Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er eksempelvis København omdøpt til Copenhagen på engelsk?

Morsomt spørsmål! (y)

Kort forklaring:

Fordi engelsk er et språk satt sammen av mange forskjellige språk.

Lang forklaring:

http://names.ku.dk/selectednames/copenhagen/

http://english.stackexchange.com/questions/23820/why-does-english-have-city-country-names-that-differ-from-the-local-language

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet hva du refererer til så er det sikkert noe med at det er lettere å være rett fram og ærlig til fremmede på et internettforum enn til en bekjent som man møter regelmessig IRL. Roller og alt det der.

Mulig. Jeg syns bare det er en på grensa til farlig dobbeltmoral der det er viktigere å skulle vise at man støtter enn å fortelle at det er høl i huet.

Synes det er merkelig at det er såvidt utbredt i treningsmiljøer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som trener x press:

Trener dere med en dags pause mellom (så det blir økt A, B og A ila en uke) eller kjører dere to dager etter hverandre? Og kjører dere 'vanlig' 3 ganger i uka, eller er det også litt forskjellig? (Uke 1: ABA, uke 2: BABA)

Både jeg og typen kjører foreløpig mandag, onsdag og fredag hver uke. Da med uke 1: ABA og uke 2: BAB.

Fungerer greit med tanke på å få hvile mellom øktene. Og veldig greit med to dager før mandagsøktene som blir tungøktene. Det trengs gjerne etter "lett-øktene"(aka syrehelvete) på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbrukerspørsmål! Jeg kjøpte nye sko for nesten et år siden. Det har gått hull i hælen på den ene,og i dag dukket utrolig nok kvitteringa opp! Går det an å reklamere på dette, hva blir eventuelt følgene, har jeg rett på noe?

Klær og sko har to års reklamasjonsfrist, så jeg ville tatt med sko og kvittering til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Oslo får man tak i kettlebells? Det var et heller flaut utvalg hos xxl i sentrum.

QueenWinther har sikkert automatisk varsel hver gang noen nevner kettlebells, men jeg tagger henne likevel.

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med annet enn at jeg har fått med meg at Compact Kettlebells visstnok er the shit, men da må du bestille på nett eller legge ut på en liten to timers kjøretur. Et steinkast som vi kaller det i nord-norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Hvor i Oslo får man tak i kettlebells? Det var et heller flaut utvalg hos xxl i sentrum.

Vi (dvs elixia) bestiller fra compact kettlebells :) De leverer, så tror ikke du må kjøre helt ut dit. De fleste kulene som selges i sportsbutikker er slik som på xxl - fitnesskuler som, i mine øyne(!!!!!!!!) ikke er godt for så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Jeg syns de er ganske god å curle med. Eller ta kettlebellswings.<3

Skal lære bort kettlebellswings etterpå

#hykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi (dvs elixia) bestiller fra compact kettlebells :) De leverer, så tror ikke du må kjøre helt ut dit. De fleste kulene som selges i sportsbutikker er slik som på xxl - fitnesskuler som, i mine øyne(!!!!!!!!) ikke er godt for så mye.

Takk for tips. Skal faktisk til Hunndalen for å vaske ut av leiligheten om noen dager, så får stikke innom og se hva de ghar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og typen kjører foreløpig mandag, onsdag og fredag hver uke. Da med uke 1: ABA og uke 2: BAB.

Fungerer greit med tanke på å få hvile mellom øktene. Og veldig greit med to dager før mandagsøktene som blir tungøktene. Det trengs gjerne etter "lett-øktene"(aka syrehelvete) på fredag.

Hehe ja kan jeg tenke meg! Har foreløpig akkurat startet så har kjørt økt A på mandag og B i dag. Har muligheten til å kjøre trening i morra også så tenkte å ta økt A da, men kanskje ikke veldig smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja kan jeg tenke meg! Har foreløpig akkurat startet så har kjørt økt A på mandag og B i dag. Har muligheten til å kjøre trening i morra også så tenkte å ta økt A da, men kanskje ikke veldig smart?

Tror nok du må kjenne an selv, men sånn som jeg har forstått det er det beregna på å kjøre slik at man har minst en dag pause mellom hver økt, men om du nylig har begynt er det vel ikke noe stort problem med to dager på rad innimellom om du føler du har restituert deg nok :) Men nå er ikke jeg noen ekspert da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får bort det 2-tallet?? #tingsomirriterer:banghead:

[ATTACH]156592[/ATTACH]

Tror den klokka har mulighet for to tidssoner. Gå på klokkeinnstillinger og velg tidssone 1 - da blir den borte. Jeg vet ikke akkurat hvor i instillingene du gjør det, om det er under "generelt" eller under "klokke". Har ikke samme modellen selv, men hadde to tidssoner på en annen Polarklokke jeg brukte for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...