Gå til innhold

Estella

Medlemmer
  • Innholdsteller

    90
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Estella

  1. Jeg er i samme båt som deg. Etter å ha vært kjempeglad i å trene i flere år gjorde sykdom at jeg har hatt ett lengre opphold. Da jeg skulle starte igjen var treningsgleden borte og jeg slet med å komme meg på trening. Jeg prøvde ut litt ulike programmer men endte på dette http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-grunnstyrke-startingstrength/. (Begynte rett på next step). Valgte dette fordi 1) Jeg likte kombinasjonen av øvelsene 2) Det tar ikke fryktelig lang tid å gjennomføre i starten. 3) Man kan starte relativt lavt på vekt og jobbe seg "rask" oppover For meg har det vært viktig å ikke
  2. Det første du bør finne ut av er om du kler kalde eller varme farger (jeg ville tippet at du kler kalde farger etter beskrivelsen men dette er vanskelig å si uten å ha sett deg i ulike farger). Godt utganspunkt er å se på hvilke farger det er på de klærne du føler du ser fin ut i.
  3. Skriver under på erfaringene med MD formulations til lisemk over her. Serum og rens fra MD var løsningen for meg.
  4. Om det er mulig har jeg ikke nok kunskap om men jeg vet at dersom jeg har vært veldig "flink" med kosthold og trening over lengre tid kan jeg fort bli mye større/tyngre når jeg spiser mer, særlig ved høyere inntak av karbohydrater. Hos meg er det bare vann og det gir seg raskt, men det kan være frustrerende da jeg foreksempel kan få problemer med å få på meg sko og ringer fordi jeg "eser ut"
  5. Jeg gikk til fysioterapaut og fikk først massasje et par ganger (det gjorde vanvittig vondt) og så trykkbølgebehandling. Det tok en god del behandlinger å få det bort, men har vært bra i over to år.
  6. Jeg har hatt compartment syndrome i leggen (var i hvert fall det fysioen mente det var). Den beskrivelsen du har av smerten er veldig lik den jeg hadde. Men hos meg gjorde det ekstremt vondt i "pausene". Selve knebøy og løping gikk bra men når jeg stoppet hadde jeg problemer med å stå på det benet. Jeg merket også at leggen var veldig øm, fikk vondt når jeg klemte på leggen, samme følelse som ved scenebetennelse bare at smerten satt i muskelen på siden av leggen.
  7. Jeg er kronisk tett i nesen, tidligere avhengig av nasonex og har skjev nesevegg. Dette hjalp meg utrolig mye. Til dere med astma eller som kjenner noen med astma. | Side 2 | Fitnessbloggen Forum
  8. Estella

