Gå til innhold

Hva er hemmeligheten din da?!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja ¨,nå var tråden fjernet så jeg skjønner ikke hva du siktet til Baugen,men det handler ikke om å vite bedre enn andre.

Hvis jeg spør en dame for eksempel eller en kar for den del om hva som er hemmeligheten bak den fine kroppen dere for eksempel da...og jeg da får til svar at det er trening og kosthold...og jeg da bare fnyser ogsier.nei...det tror jeg ikke noe på,det må være noe annet fantastisk..noe fra tvshop kanskjeo_O.

Altså..d er det ikke akkurat logisk for meg å spørre i utgangspunktet om jeg ikke er interessert i å høre hva personen har gjort mene jeg.

Nei,det går ikke an å hjelpe folk som ikke vil ha hjelp,det skjønner jeg også.

Nå har det blitt diskutert litt frem og tilbake her, men jeg har nå aldri noensinne møtt noen folk som dette.

Personer som har spurt meg til tips om å bli "mer trent" osv, har faktisk tatt initiativ til å spørre for å få svar.

Har aldri møtt noen som faktisk spør meg om treningstips, for så å fnyse av det når jeg sier de skal spise mindre fast-food, og trimme oftere o_O , mulig det bare er meg som har vært heldig med de folkene jeg har møtt?

At folk kan leve i "god tro" på svada-doktorer som skriver sprøyt, og reklamene på tv-shop, stemmer sikkert det. Men alt i alt så er iallefall min omgangskrets litt mer realistiske enn chili forte og abtronic (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Fornektelse. Eller kanskje de bare ikke bryr seg, innerst inne? Man bærer noen kilo for mye og bryr seg egentlig ikke nevneverdig om det, men så er det jo et visst sosialt press på det å skulle være opptatt av egen helse. Så man gjør noen halvhjertede forsøk med dietter eller kurer, mest av alt for å slippe å lyve så det renner av en når man sier "ja, men jeg har jo prøvd å gå ned i vekt".

En liten ulempe i dag oppleves som en langt større kostnad enn en enorm ulempe i fremtiden - det er sånn vi mennesker fungerer. De aller, aller fleste driter loddrett i hva slags helse de kommer til å ha om 30-40 år.

Det er min fordom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt meg til paleokosthold i noen år, før jeg begynte å satse fullt på vektløfting. Gikk kraftig ned i vekt på kort tid. Ble ved noen anledninger spurt av litt 'lubne' folk om hva jeg gjorde for å gå ned, og forklarte det til dem (bl.a. at jeg ikke spiste høykarbo mat som brød, pasta, junkfood, kake, etc.). La merke til at noen hadde en tendens til å reagere veldig defensivt på det, som om det var en sannhet de ikke likte. Litt sånn "Ja men slikt fungerer jo ikke for folk flest!", etterfulgt av argumenter for hvor sunt deres eget kosthold visstnok var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får en liten rykning i øyet når jeg møter mennesker som VET veldig godt hva som skal til, og som sitter å syter over at de vil ha det og det dagen lang, men som ikke gidder å gjøre noe med det. Om det gjelder trent kropp, pent leilighet eller bra jobb, samma faen, ikke syt over at du ikke har noe om du ikke gjør noe for å få det. Det blir som å klage over at du aldri vinner i lotto selv om du aldri en gang har gidda å skaffe deg spillekort eller tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en liten rykning i øyet når jeg møter mennesker som VET veldig godt hva som skal til, og som sitter å syter over at de vil ha det og det dagen lang, men som ikke gidder å gjøre noe med det. Om det gjelder trent kropp, pent leilighet eller bra jobb, samma faen, ikke syt over at du ikke har noe om du ikke gjør noe for å få det. Det blir som å klage over at du aldri vinner i lotto selv om du aldri en gang har gidda å skaffe deg spillekort eller tippe.

Hvor er disse menneskene, egentlig? Jeg har aldri møtt en person jeg har oppfattet på denne måten i hele mitt liv, hverken når det gjelder trening eller andre ting. Derfor fremstår denne karakteristikken veldig karikert for min del, på samme måte som hater-karakteristikken av folk som ikke unner andre deres framgang og den slags.

