Gå til innhold

Til de som "har skippa legday"


thmz

Anbefalte innlegg

Må nesten lese 2 ganger før jeg skjønner at mange her inne har lav selvtillit. "Hadde ikke vist meg i shorts med tynne bein" osv.. Oj, de må ha lite antenner oppi i hodet som ikke skjønner at man ikke kan gå med shorts hvis man har tynne bein. Hva med folk som ikke ønsker å ha kraftige bein?? La nå folk trene som de vil, så kan dere heller glede dere over hvor flinke dere er som squatter 2 ganger i uka. Trener selv bein fordi jeg syntes kraftige lår er pent, så lenge det ikke blir for mye, lårene mine vokser fort :p. Men at andre prioriterer overkropp har jeg full forståelse for.

Det jeg prøver å si er at gi litt faen i hva alle andre gjør og tren som du vil selv. Noen liker store muskuløse lår, noen liker middels size med god definisjon, noen vil helst ha chicken legs. La nå folk velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du det fordi noen sa det til deg på et forum, eller kjenner du han? Uansett, vennene hans burde ikke latt han skippa leg day.

Vært mange tråder på div. forum. Navnet hans har også blitt nevnt men jeg husker det ikke.

Sist jeg sjekket så er det forferdelig vanskelig å trene bein når man er/har vært lam fra livet og ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare før man er marine er ikke det ett faktum att man trener bein:) men jeg høre hvad du sier :)

Ta å les hva jeg skrev.

Fyren heter Brian, han ble skadet i Iraq for noen år tilbake og har hatt over 15 operasjoner for å kunne gå igjen. Bildet du la ut ble tatt ca. ett år etter han kunne gå igjen.

Fint å vite hvem man gjør narr av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt off-topic dette gikk, da.

OP: om bildet er av deg kan jeg bekrefte at du har små lår. Hvorvidt dette er av betydning for om du føler et inderlig behov for å forsvare deg mot kompisen din får du avgjøre selv, men generelt er jeg lite fan av tilbakemeldinger på samme nivå, type "MEN JEG ER STERKERE ENN DEG!!".

Finito.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mange tråder på div. forum. Navnet hans har også blitt nevnt men jeg husker det ikke.

Sist jeg sjekket så er det forferdelig vanskelig å trene bein når man er/har vært lam fra livet og ned. :)

Ja helvete, er liksom ikke det som kommer fram når du får bildet sent fra en venn. Om brian leser dette * sorry*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg ser det har man to valg:

1) slutt å skip leg day

2) deal with it

Du står fritt til å trene hva du vil, når du vil, hvordan du vil. Men det er bare du som kan gjøre noe med det så får du bestemme deg hva som er viktigst for deg. Trene bein eller ikke trene bein...

it0P9.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg ser det har man to valg:

1) slutt å skip leg day

2) deal with it

Du står fritt til å trene hva du vil, når du vil, hvordan du vil. Men det er bare du som kan gjøre noe med det så får du bestemme deg hva som er viktigst for deg. Trene bein eller ikke trene bein...

it0P9.gif

Ha aha ha ha ha jeg dør :) sykt bra video snut. Ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel uansett en fast rutinert tommelfingerregel at om du trener styrke, så trener du den nedre deln like mye og godt som den øvre. Om ikke, så vil det til slutt se jævlig ut! Leste tidligere i en post her om prestasjon. ergo det, det vil jo se latterlig ut om en skankelbein presterer å løfte 190 kg i knebøy, MEN! som har den robuste overkroppen!

Blir jo akkurat det samme som om jeg kun skal trene høyre biceps. og la venstre være. Hvor dumt vil ikke det se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel uansett en fast rutinert tommelfingerregel at om du trener styrke, så trener du den nedre deln like mye og godt som den øvre. Om ikke, så vil det til slutt se jævlig ut! Leste tidligere i en post her om prestasjon. ergo det, det vil jo se latterlig ut om en skankelbein presterer å løfte 190 kg i knebøy, MEN! som har den robuste overkroppen!

Blir jo akkurat det samme som om jeg kun skal trene høyre biceps. og la venstre være. Hvor dumt vil ikke det se ut.

Det er litt forskjell på å la være å trene legger spesifikt kontra det å trene bare høyre side av kroppen. Jeg trener aldri legg-spesifikke-øvelser for styrke eller volum. Har trent litt for skadeforebygging, men gjør det ikke nå.

