bedre å gå etter six-packen. Da vet man hva man får.

Whaa.. whaat? Vet ikke.. Nettets beste ironitroll noen gang, eller..? *brain melting* o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet hos gutter er det ingen vits i å gå etter. De er umulige å ha en samtale med ettersom de ikke klarer å snakke om følelser uten å blande inn logikk og fakta. Her om dagen for eksempel så sa jeg at jeg følte at horoskopet mitt stemte kjempebra også begynte en gutt å snakke om bla bla bla astrologi er bare tull og Barnum-effekten og masse andre logiske faktiske ting. Og da ble jo mine følelser selvfølgelig veldig såret. For han sa jo da indirekte ikke bare at astrologi var dust, men at han synes at JEG er en dust. Også konfronterte jeg han med dette og da sa han bare at "man må skille mellom sak og person".. Da begynte jeg å gråte og hyle, også innrømmet han heldigvis at han hadde tatt feil. Det er bedre å gå etter six-packen. Da vet man hva man får.

Hahahahahahahaha!

Så fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret mitt er 2-delt, siden jeg for tiden kun er ute etter en fyr jeg kan ha meg med. A: hvordan en gutt i et forhold bør være og B: hvordan en gutt jeg bare vil ha meg med bør være.

1A: Snill, ikke ha hobbyer som tar over fritiden fullstendig, lukte godt, flink til å lage mat, glad i barn og superforelsket i meg, og han må se nogenlunde bra ut, slank. Det er også viktig at han er intelligent og litt nerd ;) Like å diskutere abstrakte og rare ting. Men så lenge man ikke helt klarer å styre forelskelsen ender man gjerne opp med noe annet :p

1B: Singel, lukte godt, fin kropp, ingen kjønnsykdommer, renslig, flink med hendene

2A: Mest opptatt av personlighet her, men han må være slank

2B: Kropp står i fokus, men tenner ikke på en dust

3A: Det er egentlig en spesiell kroppsdel, men han må se litt mystisk ut og ha et pent smil. Må jeg velge en kroppsdel er lange slanke fingre veldig sexy

3B: Mystisk. Og se ut som han ikke bryr seg om hvordan han ser ut, men likevel se bra ut. Slanke fingre går igjen her

4A: Bør kunne lage mat, vaske klær, være ryddig, osv.

4B: Gjøre meg kåt og gi meg orgasme :oops:

5A og B: Størrelse på penis i normal tilstand er ikke viktig, erigert er seff viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jenter ikke har særlig kontroll over hva de føler attraksjon overfor. Badboys har visse innate kvaliteter som får jenter på kroken. Hvorvidt det er dominansen, "assertivenessen", følelsen av at de kan beskytte dem og potensielle barn er ikke godt å si, men det kan sannsynligvis spores tilbake til hva som har vært evolusjonært hensiktsmessig for overlevelse og videreførsel av gode gener. En skulle kanskje ønske at antitesen til badboys var mer attraktivt i et moderne samfunn, men man kan ikke lure automatiske handlingsmønstre og biologiske prosesser.

Ein liten digresjon. Tenker du at menn har meir kontroll av kva dei opplever som attraktivt?

Tiltrekking er subjektivt, attraksjon er relativt objektivt. Ja, det er eit faktum at me tillegger mennesker som er attraktive fleire positive eigenskapar. Me trur intuitivt at attraktive menneske er meir suksessfulle, intelligente, rikare, lykkeligare osv. Me ønskjer å vere med attraktive menneske, fordi det framstiller oss som meir positivt.

Attraksjon er ganske enkelt. Mennesker foretrekker symmetriske, gjennomsnittlege ansikt og kroppar. Tiltrekking er meir komplekst. Me kan gjerne vere einig i kven som er flotte å sjå på, men det betyr ikkje at alle kjemper om same partnar. Forsking viser at i langvarige parforhold skårer begge partar omtrent likt på attraktivitet; det vil sei, du finner ein partnar som er lik deg sjølv (Google gjerne "the matching phenomenon" og forsking gjort av Murstein). Så, viss du vil finne deg ein partnar, ver litt realistisk og prøv deg på ei/ein som er omtrent like digg som deg sjølv.

