Jump to content

skvale

Members
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

About skvale

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 09/09/1990
  1. Hei, jeg skal om ikke alt for lenge starte min første deff og har lyst til å høre hva andre liker å gjøre. Jeg veier 85 kilo, har fire styrkeøkter i uken fordelt i PHAT-stil. Motivasjonen for deffen er å ikke bare være i god form men også se i god form ut, gjøre de musklene mer synlige og se slankere ut. Blir litt rund i kjaken når man har prøvd å legge på seg en stund. 1. Jeg er litt usikker på dette med karbohydrater - jeg vet at jeg totalt sett skal få i meg mindre av det men jeg lurer på om jeg samtidig skal anvende ting som "carb cycling" eller feks. ha en dag i uken der jeg "carber opp". Hva er hensikten med disse prinsippene? Jeg har litt vanskelig for å legge på meg selv om jeg ligger på 3300+ kcal dagen, kanskje det holder og senke andelen karbs og passe på og ligge i et svakt kaloriunderskudd? Ting som periodisk faste tror jeg ikke konsentrasjonen min har særlig godt av. 2. Kjører for øyeblikket en modifisert versjon av PHAT, null kardio. Er det sånn at man burde være litt forsiktig med tung eksplosiv trening når man har lavt karbohydratinntak? Når deffen begynner tenkte jeg i såfall å senke tyngden på vektene og øke antall reps på hypertrofidager - høres det fornuftig eller unødvendig ut? Og hva med de tunge eksplosive øktene? Kommer også til å løpe en gang eller to i uka, og kanskje legge inn morgenkardio..? Generelle tips og råd til dette temaet mottas også med et stort takk!
  2. Moro/trist å høre at det er flere som er oppgitt over dette. Har lenge følt meg som en ensom, streng, gammel gubbe i prosjektarbeid og generell planlegging og gjennomføring av avtaler med jevngamle.
  3. Det kan faktisk hende at god selvtillit gir bedre holdning, jeg er litt mer skeptisk til den andre veien.. Det som hvertfall er helt sikkert er at man med en god holdning ser mye mer selvsikker ut.
  4. Ikkenoe problem Så du vet at det er laktose, og ikke melkeprotein du reagerer på? Du kan ta en enkel laktosetest på furst
  5. Kan også legge til at soya-melk smakte forferdelig. Soya-melken med sjokoladesmak var veldig god. Hvis du bruker smør, kan du se etter denne:
  6. Jeg hadde samme problemet - hadde vondt i magen i halvannen måned og legen konkluderte med irritabel tarm. Hadde noe utslag på matallergitest på eggehvite og bittebittelitt på melkeprotein(meieriprodukter). Jeg kuttet derfor ut både meieriprodukter og egg. Etter to uker introduserte jeg meieriprodukter igjen, og to uker etter det igjen introduserte jeg egg. Det var fire VANSKELIGE uker, da jeg stort sett spiser meieriprodukter og egg bortsett fra til middag. Det jeg gjorde som erstatning var å, i starten av uken, lage mat for hele uken. For å kompensere proteininntaket brukte jeg bønner, linser kyllingkjøttdeig, kyllingfillet og tunfisk. Jeg hadde alltid en stor gryte med "chilli" i kjøleskapet (linser, bønner, kjøttdeig og annet snadder), stekte kyllingfileter og tunfisk-burgere. Så var det bare å velge det som fristet mest til frokost, lunsj, etter trening og kvelds (spiste helst noe annet til middag). Kan være lurt å prøve med litt forskjellige smaker, eller så blir man, som meg, veldig lei av de nevnte rettene.. Problemet mitt ble borte i løpet av de siste ukene, ikke vet jeg om det var fordi jeg lot magen få en pause fra egg og meieriprod. eller om det kun var tiden som hjalp, men nå bader jeg i meieriprodukter og egg igjen og det er.. fantastisk.