Det er stor forskjell på å ikke trene bein i det hele tatt og ikke å trene legger (spesifikt) i det hele tatt. Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo akkurat det samme som om jeg kun skal trene høyre biceps. og la venstre være. Hvor dumt vil ikke det se ut.

Ser akkurat sånn ut:

Matias-SHlitte-neodnokratnyiy-chempion-po-armrestlingu.jpg

(Er en medisinsk årsak bak forskjellen, pluss at han trener ene armen mer pga idretten sin)

Til TS: Har selv små bein, gir egentlig beint f i det. It's all in your head!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skipper leg day som bare det. Er sterk nok i beina, og føler jeg får nok beintrening ved å løpe og sykle. Gjør meg ingen ting å ha mindre lår og legger i forhold til resten av kroppen, og synes ikke at noen andre trenger å henge seg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skipper leg day som bare det. Er sterk nok i beina, og føler jeg får nok beintrening ved å løpe og sykle. Gjør meg ingen ting å ha mindre lår og legger i forhold til resten av kroppen, og synes ikke at noen andre trenger å henge seg opp i det.

Som bro, så skal man bry seg om slike ting. Sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hetrofil kvinne så synest eg (estetisk sett) at alle menn bør trene for styrke og/eller muskelvekst og definitivt bør beintrening inngå i dette. Store, sterke, veltrente mannelår er virkeleg tilltalende. Det er ikkje uten grunn at eg følger (kortvarig, men) oppmerksomt med på skøyting, sprintsykling og alpint.

Ein sterk benkpress er imponerende, men det er enda meire imponerende om knebøy og mark overgår benkpressen. Armer og bryst er fine greier det altså, men det er større sjangse for at eg sikler pga store lår og rumpe på ein mann. Harmoni er også eit viktig stikkord for tilltrekkning, over og underkropp, og framside og rygg bør harmonere. Ei brei ryggtavle er like viktig som sixpack.

Eg forstår kommentaren "har du skippa legday" om det er meint som ei oppmuntring til at vedkommende skal trene meire bein. Men det er ikkje alt som er godt meint som har ein positiv effekt. Da kan det være meire konstruktivt å skryte hemningslaust over ein mann med bra bein og heller inspirere og motivere til å ta fatt på meire beintrening. Om ein person skal trene bein (eller noko som helst) så er det viktig at vedkommende har den indre motivasjonen til å gjere det sjølv.

Derfor meiner eg at det å slegne ut "harru skippa legday" til er tilsvarende med å komme med andre negative kommentarer på utseendet til folk som "du er for feit/tynn", "så små pupper du har", "på tide å klippe seg?" eller "har du prøvd den nye clearasil?" Det er ikkje akkurat ulovleg å komme med slike kommentarer. Men. Det er viktig å være bevist på korleis du behandler folk. Om du har lyst til å skape dårleg steming og trykke folk ned så fortsett med det. Men -oppriktig talt så meiner eg at folk stort sett er betre enn dette og har lyst til å bli oppfatta som bra folk. Problemet er nok at dei ikkje er beviste på korleis dei påvirker sine medmennesker. Dette er ikkje nødvendigvis eg heller til ein kvar tid, for hedigvis så finn eg meg sjølv i stadig nye settinger som eg må forholde meg til. Eg tråkker i salaten stadig vekk, men det er ikkje vondt meint og kan å unskylde meg. Men enkelte er så opptattte med å hoppe rundt i salaten med piggsko at dei ikkje ser korleis dei påvirker folk.

Oppsumert: Beintrening til folket! Har du lyst til å spre negativ stemning, kom med alle dine nedsetttende kommentarer. Har du lyst til å motivere, gjer det kom med oppmuntring og inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skipper leg day som bare det. Er sterk nok i beina, og føler jeg får nok beintrening ved å løpe og sykle. Gjør meg ingen ting å ha mindre lår og legger i forhold til resten av kroppen, og synes ikke at noen andre trenger å henge seg opp i det.

Du må lære deg til og skille mellom styrke og utholdenhet. Det er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du ikke helt skjønner hva jeg mener. Jeg sa jeg er sterk nok i beina, jeg er altså fornøyd med mengden kilo jeg tar i knebøy. De musklene jeg har fått fra løping og sykling er alt det jeg trenger, og jeg har ingen behov for å ta 2-3x min kroppsvekt i knebøy, eller å få kjempestore lår og legger.

Jeg banner visst i kirka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...