Gå til innhold

Hvorfor trener du?


Fredrik Gyllensten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Fordi det er sykt gøy å løfte ting som er tyngre enn meg.

Fordi jeg koser meg på trening

Fordi jeg får en sunn kropp

Fordi jeg får bedre selvtillit og føler meg bedre

Fordi jeg kan spise mer enn jeg kunne om jeg ikke hadde trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starta styrketrening (ref pushups, situps og bicepscurls) på gutterommet da jeg var...13år. Rett etter min første hofteopperasjon, hvor det var en sjanse for at jeg ikke kunne gå vanlig igjen, så tenkte det var smart å pimpe opp krykke/rullestolarma...

Så fikk jeg tigga meg inn på et senter da jeg var 14. Det samme fullkroppsprogrammet annenhver dag i et par år. Så blei styrketrening direkte moro. Så oppdage jeg kosthold i alder av 16. Gikk ned 15kg. Så hadde vi sånn egentreningsopplegg i gymmen hvor lærern sa: "Det trenger ikke være et maraton altså...." Så da blei det maraton. Fysioterapauten hadde sakt at asfaltløping ikke var noe for meg, men var i en periode hvor jeg gjorde et poeng ut av å skulle trosse alle autoriteter (fight the power yo). Det var starten på løpinga.

Så har det bare utvikla seg. Nå trener jeg fordi det er morro. Fordi jeg elsker følelsen av å bli sterkere, gjøre mer avanserte bevegelser, løpe hardere, lengre, raskere. Gleder meg nesten til hver økt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen jeg før når jeg har en god økt, og eller får en PR.

Bli sterkere

Større muskulatur

Få ut aggresjon

Tror og at trening kan ha mange paralleller med livet ellers. Jeg har lært å aldri gi opp, og at med hard jobbing over lang tid kommer resultatene til slutt, selv når du har perioder med dårlige økter og opplever nedgang.

I lift, therefore I am

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid hatet å jogge og ville utfordre meg selv og psyken min. Jeg synes joggere så så fornøyde ut mens de fløt bortover veiene at jeg ville se hva som var greia. Hadde en ufattelig dårlig kondis så det var IKKE morro å starte, men da jeg tok min første 3 km så var jeg så stolt av meg selv at jeg holdt på å sprekke.

Det ga blod på tann og en dag tok jeg mila på under 43 minutter. Har blitt helfrelst jogger og jogger 6 dager i uka nå :)

Bonusen er selvsagt en sterk og fit kropp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg store deler av livet har vært overvektig.

Fordi jeg har en datter jeg vil holde meg frisk for

Fordi det er deilig å løfte tungt

Fordi jeg elsker mestringsfølelsen

Fordi jeg liker de endringene jeg ser og merker i kroppen.

Fordi jeg vil gå uten skjorte på sommeren uten å føle meg ukomfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...