Forøvrig er jeg langt fra den yngste her inne, i tillegg til at jeg gjennom livet har hatt en veldig spredt omgangskrets med folk fra diverse studier, jobber, verv og fritidsaktiviteter, både gutter og jenter, kompiser av kompiser etc. – folk fra forskjellige steder med ulike bakgrunner og sosioøkonomiske forutsetninger. Sannsynligheten er med andre ord stor for at jeg burde ha møtt på minst én slik person hvis dette fenomenet var såpass utbredt som mange treningsinteresserte tilsynelatende vil ha det til.

Min teori er derfor at det heller er forskjeller i ens egen fremtreden og persepsjon som gjør at man ser dette så tydelig og blir så bevisst på det, på samme måte som hater-opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse menneskene, egentlig? Jeg har aldri møtt en person jeg har oppfattet på denne måten i hele mitt liv, hverken når det gjelder trening eller andre ting. Derfor fremstår denne karakteristikken veldig karikert for min del, på samme måte som hater-karakteristikken av folk som ikke unner andre deres framgang og den slags.

Forøvrig er jeg langt fra den yngste her inne, i tillegg til at jeg gjennom livet har hatt en veldig spredt omgangskrets med folk fra diverse studier, jobber, verv og fritidsaktiviteter, både gutter og jenter, kompiser av kompiser etc. – folk fra forskjellige steder med ulike bakgrunner og sosioøkonomiske forutsetninger. Sannsynligheten er med andre ord stor for at jeg burde ha møtt på minst én slik person hvis dette fenomenet var såpass utbredt som mange treningsinteresserte tilsynelatende vil ha det til.

Min teori er derfor at det heller er forskjeller i ens egen fremtreden og persepsjon som gjør at man ser dette så tydelig og blir så bevisst på det, på samme måte som hater-opplegget.

Vel, om du nån gang er i nærheten når jeg er i nærheten av en som er slik, så skal jeg la deg prate med den personen, jeg lover!

Kanskje du er heldig som ikke blir brukt som skriftebok for diverse mennesker, for jeg lover deg, det er slitsomt! Eller så er det kanskje jeg som er svært uheldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse menneskene, egentlig? Jeg har aldri møtt en person jeg har oppfattet på denne måten i hele mitt liv, hverken når det gjelder trening eller andre ting. Derfor fremstår denne karakteristikken veldig karikert for min del, på samme måte som hater-karakteristikken av folk som ikke unner andre deres framgang og den slags.

Forøvrig er jeg langt fra den yngste her inne, i tillegg til at jeg gjennom livet har hatt en veldig spredt omgangskrets med folk fra diverse studier, jobber, verv og fritidsaktiviteter, både gutter og jenter, kompiser av kompiser etc. – folk fra forskjellige steder med ulike bakgrunner og sosioøkonomiske forutsetninger. Sannsynligheten er med andre ord stor for at jeg burde ha møtt på minst én slik person hvis dette fenomenet var såpass utbredt som mange treningsinteresserte tilsynelatende vil ha det til.

Min teori er derfor at det heller er forskjeller i ens egen fremtreden og persepsjon som gjør at man ser dette så tydelig og blir så bevisst på det, på samme måte som hater-opplegget.

Du er en veldig jovial fyr da, Kjetil. Som stort sett sier og mener politiske korrekte ting. da møter man ikke mye motstand, catch my drift?

Peker ikke dette ut som noe negativt, men mer som noe å ta hensyn til ift utsagnet ditt. Bare det at du "aldri har møtt et slikt menneske", er litt spesielt. Er jo flott at du ikke er fordomsfull. Men årsaken kan jo være så mangt. Som ditt fokus, hva som er tema osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en veldig jovial fyr da, Kjetil. Som stort sett sier og mener politiske korrekte ting. da møter man ikke mye motstand, catch my drift?

Peker ikke dette ut som noe negativt, men mer som noe å ta hensyn til ift utsagnet ditt. Bare det at du "aldri har møtt et slikt menneske", er litt spesielt. Er jo flott at du ikke er fordomsfull. Men årsaken kan jo være så mangt. Som ditt fokus, hva som er tema osv.

