Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Manual benkpress - nokon som har gode tips til korleis ein lett får manualane opp for første rep´en?

Til nå har eg hatt dei på knærne/"fanget", lagt meg ned på benken og så løfta dei frå "botn" (på brystet). I dag skulle eg auka vekt, og eg klarte berre å løfta dei frå botnen på første settet - måtte ned igjen på vekt på dei andre setta... Men eg merka tydeleg at rep´ane som byrjer "frå toppen" var lettare enn den første som byrjer i botnen, så eg trur eg skal klara å auka dersom eg berre får manualane opp til "start"… Nokon med gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manual benkpress - nokon som har gode tips til korleis ein lett får manualane opp for første rep´en?

Til nå har eg hatt dei på knærne/"fanget", lagt meg ned på benken og så løfta dei frå "botn" (på brystet). I dag skulle eg auka vekt, og eg klarte berre å løfta dei frå botnen på første settet - måtte ned igjen på vekt på dei andre setta... Men eg merka tydeleg at rep´ane som byrjer "frå toppen" var lettare enn den første som byrjer i botnen, så eg trur eg skal klara å auka dersom eg berre får manualane opp til "start"… Nokon med gode tips?

Jeg setter manualene på knærne og ruller bakover slik som han her gjør:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I løpet av de siste årene har jeg lært meg å knekke i flere kroppsdeler. I beina, i lysken på ei side, litt her og der, det siste er i begge håndleddene... Er dette negativt? Hva kan det eventuelt skyldes?

Enkelt forklart: luftbobler i leddvesken. Helt ufarlig, og gjør ingenting. samme lyd man hører når man er hos kiropraktor ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er helt normalt at man etter hvert blir i stand til å knekke flere steder, ikke noe "farlig"?

Jo mer du knekker selv. Jo mer vil det knekke. Stort sett vanskelig å få til "ordentlig" knekk noe særlig oftere enn hvert 30. Min. Helt ufarlig. Gammelt kjerringråd at om man f. Eks. Knekker ("manipulerer") fingrene at man får leddgikt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...