Gå til innhold

Kavring

Medlemmer
  • Innholdsteller

    441
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Kavring

  1. LOOOL. Det der ga ingen mening. Haha. Men anyways. Han ba deg altså om å vente med å spise til kl 15, når han stort sett opererer med 12-20 på siden sin. Hadde han noen forklaring på det? Jeg synes 12-20 er utmerket. Det er digg å legge seg noen timer etter siste måltid synes jeg. Ja, det var ganske villt i starten. Og det var en bølge med folk som trodde at dersom man fastet i 16 timer kunne man spise ad libitum i spisevinduet, fordi man av en eller annen grunn forbrente så mye under fasten. Morsomme greier. Husker jeg hadde en kommentar i en tråd om jeg burde endre spisevinduet mi
  2. Jeg regner med du har sett denne http://www.1percentedge.com/ifcalc/ @SamGold
  3. Ja, det var det inntrykket jeg fikk når jeg leste boken Fin bok for folk flest. Stemmer det ikke at du var klient hos Berkhan for en stund siden? Mener å ha lest det. Er det lov å spørre hvorfor du ikke likte opplegget hans sist? Jeg kjører selv en form for periodisk faste, selv om jeg hater uttrykket. Blir så fitness. Spiser mellom 12-20. Det passer meg egentlig utmerket, og jeg har aldri likt å spise frokost men gjort det fordi jeg trodde jeg var nødt, helt til hele faste-epidemien oppstod for 4-5 år siden. Jeg spiser dog det jeg vil og er stabil i vekt, men jeg liker spisevind
  4. Jeg tror det viktigste du kan gjøre for å legge til rette for gode testosteron-nivåer selv er å sove godt og lenge! Sørg for god søvnkvalitet. Sørg for å ha nok fett i kostholdet ditt, unngå 30-40gram om dagen matplaner. Sa jeg at du må sørge for å sove nok? Så får det heller være det samme om du trener 5x5, 4x6 eller 5x1 i knebøy. Styrketrening med baseøvelser er allikevel greit å ha med. Høyt stressnivå kan redusere testosteronproduksjonen, så om du stresser så kan du godt stressened. Og husk og sov nok. Viss du vil micro-manage så har noen studier vist at mangel på D3 kan føre til lave
  5. Hva med å gjøre 5/3/1 til et to dager i uken program? Jeg har gjort det med stort hell tidligere der tidsbudsjettet har vært stramt. For min del gjaldt det å virkelig trøkke til på siste settet på hovedøvelsene. Dag 1: Bøy 5/3/1 Benk 5/3/1 Press 3x8 RDL 3x8 Dag 2: Mark 5/3/1 Press 5/3/1 Bøy 3x5 med prosentene fra den dagen i programmet, ingen amrap. Benk 3x8-10 eller noe, whatever floats your boat. Legg inn assistanse som det passer og der tiden strekker til.
  6. Kan du legge ut litt flere bilder? Fra en litt annen vinkel?
  7. Ja, jeg tror ikke der står så mye der som vil få deg ned i Berkhan-fettprosent. Det er mer en bok som fokuserer på å spise på en gitt måte som gjør at kroppen etter hvert tilpasser seg og du går ned i fettprosent. Lytt til sultfølelsen osv.. om du er sugen på noe søtt, ta deg en pære, om du vil ha salt, lag noe potetchips i steikeoven typ Det er en stund siden jeg leste boken, men han var veldig på det å unngå mat som ligger i plast om jeg ikke husker feil, fordi det kom mye greier av den plasten. Det ble litt ekstremt for meg. La også en del vekt på forholdet mellom omega 3/6. Husker ikk
  8. Jeg har lest den selv. Det er ingen guide for å bli ripped som f.eks UD eller rapidfatloss, men han tar for seg den økende overvekten og hva som har endret seg over tid som har gjort at vi har en mer overvektig befolkning. Som nevnt her so sier han kort fortalt at du skal spise rein mat, spise når du er sulten og stoppe når du er mett, ikke spise noe med kunstige tilsetningsstoff og ikke telle kalorier. Interessant bok, men egentlig ikke revolusjonerende når man tenker seg om.
  9. Kavring

    Dagens negative

    Nå må ikke du være så negativ!!! eller, vent....
  10. Hvordan er overskuddet på trening da synes du? Går det fint å øke osv?
  11. Det er ikke alle personer som får utskillelse av mørk urin. Der jeg jobber kommer det stadig inn folk med rabdomyolyse, og det er ikke alle av de som har pigmentert urin, selv om blodprøvene viser at de har forhøyet CK, som vi bruker for å påvise rabdo. Det er jo ulik grad alvorlighetsgrad av rabdomyolyse, og det er ikke sikkert du er så hardt rammet. Er du i tvil så ta en blodprøve som nevnt over her, og drikk mye vann selv for å få skylt ut avfallsstoffene.
  12. Var det utelukkande variasjon for variasjonens del? Det blir kanskje litt som SS og andre lineære treningsprogram. Det er mest effektivt å følge det lineære løpet, og ikkje endre på alt mulig, men om utøveren blir lei før han kommer noen vei så er man like langt.
  13. Og etter den 7dagers dietten går du over til vedlikehold på mandagen igjen eller?
  14. Jeg blir stadig forbløffet over folk som søker hjelp hos anonyme mennesker på internett i stedet for profesjonelle mennesker med relevant utdanning.
  15. Nei det vil ikke ødelegge med tanke på kroppen. Tror heller ikke det ødelegger for fremgangen om du legger til tre sett pull-through og noen minutter planke. I såfall tror jeg du har problemer andre steder enn i selve programmeringen.
  16. Godt nok for meg. Dette skal jeg prøve sjøl.
  17. Enkelt og greit! Du helte rett og slett bare kokende vann over hele knoken og tørka det av igjen før den gikk i ovnen? Hva er grunnen til dette?
  18. Fantastisk! Kjøpte du de feridgsaltede og evt. røykte i butikken eller kjøpte du en fersk fra slakter? Og hvordan får du svoren så bra? Fortell gjerne om fremgangsmåte
  19. Ja, jeg forstår godt hva du mener og er selvfølgelig enig. Hadde bare på noe mer inspirerende på et mer generelt nivå Mark Manson er forøvrig konge. Du må lese boka "Models" om du liker bloggen.
  20. Den 100days var litt både og. Noen av de var veldig inspirerende, som å hjelpe de uteliggerne osv. Men spise indisk mat? Sykle i NYC? Bli full?
  21. Hvor tar du det fra? To års regelmessig trening, 176cm og 85kg = makset genetisk potensial??
  22. Alt du skriver her gjelder vel for det motsatte kjønn også? Det har blitt voldsomt populært at mannfolk skal klage over at kvinner ikke sjekker opp, forventer å bli sjekket, og at kvinnene burde kunne ta initiativet. Om ingen gjør noe som helst, og alle mannfolk sitter å roper på likestilling fortsetter vi som keyboard-warriors ut 2015 også.
×
×
  • Opprett ny...