Å evaluere utsagn og fremtreden basert på politisk korrekthet er ikke så veldig produktivt. Politisk korrekthet sier ingenting om gyldigheten til budskap, påstander og argumenter. At noe er politisk korrekt betyr ikke at det er usant, og at noe ikke er politisk korrekt betyr ikke at det er sant – det har absolutt ingen betydning. Hvis du leter i posthistorikken min vil du finne nok av ting som burde kunne provosere de fleste, og du vil finne poster hvor jeg går folk jeg i stor grad vil anse som mine meningsfeller rakt imot og møter greit med motstand. Om du mener jeg har en tendens til å ikke møte motstand, så kan du heller se på om fellesnevneren er at det er forholdsvis gjennomtenkt – uten at det nødvendigvis betyr at det er riktig av den grunn – fremfor at det er politisk korrekt. Det som også er litt morsomt er at "politisk korrekt" sannsynligvis er det siste jeg vil bli beskrevet som av de som kjenner meg godt.

Jeg er selvfølgelig klar over at min anekdote ikke er noe verdifullt bevismateriale for andre, men jeg mener likevel at det å starte med seg selv, sin egen fremtreden og sin egen oppfattelse av ting og tang er mye mer fruktbart enn å hive seg rett på den første og enkleste tolkningen som stiller en selv i best mulig lys og passer best inn i ens egen ønskede virkelighet – en virkelighet hvor det er så mange andre som er mye latere, dummere og mer fornektende enn en selv. Det er rett og slett ikke et realistisk scenario. Hvis man faktisk gjør en innsats for å forstå andres motivasjoner og grunner for hvorfor de ter seg som de gjør, så vil man være mer sparsom med de negative karakteristikkene og heller reservere dem til de som faktisk har gjort seg fortjent til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å evaluere utsagn og fremtreden basert på politisk korrekthet er ikke så veldig produktivt. Politisk korrekthet sier ingenting om gyldigheten til budskap, påstander og argumenter

En virkelighet hvor det er så mange andre som er mye latere, dummere og mer fornektende enn en selv. Det er rett og slett ikke et realistisk scenario. .

Traff jeg en nerve? ;) Slapp av, alle er forskjellige, og det var ikke ment som et angrep. Det jeg mente å påpeke, er at du som regel er flaggholderen for alt politisk korrekt, også her. Om du er uenig, så er det så klart helt greit.

Er vel ingen her som sier "se på meg, og se på dem", men diskuterer en generell holdning som ikke er særlig flatterende. Du trenger ikke å hause det opp så fælt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traff jeg en nerve? ;) Slapp av, alle er forskjellige, og det var ikke ment som et angrep. Det jeg mente å påpeke, er at du som regel er flaggholderen for alt politisk korrekt, også her. Om du er uenig, så er det så klart helt greit.

Er vel ingen her som sier "se på meg, og se på dem", men diskuterer en generell holdning som ikke er særlig flatterende. Du trenger ikke å hause det opp så fælt ;)

Hvorfor tror du at du traff en nerve? Mangel på smilefjes? Hvordan tenker du jeg burde formulert at jeg er uenig med det du sier på en saklig måte for å være sikker på at du ikke tror jeg er butthurt? Det jeg skrev er strengt tatt så nøytralt som du får det. Om du tillegger det noen mening utover det så er det fordi du vil. Du traff ingen nerver og jeg er ikke butthurt.

Jeg er helt enig i at en slik holdning ikke er særlig flatterende. Det jeg gjør er å sette spørsmålstegn ved hvor reellt det egentlig er i mange tilfeller, samt hvor kult det egentlig er å sitte og runke til det på internett. Heldigvis har diskusjonen gått i en mer produktiv retning ved hjelp av postene til blant annet eirich og Zigma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at du traff en nerve? Mangel på smilefjes? Hvordan tenker du jeg burde formulert at jeg er uenig med det du sier på en saklig måte for å være sikker på at du ikke tror jeg er butthurt? Det jeg skrev er strengt tatt så nøytralt som du får det. Om du tillegger det noen mening utover det så er det fordi du vil. Du traff ingen nerver og jeg er ikke butthurt.

Jeg er helt enig i at en slik holdning ikke er særlig flatterende. Det jeg gjør er å sette spørsmålstegn ved hvor reellt det egentlig er i mange tilfeller, samt hvor kult det egentlig er å sitte og runke til det på internett. Heldigvis har diskusjonen gått i en mer produktiv retning ved hjelp av postene til blant annet eirich og Zigma.

Hadde vært hyggelig med et smil da :(

Jeg for min del mener at det er høyst reellt. Hva som er konstruktivt og ikke, er vel opp til hver enkelt og bedømme.

