Gå til innhold

Til dere jenter... Om gutta


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. At han er snill og god. Tror noen ganger gutter er redd for å gi jenter oppmerksomhet (og ja, vi trenger det ;) ) Ellers er det jo greit med en gutt/mann som er litt handy.

Overfladisk kanskje, men for meg er det også viktig at jeg syns han er kjekk.

2. Litt mage og fin personlighet! Tipper det er enklere å trene bort en liten mage.

3. Øynene. Sjegg er også en fordel. Og man legger jo fort merke til kroppsfasongen.

4. Bevege seg, lage mat, vaske klær og snakke (hvertfall litt) om følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigste med en gutt?

Humor er viktig, og evnen til å kunne prate skikkelig sammen, selv om det er uenigheter. Det er viktig at han viser at man kan være trygg på han. Det er ikke til å legge skjul på at jeg må syns han er attraktiv, fin å se på.

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

Helt klart litt mage med en flott personlighet. Personlig har jeg en tendens til å falle for brede tatoverte gutter. Men om ikke personligheten er på plass, mister de min interesse på flekken.

3. første dere ser på på en gutt?

Smilet og øynene, det gjenspeiler om han har utstråling. Jeg legger også fort merke til kroppsfasong og høyde. Har han tatoveringer, er det noe jeg ser med en gang. Rett og slett fordi jeg syns det er drit sexy.

4. Ka bør gutten kunne?

Han burde kunne lage mat, overaske. Ikke være redd for å prate om det han har på hjertet, og liker helst at han kan trene, siden det er min største interesse selv. Trenger ikke være kjempe flink, men at han ihvertfall gidder å komme seg ut av sofaen.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein liten digresjon. Tenker du at menn har meir kontroll av kva dei opplever som attraktivt?

Tiltrekking er subjektivt, attraksjon er relativt objektivt. Ja, det er eit faktum at me tillegger mennesker som er attraktive fleire positive eigenskapar. Me trur intuitivt at attraktive menneske er meir suksessfulle, intelligente, rikare, lykkeligare osv. Me ønskjer å vere med attraktive menneske, fordi det framstiller oss som meir positivt.

Attraksjon er ganske enkelt. Mennesker foretrekker symmetriske, gjennomsnittlege ansikt og kroppar. Tiltrekking er meir komplekst. Me kan gjerne vere einig i kven som er flotte å sjå på, men det betyr ikkje at alle kjemper om same partnar. Forsking viser at i langvarige parforhold skårer begge partar omtrent likt på attraktivitet; det vil sei, du finner ein partnar som er lik deg sjølv (Google gjerne "the matching phenomenon" og forsking gjort av Murstein). Så, viss du vil finne deg ein partnar, ver litt realistisk og prøv deg på ei/ein som er omtrent like digg som deg sjølv.

Sånn oppsummert frå sosialpsykologien: Utsjånad er generelt viktigare for menn enn for kvinner. Punktum. Har lest gjennom litt postar her inne der fleire mannlege brukarar går bananas fordi "menn opplever minst like mykje kroppstyranni som kvinner". Sorry mac, du tar feil. Og det er ganske godt dokumentert. Ein kan gjerne putte det i eit evolusjonært rammeverk; for kan mannen ein investering i sex vere 6 minutt, for kvinna er det potensielt dei neste 20 åra av livet. Det er mange aspekt kvinna må ta hensyn til før ho har sex, aspekt som mannen ikkje treng å bry seg om. Ho må tenke på beskyttelse under graviditeten og småbarnsperioden, korleis samle ressursar, mat og husly. Difor er nokre kvalitetar viktigare for kvinner enn for menn. Kvinner ønsker seg på generelt grunnlag menn som er eldre, suksessfulle, har meir ressursar (les: pengar) og som har høg status, og utsjåandet er mindre viktig. For mannen er det viktigare å ha "ei god potte med jord å plante frøet i". Attraktive jenter er potensielt sunnare, friskare og har betre sjanse til å bære fram eit avkom. Som sosialpsykologen David Myers seier; "Women tend to reproduce wisely, men widely".

Altså, er du mann, kan du kompensere for utsjånaden ditt med å ta ein statusutdanning, skaffe deg litt cash, ha humor, sjølvtillit og karisma. Kvinna sin verdi, derimot, er meir knytta til fysisk appell. Ei mindre attraktiv kvinne, må finne seg ein mindre attraktiv mann. Ein mindre attraktiv mann, kan finne seg ei attraktiv kvinne så lenge han har eigenskapar som kompenserer (pengar, makt). Eg tenker at muskuløse menn har ein fordel ved at musklar gjerne representerer makt og innflytelse.

