Gå til innhold

kvardags

Medlemmer
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av kvardags

  1. Føler meg pykisk sterkere Får klarert hodet etter lang dag på skolen
  2. En annen viktig faktor er hva hun gjør til daglig? Fysisk aktiv jobb, hvor hun er i bevegelse store deler av dagen?
  3. Boksmat? Makrell i tomat som pålegg f.eks. Frukt og nøtter som mellommåltid. Trur jeg trenger noe varmt til middag selv på bilferie,men finner jo veikro som tilbyr litt av hvert også
  4. Si det til henne hvordan du oppfatter hennes kommentarer og er usikker om hva hun mener med de, så slipper du å bruke mer energi på det . Kan alltids bytte behandler hvis du ikke føler deg vel med henne.
  5. Traktorchips med chillismak?!! Finnes det?
  6. Syns cc + avocado tilsatt salt og pepper som pålegg e gull Tunfisk i vann e karsk..
  7. Har ikke hatt noe form for spiseforstyrrelser, men kjente at fokus på mat og trening tok for stor del av tiden min. Som sagt har jeg prøvd alt uten å lykkes særlig. Mye stress/grubling har nok litt av skylden for dårlig søvnkvalitet de siste halvannet året. Har også prøvd det meste innen stressmestring.
  8. At den ble bedre? Ser frem til den dagen jeg kan sove uavbrutt i 8 timer. Ble så frustrert under eksamensperioden å ikke få nok søvn og dro til fastlegen, hvor han foreslo sovepiller. Takket nei, har hørt at man blir litt "ruset" dagen etter.
  9. Hvordan fungerer ZMA alene? Slitt veldig mye med søvn de siste årene. En vanlig natt: - Legger meg rundt 22:00 - Våkner rundt 02:00 - Våken til 04:00-05:00, begynner å kjenne at jeg egentlig er veldig sliten, går å legger meg - Våkner rundt 06:45 -> skole. Har prøvd alt, da mener jeg ALT! Mørkt og kjølig rom, legger meg ikke sulten eller mett, legger meg til samme tid, ingen kaffein etter 16, trener 4 dager i uka. Ettersom dette har gått over så lang tid har det gått mye utover livskvaliteten..
  10. Her har man ei som har lagt mye arbeid bak en sunnere og lykkeligere versjon av seg selv, gratulere for alt du har oppnådd
  11. Avokado, havregrøt m/ melk og banan og nøtter, et solid godt stykke kjøtt! Fet fisk, gjerne som pålegg også
  12. Når alle de nære vennene rundt deg har enten vært i et fast forhold i x-antall år, har barn, er gift, forlovet og du fortsatt er singel, sitter på fb og ser ut som en pingvin.
  13. Skulle ha vært mer spesifikt - mente organdonasjon (er allerede blodgiver). Ser bare at det kun er apper og en mal av kortet man kan skrive ut og fylle ut. Finnes det noe elektronisk register?
  14. KK var også innom dette for noen uker siden.
  15. Hvordan registrerer man? Ser bare link til å skrive ut kortet eller laste ned app. Finnes det noe skjema på nettet?
  16. Hva med å kjøre noen runder med rygghev før markløft? Men er nok best å lytte til kroppen hva den vil og klare!
  17. Balanse/ feil bruk av leggmuskler når jeg står: Sliter litt med å stå "riktig". Har såkalte "hammer toe" på høyre og venstre fot og når jeg står på venstre fot bruker jeg de laterale plantar musklene. Gjør jeg det samme på høyre side, står jeg ganske så normalt. Hvordan kan jeg gå frem her? Tenker da at noen av leggmusklene er stramme? Men hvilke? Forslag til tøyingsmetoder? (Har tennisballer og baseball tilgjengelig)
  18. En film jeg absolutt anbefaler er: Untouchable (2011), er fransk - beste filmen jeg har sett på årevis! Sjanger: humor og en film som gir mening . Serie: New girl, helt hekta!
  19. Mine to nederste ryggvirvler er sammenvokst (medfødt). Har trent markløft i sju mnd nå. Ligger på rundt 75kg og får vondt nederst i ryggraden. Kjører mark 2 ganger i uka, finnes d gode alternativr?
  20. Må si meg unnskyldt, men synes målet ditt er å ta litt for hardt i. Synes absolutt du skal ha et mål, men med hele 35 kg trenger man Virkelig motivasjon i tillegg må man jo også fungere i hverdagen (jobb/skole, hverdagslige gjøremål, sosialesammenkomster etc.) Sier meg enig med innlegget om badevekten, er bare å glemme den, kan ikke fortelle hvor mange ganger jeg selv har sunket i et hull pga. at vekten viste noe annet enn det jeg selv hadde sett for meg. Uansett, lykke til og stå på Og husk at trening og sunne matvaner er en Livstil og ikke bare for å komme inn i en pen kjole;)
  21. Synes generellt at varm mat holder meg mett lengre?! Havregrøt (med kokende vann og kjør den i mikro i 2 min + kanel) --> gull! Har i de siste årene blitt så skremt av karbohydrater..men inntok for første gang på 2 år en porsjon med overnevnte og jeg kjente ikke sult på 6-7 timer Trur nok kroppen min fikk en solid mikrogrøt-sjok;)
  22. Var på "restedumpe fæst " og samtlige flasker tømt og resirkulert:sick:
  23. Såg overskrifta på tråden og tenkte *lista mi blir rå-lang*, men etter å ha skummet meg gjennom de fire sidene trur jeg jommen meg ikke jeg har noe nytt å komme med. Kudos t eggeplommen i vasken, makan til bortkasta penger (men jeg liker faktisk hviten:D)
×
×
  • Opprett ny...