Gå til innhold

Til de som "har skippa legday"


thmz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Skjønner du ikke?

Har du ikke skjønt at biceps er den viktigste delen av kroppen for mange gutter? ;)

Joda, skjønner det - var vel heller et forsøk på en smått humoristisk\sarkastisk generell kommentar ;)

Og tillat meg og benytte din egen kommentar for og fremheve mitt poeng ytterligere:

Har du ikke skjønt at biceps er den viktigste delen av kroppen for mange gutter?

Real men don't skip legday ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppriktigtalt, alle må få trene det dei vil, for å oppnå dei målene dei ønsker. (legg merke til at dette er MÅLENE DEI ØNSKER)

Men om folk trener på ein måte som ikkje er hensiktsmessig for å nå måla sine, så er det på sin plass å tipse dei om det. Om vedkommende ikkje hører på råd, så er det ikkje mi (eller nokon andre si) oppgåve å psyke ut eller kjefte på vedkommende.

Moralpolitiet er ute på tokt mot dei som ikkje trener bein (i det heile tatt, eller tilstekkeleg).

Glad for at eg ikkje får så mykje tyn for å ikkje ta dips eller hangups fleire gonger i veka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt interessant hva en betrakter som stort eller lite, og hvordan en kan forandre synet på hva som er stort eller lite med forandring i egen kropp.

For mannen i gata så har du nok helt normal lår. For enkelte her inne derimot, så har alle som tar mindre enn 150 kg i knebøy; chickenlegs.

Jeg merker selv hvordan jeg har forandret kroppssyn iløpet av dette året. I januar veide jeg 15-20 kg mindre enn det jeg gjør nå. I januar syntes jeg at jeg begynte å bli litt tynn. Nå synes jeg at jeg så veldig tynn ut.

Jeg synes egentlig denne videoen er ganske bra. Vær deg selv og det du vil være og gi F i hva andre måtte mene utfra deres preferanser:

Offtopic, men ENDELIG en Elliot Hulse referanse her inne! :D:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usain Bolt er et godt eks på at man ikke altid trenger å ha store lår eller bøye mye for å være rask:p

Leste en plass at han hadde 270lbs i frontbøy som er litt under 125 kg, men det kan jeg ikke gå god for hehe

Men det ser man jo forsåvidt i hver start han gjør. Han trenger enn del meter mer enn de andre for å komme opp i fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ok, lol at ingen har nevnt det (mener at jeg har kikket igjennom tråden)

Men det er vel virkelig ikke så rart at eks giggs ikke har svære lår til tross for at han trener mye knebøy (og det tviler jeg ikke et sekund på at både han og resten av laget gjør). De ekstremt mye kondisjon i form av treninger og kamper - så jeg regner med de trener løft for å opprettholde en viss muskelmasse. Det vil uansett være svært vanskelig å bli en maskin med så mye løping som fotballgutta driver med - og det er nok ikke det de er ute etter heller. En bodybuilder med veldig mange kilo muskler på kroppen løper nok saktere til tross for å kanskje deise ballen hardere. Det blir dumt å sammenligne egne muskler og trening med en idrettsutøver i verdensklasse (gjelder forsåvidt svømmere, syklere og skiløpere også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, lol at ingen har nevnt det (mener at jeg har kikket igjennom tråden)

Men det er vel virkelig ikke så rart at eks giggs ikke har svære lår til tross for at han trener mye knebøy (og det tviler jeg ikke et sekund på at både han og resten av laget gjør). De ekstremt mye kondisjon i form av treninger og kamper - så jeg regner med de trener løft for å opprettholde en viss muskelmasse. Det vil uansett være svært vanskelig å bli en maskin med så mye løping som fotballgutta driver med - og det er nok ikke det de er ute etter heller. En bodybuilder med veldig mange kilo muskler på kroppen løper nok saktere til tross for å kanskje deise ballen hardere. Det blir dumt å sammenligne egne muskler og trening med en idrettsutøver i verdensklasse (gjelder forsåvidt svømmere, syklere og skiløpere også)

Du antar veldig mye om hvilken type trening fotballspillere driver med. Hvorfor antar du at Giggs med kamerater trener knebøy flere ganger i uken?

All utholdenhetsaktiviteten fotballspillere driver med bregrenser selvfølgelig hvor store de optimalt bør være, det er riktig, men det er en stor fordel å være sterk. Ronaldo er et fint eksempel på at utholdenhet og styrke fint kan gå hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du antar veldig mye om hvilken type trening fotballspillere driver med. Hvorfor antar du at Giggs med kamerater trener knebøy flere ganger i uken?

All utholdenhetsaktiviteten fotballspillere driver med bregrenser selvfølgelig hvor store de optimalt bør være, det er riktig, men det er en stor fordel å være sterk. Ronaldo er et fint eksempel på at utholdenhet og styrke fint kan gå hånd i hånd.

