Gå til innhold

Til de som "har skippa legday"


thmz

Anbefalte innlegg

Jeg har sett mange fotballspillere som trener knebøy. Tror ikke det er vits å dra alle over en kam.

Når det gjelder deg trådstarter, så må du ikke ta deg så nær av slike kommentarer! :D Noen kommer alltid til å mene noe om deg når du trener på treningssenter, det får du ikke gjort noe med. Det beste comebacket du kan gjøre er nok å ta en ærlig runde med deg selv angående symmetri og styrkeforhold på "underkropp" kontra "overkropp". Er det for dårlig er det bare å rette opp i dette :) Følg målene dine, og bli god i det du ønsker å bli god i :cool:

Synes forøvrig at styrken din er god i de forskjellige baseøvelsene, spesielt med den kroppsvekten. Om de løftene er gjort med god teknikk (under parallell i knebøy) så har du ingenting å tenke på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en fotballspiller trener knebøy flere ganger i uken betyr det fortsatt ikke at han er sterk i knebøy. En fotballspiller trener knebøy for å bli god å spille fotball, ikke for å bli sterk i knebøy. F.eks så er han sterk nok til å spille fotball på toppnivå ved å kunne bøye f.eks 5x100kg-120kg i dype knebøy og når man har nådd det målet er det ikke hensiktsmessig å legge inn tunge knebøyøkter flere ganger i uken for det går ut over restitusjon og hemmer han i det som er viktig, nemlig å spille fotball. At den spilleren fortsatt trener bøy vil være for å f.eks beholde bevegelighet i hoftemuskulatur og opprettholde allerede opparbeided styrke.

En fotballspiller i Premier League har uansett bare perioden mellom slutten av mai og til begynnelsen av august til å trene seg opp i styrke, resten av sesongen benyttes til å prøve å vedlikeholde allerede eksisterende styrke i et tett og krevende kampprogram med gjerne flere kamper i uken, der restitusjon og taktiske treninger er mere i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke vits med noen comebacks.

Handler om å bruke eksterne kilder som motivasjon! Hvis noen har kommentarer som du mener er usanne, eller urimelige er det bare å bruke dem som motiverende faktorer i din egen trening.

Jeg er 187 cm og veier 106 kg med en bøy på rundt 270 kg, men jeg har fortsatt en egen oppfatningen om at jeg har for tynne lår og/eller for tynne legger. Det er noe som pusher meg hele tiden til å sette nye mål om å bli større og sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en fotballspiller trene knebøy. Derimot sett veldig mange fotballspillere trene knesvikt med hopp.

x2

Til TS:

ThreadBackfire.gif

Sorry, men har faktisk ikke sett noen som bøyer 137.5kg til parallel og har tynne bein. Inb4 en variant av "hvorfor tar jeg så mye i x?"-tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når randoms kommenterer at du har skippa legday, hvordan slår du tilbake? :D

Du trener bein, gjerne flere ganger i uken, men også en del cardio! Du vet du er bedre trent enn vedkommende, både i form av styrke og kondisjon. Og sykt lei av å høre "tynne legger på han der", selv om målet ditt ikke er store, kraftige lår og legger. MÅ være noen som kjenner seg igjen her. Give me some good comebacks!

Er jeg døv eller har jeg bare sykt flaks? Jeg har nemlig ALDRI fått slengt noe sånt etter meg av randoms, og jeg har definitivt tynne legger. Er alltids en kamerat som kan komme med en tynningvits fra tid til annen, men det balanseres ut med en feitingvits i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en latterlig påstand at du har chickenlegs når du nesten bøyer 2xKV! Det er jo knallbra løft :) (bøyer du til under parallell?) Hvis du som nevnt utfordrer de som sier det til styrkeduell, så har du sikkert bedre relativ styrke om ikke bedre absolutt styrke enn de.

Eventuelt gir du faen i folk som har behov for å spre kvalme. Det er de som har et problem/mindreverdighetskompleks som må heve seg selv på din bekostning.

Good job! (y)

Sist jeg løfta gjorde jeg det alene, så var vanskelig å bedømme fra eget perspektiv om jeg kom ordentlig under parallell, men prøver hvertfall på det. Uansett, er høvelig fornøyd med løftene:) Takk for litt backup!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi egentlig noen god grunn til å tro at fotballspillere trener knebøy ofte? Er det vanlig? Erfaring fra kamerater som spiller fotball (på lavt nivå) tilsier at de færreste trener knebøy. Jeg sier ikke at proffe fotballspillere ikke trener knebøy, jeg lurer på om noen har grunn til å tro at de gjør det.

En gammel familievenn Alexander Tettey spiller idag fast på Norwich som er i Premier League. Ifølge han trener de en del bøy og mark, men såklart avhengig hvordan uken ser ut med tanke på antall kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange fotballspillere som trener knebøy. Tror ikke det er vits å dra alle over en kam.

Når det gjelder deg trådstarter, så må du ikke ta deg så nær av slike kommentarer! :D Noen kommer alltid til å mene noe om deg når du trener på treningssenter, det får du ikke gjort noe med. Det beste comebacket du kan gjøre er nok å ta en ærlig runde med deg selv angående symmetri og styrkeforhold på "underkropp" kontra "overkropp". Er det for dårlig er det bare å rette opp i dette :) Følg målene dine, og bli god i det du ønsker å bli god i :cool:

Synes forøvrig at styrken din er god i de forskjellige baseøvelsene, spesielt med den kroppsvekten. Om de løftene er gjort med god teknikk (under parallell i knebøy) så har du ingenting å tenke på :D

Takk for oppmuntrende kommentar:) Neida, jeg vet jeg burde gi faen, men blir så provosert når jeg vet mine prestasjoner:) Teknikk er noe jeg fokuserer mye på for tiden, med tanke på tidligere skader pga dårlig teknikk, så løftene mine prøver jeg å gjøre så cleane som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en fotballspiller trener knebøy flere ganger i uken betyr det fortsatt ikke at han er sterk i knebøy. En fotballspiller trener knebøy for å bli god å spille fotball, ikke for å bli sterk i knebøy. F.eks så er han sterk nok til å spille fotball på toppnivå ved å kunne bøye f.eks 5x100kg-120kg i dype knebøy og når man har nådd det målet er det ikke hensiktsmessig å legge inn tunge knebøyøkter flere ganger i uken for det går ut over restitusjon og hemmer han i det som er viktig, nemlig å spille fotball. At den spilleren fortsatt trener bøy vil være for å f.eks beholde bevegelighet i hoftemuskulatur og opprettholde allerede opparbeided styrke.

En fotballspiller i Premier League har uansett bare perioden mellom slutten av mai og til begynnelsen av august til å trene seg opp i styrke, resten av sesongen benyttes til å prøve å vedlikeholde allerede eksisterende styrke i et tett og krevende kampprogram med gjerne flere kamper i uken, der restitusjon og taktiske treninger er mere i fokus.

Høres ganske sant ut ja. Men klarer ikke å se for meg at en PL-spiller IKKE er sterk i knebøy. Og ja det avhenger av hvor de er i sesongen og hvordan kampprogrammet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...