Gå til innhold

Til dere jenter... Om gutta


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Personlighet, og litt utseende. Altså den gutten må bry seg om seg selv

2. Gutter med litt mage og fin personlighet

3. Ansiktet og kroppsformen (utseende)

4. Sjarmere, være smålig smart, ikke dum med andre ord

5. Nei ikke egentlig. Liker man gutten, så bryr man seg ikke om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er jævlig kjedelig når det kommer til slike tråder. En får følelsen av at de enten ikke tørr være ærlige eller at de egentlig ikke tenner på noe som helst. Men slik er det jo ikke... Det er nok som det nevnes over her - de vet ikke selv hva de ser etter.

Greit nok det, så lenge en selv, som mann, finner ut hva en bør tilby.

;)

Han spurte ikke hav vi tenner på. Uansett er det vanlig å bli kjent før man har sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jenter ikke har særlig kontroll over hva de føler attraksjon overfor. Badboys har visse innate kvaliteter som får jenter på kroken. Hvorvidt det er dominansen, "assertivenessen", følelsen av at de kan beskytte dem og potensielle barn er ikke godt å si, men det kan sannsynligvis spores tilbake til hva som har vært evolusjonært hensiktsmessig for overlevelse og videreførsel av gode gener. En skulle kanskje ønske at antitesen til badboys var mer attraktivt i et moderne samfunn, men man kan ikke lure automatiske handlingsmønstre og biologiske prosesser.

Unnskyld, JENTER har ikke kontroll på hva de føler attraksjon overfor?! Det har du lite hold i..

1. Vi liker ikke de samme guttene alle sammen nei

2. Ei jente kan fint falle for en del ulike gutter, både utseendemessig og personlighet (nettopp fordi det finnes masse fantastiske gutter - og ingen er like! :) )

Og det derre bullet du skrev etter det.. Joa, forstår hva du sier altså, men det er ikke riktig.

Og: gutter er minst like "ille". Barbiedukker/nikkedukker/bimboer osv. som kjærester. Eller Tone Damli da..

Det er vel gjerne selvsikkerheten til bad boys som tiltrekker jenter vil jeg tro.

Tja.. Mest det at badboys ofte (sånn jeg definerer dem) er farlig kjekke. (og derfor de har blitt så selvsikre, og derfor de ofte er klyser).

"Tøffe-seg gutter" tiltrekker ikke meg. Blir jeg kjent med klyser er jeg lite interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, JENTER har ikke kontroll på hva de føler attraksjon overfor?! Det har du lite hold i..

1. Vi liker ikke de samme guttene alle sammen nei

2. Ei jente kan fint falle for en del ulike gutter, både utseendemessig og personlighet (nettopp fordi det finnes masse fantastiske gutter - og ingen er like! :) )

Og det derre bullet du skrev etter det.. Joa, forstår hva du sier altså, men det er ikke riktig.

Og: gutter er minst like "ille". Barbiedukker/nikkedukker/bimboer osv. som kjærester. Eller Tone Damli da..

Tja.. Mest det at badboys ofte (sånn jeg definerer dem) er farlig kjekke. (og derfor de har blitt så selvsikre, og derfor de ofte er klyser).

"Tøffe-seg gutter" tiltrekker ikke meg. Blir jeg kjent med klyser er jeg lite interessert!

Du kommer ikke med noen overbevisende argumentasjon annet enn at det jeg skrev er bull. Jeg har for øvrig, i korrespondanse med eminente PTKris, skrevet at jeg mener menn er like styrt av automatiske handlingsmønstre, innate biologiske prosesser, kjemiske reaksjoner, elektriske signaler, kjemiske reaksjoner, psykologiske fenomen, gruppementalitet og slikt. Det kommer kanskje godt nok frem at jeg ikke har noen tro på noen form for fri vilje og at bevisstheten kun får en illusorisk følelse av å være i kontroll etter å bli fortalt av det underbevisste hvor ferden går. Det er kjedelig å akseptere slikt (les: få illusjonen av å tro at jeg har tatt et bevisst valg etter å ha blitt kjent med vitenskapen rundt dette) når man nettopp ikke har kvaliteter som fører til den ønskelige glorieeffekten, men slik er engang verden og naturen: ubarmhjertig, nådeløs, urettferdig, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke med noen overbevisende argumentasjon annet enn at det jeg skrev er bull. Jeg har for øvrig, i korrespondanse med eminente PTKris, skrevet at jeg mener menn er like styrt av automatiske handlingsmønstre, innate biologiske prosesser, kjemiske reaksjoner, elektriske signaler, kjemiske reaksjoner, psykologiske fenomen, gruppementalitet og slikt. Det kommer kanskje godt nok frem at jeg ikke har noen tro på noen form for fri vilje og at bevisstheten kun får en illusorisk følelse av å være i kontroll etter å bli fortalt av det underbevisste hvor ferden går. Det er kjedelig å akseptere slikt (les: få illusjonen av å tro at jeg har tatt et bevisst valg etter å ha blitt kjent med vitenskapen rundt dette) når man nettopp ikke har kvaliteter som fører til den ønskelige glorieeffekten, men slik er engang verden og naturen: ubarmhjertig, nådeløs, urettferdig, osv.

