Gå til innhold

Kleine date historier


Morten Korsnes

Anbefalte innlegg

Trur det er i Belgia / Nederland det faktisk er allmenn utbredt hos alle at det betyr sengekos. Viste ikkje at den trenden har blitt normal å bruke i Norge...Kanskje eg har vært for lenge ute av gamet :(

Åjoda, den har da vært normal siden ... i alle fall siden 2002. Naive meg skjønte ikke det da kompisen min ba meg på film, sammen med ei venninne. Jeg hadde jo type for faen ... Han fikk seg ikke noe, med noen av oss. :p

Ellers opplevde jeg det med kompisen min i Skottland også. Vi hadde jo sett film flere ganger uten at han hadde prøvd seg på noe, og så plutselig ble han pissed og fortalte meg at hvis jeg kom over på film så hadde jeg pent å ha sex med'n, vi skulle jo ikke faktisk SE filmen. :facepalm:

Perfekt date? Det er vel alt ettersom hva man liker å finne på det? Alle har jo forskjellige preferanser for hva man liker? Personlig liker jeg en god middag, med god vin og gode samtaler. Masse flørting, god kjemi, samtalen flyter og det blir ingen pinlige stillheter, men heller ikke desperate forsøk på å holde samtalen i gang for alt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig det er litt trist hvis man ikke kan se film med en av det motsatte kjønn uten at det forventes sex.

Det høres vel mye bedre ut med: "Vil du komme og se film?" enn "Vil du komme og ha sex?". ;) Men enig med deg, hvis det er forventet og ikke bare en hyggelig invitasjon som kanskje kan føre til noe mer dersom atte, hvisom atte, så er det litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig, man må lese situasjonen an, det er ingen automatikk i at film betyr noe annet enn film, men det er, hvis man har ønske om å eskalere, en fin mulighet til å ta det steget.

Men det krever jo faktisk at man tar motet til seg og tar steget, uansett hva det gjelder.

Hvis han som inviterer til filmkveld ikke tar grep om saken når han ser at du ikke spontankaster klærne, så er ikke det at han blir sur DIN feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tur ute - gjerne fjellet! Sette opp et telt eller leie oss inn på en DNT hytte. Lage litt god tur mat, drikke rødvin. Skravle ved bålet - eller stearinlys. Og så: Legge oss i soveposene, i hver vår - før vi går helt bananas og gjør innbrudd i soveposene til hverandre og har vill og heftig sex!! (og gir blanke i om folk og dyr kan høre oss...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å føkke med huet ditt litt: blir ikke det et slags krav dersom resultatet av manglende sex er at du blir skuffet?

Skal mer enn det til for å føkke med hodet mitt ;)

Forventning - en kognitiv innstilling til noe/noen

Krav - fordring, ha rett til, hevde

Et krav er på sett og vis en forventning, men det går an å ha en forventning uten at det er et krav, feks:

Forventning: "Jeg ønsker å ha sex med *gitt person*, håper dette skjer i dag!"

Krav: "Hvis ikke *gitt person* har sex med meg i dag gidder jeg ikke treffe han/henne igjen!"

Dette gir i hvert fall mening i hodet mitt ... Så det er mulig jeg er utpå tynn is :confused:

EDIT: og jeg ser jo nå at jeg har skrevet mot meg selv i mitt forrige innlegg .. Der burde det ha stått "Man kan ha en forventning om sex uten at det er et krav om det" elns ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur ute - gjerne fjellet! Sette opp et telt eller leie oss inn på en DNT hytte. Lage litt god tur mat, drikke rødvin. Skravle ved bålet - eller stearinlys. Og så: Legge oss i soveposene, i hver vår - før vi går helt bananas og gjør innbrudd i soveposene til hverandre og har vill og heftig sex!! (og gir blanke i om folk og dyr kan høre oss...)

post-32994-14440992782663_thumb.gif

And when ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur ute - gjerne fjellet! Sette opp et telt eller leie oss inn på en DNT hytte. Lage litt god tur mat, drikke rødvin. Skravle ved bålet - eller stearinlys. Og så: Legge oss i soveposene, i hver vår - før vi går helt bananas og gjør innbrudd i soveposene til hverandre og har vill og heftig sex!! (og gir blanke i om folk og dyr kan høre oss...)