De politiske fanene står høyt her inne på FB :) Runking er også kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig med et smil da :(

Jeg for min del mener at det er høyst reellt. Hva som er konstruktivt og ikke, er vel opp til hver enkelt og bedømme.

De politiske fanene står høyt her inne på FB :) Runking er også kult.

Alright, du skal få to stk smil. :) :)

Anyway, din mening er din mening, og min mening er min mening. Det er helt greit å være uenige når man kun spekulerer og baserer seg på egne erfaringer, og jeg har heller ikke sagt at jeg mener fenomenet ikke eksisterer; jeg har forsøkt å si at det er verdt å tenke seg om to ganger, og forhåpentligvis fått noen til å ta seg selv litt i skinnet før de hiver seg inn i en sirkelrunk – selv om jeg er enig i at runking er ganske kult på generell basis.

Politisk korrekthet har imidlertid ingenting med saken å gjøre, og å trekke det inn er pointless. Når jeg kommer med et eller annet i en ikke-Fitnessbloggenrelatert diskusjon her på forumet så er jeg heller ikke på noen måte en talsperson for Fitnessbloggen, bare så det er sagt. Fitnessbloggen mener ikke at man bør tenke seg om to ganger – det er Kjetil som mener at man bør tenke seg om to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse menneskene, egentlig? Jeg har aldri møtt en person jeg har oppfattet på denne måten i hele mitt liv, hverken når det gjelder trening eller andre ting.

Synes ærlig talt litt synd på deg siden du åpenbart enten aldri har møtt ei dame, eller aldri har kommet nok innpå ei dame til at hu er komfortabel med å klage til deg om alle småtingene som plager henne. :p

(Ja, dette er en grov overgeneralisering, og er du kvinne.. Nei, jeg snakker ikke om akkurat deg.)

De aller fleste damer skulle gjerne "stramma opp" eller "gått ned et par kg". Er de komfortable nok rundt deg kommer det før eller siden syting om at et klesplagg får dem til å se feite ut eller noe slikt. Dette er faktisk både forunderlig og i varierende grad slitsomt når klagingen gjerne kommer maks et par dager unna sist bytur med kaloritunge drinker, øl, grillmat, og pizza.

Som flere forsøker å presisere i tråden: At du har prøvd 2 uker "juice detox", 5:2-dietten, eller "magiske urtepiller" du leste om i kvinneguiden på venterommet hos tannlegen betyr ikke at du faktisk har prøvd å hverken stramme opp eller gå ned i vekt.

Poenget til Metal_Barbie, så langt jeg kan se, er at alle med en noenlunde fungerende hjerne er i stand til å se at 2 ukers "juicefaste" ikke gir dem "drømmekroppen", ei heller magiske urtepiller. Hadde det vært så enkelt hadde ingen vært misfornøyde med utseendet. Når disse så faktisk spør deg hvordan du har oppnådd å f.eks. gå ned i vekt og du forklarer at du spiste bedre mat og trente, hvorpå de fornærmet forklarer deg at de vet at det rett og slett ikke fungerer for dem fordi de en gang levde ei uke på gulrøtter og tomatjuice...

Vel.. folk kan enten jobbe for å nå målene sine, eller holde klaginga si på ting som vanligvis strengt tatt ikke er noe å klage på for seg selv. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt litt synd på deg siden du åpenbart enten aldri har møtt ei dame, eller aldri har kommet nok innpå ei dame til at hu er komfortabel med å klage til deg om alle småtingene som plager henne. :p

(Ja, dette er en grov overgeneralisering, og er du kvinne.. Nei, jeg snakker ikke om akkurat deg.)

Haha, touché. Jeg ser absolutt at jeg kunne moderert utsagnet mitt noe, ettersom jeg helt klart har møtt på folk som har tendenser til det som beskrives her. Jeg synes imidlertid at å hive seg rett på attribusjon til fornektelse og formidle sin oppgitthet oppfordrer mer til en sirkelrunk enn noe annet, og det var hovedsakelig det jeg reagerte på. Folk kan få bygge egoet sitt akkurat slik de vil, men når de gjør det i det offentlig rom kan jeg ikke garantere at jeg ikke vil benytte meg av muligheten til å arrestere dem på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...