Anbefalar virkelig denne korte filmen. Du vil bli overraska over kor mykje utsjåande har å sei:

cant-read.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Noen ganger kan jeg føle tiltrekning til gutter jeg trodde var uaktuelle for meg. alle gutter jeg syntes noe om har en voldsomt sterk personlighet. Jeg liker slike type gutter hvor du møter personligheten før du har rukket å hilse;) så det er viktig:)

2: både og. Gutter med litt mage er søtt. Gutter som er fine å se på og er litt drittsekk er veldig tiltrekkende, men må som i punkt en ha sterk personlighet.

3: hennene (store henner er så fint) jeg er også glad i grov byggning. Kroppen betyr mer enn ansiktet for min del.

4: lage mat. Han bør ikke være redd for å ta i et tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Viktigste er vel selvtillit, ærlighet.. En bra personlighet som "fanger" meg :p Vet ikke hva som burde være på topp.

2. Utseende er jo alltid førsteinntrykk som regel.. Men for meg vil alltid sjarm, utstråling og personlighet være viktigst og det skinner veldig ofte gjennom på utseendedelen. :) Eneste som er viktig på utseendet/fysikken er at jeg er lavest :p:barefoot: Jeg liker å se opp til noen:D

3. Smilet, utstråling, sjarm.

4. Han må kunne sjarmere meg :p:joyful: Også skader det jo ikke at han er teknisk/elektrisk/mekanisk anlagt heller :D

Men jeg skal være så ærlig og si at jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, jeg vet veldig godt hva jeg ikke vil ha.. Og det meste annet er ganske åpent :lol: Tar det som det kommer og en dag så regner jeg med at jeg snubler over noen, akkurat som jeg gjør med alt annet :woot::hilarious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

- Humor og personlighet. De fleste vil jo også ha en som er sikker på seg selv og har ambisjoner også, men det er ikkje et must. Bra utseende er jo bare en bonus !

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

- Gjerne den siste ! Kraftige, sterke mannfolk er det beste.

3. første dere ser på på en gutt?

- Kroppsproposjoner og ansiktet.

4. Ka bør gutten kunne?

- Alle har jo sine posetive og negative trekk, men manerer er et stort pluss.

5.Størrelse av penis viktig?

- I de fleste tilfeller er det ikkje viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåverede partner hadde frå begynnelsen av en humor som var veldig appellerende, den viste intelligens og innsikt i måten den tok for seg enkelte aspekt ved kultur, tro og oppførsel på. Men det første som ga meg the feels var den genuine omsorgen han viste da jeg trengte det.

Det vil alltid variere litt hvilke egenskaper man legger mest merke til hos en person. Det varierer etter personligheten dens. Min nåverende partner er intelligent, har en innsiktsevne jeg aldri har sett maken til og er veldig omsorgsfull tvers gjennom. Jeg kan stole mer på han enn meg selv.

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

De samme egenskapene som er viktig ved et hvert menneske, som for eksempel innsikt og ærlighet.

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

Liker ikke simplifiserende enten eller spørsmål.

3. første dere ser på på en gutt?

Ser ganske helhetlig på det. Hva verdier han har, hva han definerer sitt "jeg" etter. Prøver å få en oversikt over hvordan personen er, hvilke hensikter han har generelt.

4. Ka bør gutten kunne?

Tenke

5.Størrelse av penis viktig?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.viktigste egenskaper:

ærlig, til å stole på, ha humor, kunne gi meg motstand i diskusjoner, ha sine egne meninger (liker ikke nikkedukker), er samfunnsengasjert og kan se sammenhenger, kosete, leken, omsorgsfull og stabil i humøret (kravstor? JEG?;))

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

hvem vil ha en kjæreste med forferdelig personlighet? Hva er det for et spørsmål? Jeg går for en kombo av fin personlighet og six-pack;)

3.første jeg ser på:

kjisjèaktig nok svarer jeg øyne, ansikt og kropp:rolleyes: Who doesn`t??

4.Hva bør gutten kunne:

Få meg til å le:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

Det viktigste med en gutt for meg er at han kan å tenke. Alt for mange ganger har jeg prata med gutter som ikke er i stand til å tenke. Jeg kan snakke om alt fra politikk til zombier og svaret jeg får er "uhmm, eeeh, tjaaa.." Det virker ikke som om de har noe meninger om noen ting, og tilslutt så jobber jeg meg ihjel for å holde samtalen gående.

Han må være morsom, og ikke ta seg selv høytidelig. Jeg liker også en gutt som spanderer på "første date". Og han kan ikke være mer femi enn meg, og da tenker jeg på alt fra hvor mye tid han bruker forran speilet, solarium eller bare måten han prater på eller beveger hendene.