Ja, så det. Litt seint :p Sorry :)

Ønskelige glorieeffekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det. Litt seint :p Sorry :)

Ønskelige glorieeffekten?

Du kan sjå youtube-videoen eg lenka til på forrige side. Den anbefalast virkelig. Forklarar "the halo effect" (eller glorieeffekten om du vil) veldig enkelt. Det slemmaste sosialpsykologiske fenomenet som eksisterer. Her er videoen, og her ser du at kor sannsynlig det er for eit framand person hjelper deg er avhengig av kor vakker du er:

[...] Jeg har for øvrig, i korrespondanse med eminente PTKris, skrevet at jeg mener menn er like styrt av automatiske handlingsmønstre, innate biologiske prosesser, kjemiske reaksjoner, elektriske signaler, kjemiske reaksjoner, psykologiske fenomen, gruppementalitet og slikt. Det kommer kanskje godt nok frem at jeg ikke har noen tro på noen form for fri vilje og at bevisstheten kun får en illusorisk følelse av å være i kontroll etter å bli fortalt av det underbevisste hvor ferden går.[...]

Du har utvilsomt mykje kunnskap om psykologi, men du mistar meg heilt når du seier du trur på fullstendig determinisme. Really? Uansett, det er ein anna diskusjon vi får spare til seinare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

God kjemi, god sosial kompetanse, smart, tøff, humor, stødig og trygg på seg selv, evne til å innrømme om de tar feil, ha mange like verdier som meg, må være "mannen i forholdet" og få meg til å fæle meg som en kvinne

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

Jeg driter i six-packen men det er viktig at mannen tar vare på kroppen sin og ser velformet ut.

Lat mann, -æsj! Er ikke nødt til å se topptrent ut. Men det må være kjøtt på kroppen.

3. første dere ser på på en gutt?

Ansiktet

4. Ka bør gutten kunne?

Imponere meg

5.Størrelse av penis viktig?

Klart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: Ærlighet er kjærlighet. Elsk meg, mat meg og aldri forlat meg. (tror kanskje jeg er veldig enkel iblant haha:p)Så klart et fint smil og glimtet i øyet trengs det også, som regel det som fanger oppmerksomheten min.

2: Altså det spørsmålet finner jeg litt håpløst.. For jeg tenker som så at om jenta er treningsfreak så ender hun ikke opp med en gutt som ikke er.. For livsstilene kommer til å kræsje, jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne levd et liv på sofaen. Men selvfølgelig er ikke sicpacken noe krav (man må da få lov til å bulke lol), jeg er svakest for en muskuløs, bred rygg uansett:p Men personligheten må være der om man vil ha et forhold ofc!

3: Smil, øyne, kroppen (ser vel alltid etter tegn på at han er glad i trening haha...), fint kledd (ikke dasser rundt som en boms), måten han snakker til meg. Og at han stiller spørsmål og faktisk husker ting jeg har sagt som ikke jeg selv husker det er et stoort pluss. Og selvsikkerhet.

4: Handyman! Og ta vare på seg selv haha. Klare å vaske, rydde, laget mat og alt sånt. Og kunne et instrument skader heller ikke.. Gitar :love:

5: Hahaha, ja... Skal jeg være ærlig og dele med hele verden.. For stor er bare vondt for små jenter.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke så flink på dette beta og alpha greine, forklar :D

Har du vært på fest eller på byen før, og observert han som bare har en sånn helt naturlig sjarm, ro og utstråling at han blir festens midtpunkt? Ikke klovnen som drar av seg buksa og danser på bordet, ikke han som skryter og juger og chugger øl for å være tøff, men han som bare.. du vet, får deg til å føle at han er bedre enn deg uten at du vet hvorfor?

Han er alfa. Alle andre i den settingen er betas. Altså, alfahann, som i sjefen i en løveflokk, den hunnene vil ha og hannene respekterer.

Jeg har allerede forklart deg hva det aller viktigste er. Ikke prøv for hardt. Ikke sitt på et nettforum og spør damer hva de liker hos en gutt. Ikke smisk og vær venninne. Protip: Blir du venninna til ei dame tenker hu like mye på sex og romantikknår hu ser deg som når hu ser en gjennomsnittlig potet.

