Gå til innhold

Til de som "har skippa legday"


thmz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ganske sant ut ja. Men klarer ikke å se for meg at en PL-spiller IKKE er sterk i knebøy. Og ja det avhenger av hvor de er i sesongen og hvordan kampprogrammet er.

Hvordan klarer du ikke å se for deg at PL-spillere er svake i knebøy? Har du noen gang sett fotballspillere som trener "knebøy"? Legg merke til hermetegnene, da de fleste trener kvartbøy.

Men det finnes selvfølgelig unntak, f.eks Cristiano Ronaldo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med hele tråden, men det går fint an å ha en 2xBW bøy og samtidig ha tynne legger. Se f.eks. på Ido Portal.

Strengt tatt så trenger man ikke store legger for atletisk ytelse.

Det er heller ikke vanskelig å finne videoer/bilder av vektløftere som ikke har spesielt store legger. F.eks. han her: http://lifthard.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messi er så liten at du hadde sikkert blitt overraska om du så han i virkeligheten. Han er 1,69cm og 67kg. Låra til Messi er veldig små.

For det første, premier league er en av verdens mest fysisk krevende ligaer. Jeg bare antar at de fleste i PL er sterk i bøy i forhold til kroppsvekta si. Hvem er det du mener trener "kvartbøy" ?

Jeg antar også at de fleste fotballspillerne i PL vet at Cristiano har god fokus på styrketrening, ville jo være dumt å ikke tilstrebe etter å bli best :)

Messi er liten ja, men i forhold til kroppen hans, så har han store lår mener jeg da. Men hva som er stort og hva som er smått er jo relativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med hele tråden, men det går fint an å ha en 2xBW bøy og samtidig ha tynne legger. Se f.eks. på Ido Portal.

Strengt tatt så trenger man ikke store legger for atletisk ytelse.

Det er heller ikke vanskelig å finne videoer/bilder av vektløftere som ikke har spesielt store legger. F.eks. han her: http://lifthard.com/

Nå spør jeg av genuin interesse her, men heter det ikke at legger er en av de vanskligste muskelgruppene og trene for størrelsen sin del..? Eller er det hukommelsen min som er fullstendig på the fritz? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste bildet av ronaldo som var postet er nok manipulert, etter at jeg så på andre bilder av han. Uansett ser det ut som de låra er rundt 67-70 cm, og er nok bra trykk i de :).. Har null peiling, men ville tro at fotballspillere trente mer beinpress kanskje enn knebøy? Er jo uansett ikke hvor sterk du er i beina som for eks avgjør hvor fort man skyter :). Men er jo spenst osv såklart. Ser bare ikke for meg messi osv med tunge vekter på ryggen. Men kan godt hende jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet av ronaldo som var postet er nok manipulert, etter at jeg så på andre bilder av han. Uansett ser det ut som de låra er rundt 67-70 cm, og er nok bra trykk i de :).. Har null peiling, men ville tro at fotballspillere trente mer beinpress kanskje enn knebøy? Er jo uansett ikke hvor sterk du er i beina som for eks avgjør hvor fort man skyter :). Men er jo spenst osv såklart. Ser bare ikke for meg messi osv med tunge vekter på ryggen. Men kan godt hende jeg tar feil

Forstår ikke helt den delen der Beinpress skal gi bedre atletisk utvikling enn Knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spør jeg av genuin interesse her, men heter det ikke at legger er en av de vanskligste muskelgruppene og trene for størrelsen sin del..? Eller er det hukommelsen min som er fullstendig på the fritz? :)

Det er godt mulig. Jeg trener ikke for størrelsen sin del så har ikke satt meg inn i det. Jeg ville bare trent legg-spesifikk-trening dersom det skulle være noen muskulære ubalanser eller for skadeforebygging. Jeg føler det er nesten like ubrukelig som å ta bicepscurls. Så lenge en ikke trener for å ha store muskler så er det egentlig ikke en øvelse man trenger å ha (varm potet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting jeg aldri har skjønt. Det er flere på senteret der jeg trener som kun oppholder seg 2 steder, det er ved manualene og ved kabaapparatene, KUN overkropp. Spesielt et par av de som ikke har vært heldig genetisk hva bein angår i utgangspunktet heller.. Å kalle de chickenlegs ville vært en fornærmelse ovenfor kyllingen. Men her kommer det jeg ikke fatter, de trener i SHORTS?!? Altså.. Hadde jeg først sett slik ut, hadde jeg da for pokker hatt vett til å pakke inn fyrstikkene i en bukse... :nin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg løfta gjorde jeg det alene, så var vanskelig å bedømme fra eget perspektiv om jeg kom ordentlig under parallell, men prøver hvertfall på det. Uansett, er høvelig fornøyd med løftene:) Takk for litt backup!! :D

Jeg er i samme situasjon som deg, bare med enda mer chickenlegs ;). Jeg bøyer ca 130 kg og har dobla bøyen iløpet av året, men beina har ikke vokst veldig mye synes jeg. Låra er ikke mer enn 60cm på det breieste, men det har nok også mye med at jeg har relativt høy. Jeg må vel få bøyen opp i 200 kg før jeg får skikkelige bein tenker jeg :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her kommer det jeg ikke fatter, de trener i SHORTS?!? Altså.. Hadde jeg først sett slik ut, hadde jeg da for pokker hatt vett til å pakke inn fyrstikkene i en bukse... :nin:

Om du blir så voldsomt trist av å se tynne bein i shorts synes jeg du burde finne deg en psykolog eller et nytt sted å trene. Regner med at overvektige heller ikke skal få lov å trene i tights?

Jeg trener i shorts fordi det er for varmt å trene i bukse, om noen får en vond klump i magen av det vil jeg gjerne at de forteller det, for det vil faktisk redde hele uka mi. Jeg kommer også til å dra direkt på shoppingspree for å finne 70-talls superkort friidrettshorts til neste økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...