Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther
Hvorfor har Fitness folk matbokser med kjøtt/grønnsaker/ris? Er det fordi det inneholder lite kalorier eller er det bedre for fremgang enn normal mat?

Haha :p

Sunn mat med bra næringsinnhold som holder deg mett - når du lager mat i store mengder og pakker i matbokser er det ofte billigere/lettere enn å kjøpe på butikken/i kantine når du blir sulten. Da unngår man også matfeller når man har dårlig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har Fitness folk matbokser med kjøtt/grønnsaker/ris? Er det fordi det inneholder lite kalorier eller er det bedre for fremgang enn normal mat?

Haha :p

La oss for enkelhetens skyld definere "normal mat" som Grandiosa.

1x pizza (original type) = 1322,5 kcal (230 kcal / 100g)

Karbo: 149,5g (~56%)

Fett: 49,45g (~18,5%)

Protein: 69g (~25,5%)

I tillegg inneholder den 5,175g salt (noe som alene er over det anbefalte daglige inntaket på 5g)

Mesteparten av dette er prosesserte stoffer (og hvetemel).

Ola Nordmann, 25år / 80kg, med stillesittende arbeid og litt trening på kveldene, har en basalforbrenning på 1650kcal (dvs. i området rundt 2275kcal på treningsdager basert på Harris-Benedict formelen). En Grandiosa tilsvarer med andre ord veldig stor del av totalt kaloribehov på en ikke-treningsdag. Jeg vet ikke med deg, men jeg kunne ikke gått rundt og vært mett og blid en hel dag av bare en Grandis.

Grunnen til at "fitnessfolk" lager sin egen mat og har med i boks er for å unngå halvfabrikat som har større energitetthet.

Til sammenlikning har 100g entrecote ca 140-150 kcal, hvorav 20-25g er rene proteiner. Grønnsaker har nesten utelukkende lavt kaloriinnhold men gir stor følelse av metthet, og ris er en god kilde til karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss for enkelhetens skyld definere "normal mat" som Grandiosa.

1x pizza (original type) = 1322,5 kcal (230 kcal / 100g)

Karbo: 149,5g (~56%)

Fett: 49,45g (~18,5%)

Protein: 69g (~25,5%)

I tillegg inneholder den 5,175g salt (noe som alene er over det anbefalte daglige inntaket på 5g)

Mesteparten av dette er prosesserte stoffer (og hvetemel).

Ola Nordmann, 25år / 80kg, med stillesittende arbeid og litt trening på kveldene, har en basalforbrenning på 1650kcal (dvs. i området rundt 2275kcal på treningsdager basert på Harris-Benedict formelen). En Grandiosa tilsvarer med andre ord veldig stor del av totalt kaloribehov på en ikke-treningsdag. Jeg vet ikke med deg, men jeg kunne ikke gått rundt og vært mett og blid en hel dag av bare en Grandis.

Grunnen til at "fitnessfolk" lager sin egen mat og har med i boks er for å unngå halvfabrikat som har større energitetthet.

Til sammenlikning har 100g entrecote ca 140-150 kcal, hvorav 20-25g er rene proteiner. Grønnsaker har nesten utelukkende lavt kaloriinnhold men gir stor følelse av metthet, og ris er en god kilde til karbohydrater.

#science'd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av jentene der jeg trener som har på seg tights, har på seg gjennomsiktige tights.

Er de/dere klar over det? Er det derfor de/dere har blondetruser på?

Er fullstendig klar over at noen av tightsene mine er gjennomsiktige, men er de gode å bruke, så brukes de fordet. Folk ser jo ikke annet enn kkonturene av litt hud uansett, ser ikke hvordan det kan oppfattes som et problem?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Vil heller tro hun har for lite fett på kroppen.

Kan godt hende, selv om jeg har gått opp 5kg de siste mnd, og det ikke var et problem før det :) Tenkte bare at det kunne være en mangel i kostholdet jeg lettere kunne fikse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fungerer Wrist Wraps?

Slik jeg har forstått det (bare synsing dette altså) så fungerer wrist wraps ved at de strammer til rundt og stiver av rundt håndleddet, og reduserer bevegelsesfrihet. Dvs at du blir nødt til å holde hånda i den posisjonen som er best å løfte med, og som gir minst skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullstendig klar over at noen av tightsene mine er gjennomsiktige, men er de gode å bruke, så brukes de fordet. Folk ser jo ikke annet enn kkonturene av litt hud uansett, ser ikke hvordan det kan oppfattes som et problem?:)

Problematisk er det ikke, lurer bare på om man pynter seg ekstra med blondetruser om man vet at andre ser:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...