Gå til innhold

Fikserygg

Medlemmer
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Ok. Har følgt denne: http://fitnessbloggen.no/starting-strength/. Der er pendlay rows med.
  2. Bytte pendley row med liggende latsroing. Livsfarlig? Ser for meg at det kun er kjernen som blir mindre belastet.
  3. Forstår Men bare for å spør litt annerledes, hvilke metode benyttes av dem som løfter mest? For meg er disse to metodene veldig forskjellige opplevelser og jeg antar at den som er vanskeligst nå er den jeg bør trene for funksjonalitet skyld.
  4. Er en av metodene korrekt og ikke korrekt i vanlig knebøy?
  5. Har fått litt ulike forklaringer på teknikk i frontbøy. En forklaring hvor du nærmest setter deg rett ned ved å bøye knærne veldig mye så dem stikker fram foran tærne, og en forklaring hvor knær skal holde samme posisjon gjennom hele løftet og kun rumpa skal bak og ned som om jeg skal sette meg ned på en stol. Hvilken av disse teknikkene er korrekt?
  6. Når jeg nå prøver forskjellen mellom å trekke skulderene ned og stamme lats, og å prøve å få skulderbladene til å møtes på midten, var dette her veldig oppklarende. Takk!
  7. Ok. Jeg har tolket dette som at skuldrene skal trekkes sammen før avløft, noe som gjør armene 5 cm kortere og da igjen gjør det til en utfordring å holde spennet under hele løftet. Men da er det altså korrekt at jeg holder skuldrene nøytralt før avløft, og holder et godt spenn i lats og rygg under løftet
  8. Etter å ha lest flere guider for hvordan man tar markløft har jeg forstått at man skal bak og ned med skulderbladene. Etter å ha trent med denne teknikken en god stund fant jeg nylig en annen guide som sa at skuldrene ikke skulle ned og bak, men lats skulle spennes skikkelig og at dette skulle holde skulderbladene i korrekt posisjon. Jeg testet dette og klarte mye lettere å holde et godt spenn i hele ryggen under markløft, og jeg slapp at skuldrene slapp når det ble for tungt. Skuldrene holdt en bra posisjon gjennom hele løftet. Så selv om jeg synes den siste metoden fungerte best, hva er egen
  9. Jeg har fått tips av terapaut å trene utsiden av hofter, som jeg forstå er på sidene av rumpa. Er usikker på hvilke øvelser som gir kontakt her. Er f.eks markløft, beinpress, knebøy el noe som trener disse musklene?
  10. Ok, takk for tips Jeg tolker dette som at sumo ikke er en fullverdig erstatter av mark for korsryggen.
  11. De eneste øvelsene jeg har i programmet mitt som belaster korsryggen og magen er mark og planke. Jeg skal bytte mark med sumo. Blir sumo og planke for lite trening for korsrygg og mage?
  12. Jeg har også forsøkt frontbøy uten hell. Det er formen på ryggraden øverst som gjør dette problematisk. Jeg burde nesten laget en tegning
  13. Ser for meg at denne kan ordne de foroverroterte skuldrene mine også
  14. En liten ting til. Er det nødvendig med en roøvelse hvis jeg har chins? Ville du byttet chins med f.eks kroc rows? Jeg prøver å ha minimalt med øvelser
×
×
  • Opprett ny...