Jump to content

erixenM

Members
  • Content Count

    1043
  • Joined

  • Last visited

About erixenM

  • Rank
    Fitness blogger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Meh, det er for lett å kritisere Jones. Saken minner jo om flere unge som blir store stjerner i ung alder. Det blir et enormt press, og livet ditt forandrer seg plutselig. Jeg gidder ikke å kritisere Jon Jones, for jeg tror de fleste av oss hadde skeiet ut, hvis man hadde hatt så stor berømmelse og så stor bankkonto i en så ung alder.
  2. Kan nesten garantere at det ikke er IPF standard på den bøyen, men joda det er ganske så bra. Jeg tror ikke på noen "tall" i media, før jeg får se en video av løftet. Men fortsatt, styrkeløftere får ikke betalt for å drive på med idretten sin. Heidi løke og andre idrettsutøvere får kun drive med idretten sin, får oppfølging av olympiatoppen med kosthold, trening, fysioterapi, massasje, osv. Styrkeløft er og enda en liten sport, selv om den har vokst veldig i de siste (spesielt hos jentene). Også har ikke RAW løfting vært særlig prioritert. Så det har vært få kvinner som har drevet med RAW løfting over tid. Så at en idrettsutøver som konkurrer i en stor idrett og i en posisjon (jeg vet ikke noe om håndball)? der det er en fordel å være sterk, løfter en god del vekter i knebøy synes man burde forvente. Samme med Kjetil Jansrud, Svindal, eller Andreas Thorkildsen... Så klart løfter de tungt! Det er et krav for å drive med idretten dems. Liker bare ikke at media fremstiller det som noe "utrolig", eller "umenneskelig". Jeg er nok litt krass, jeg vet det. Men poenget mitt er egentlig at våre standarer for hva som er "sterkt" og "imponerende" er svært lave. Jeg sov bare 4 timer i natt, så er litt gretten. Nå drar jeg på trening
  3. Joa, det er imponerende. Men dette er tross alt profesjonelle idrettsutøvere, så jeg synes ikke man burde forvente mindre av folk som puster og tenker idretten sin 24/7?
  4. Enig. Det høres veldig ut som en treningslære oppgave. Styrketrening er heller ikke en idrett i seg selv. Styrkeløft, vektløfting, crossfit, osv er idretter. Jeg kan hjelpe deg litt på vei, men du må nesten bare bruke hodet å tenke selv. For styrkeløft vil jo maksimal styrke være det største arbeidskravet. Grunnen er ganske åpenbart håper jeg. Da du konkurrer i 1RM, som er selve definisjonen på max. styrke. Teknikk og psykiske ferdigheter er nr 2 og 3. Teknikk for å forebygge skader, for å få en optimal løftebane, slik at du kan løfte mest vekter og holde deg i sporten lengst mulig. Psykiske ferdigheter som tro på deg selv er åpenbart utrolig viktig. Da du hele tiden pusher grenser og legger på mere vekter. De andre kravene er ikke særlig viktige. Selv om du behøver en viss grad av beveglighet og du kan forklare taktikk ut i fra å velge riktige vekter på konkurransedagen. Også trenger du såklart noe koordinasjon og balanse. Styrketrening blir derfor litt kjedelig å skrive om, fordi idretten er så ensformig og enkel (noe av grunnen til at jeg elsker styrketrening). Du kan sikkert få til å skrive flere sider om de få kravene som er nødvendige for å bli god til å løfte vekter likevel. Men det hadde muligens vært morsommere og mer lærerikt å velge en idrett som har mange ulike arbeidskrav?
  5. Hvor kjøper du titan produkter fra, burny_ ? Vurderer sterkt et belte fra strengthshop.uk, https://www.strengthshop.co.uk/review/product/list/id/298/category/62/ Virker solid, IPF godkjent, og er billigere enn de fleste belter. Takker for diskusjonen, folkens
  6. Trenger et nytt belte.. Noen som har tips til et godt belte som jeg kan få relativt kjapt. Nettbutikk eller fysisk butikk spiller ingen rolle. Noen som har bestilt fra eleiko? Lever eller ikke lever-belte? takk!
  7. Var veldig interessert i å ha skjegg før, men nå som det er blitt en trend, liker jeg det ikke lenger. Populariteten har økt i de siste årene med løftere, sikkert mye pga mma fightere og villmenn på discovery channel som har skjegg. Ja, for dette er jo ekte mannfolk. Kan slåss, jakter på egen mat, løfter tunge vekter, spiser masse mat og kan drikke deg under bordet, drar sikkert mange damer også. Faen, sånn vil jeg være. Men har ikke helt lyst å løfte så tungt, jakt virker såå kjedeeelig. Hvordan kan jeg oppnå illusjonen av å være en ekte MANN, men fortsatt jobbe 8-16, dra hjem og bare sitte foran tven og spise chips - jo skjegg! Alle EKTE MENN har jo skjegg. Joda, du har nettopp begynt å trene styrke 3 ganger i uken, det nærmeste du er kommet villmarken er turene du gikk i gymmen på skolen, og du har aldri vært i en slåsskamp. Men du vil jo så gjerne være mer mann og se badass ut. Og alle menn, neei. Alle EKTE menn har jo skjegg, er alpha og har grep om livet sitt. Så la skjegget vokse, ta på deg en tapout t skjorte, og legg ut video av din 150kg markløft på youtube. Ja, shit, nå får alle se hvor maskulin og skummel du er Innlegget har en stor grad av bias, da jeg ikke har evne til å vokse ordentlig skjegg.
  8. Jeg ser aldri så awesome, kul og dyrisk ut som det jeg gjør etter pump i musklene. Selvfølelsen og forholdet til egen kropp har aldri vært bedre, enn når jeg ser meg selv i speilet etter å ha mishandlet 200+ kg. Skal de ta dette fra meg og gi meg dårligere selvfølelse av min egen kropp? Jeg ser levende ut, stråler og er fornøyd når jeg er på treningssenteret. La meg se meg selv og få en oppfatning av hvor awesome jeg egentlig er. Ta heller bort speil fra badet, så slipper vi å se oss selv om morgenen. Så slipper jeg å se hvor trøtt, sliten, og lite levende jeg ser ut, etter å ha ligget bevistløs i en kvart dag. Eller så kan mam slutte å skylde på speil som en grunn til kroppshysteri og heller jobbe med å forebygge og skape et godt forhold til kroppen vår fra barndommen av. Og ikke behandle symptomet ved å fjerne speil når vi er gamle nok for å gå på treningsstudio.
  9. Da er vel den konkurransen over Gundersen™
  10. Jeg er med, 150 u/ stopp er beste så langt
  11. Nei, pga at i all idrett er målet å bedre den fysiske prestasjonen opp mot konkurranse. I fitness/bygging ofrer utøverne sin fysiske yteevne for estestikken sin skyld. Jeg ser på bodybuilding som et show, og underholdning, på lik linje med sirkus, pro wrestling og monster trucks.
  12. Knebøy Frontbøy Markløft Benkpress Stangroing Curls
  13. Et godt råd jeg har hørt, angående det å regulere treningsmaxen oppover er; Hvis du føler deg veldig bra, øk treningsvekten med +2.5% for dagen. Hvis du finner ut at du gjør dette ofte, og ofte har gode dager, øk treningsmaxen din for øvelsen på hele programmet med +2.5%.
  14. Kunne skrevet en del her, men mesteparten av det jeg ville skrevet er tatt herfra: Anbefales å lese, lett og forståelig http://www.sweatpit.com/forum/ubbthreads.php?ubb=training_program#TP2b
×
×
  • Create New...