  7. Hei, Jeg har smerter i skulderen som ikke matcher med de vanlige skulderplagene jeg fant på YouTube. Smertene kommer bla. når jeg løfter armen opp og ut, parallelt med gulvet. Det går fint å heve armen opp rett forover. Dersom jeg hever opp til siden, kjenner jeg smerte når armen er på toppen (ikke under selve hevingen). Dersom jeg først hever armen rett opp forover og deretter roterer armen uttover mot siden, gjør det også vondt, og det knepper en til to ganger i skulderen i løpet av 90 graders rotering. Det vondeste er om jeg hever armen ut til siden, mellom 70 og 90 grader ut fra kroppen, og bakover som dette http://sportize.me/blog-deporte-fitness/wp-content/uploads/2011/07/CH001-02.jpg Skal snakke med en fysioterapaut, men det blir ikke før om 1-2 ukers tid. Noen som har lignende erfaringer? Burde jeg gjøre noe forebyggende før jeg får snakket med fysio? Tenker hvertfall å ta en ukes pause fra trening og se det an.
  8. Okei, så jeg skal kun bøye overkroppen fremover helt til stanga er på undersiden av knærne, og deretter knærne? Jeg trodde man skulle skyte hofta frem når man kommer over knærne på vei opp - og motsatt på vei ned (altså at rumpa går litt uttover bak, og da vil jo knærne bøye seg litt). Ja, det gir mening. Jeg har litt dårlig bevegelighet i ankler og hofte, så det muligens grunnen til at jeg ikke klarer å ligge med skuldrene godt over stangen i utgangsposisjon. Sikter inn så jeg har stangen ca midt på overflaten av føttene
  9. Takk for tilbakemelding! Tror jeg får filme et tungt sett og sende deg en PM Jeg sliter litt med å forstå hva du mener med å åpne knærne. På senking, skal jeg ikke bøye knærne så fort stangen er på undersiden av kneskålene? Og det med å ha skuldrene ovenfor stangen, mener du da at jeg skal ha de i en rettere vinkel (som jeg ser at jeg har på første- i forhold til de påfølgende repetisjonene)?
  10. Nok en formsjekktråd her. Ønsker å bli bedre i markløft, men tar det litt med ro da jeg er livredd for å ødelegge ryggen. Dette er oppvarmingsett med 80kg. Burde nok egentlig filmet et arbeidssett... Uansett, ser det greit ut? Bemerkninger på feil teknikk eller tips til forbedringer mottas med stor takk! http://www.youtube.com/watch?v=_MGbrzME02Y
  11. Bare spør, det er bare bra. Folk har god forståelse for det og veit at det er vanskelig å trene med tung vekt uten en spotter. Jeg spør alltid om noen kan spotte meg, men bruker som regel litt for lang tid på å manne meg opp og finne noen som ser snille nok ut (så jeg kan stole på at de ikke slipper stangen over halsen min på siste rep).. men alle sier såklart ja. Det å spørre andre om de trenger en spotter er også supert, mer av det!
  12. Dette er jeg også interessert i, da jeg føler meg veldig "skeiv" når jeg løfter med omvendt grep. Det er så ille at jeg ikke tør å bruke så mye vekt som jeg helst skulle ønske. Grepet mitt er forøvrig også dårlig, og om jeg beveger meg noe særlig over 110-120 kilo, svikter det veldig fort.
  13. Adidas-shorts og tskjorte/singlet. Skulle gjerne trent i hettegenser og joggebukse da det er veldig behagelig å ha på seg, men kan ikke bruke noen av dem pga. min ekstreme varme- og svetteproduksjon
  14. Jøss. Greit, jeg skal gi meg. Var ikke meningen å gjøre noen sinte. Forstår heller ikke hvorfor du anklager meg så bastant for å "fjerndiagnostisere alvorlige lidelser". Jeg har sagt "Dette likner på det jeg hadde, kanskje du har det, gå til legen og ta EKG, spør hvis du lurer på noe". Synes uansett ikke det på noen måte er bedre å få TS til å tro at det er noe harmløst. Han burde gå til legen uansett. Og hvis det viser seg at han har en rytmeforstyrrelse, så har han noen å prate med.

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...