Sånn oppsummert frå sosialpsykologien: Utsjånad er generelt viktigare for menn enn for kvinner. Punktum. Har lest gjennom litt postar her inne der fleire mannlege brukarar går bananas fordi "menn opplever minst like mykje kroppstyranni som kvinner". Sorry mac, du tar feil. Og det er ganske godt dokumentert. Ein kan gjerne putte det i eit evolusjonært rammeverk; for kan mannen ein investering i sex vere 6 minutt, for kvinna er det potensielt dei neste 20 åra av livet. Det er mange aspekt kvinna må ta hensyn til før ho har sex, aspekt som mannen ikkje treng å bry seg om. Ho må tenke på beskyttelse under graviditeten og småbarnsperioden, korleis samle ressursar, mat og husly. Difor er nokre kvalitetar viktigare for kvinner enn for menn. Kvinner ønsker seg på generelt grunnlag menn som er eldre, suksessfulle, har meir ressursar (les: pengar) og som har høg status, og utsjåandet er mindre viktig. For mannen er det viktigare å ha "ei god potte med jord å plante frøet i". Attraktive jenter er potensielt sunnare, friskare og har betre sjanse til å bære fram eit avkom. Som sosialpsykologen David Myers seier; "Women tend to reproduce wisely, men widely".

Altså, er du mann, kan du kompensere for utsjånaden ditt med å ta ein statusutdanning, skaffe deg litt cash, ha humor, sjølvtillit og karisma. Kvinna sin verdi, derimot, er meir knytta til fysisk appell. Ei mindre attraktiv kvinne, må finne seg ein mindre attraktiv mann. Ein mindre attraktiv mann, kan finne seg ei attraktiv kvinne så lenge han har eigenskapar som kompenserer (pengar, makt). Eg tenker at muskuløse menn har ein fordel ved at musklar gjerne representerer makt og innflytelse.

Anbefalar virkelig denne korte filmen. Du vil bli overraska over kor mykje utsjåande har å sei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips Loke: Du fremstår som enormt beta. Ikke vær beta. Ikke prøv å være alpha heller, det er noe av det mest beta man kan gjøre. Vær deg selv. Drit langt i hva alle andre synes. Vær komfortabel i eget skinn, vær laid back og slapp av i sosiale situasjoner. Tren og spis sunt fordi det gjør at du føler deg vel, og plei egne interesser.

Jeg kan love deg, høyt og hellig, at det eneste alle damer har til felles at de liker er en selvsikker mann med et avslappet forhold til egen person, som har interesser han brenner for, som er all right og kan inngå kompromisser, men som aldri gir avkall på seg selv for å passe et annet menneskes forventninger. Det, og at de misliker en som prøver for hardt. (y)

Prøver faktisk ikke å være beta :) er bare de fleste som liker personlighet og eg synst og andre synst eg har en veldig bra personlighet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

3. første dere ser på på en gutt?

4. Ka bør gutten kunne?

5.Størrelse av penis viktig?

1. Humor + må være impulsiv (får noia av folk som ikke rir den dagen de saler), må bruke mindre tid på badet enn meg, gjensidig tillit og respekt, må være trygg på seg selv (=null sjalusi) og ikke bry seg om hva andre måtte mene om alt. Han må klare seg selv (hva angår alt) og ikke sulte ihjel ved brødboksen om mor/kjæreste ikke lager mat til ham en dag.

2. Gutter med litt mage og fin personlighet ANYDAY!

3. Øynene og smilet. Viktig at vedkommende smiler med øynene og.

4. Gutten bør være en mann som kan alt (må være litt handy og kunen lage mat selv om det nødvendigvis ikke er det kjekkeste han vet), og om dama kommer med spm han ikke kan svar på så googler han til han finner svar

5. Ja litt, ikke for liten men heller ikke for stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...