Gå til innhold

Kavring

Medlemmer
  • Innholdsteller

    441
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kavring

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 02. mars 1989
  1. Ck verdier?

    Crossfit <3
  2. whey i grøt

    Mer havregryn?
  3. LOOOL. Det der ga ingen mening. Haha. Men anyways. Han ba deg altså om å vente med å spise til kl 15, når han stort sett opererer med 12-20 på siden sin. Hadde han noen forklaring på det? Jeg synes 12-20 er utmerket. Det er digg å legge seg noen timer etter siste måltid synes jeg. Ja, det var ganske villt i starten. Og det var en bølge med folk som trodde at dersom man fastet i 16 timer kunne man spise ad libitum i spisevinduet, fordi man av en eller annen grunn forbrente så mye under fasten. Morsomme greier. Husker jeg hadde en kommentar i en tråd om jeg burde endre spisevinduet mitt med en time når vi stilte klokken til sommertid Det var nesten på det nivået.
  4. Jeg regner med du har sett denne http://www.1percentedge.com/ifcalc/ @SamGold
  5. Ja, det var det inntrykket jeg fikk når jeg leste boken Fin bok for folk flest. Stemmer det ikke at du var klient hos Berkhan for en stund siden? Mener å ha lest det. Er det lov å spørre hvorfor du ikke likte opplegget hans sist? Jeg kjører selv en form for periodisk faste, selv om jeg hater uttrykket. Blir så fitness. Spiser mellom 12-20. Det passer meg egentlig utmerket, og jeg har aldri likt å spise frokost men gjort det fordi jeg trodde jeg var nødt, helt til hele faste-epidemien oppstod for 4-5 år siden. Jeg spiser dog det jeg vil og er stabil i vekt, men jeg liker spisevinduet. Siste måltid er ikke alltid kl 20, men det er svært svært sjeldent jeg spiser første måltid før 12. Litt morsomt med noen av kollegene mine som får panikk kl 9 for da har de lavt blodsukker og gud vet hva for de spiste frokost kl 6. Tror nok leangains kan være tingen for å få deg ned, og det som er digg med prinsippene til Berkhan er jo at du har tre dager i uken der du får spise mye mat og kose deg. Da går det greit at de fire andre suger litt.
  6. Jeg tror det viktigste du kan gjøre for å legge til rette for gode testosteron-nivåer selv er å sove godt og lenge! Sørg for god søvnkvalitet. Sørg for å ha nok fett i kostholdet ditt, unngå 30-40gram om dagen matplaner. Sa jeg at du må sørge for å sove nok? Så får det heller være det samme om du trener 5x5, 4x6 eller 5x1 i knebøy. Styrketrening med baseøvelser er allikevel greit å ha med. Høyt stressnivå kan redusere testosteronproduksjonen, så om du stresser så kan du godt stressened. Og husk og sov nok. Viss du vil micro-manage så har noen studier vist at mangel på D3 kan føre til lave testosteron-nivåer, så kanskje du kan ta litt vitamin d3 nå i vintermånedene.
  7. Hva med å gjøre 5/3/1 til et to dager i uken program? Jeg har gjort det med stort hell tidligere der tidsbudsjettet har vært stramt. For min del gjaldt det å virkelig trøkke til på siste settet på hovedøvelsene. Dag 1: Bøy 5/3/1 Benk 5/3/1 Press 3x8 RDL 3x8 Dag 2: Mark 5/3/1 Press 5/3/1 Bøy 3x5 med prosentene fra den dagen i programmet, ingen amrap. Benk 3x8-10 eller noe, whatever floats your boat. Legg inn assistanse som det passer og der tiden strekker til.
  8. Selger 100% whey PF sjokolade

    Kan du legge ut litt flere bilder? Fra en litt annen vinkel?
  9. Ja, jeg tror ikke der står så mye der som vil få deg ned i Berkhan-fettprosent. Det er mer en bok som fokuserer på å spise på en gitt måte som gjør at kroppen etter hvert tilpasser seg og du går ned i fettprosent. Lytt til sultfølelsen osv.. om du er sugen på noe søtt, ta deg en pære, om du vil ha salt, lag noe potetchips i steikeoven typ Det er en stund siden jeg leste boken, men han var veldig på det å unngå mat som ligger i plast om jeg ikke husker feil, fordi det kom mye greier av den plasten. Det ble litt ekstremt for meg. La også en del vekt på forholdet mellom omega 3/6. Husker ikke helt hvordan han stilte seg til aspartam. Han er ganske kjapp å svare på facebook faktisk. Jeg fikk svar der ila dagen. Han skriver mye om high-rewarding foods. Og at vi må "avvenne" hjernen fra ønsket om high rewarding foods, som burger, pizza, milkshake osv. Han mener den psykologiske delen har mye av skylden i den økende overvekten, og at vi ikke lenger styres av sultfølelse, men etter mat som gir stor belønning og at vi spiser av kjedsomhet osv. Ble litt mye og ustrukturert dette, men boka var veldig interessant og han har noen gode poenger. Men jeg tror ikke en fitnessgutt som skal i konkurranseform kan hente så mye der. EDIT: Han utelukker btw ingen næringsttoff. Om du vil spise 400gr karbohydrat om dagen kan du gjøre det. Litt morsomt når han skreiv om lavkarbofolka i boka si. Først gikk de ned i vekt, og som vi vet var ikke det fordi karbohydrat er farlig, men fordi de reduserte kalorinnitaket betraktelig ved å fjerne et næringsstoff og måtte ta litt smarter matvalg. Det gikk helt fint det, helt til lavkarbofansen fant ut at det gikk an å lage lavkarbopizza, lavkarbokake og lavkarbokebab Da var det ikke så effektivt allikevel.
  10. Jeg har lest den selv. Det er ingen guide for å bli ripped som f.eks UD eller rapidfatloss, men han tar for seg den økende overvekten og hva som har endret seg over tid som har gjort at vi har en mer overvektig befolkning. Som nevnt her so sier han kort fortalt at du skal spise rein mat, spise når du er sulten og stoppe når du er mett, ikke spise noe med kunstige tilsetningsstoff og ikke telle kalorier. Interessant bok, men egentlig ikke revolusjonerende når man tenker seg om.
  11. Dagens negative

    Nå må ikke du være så negativ!!! eller, vent....
  12. Hvordan er overskuddet på trening da synes du? Går det fint å øke osv?
  13. Rabdomyolyse

    Det er ikke alle personer som får utskillelse av mørk urin. Der jeg jobber kommer det stadig inn folk med rabdomyolyse, og det er ikke alle av de som har pigmentert urin, selv om blodprøvene viser at de har forhøyet CK, som vi bruker for å påvise rabdo. Det er jo ulik grad alvorlighetsgrad av rabdomyolyse, og det er ikke sikkert du er så hardt rammet. Er du i tvil så ta en blodprøve som nevnt over her, og drikk mye vann selv for å få skylt ut avfallsstoffene.
  14. Andre som trener 4X4 intervaller?

    Var det utelukkande variasjon for variasjonens del? Det blir kanskje litt som SS og andre lineære treningsprogram. Det er mest effektivt å følge det lineære løpet, og ikkje endre på alt mulig, men om utøveren blir lei før han kommer noen vei så er man like langt.
  15. Og etter den 7dagers dietten går du over til vedlikehold på mandagen igjen eller?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her