Føler det er litt klisje-versjonen av den perfekte date. Det en liksom beskriver som den perfekte date, som en drømmer om, som jentene snakker om. Men som til syvende og sist aldri skjer.. Og om det hadde skjedd; mer sannsynlig at hadde blitt meir kleint enn noe annet. Nettopp fordi det liksom er så perfekt at det blir klisje. En lever gjennom en viss forventning om hva som er romantisk, hva som er koselig osv. For meg blir det litt stage'a.

For meg har de perfekte dagene ofte vært de en ikke har planlagt. De som er mer casual, tilfeldig, der en egentlig begynte med å bare skulle ta en kopp kaffe, men så blir en så oppslukt og fascinert av hverandre at ikke vil avslutte det.

Var på en date med en fra tinder i sommer :p skulle ta en liten kopp kaffe på formiddagen...

Endte med at tok en matbit også. Deretter leide vi noen bysykler Og fant ut at skulle leke turister på løkka og sykla rundt, halvveis tryna og flirte. Deretter kjøpte vi en kortstokk (på turistkontoret med troll på), satte oss i parken og spilte kort og koste oss. Deretter kjøpte vi is, vandret på operataket og lo i smug av japanske turister med kamera og paraply. Ble sultne igjen så kjøpte engangsgrill og mat på en butikk, og vandret i førti minutter til Frognerparken. Slitne, varme og mette ble vi liggende på bakken (i armkroken) og snakke og kose oss! Det hele ble avsluttet med en spasertur hjem, avtale om spillkveld på Tilt dagen etter og småkyssa på trappa! Ingenting er av klisjescener når det kommer til drømmedaten, men likefullt den beste daten jeg har hatt :)

Så konklusjonen min er; den perfekte daten er når aktivitetene kommer i andre rekke, kun som en unnskyldning for å bruke mest mulig tid på personen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt klisje-versjonen av den perfekte date. Det en liksom beskriver som den perfekte date, som en drømmer om, som jentene snakker om. Men som til syvende og sist aldri skjer.. Og om det hadde skjedd; mer sannsynlig at hadde blitt meir kleint enn noe annet. Nettopp fordi det liksom er så perfekt at det blir klisje. En lever gjennom en viss forventning om hva som er romantisk, hva som er koselig osv. For meg blir det litt stage'a.

For meg har de perfekte dagene ofte vært de en ikke har planlagt. De som er mer casual, tilfeldig, der en egentlig begynte med å bare skulle ta en kopp kaffe, men så blir en så oppslukt og fascinert av hverandre at ikke vil avslutte det.

Var på en date med en fra tinder i sommer :p skulle ta en liten kopp kaffe på formiddagen...

Endte med at tok en matbit også. Deretter leide vi noen bysykler Og fant ut at skulle leke turister på løkka og sykla rundt, halvveis tryna og flirte. Deretter kjøpte vi en kortstokk (på turistkontoret med troll på), satte oss i parken og spilte kort og koste oss. Deretter kjøpte vi is, vandret på operataket og lo i smug av japanske turister med kamera og paraply. Ble sultne igjen så kjøpte engangsgrill og mat på en butikk, og vandret i førti minutter til Frognerparken. Slitne, varme og mette ble vi liggende på bakken (i armkroken) og snakke og kose oss! Det hele ble avsluttet med en spasertur hjem, avtale om spillkveld på Tilt dagen etter og småkyssa på trappa! Ingenting er av klisjescener når det kommer til drømmedaten, men likefullt den beste daten jeg har hatt :)

Så konklusjonen min er; den perfekte daten er når aktivitetene kommer i andre rekke, kun som en unnskyldning for å bruke mest mulig tid på personen :)