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet?

Gutter med litt mage og fin personlighet. Kosemage er heeelt greit, store lovehandles er ikke så greit(men da kommer vi tilbake til femi greia mi igjen, når en gutt får mer kvinnelige former enn meg så får jeg problemer)

3. første dere ser på på en gutt?

Vet ikke.... hendene kanskje? og glimt i øyet. Hvis det er noe negativt å legge merke til som mat mellom tennene osv så legger jeg merke til det ganske fort, er litt detaljfiksert. Derfor mange av guttene jeg synes ser bra ut egentlig ikke ser så bra ut, men hver for seg er øynene fine, munnen er fin, nesa er fin, og hodefasongen er fin osv, men er ikke sikkert det passer sammen forde:)

4. Ka bør gutten kunne?

Løfte meg...

5.Størrelse av penis viktig?

Njaaee, ja, til en viss grad. Ikke for lang, ikke for kort, heller tykk enn tynn 0,o

Men jeg "prøvekjører aldri bilen før jeg kjøper den"... så det er ikke så viktig for meg, er jeg forelska i en fyr så er jeg forelska, uavhengig av penis str :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

At han er trygg på seg selv/komfertabel med den han er. At har er direkte, ærlig og vet å stå for sine meninger.

Viser følelser, både de koselige, men også når noe er galt. Og ikke minst kan du få meg til og le har du alt mange pluss i boka :)

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

Det kommer helt ann på hvilken sammenheng det er snakk om, og hvem det er person det er snakk om, folk kler forskjellige kroppsfarsonger.

3. første dere ser på på en gutt?

Smilet,øynene, høyden og rumpa:oops:

4. Ka bør gutten kunne?

Klare seg selv, enkelt og greit:)

Og er litt svak for en mann som er handy:love:

5.Størrelse av penis viktig?

Til en viss grad, for stort er vondt med for lite er heller ikke noen høydar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Personligheten, holdningen, at han tar vare på seg selv og er omtenksom

2. Heller litt mage og god personlighet!

3. Håret, klesstilen og smilet

4. Han bør være litt "handyman", kunne skru litt dersom noe går i stykker, lage mat (sånn halvveis ihvertfall) og enkle husarbeidsoppgaver! :rolleyes:

5. Njaææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

At han veit når han skal holde kjeft.

At han ikkje bruker dop.

At han ikkje har store psykiske problemer

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

Lika begge typer, alt etter omstendigheter.

3. første dere ser på på en gutt?

Kroppsbygning, holdning. Helst at han er grovt bygd og brei uten å ha høg fettprosent.

4. Ka bør gutten kunne?

Å holde ein ryddig økonomi. (obs, ikkje det samme som å ha overflod av penger)

Å ta vare på folk rundt seg.

Å ta vare på seg sjølv og helsa si.

Klippe plen og like det, eg klarer utmerket alt av praktisk arbeid, men akkurat plenklippen dør eg litt av.

5.Størrelse av penis viktig?

Ja, men ingen grunn til å bruke kalibrert måleutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

3. første dere ser på på en gutt?

4. Ka bør gutten kunne?

5.Størrelse av penis viktig?

1. Ein god armkrok. Trofast. At han kan gjere meg glad. Respekterar meg. Felles interesser. Behageleg å tilbringe tid saman med (går på både personlegheit, oppførsel, utsjånad og hygiene). At han til ei viss grad forstår meg.

2. Dårleg personlegheit = uaktuell. Heller litt dvask utvendig enn råten innvendig. Men vil jo helst ha noko pent å kvile auga på(y) Fjeset er vitigare enn kroppen (kroppen ev. kan endrast:whistle:)

Kva folk synest om andre si personlegheit er i grunn nokså varierande. For meg er personlegheit veldig viktig, men utan å vere pen/attraktiv (i mine auge), så kan det ikkje verte meir enn vennskap (trur eg).

3. Det første? Tja, kjem an på kva side av personen ein ser først. Utstrålinga legg eg fort merke til.

Framme: Blikket. Kroppsfasong. Gemytt (i fall ein kan bruke det ordet om folk? ev. oppførsel/væremåte/temperament).

Bak: Kroppsfasong. Hals/nakken. Rompa:love:

4. Litt meir enn meg?:p Neidå, frå spøk til revolver:

Klare seg utan mobil, tv og internett over kortare og lengre tid.

Vere seg sjølv.

Eit handverk.

Ha økonomisk oversikt(då eg er elendig på det:whistle: ).

Ta seg av ting om eg er sjuk.

Stå opp om morgonen(eg er inga vekkerklokke).

Sjå positivt på ting.

Vere konstruktiv.

