Gå til innhold

Til de som "har skippa legday"


thmz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså om en person har litt større lår og legger enn meg, men jeg hopper høyere og lengre, akselererer raskere, løpere raskere og lengre, styrke i bein på vedkommende er ukjent, er han/hun likevel bedre trent? (y)

Dere har bare prioritert andre ting.

Til TS, med mindre du vil få slengt chickenlegs etter deg for resten av din treningskarriere, så gjør deg selv en tjeneste og tren bein. Ingenting ser mer latterlig ut en syltynne lår og legger, og en overkropp som de knapt kan bære. Størrelsen på bicepsen din tror jeg flertallet driter loddrett i, for å være helt 100% ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har bare prioritert andre ting.

Til TS, med mindre du vil få slengt chickenlegs etter deg for resten av din treningskarriere, så gjør deg selv en tjeneste og tren bein. Ingenting ser mer latterlig ut en syltynne lår og legger, og en overkropp som de knapt kan bære. Størrelsen på bicepsen din tror jeg flertallet driter loddrett i, for å være helt 100% ærlig.

At det ser latterlig ut med syltynn underkropp, og en diger overkropp er jeg helt enig i :) Men i mitt tilfelle er jeg ganske sikker på at overkropp ikke er for stor i forhold til underkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ser latterlig ut med syltynn underkropp, og en diger overkropp er jeg helt enig i :) Men i mitt tilfelle er jeg ganske sikker på at overkropp ikke er for stor i forhold til underkropp.

Ble ikke tråden startet fordi andre påpekte at du har "skippa legday", eller misforstod jeg?

Nå burde det sies at det som er "stort nok", er veldig subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke tråden startet fordi andre påpekte at du har "skippa legday", eller misforstod jeg?

Nå burde det sies at det som er "stort nok", er veldig subjektivt.

Jeg mener vel egentlig at selv om man ikke ser så stor ut, kan man likevel være godt gjennomtrent. Og ja, det kommer nok an på øyet som ser om noe er "stort nok". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tar du bøy, benk og mark? Altså, om du trener så mye kardio og spiser lite mat som du sier, så ser det jo fort ut som om du har skippa alt.

pr. dagsdato:

bøy: 137,5

benk: 110

mark: 140

Kroppsvekt: ca. 71kg

Mener ikke jeg spiser lite mat da, bare ikke nok til å legge på meg. Nå skal det jo sies at jeg ikke har gått inn for å gå opp i vekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, eksempel: Ryan Giggs, spilt fotball i Premier League svært lenge. Squatter garantert flere ganger i uken. Men størrelsen på beina hans er ikke akkurat imponerende. Dårlig trent?? Er forøvrig en av ligaens eldste spillere og spiller fortsatt fast på laget sitt, manchester united. En av verdens beste midtbanespillere :)

Ryan Giggs knebøyer flere ganger i uken? Du mener virkelig det? Han kan vere en godt trent fotballspiller, absolutt. Men det betyr ikke at han tar mye i bøy, noe jeg nekter å tro at han gjør. Det er ikke fysikken som gjør Giggs "god". Og en av verdens beste midtbanespillere er han heller ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryan Giggs knebøyer flere ganger i uken? Du mener virkelig det? Han kan vere en godt trent fotballspiller, absolutt. Men det betyr ikke at han tar mye i bøy, noe jeg nekter å tro at han gjør. Det er ikke fysikken som gjør Giggs "god". Og en av verdens beste midtbanespillere er han heller ikke lenger.

Sier du at en høyt profilert premier league-spiller IKKE trener bøy mer enn en gang i uken?? Jeg har stor tro på at han trener tung bøy, ikke for bygging av masse, men for styrke og hurtighet. Jeg mener ikke det kun er fysikken som gjør han til en god spiller, men han er hurtig og eksplosiv, til tross for å ha relativt tynne legger. Neida, han er kanskje ikke en av de beste nå til dags, men god for alderen vil jeg påstå :) Er en grunn til at han enda ikke har lagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disagreed! Mannen i gata og den jevne mosjonisten forbinder etter mi erfaring ofte ein godt trent kropp med store armar, og då gjerne biceps spesielt. Desverre.

En teori, men kaaaan det være fordi T-skjorter er vanlig, og siden bicepsen ofte er det som bryter med fargen på skjorten er det også den som får mest ubevisst oppmerksomhet, samt at Ola Nordmann ikke vet at det er faktisk tricepsen som er 2\3 av armen? :)

For og backe up: en kar (eller kvinne, skiller ikke på folk) med godt trent overkropp tar på seg en hudfarget og en svart t-skjorte. Hvilken muskel blir best definert av disse to tilfellene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pr. dagsdato:

bøy: 137,5

benk: 110

mark: 140

Kroppsvekt: ca. 71kg

Mener ikke jeg spiser lite mat da, bare ikke nok til å legge på meg. Nå skal det jo sies at jeg ikke har gått inn for å gå opp i vekt heller.

Det er en latterlig påstand at du har chickenlegs når du nesten bøyer 2xKV! Det er jo knallbra løft :) (bøyer du til under parallell?) Hvis du som nevnt utfordrer de som sier det til styrkeduell, så har du sikkert bedre relativ styrke om ikke bedre absolutt styrke enn de.

Eventuelt gir du faen i folk som har behov for å spre kvalme. Det er de som har et problem/mindreverdighetskompleks som må heve seg selv på din bekostning.

Good job! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at en høyt profilert premier league-spiller IKKE trener bøy mer enn en gang i uken?? Jeg har stor tro på at han trener tung bøy, ikke for bygging av masse, men for styrke og hurtighet. Jeg mener ikke det kun er fysikken som gjør han til en god spiller, men han er hurtig og eksplosiv, til tross for å ha relativt tynne legger. Neida, han er kanskje ikke en av de beste nå til dags, men god for alderen vil jeg påstå :) Er en grunn til at han enda ikke har lagt opp.

Har vi egentlig noen god grunn til å tro at fotballspillere trener knebøy ofte? Er det vanlig? Erfaring fra kamerater som spiller fotball (på lavt nivå) tilsier at de færreste trener knebøy. Jeg sier ikke at proffe fotballspillere ikke trener knebøy, jeg lurer på om noen har grunn til å tro at de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...