Men livet er faktisk så fantastisk noen ganger at det er akkurat som på film!! Min drømme-date er basert på virkelige hendelser...;) Når man tilbringer mye tid i naturen, får man ikke bare fantastiske naturopplevelser - men også andre opplevelser :p Jeg blir spesielt yr og leken på tur! Så vær så snill, innse at min hverdag kanskje er annerledes enn din, og la meg leve i drømmen om klisjeene og håpet om at denne daten kommer i reprise! :rolleyes:

... Og egentlig så er folk ganske glad i klisjeer?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men livet er faktisk så fantastisk noen ganger at det er akkurat som på film!! Min drømme-date er basert på virkelige hendelser...;) Når man tilbringer mye tid i naturen, får man ikke bare fantastiske naturopplevelser - men også andre opplevelser :p Jeg blir spesielt yr og leken på tur! Så vær så snill, innse at min hverdag kanskje er annerledes enn din, og la meg leve i drømmen om klisjeene og håpet om at denne daten kommer i reprise! :rolleyes:

... Og egentlig så er folk ganske glad i klisjeer?!!

Hehe, ja ingen skal ta fra en person håpet :D

Var jo ikke ment mot deg personlig i så måte, var for min del ment generelt om at vi jenter kanskje ofte har illusjonen om den perfekte date fylt av klisjeer, hvorpå i alle fall jeg synes dette hadde blitt mer kleint enn romantisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt klisje-versjonen av den perfekte date. Det en liksom beskriver som den perfekte date, som en drømmer om, som jentene snakker om. Men som til syvende og sist aldri skjer.. Og om det hadde skjedd; mer sannsynlig at hadde blitt meir kleint enn noe annet. Nettopp fordi det liksom er så perfekt at det blir klisje. En lever gjennom en viss forventning om hva som er romantisk, hva som er koselig osv. For meg blir det litt stage'a.

Ja Stine smurfine, sånne dater er for godt til å være sant, skjer aldri og fører aldri til annet enn kleinhet. Er vi enige i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt klisje-versjonen av den perfekte date. Det en liksom beskriver som den perfekte date, som en drømmer om, som jentene snakker om. Men som til syvende og sist aldri skjer.. Og om det hadde skjedd; mer sannsynlig at hadde blitt meir kleint enn noe annet. Nettopp fordi det liksom er så perfekt at det blir klisje. En lever gjennom en viss forventning om hva som er romantisk, hva som er koselig osv. For meg blir det litt stage'a.

For meg har de perfekte dagene ofte vært de en ikke har planlagt. De som er mer casual, tilfeldig, der en egentlig begynte med å bare skulle ta en kopp kaffe, men så blir en så oppslukt og fascinert av hverandre at ikke vil avslutte det.

Var på en date med en fra tinder i sommer :p skulle ta en liten kopp kaffe på formiddagen...

Endte med at tok en matbit også. Deretter leide vi noen bysykler Og fant ut at skulle leke turister på løkka og sykla rundt, halvveis tryna og flirte. Deretter kjøpte vi en kortstokk (på turistkontoret med troll på), satte oss i parken og spilte kort og koste oss. Deretter kjøpte vi is, vandret på operataket og lo i smug av japanske turister med kamera og paraply. Ble sultne igjen så kjøpte engangsgrill og mat på en butikk, og vandret i førti minutter til Frognerparken. Slitne, varme og mette ble vi liggende på bakken (i armkroken) og snakke og kose oss! Det hele ble avsluttet med en spasertur hjem, avtale om spillkveld på Tilt dagen etter og småkyssa på trappa! Ingenting er av klisjescener når det kommer til drømmedaten, men likefullt den beste daten jeg har hatt :)

Så konklusjonen min er; den perfekte daten er når aktivitetene kommer i andre rekke, kun som en unnskyldning for å bruke mest mulig tid på personen :)

AWWWWW!! :love::love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...