Gå til innhold

Hvordan kle en "fitnesskropp"?


KristineH

Anbefalte innlegg

Tror kanskje dette gjelder flere enn meg?

For hvordan kler man en "fitnesskropp"? Jeg sliter veldig med å finne klær som passer, særlig skuldre/overarmer/øvre del av rygg er "overdimensjonerte" (ikke i det hele tatt egentlig, bare veltrente!), mens livvidden er svært liten. Bukser som passer finner jeg (tips: Levis Curve ID, Acne...), men samtidig, leggene er ofte for brede og gjør at skinnyjeansene ser litt feil ut. Alt dette styret, bare fordi jeg ikke har hipster-skinnyfat-kropp.

Hva gjør man når man er et veltrent timeglass, med X-formen sett forfra, men med lite former sett fra siden? Ingenting passer i livet, ingenting passer over skuldrene - HJELP! Passer det i livet, så sitter det ikke over skuldrene, sitter det over skuldrene så sitter det som et telt rundt magen.

Hvis noen har bilder av veltrente folk med god stil sånn i det "sivile" blir jeg glad, for jeg synes det begynner å bli vanskelig å kle meg pent i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke passer over skuldrene kan du jo bare kjøpe en litt større størrelse - og hvis du vil at det skal sitte inntil i livet kan du eventuelt bruke et belte i midjen?

Skreddersydde skjorter som nevnt over...

Du finner helt garantert noe skjørt som passer. Når det er litt kaldt ute kan du jo bruke det sammen med tjukk strømpebukse og støvletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeans finner jeg som regel, må bare betale litt for de, og plage butikkpersonal til de har funnet bukser som passer. (Jeans tror jeg er litt mareritt for alle som ikke har kropp som en 14 år gammel gutt.) Både lett baggy jeans og slim fit funker bra. Hvis det er vanskelig å finne jeans som er tighte nok i livet, kan du prøve de som sitter på hoftene. Bare pass på å ha en lang nok topp til... (med mindre du vil vise 10 cm hud da :) )

Ellers går jeg for tights/strømper og boots med en lang nok topp eller kjole til. Innsvingt i livet er crucial. Det får man lettest ved å kjøpe klær av litt bedre kvalitet. Glem 99,90 stativet på HM.

En ting som funker dritbra hvis du har smalt liv og muskuløse lår/bak: pencilskirt! tight-tight-tight i hele midjen og ganske tett rundt lår og bak. Fås med litt stretch så du klarer å gå.

Topper/singletter må ha stretch, de føyer seg fint inn i livet. Jeg går ALDRI med en firkantet t-skjorte eller topp EVER AGAIN.

Det er da også noen som har kleslinjer for trente folk, er det Pauline Nordine tro? I så fall må det vel bestilles fra USA, jeg aner ikke hva det koster men...

Ellers mener jeg at klær som selges i butikker flest, enten må være ment å passe til barn, eller til folk formet som pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye enklere for oss menn.

"Slutt å trene så kommer du inn i en medium størrelse."

Det presterte ekspeditøren å si til meg da jeg prøvde en frakk i 3/4 lengde tidligere i vinter.

Jeg ble for lang på erma og for sid. Ellers så sliter jeg med å finne bukser som glir over låra, men som ikke må "snurpes" inn i livet. Altså - samme midjeproblematikken.

(Men selv om det er irriterende, så var det jo likevel litt smigrende med den kommentaren fra ekspeditøren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress, dresskjorter og frakk kjøper jeg hos skredder. Det er faktisk billigere enn i butikken, og bedre kvalitet.

Jeans og t-shirts, derimot...*der* er problemet :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var en kjolejente, men det er jeg ikke. Mer hipster/rocker/whatever, og da blir det liksom en Acne/Isabel Marant/Cos-stil som gjelder - til tider særdeles ukledelig for en veltrent kropp!

Jeg er så ekstrem-smal i livet at å ha belte i livet er å glemme, det poser seg stoff over og under beltet uansett hva. Topper med stretch har jeg en del av, men også disse sitter dårlig i skuldrene. Det blir nesten et hjertesukk, dette her - redningen er vel å få sydd ting inn og glemme Acne/Isabel Marant osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye enklere for oss menn.

"Slutt å trene så kommer du inn i en medium størrelse."

Det presterte ekspeditøren å si til meg da jeg prøvde en frakk i 3/4 lengde tidligere i vinter.

Jeg ble for lang på erma og for sid. Ellers så sliter jeg med å finne bukser som glir over låra, men som ikke må "snurpes" inn i livet. Altså - samme midjeproblematikken.

(Men selv om det er irriterende, så var det jo likevel litt smigrende med den kommentaren fra ekspeditøren.)

Sant! Typa har veldig problemer med å finne skjorte, som regel for stramme i nakken og altfor store nedover :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var en kjolejente, men det er jeg ikke. Mer hipster/rocker/whatever, og da blir det liksom en Acne/Isabel Marant/Cos-stil som gjelder - til tider særdeles ukledelig for en veltrent kropp!

Jeg er så ekstrem-smal i livet at å ha belte i livet er å glemme, det poser seg stoff over og under beltet uansett hva. Topper med stretch har jeg en del av, men også disse sitter dårlig i skuldrene. Det blir nesten et hjertesukk, dette her - redningen er vel å få sydd ting inn og glemme Acne/Isabel Marant osv.

Tja, det viktigste er vel å finne sin egen stil og gå med det man liker, evt skru litt på det sånn at det blir din stil. Hvis klærne fra Acne/Isabel Marant/Cos ikke passer til kroppen din - hvordan kan du føle deg komfortabel?

Og det smale livet høres jo ut som en ønskedrøm, ser for meg masse fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg var en kjolejente, men det er jeg ikke. Mer hipster/rocker/whatever, og da blir det liksom en Acne/Isabel Marant/Cos-stil som gjelder - til tider særdeles ukledelig for en veltrent kropp!

Jeg er så ekstrem-smal i livet at å ha belte i livet er å glemme, det poser seg stoff over og under beltet uansett hva. Topper med stretch har jeg en del av, men også disse sitter dårlig i skuldrene. Det blir nesten et hjertesukk, dette her - redningen er vel å få sydd ting inn og glemme Acne/Isabel Marant osv.

Jeg har også veldig smal midje i forhold til skuldrene. mitt tips er å kjøpe skjorter i type silke og chiffon, de legger seg mye penere enten man har noe som strammer i liv eller på hofte eller bare henger løst, enn det bomull gjør selv om man må opp en størrelse eller to pga skuldre. Zara har mye fine syns jeg (liksom silke men likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se problemet, har aldri hatt så mye gøy i prøverom som etter at fitnesskroppen begynte å ta form!;) forsøk å gå i et prøverom, plukk med deg et pencil skirt, en smal kjole med litt stretch og ta en liten runde i speilet utenfor prøverommet til ære for betjeningen! ;) ellers ikke stress med at alt skal være stramt og tettsittende, velg topper som sitter stramt rundt veltrente overarmer, og la dem være litt ledig rundt midjen, du vil fremdeles se fit ut! videre er det en vinner med smale jeans (nudie er perfekte de er supersmale i leggene også) kombiner med ledig skjorte, det gir en superchic look og de tynne modelljentene kan misunne de veldreide lårene dine og lure på hvor du har kjøpt jeansen og bare du vet at det er ikke jeansene, det er knebøyen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med for store hofter i forhold til midje, så alle bukser, uten unntak, må bli for store i livet hvis de skal passe hoftene. Irriterende.

Kjøp bukser som sitter på hoftene. Et fett belte og fine, lange nok topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...