Det var ikke JEG som først skrev de tok knebøy flere ganger i uka - jeg bare sa at jeg ikke tvilte på det:P Om du leser først i tråden er det en liten diskusjon om akkurat det der. Har ingen grunn til å tvila - jeg vet lite om hvilken styrketrening de driver med.

Så klart er de sterke, annet kan man ikke forvente av forballspillere - de skal tross alt ha spenst og koordinasjon til stoppe raskt etc, så det blir jo ikke lik sport som den vanlige kondisjonsjoggingen. Men jo - jeg mente ikke si de ikke var sterke, bare at det antageligvis har en del med sporten de driver med at de ikke er 50 kg tyngre enn de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronaldo er et fint eksempel på at utholdenhet og styrke fint kan gå hånd i hånd.

Thank you, thank you :D

Så vidt jeg har fått med meg så er treningsregimene til toppklubber i fotball stort sett kukerundtgreier med noen fysioterapeuter som trenere og masse apparattrening. Det er latterlig mye ineffektiv styrketrening selv i eliteidrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjon foran form.. prioriterer du å skulle løpe fort kan du ikke ha superbøffe lår som veier masse og som pr definisjon krever mer energi over tid. Bare å se hvor mye bedre Martin Sundby har blitt i sporet etter at han sluttet å være bøff vektløfter og begynte med funksjonell styrketrening med kroppen som vekt. Man skipper ikke legday av den grunn, men man trener annerledes med bein..

Men å si at Bolt har SMÅ bein.. deeeet er vel en liten underdrivelse:

SS_063012_hdr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en nederlandsk skøyteløper som var kjent for EKSTREMT tynne ben,- og særlig legger? Var under storhetstiden til Koss,- men er ikke i stand til og huske navn...Skøyteløpere er vel spesielt sterke i lår og legger,- og derfor også over snittet i størrelse her? Tror utenom denne mannen, så har både kvinner og menn jeg husker og ha sett på skøyteisen på TV hatt "Ufint" store lår og legger....Men altså, det finnes unntak. OG han var jo blant de beste i verden........... SÅ vil tro at noen "stilker" som er supersterke finnes det der ute...På samme måte som det finnes løpere, som ikke trener tung styrke, men likevel har six-pack og biceps i størrelseorden Marit Bjørgen+....Og denne løperen,-hun trener vel ikke styrke i det hele tatt, så vidt jeg vet. Og siden vi tidvis er treningskompiser, så vet jeg det ganske sikkert...

Man skal LDRI være bombastisk når det kommer til trening, kropp og resultat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en nederlandsk skøyteløper som var kjent for EKSTREMT tynne ben,- og særlig legger? Var under storhetstiden til Koss,- men er ikke i stand til og huske navn...Skøyteløpere er vel spesielt sterke i lår og legger,- og derfor også over snittet i størrelse her? Tror utenom denne mannen, så har både kvinner og menn jeg husker og ha sett på skøyteisen på TV hatt "Ufint" store lår og legger....Men altså, det finnes unntak. OG han var jo blant de beste i verden........... SÅ vil tro at noen "stilker" som er supersterke finnes det der ute...På samme måte som det finnes løpere, som ikke trener tung styrke, men likevel har six-pack og biceps i størrelseorden Marit Bjørgen+....Og denne løperen,-hun trener vel ikke styrke i det hele tatt, så vidt jeg vet. Og siden vi tidvis er treningskompiser, så vet jeg det ganske sikkert...

Man skal LDRI være bombastisk når det kommer til trening, kropp og resultat....

shit - kjenner du Bjørgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en nederlandsk skøyteløper som var kjent for EKSTREMT tynne ben,- og særlig legger? Var under storhetstiden til Koss,- men er ikke i stand til og huske navn...Skøyteløpere er vel spesielt sterke i lår og legger,- og derfor også over snittet i størrelse her? Tror utenom denne mannen, så har både kvinner og menn jeg husker og ha sett på skøyteisen på TV hatt "Ufint" store lår og legger....Men altså, det finnes unntak. OG han var jo blant de beste i verden........... SÅ vil tro at noen "stilker" som er supersterke finnes det der ute...På samme måte som det finnes løpere, som ikke trener tung styrke, men likevel har six-pack og biceps i størrelseorden Marit Bjørgen+....Og denne løperen,-hun trener vel ikke styrke i det hele tatt, så vidt jeg vet. Og siden vi tidvis er treningskompiser, så vet jeg det ganske sikkert...

Man skal LDRI være bombastisk når det kommer til trening, kropp og resultat....

Hva er det du prøver å få frem?

At noen kan prestere bra uten å være stor og sterk? Det er alle enig i.

Tror du at det er optimalt å være skøyteløper og ha små lår og legger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...