Gå til innhold

Hvordan kle en "fitnesskropp"?


KristineH

Anbefalte innlegg

Skriv til [email protected] og hils fra Lars i Nofas. Han er nok tilbake til høsten, men kommer vel i august og februar som regel. Reiser ut til bedrifter eller tar mot folk på hotellet, så det er bare å "spre det glade budskap". Moren og tanten min driver med quilting og var kjempeoverrasket over kvaliteten både på stoff og sømmer.

aah takk :) Men har flyttet til Trondheim da desverre :/ Skal reise til Thailand om 1.5 år forhåpentligvis så kan ta det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aah takk :) Men har flyttet til Trondheim da desverre :/ Skal reise til Thailand om 1.5 år forhåpentligvis så kan ta det da

Om det er en del folk som vil ha der du jobber kan det jo hende han kommer "innom". Ellers kan du sikkert sende ham mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på skreddersydd og såkalt MTM da, som han karen der driver med. Men jeg tviler ikke på at passformen blir mye(!) bedre for dere som er så store.

Hva mener du med MTM? Jeg får mine skjorter, bukser og dressjakker sydd fra bunn og helt tilpasset min kroppsform i akkurat det stoffet jeg ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til ''problemet'', må kjøpe t-skjorter 1 størrelse større enn hva jeg trenger fordi de blir for stramme over armene eller ryggen, samme med jakker og gensere. skinny jeans eller generelt bukser som er '' slim fit''/ '' slim leg '' får jeg ikke over leggene i det hele tatt, og om jeg fakitsk får de over leggene får jeg de NESTEN ikke av igjen :thumbsdown: Selv om dete strengt tatt ikke er et problem for meg ettersom jeg trives i ''telt'' klær :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med MTM? Jeg får mine skjorter, bukser og dressjakker sydd fra bunn og helt tilpasset min kroppsform i akkurat det stoffet jeg ønsker...

Hvor lenge er karen innom Oslo om gangen da? Fortell meg om prosessen, hørtes interessant ut om det du sier stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge er karen innom Oslo om gangen da? Fortell meg om prosessen, hørtes interessant ut om det du sier stemmer.

Han er i Oslo et par uker om gangen eller noe, drar hjem og syr sammen klær, og sender med TNT når de er klare. Er det noe som ikke passer sender han nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det MTM og ikke skreddersydd. Er det fullstendig skreddersydd så kreves det et par fittings osv. Han har alle mulige slags dresser i forskjellige stoff osv, også tar han utgangspunkt i de å syr de inn etter hvordan kunden ser ut. Det er dette som er det vanlige de aller aller fleste thailandske skreddere. Viss du noen gang vil ha en skikkelig skreddersydd dress så anbefaler jeg å ta turen over til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med for store hofter i forhold til midje, så alle bukser, uten unntak, må bli for store i livet hvis de skal passe hoftene. Irriterende.

Har du prøvd Levis Demi Curve? Den med mest kurver altså, Curve ID-greia. Jeg har alltid hatt dette problemet, men nå trenger jeg ikke gå med belter lengre... helt seriøst. Det er fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å finne gode T-skjorter som ikke er ubehagelige rundt skuldre eller strammer for mye rundt ryggen, samtidig som det ikke ser ut som et telt rundt midjen. Tynn midje og militærpress begrenser klesvalget litt.

Jeg prøvde å starte en egen tråd, men har ikke fått noen respons...til nå har jeg funnet dovre/jbs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje dette gjelder flere enn meg?

For hvordan kler man en "fitnesskropp"? Jeg sliter veldig med å finne klær som passer, særlig skuldre/overarmer/øvre del av rygg er "overdimensjonerte" (ikke i det hele tatt egentlig, bare veltrente!), mens livvidden er svært liten. Bukser som passer finner jeg (tips: Levis Curve ID, Acne...), men samtidig, leggene er ofte for brede og gjør at skinnyjeansene ser litt feil ut. Alt dette styret, bare fordi jeg ikke har hipster-skinnyfat-kropp.