    Dagens Glade

    eller kanel i stedet for spisskummen i taco
  9. Hm var inne å kikket på dermalogica nå men de har endret designet litt siden jeg hadde min så er usikker på hvilken det var men det var ikke solar boosteren. Tipper de har nokså lik konsistens men du kan jo gå innom en hudpleie å prøve? Det gjør alltid jeg før jeg bestemmer meg.
  10. Har ingen dagkrem med SPF å anbefale desverre men Dermalogica har en solkrem faktor 30 for ansiktet som jeg liker veldig godt. (Heller ikke fan av klissete solkrem)
  11. Og dessuten refererer hun til forskerenes forskningsresultater. Kan ikke motsi henne da.
  12. forøvrig kan jeg anbefale overlakk fra bio sculpture. Den har reddet mang en flaske neglelakk med dårlig holdbarhet for meg, problemet er bare at jeg ikke aner hvor du får kjøpt den annet enn amazone. Bio Sculpture Clear Top Coat. 10ml: Amazon.co.uk: Beauty
  13. bytt til OPI, lettere å legge, holder lenge. Legg på topcoat før lakken er helt tørr, fyll på med topcoat annen hver dag (jeg bruker kun ett lag+topcoat, pleier å holde fem dager ca litt avhengig av farge)
  14. Om jeg trener før 8 og ikke fastende pleier jeg å spise en youghurt/kesam med litt kornblanding/havregryn.
  15. Syns det er litt pussig at du sidestiller det å ha rent tøy på trening med det å være der for å se pen ut. Jeg trener uten sminke og jeg svetter som en gal og jeg driter i om skoene matcher antrkket, men jeg kommer ikke i gårsdagens svette treningstøy fordi det kan være skjenerende for andre og jeg ser det som vanlig folkeskikk å ta såpass hesyn til at andre også skal kunne trene uten å bli fortyrret/distrahert av intens svettelukt fordi noen ikke gidder å vaske en ekstra t-skjorte.
  16. børsterens for late: Brush Cleanser | M·A·C Cosmetics | Official Site bare å ta litt på en klinex eller klut og "børste kluten på"
  17. jeg er samme str i 2xu tights som i nike sine (m) og jeg er vanligvis L i bena.
  18. Jeg bruker F cup og er smal midjen så har måttet bruke mye tid på å finne bh. Når jeg skal løpe eller lignende foretrekker jeg å bruke to. Favoritt til løping: Casall Adjustable Sports Bra BH C-Cup denne kan brukes alene men jeg foretrekker å kombinere den med en med bryterygg da er det minimalt med bevegelse. Favoritten til styrketrening: Sport Sports Bra | Panache Sport Collection | Panache Lingerie
  19. Jeg har samme erfaring som Javi over her. Har brukt denne en stund og er super fornøyd med det. Skin79 - Super Blemish Balm - Whitening - Anti Wrinkle - SPF25 Pa++ - Make Up: Amazon.co.uk: Beauty Den dekker bra sammtidig som resultatet ser naturlig ut. Kan bruke den uavhengig av hvor blek/brun jeg er. Om vinteren eller dersom jeg har tørr hud bruker jeg et fuktighetsserum under.
  20. jeg har samme problemet, brede skuldre og større armer i forhold til midje. Måtte lete lenge etter blazer, men fant nylig denne fra zara som sitter som et skudd BLAZER WITH SHOULDER DETAILING - Blazers - Woman - ZARA Norway dette trass i at de 20 andre blazerene jeg har prøvd i samme butikk ikke passet
  21. Jeg ble også et emosjonelt vrak av mercilon. Fikk forøvrig merkbart større fordeler på svært kort tid, noe som ikke er så kult når man allerede har mer en nok å holde styr på. Microgynon som jeg går på nå har jeg ikke hatt noen merkbare bivirkninger av (noe jeg stusser litt over for jeg har lest et sted at de to er nokså like) så tror det er mye å hente på å prøve ett nytt merke om en er misfornøyd. Har aldri opplevd noe merkbart forskjell i vekt eller matlyst pga p-piller.
  22. Har en venninne med samme tendensen. Hun bruker pessar. Jeg tenkte hæææ er ikke det antikvarisk da jeg hørte det men hun er superfornøyd så kanskje verdt et forsøk?
  23. å jeg mente ikke at du ikke skulle ta atg men at jeg ikke får det til. sorry uklarheten. Har strukturelle problemer, husker ikke hva det heter i farten men får tilpasset innleggssåle av ortopediteknikker edit:jeg hadde tatt atg om knærne hadde tillatt det, men igjen er ingen ekspert
  24. Jeg er enig med VegalL. Har ingen kunnskap om knær utover at jeg har mye problemer med mine, og de blir bare bedre av å kjøre knebøy (dog ikke atg). Er mer påpasselig med øking av vekt/rep når det gjelder knebøy enn andre øvelser, men igjen det er fordi jeg sliter med knærne, og da mener jeg ikke litt vondt i starten av en joggetur eller etter nedstigning av fjell.
  25. en uke i frankrike med vin, pate, fransk ost, lyst brød og dessert hver dag. Men har også spilt tennis alle dagene så da går det opp i opp, alle vet jo at en forbrenner minst 2000 kcal på en liten time tennis i 30 varmegrader.
×
×
  • Opprett ny...