Flytt fokus på hva andre synes om deg og hva du tror andre mener du bør være, over til hva du synes om deg og hva du synes du bør være. Lær deg å være komfortabel med deg selv, slapp av. Brad Pitt hadde ikke vært så kjekk om han ikke var trygg på seg selv, og Danny DeVito har sjarm i bøtter og spann og er gift med tre barn enda han er rund som en ball, har vært skallet i 30 år og er 152cm høy --fordi han er selvsikker og vet hva han er verdt. :p

Det eneste som er universalt for alle damer er at de liker at en fyr ser ut som om han tar vare på seg selv (noe du gjør om du er glad i deg selv), og at de ikke klarer å sexualisere en kamerat-venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på fest eller på byen før, og observert han som bare har en sånn helt naturlig sjarm, ro og utstråling at han blir festens midtpunkt? Ikke klovnen som drar av seg buksa og danser på bordet, ikke han som skryter og juger og chugger øl for å være tøff, men han som bare.. du vet, får deg til å føle at han er bedre enn deg uten at du vet hvorfor?

Han er alfa. Alle andre i den settingen er betas. Altså, alfahann, som i sjefen i en løveflokk, den hunnene vil ha og hannene respekterer.

Jeg har allerede forklart deg hva det aller viktigste er. Ikke prøv for hardt. Ikke sitt på et nettforum og spør damer hva de liker hos en gutt. Ikke smisk og vær venninne. Protip: Blir du venninna til ei dame tenker hu like mye på sex og romantikknår hu ser deg som når hu ser en gjennomsnittlig potet.

Flytt fokus på hva andre synes om deg og hva du tror andre mener du bør være, over til hva du synes om deg og hva du synes du bør være. Lær deg å være komfortabel med deg selv, slapp av. Brad Pitt hadde ikke vært så kjekk om han ikke var trygg på seg selv, og Danny DeVito har sjarm i bøtter og spann og er gift med tre barn enda han er rund som en ball, har vært skallet i 30 år og er 152cm høy --fordi han er selvsikker og vet hva han er verdt. :p

Det eneste som er universalt for alle damer er at de liker at en fyr ser ut som om han tar vare på seg selv (noe du gjør om du er glad i deg selv), og at de ikke klarer å sexualisere en kamerat-venninne.

bra svart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein liten digresjon. Tenker du at menn har meir kontroll av kva dei opplever som attraktivt?

Tiltrekking er subjektivt, attraksjon er relativt objektivt. Ja, det er eit faktum at me tillegger mennesker som er attraktive fleire positive eigenskapar. Me trur intuitivt at attraktive menneske er meir suksessfulle, intelligente, rikare, lykkeligare osv. Me ønskjer å vere med attraktive menneske, fordi det framstiller oss som meir positivt.

Attraksjon er ganske enkelt. Mennesker foretrekker symmetriske, gjennomsnittlege ansikt og kroppar. Tiltrekking er meir komplekst. Me kan gjerne vere einig i kven som er flotte å sjå på, men det betyr ikkje at alle kjemper om same partnar. Forsking viser at i langvarige parforhold skårer begge partar omtrent likt på attraktivitet; det vil sei, du finner ein partnar som er lik deg sjølv (Google gjerne "the matching phenomenon" og forsking gjort av Murstein). Så, viss du vil finne deg ein partnar, ver litt realistisk og prøv deg på ei/ein som er omtrent like digg som deg sjølv.

Sånn oppsummert frå sosialpsykologien: Utsjånad er generelt viktigare for menn enn for kvinner. Punktum. Har lest gjennom litt postar her inne der fleire mannlege brukarar går bananas fordi "menn opplever minst like mykje kroppstyranni som kvinner". Sorry mac, du tar feil. Og det er ganske godt dokumentert. Ein kan gjerne putte det i eit evolusjonært rammeverk; for kan mannen ein investering i sex vere 6 minutt, for kvinna er det potensielt dei neste 20 åra av livet. Det er mange aspekt kvinna må ta hensyn til før ho har sex, aspekt som mannen ikkje treng å bry seg om. Ho må tenke på beskyttelse under graviditeten og småbarnsperioden, korleis samle ressursar, mat og husly. Difor er nokre kvalitetar viktigare for kvinner enn for menn. Kvinner ønsker seg på generelt grunnlag menn som er eldre, suksessfulle, har meir ressursar (les: pengar) og som har høg status, og utsjåandet er mindre viktig. For mannen er det viktigare å ha "ei god potte med jord å plante frøet i". Attraktive jenter er potensielt sunnare, friskare og har betre sjanse til å bære fram eit avkom. Som sosialpsykologen David Myers seier; "Women tend to reproduce wisely, men widely".

Altså, er du mann, kan du kompensere for utsjånaden ditt med å ta ein statusutdanning, skaffe deg litt cash, ha humor, sjølvtillit og karisma. Kvinna sin verdi, derimot, er meir knytta til fysisk appell. Ei mindre attraktiv kvinne, må finne seg ein mindre attraktiv mann. Ein mindre attraktiv mann, kan finne seg ei attraktiv kvinne så lenge han har eigenskapar som kompenserer (pengar, makt). Eg tenker at muskuløse menn har ein fordel ved at musklar gjerne representerer makt og innflytelse.

Anbefalar virkelig denne korte filmen. Du vil bli overraska over kor mykje utsjåande har å sei:

Utrolig interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...