Stelle fjøs/mjølke dyr(dette må ev. lærast opp).

Akseptere å få besøk av mine kalde tær om natta.:coldfeet:

Prate ærleg og oppriktig med meg.

Tole at eg er "handyman":p

Hadde vore fint om han kunne handla kle til meg, slik at eg slapp å gå i klebutikkar (hatar det, verkeleg!).

Til slutt ein ting han SKAL kunne:

Klippe tåneglene sine regelmessigt(!!!)

(og med fordel fingerneglene, men det er gjerne sjølvsagt?).

...eh, ja. Eg har skikkeleg noya for klebutikkar og lange (tå)negler(i allefall på menn).

5. Tja, eg har endå til gode å sjå ein penis som ikkje har vore passeleg storleik på, men til ei viss grad er størrelsen viktig. Bør Ikkje for stor og ikkje for liten.

Men HEY! Folk er forskjellege og ein kan finne på å fall for nokon ein verkeleg ikkje hadde sett føre seg i utgangspunktet. Og mi erfaring er at jenter er veldig forvirrande og ikkje er til å stole på. Om ein finn ein som ein passar saman med, så lar ein ofte "krava" falle, då mykje gjerne er ynskjertenking.

Helsing ho som har sansen for store og kraftige karar, og er saman med ein høg, smalbygd kar:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å svare på sånt og jeg syns det er unødvendig å lage lister. For plutselig en dag bare dukker det opp en person man faller for. Som oftest er det hodet og kroppen som bestemmer hvem man forelsker seg i. Du kan ikke bare peke deg ut noen med nøyaktig de kvalifikasjonene man ser etter.

Jeg svarer på spm kun med dette:

Det hadde vært helt kanon om han trente regelmessig. Hvis ikke han gjør det, men jeg forelsket meg, og det funker uten at han gjør det. Så får det bare være sånn!

and thats it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

At han veit når han skal holde kjeft.

At han ikkje bruker dop.

At han ikkje har store psykiske problemer

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

Lika begge typer, alt etter omstendigheter.

3. første dere ser på på en gutt?

Kroppsbygning, holdning. Helst at han er grovt bygd og brei uten å ha høg fettprosent.

4. Ka bør gutten kunne?

Å holde ein ryddig økonomi. (obs, ikkje det samme som å ha overflod av penger)

Å ta vare på folk rundt seg.

Å ta vare på seg sjølv og helsa si.

Klippe plen og like det, eg klarer utmerket alt av praktisk arbeid, men akkurat plenklippen dør eg litt av.

5.Størrelse av penis viktig?

Ja, men ingen grunn til å bruke kalibrert måleutstyr.

rett frå levra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å svare på sånt og jeg syns det er unødvendig å lage lister. For plutselig en dag bare dukker det opp en person man faller for. Som oftest er det hodet og kroppen som bestemmer hvem man forelsker seg i. Du kan ikke bare peke deg ut noen med nøyaktig de kvalifikasjonene man ser etter.

Jeg svarer på spm kun med dette:

Det hadde vært helt kanon om han trente regelmessig. Hvis ikke han gjør det, men jeg forelsket meg, og det funker uten at han gjør det. Så får det bare være sånn!

and thats it :)

True that;) vi har "drømmemannen" - også har vi han vi faktisk forelsker oss i^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ka er det viktigeste med en gutt?

2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet.

3. første dere ser på på en gutt?

4. Ka bør gutten kunne?

5.Størrelse av penis viktig?

1. Det viktigste er for meg uten tvil at han kan få meg til å le så jeg griner! En gutt kan være så kjekk han bare vil, er han en tørr kjeks er det no go. Humor er livsviktig! Bortsett fra det så synes jeg det er viktig at han er oppegående og har egne meninger om ting, er han enig med meg om ALT får jeg jo ingen motstand, og da har vi jo ingenting å snakke om tilslutt... Og ærlighet da. Folk som lyver er det verste jeg vet.

2. Utvilsomt gutter med litt mage og personlighet. Jeg kan godt bli betatt av en kjekk fyr med vaskebrett-mage, men er han klysete osv blir han etterhvert utiltrekkende og stygg i mine øyne. Selvtillit er en fin ting, men det finnes grenser her også.

3. Det første jeg ser er øynene. Og håret. Håret har utrolig mye å si for min del :cyclops:

4. Han bør kunne gjøre praktiske småting som å skru opp en list, henge opp en hylle, drepe insekter (for det gjør ikke jeg) osv. Ellers bør han selvfølgelig kunne smøre sine egne brødskiver, legge klærne sine i skittentøyskurven og ta oppvasken.

Jeg kan godt lage mat, vaske klær og tørke støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...