Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Prøver å fjerne skall fra hasselnøtter. Har hatt hasselnøttene i ovnen i rndt 20 min å, fortsatt vil ikke skallet rikke seg. Hva gjør jeg galt?

Hva slags temperatur er det på ovnen? Hvordan lukter det? Hvilken mekanisme har du tenkt å bruke for å få av skallene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå lukter de (og r) brent...) 200 grader på bakepapir. Forsøkt å gni med kjøkkenhåndkle, og gryteklut. Har tatt ut et par med jevne mellomrom og forsøkt å gni av skallet, uten hell. Klarte det forsåvidt ikke med kniv heller. Tror det er noe veldig basic jeg har gått glipp av..... har 350g hassenøtter til så kan prøve på nytt, men vil gjør det rett denne gangen!

200*C i 20 min høres litt mye ut ja. Vil heller anbefale 7-8 min.

Når det kommer til å få av skallet; har du vurdert å google?

http://wickedgoodkitchen.com/how-to-easily-peel-blanch-hazelnuts/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet og youtubet. Har som sagt tatt de ut etter både 10, 15, o 20 minutter, og når de brente seg selvfølgelig. Skallet er fortsatt stenhardt. Youtubet og googlet siste timen nå, men skal lese dette:) Tror det må knekkes åpent da...

Tror kanskje du har missforstått? Du må fjerne det harde skallet først, det er vel det innvendige "skallet" (altså den mørkebrune hinna med beisk smak) man fjerner med stekeovn og kjøkkenhåndkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet og youtubet. Har som sagt tatt de ut etter både 10, 15, o 20 minutter, og når de brente seg selvfølgelig. Skallet er fortsatt stenhardt. Youtubet og googlet siste timen nå, men skal lese dette:) Tror det må knekkes åpent da...

Sjekk ut linken i svaret jeg gav til deg, og så slipper du å tulle med kjøkkenhåndklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Oppfølgingsspørsmål: hvor selger de tvangstrøyer og billige flybilletter til Stromboli / Sicilia?

Tvangstrøye kan du bl.a. finna på superkul.no :p

Og flyr ikkje Norwegian til Sicilia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...