Hva gjør man når man er et veltrent timeglass, med X-formen sett forfra, men med lite former sett fra siden? Ingenting passer i livet, ingenting passer over skuldrene - HJELP! Passer det i livet, så sitter det ikke over skuldrene, sitter det over skuldrene så sitter det som et telt rundt magen.

Hvis noen har bilder av veltrente folk med god stil sånn i det "sivile" blir jeg glad, for jeg synes det begynner å bli vanskelig å kle meg pent i det daglige.

Så de eneste som kan handle klær i vanlige butikker er det du kaller "skinnyfat"?:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil si en ting er¨å finne bukser, Gina og Bik Bok har noen stretch bukser som går men hva med SHORTSER! Haaater å finn shortser! Sitter kanskje grëit i livet men alltid stramt over låra :meh: Ser andre med samme shorts hvor den er passe vid/løs på lårene men på meg er det enten altfor stor i livet eller stramt på lårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si en ting er¨å finne bukser, Gina og Bik Bok har noen stretch bukser som går men hva med SHORTSER! Haaater å finn shortser! Sitter kanskje grëit i livet men alltid stramt over låra :meh: Ser andre med samme shorts hvor den er passe vid/løs på lårene men på meg er det enten altfor stor i livet eller stramt på lårene..

Kjøper shortser som er passe over lårene og sp henger de på hoftene. Evt kan du gå shortser og bukser som er høye i livet og har litt legg på lårene. det er det mye av om dagen og jeg vet at det høres fælt ut men det er bare fordi det er fryktelig vanskelig å kle men er supert for smal midje/muskuløse lår og stram rompe komboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de eneste som kan handle klær i vanlige butikker er det du kaller "skinnyfat"?:huh:

Nei, men det idealet jeg har, kles- og stilmessig, kler best de som er "skinnyfat" eller rett og slett bare tynne, nesten modellaktige. Det kler en på 1,63m med mye muskler svært dårlig. Det finnes klær der ute for alle, men mitt ideal (og derfor også bakgrunnen for mitt sukk her, som jeg har forklart et par ganger i tråden allerede) passer ikke meg. Ikke verre enn det. Derfor begunnelsen "skinnyfat". Beklager at jeg har støtt noen her, trodde Fitnessbloggen var åpen for alle typer mennesker med meninger og tanker rundt trening og kosthold - noen av oss er mer muskuløse enn resten, og også vi har problemer med påkledning og hvordan klær sitter på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det idealet jeg har, kles- og stilmessig, kler best de som er "skinnyfat" eller rett og slett bare tynne, nesten modellaktige. Det kler en på 1,63m med mye muskler svært dårlig. Det finnes klær der ute for alle, men mitt ideal (og derfor også bakgrunnen for mitt sukk her, som jeg har forklart et par ganger i tråden allerede) passer ikke meg. Ikke verre enn det. Derfor begunnelsen "skinnyfat". Beklager at jeg har støtt noen her, trodde Fitnessbloggen var åpen for alle typer mennesker med meninger og tanker rundt trening og kosthold - noen av oss er mer muskuløse enn resten, og også vi har problemer med påkledning og hvordan klær sitter på kroppen.
for å underbygge uttrykket ditt kristine, så forklarer denne artikkelen mer forskjellen på muskuløse jenter med lav/normal fettprosent og supermodeller med lav muskelmasse og normal fettprosent: http://fitnessbloggen.no/victoria-secrets-magemuskler/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å finne gode T-skjorter som ikke er ubehagelige rundt skuldre eller strammer for mye rundt ryggen, samtidig som det ikke ser ut som et telt rundt midjen. Tynn midje og militærpress begrenser klesvalget litt.

x2.. men noen av tskjortene fra carlings passer faktisk meg veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...