Gå til innhold

Få kjæresten til å dele interesse


Mari1e

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg vært over gjennomsnittet interessert i både mat og trening i noen år.

Driver med styrketrening og har satt meg grundig inn i både kosthold og styrketrening. Begge deler er en stor del av hverdagen min og går idrettsfag ved siden av at jeg driver aktivt med hard styrketrening. begynner å veldig gode resultater i styrke og masse. (yeey, MÅTTE jo bare kunne skytes inn i teksten her :rolleyes:)

Problemet er at jeg og typen er ekstremt forskjellig. Han er typisk tynn-fet og spiser bare dritt. Han har nuull peiling på ting når det kommer til kosthold og trening. Skummelt å si dette "høyt" men har ikke forundret meg om jeg løfter både to og tre vekter tyngre enn han i noen øvelser. Personlig er jeg fascinert av muskler (som sikkert alle andre her) på jenter, mens kjæresten min nok ikke er så alt for begeistret (han er nok skremt av de bildene som florerer av athletic fitness utøverne og tror det skal ingenting til).

Må bare legge til at vi har det veldig bra ellers i forholdet, er bare ved dette punktet vi er viiidt forskjellige, mildt sagt.

Det jeg skal fram til er om det er noen som har vært i samme situasjon eller om det er noen som har tips til what to do for å få han litt mer på min side å dele interessen? for å ha meg til andre siden noo way

taakk på forhånd for de som har gode svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at de må ønske det selv. Da er det mye enklere. ;)

Men spør om han har lyst til å være med deg på trening, for selskapsskyld, til hjelp, motivasjon, eller noe annet.

Kanskje er det andre tilnærminger som må til. Aktivitet og trening kan være så mangt, og kanskje dere kan møtes på midten? Turer, ballspill, ski, rollerblades, sykling, kanskje en type sirkeltrening?

Vet ikke om det er noe til hjelp. Det er vanskelig å forandre på noens interesse. Og om man har et negativt forhold til noe, så er det vanskelig for andre å endre på det. Desverre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn...men jeg har valgt å bare godta at det er sånn...jeg har mine interesser, han har sine..og så har vi noen felles:) Så lenge han godtar det jeg driver med så syns jeg det er greit...Jeg prøvde tidligere å " få ham med", men har etterhvert gitt det opp og godtatt at vi er forskjellige. Jeg elsker ham allikavel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke tvinge andre mennesker til å like noe de ikke liker fra før av. Du kan lede hesten til brønnen,men du kan ikke tvinge den til å drikke.

Det eneste du kan gjøre er å eksponere mannen for fakta, hvor bra trening er, hvilke gevinster det gir, hvor moro det kan være, og håpe på at han ser sannheten i det du sier, og gir det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd! Sant det at jeg ikke kan tvinge på interesser, men gjør ett forsøk på å bevise hvor morsomt det faktisk er! ;)

bra å vite at jeg ikke er den eneste her inne som ikke er i ett forhold der begge er over gjennomsnittet entusiastisk over styrkerommet!

Det å finne ny kjæreste er vel liiitt uaktuelt i og med at den ene interessen ikke er hele forholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer sikkert som en overraskelse for mange her inne, men det er faktisk lov til å ikke være interessert i trening og kosthold. Det her heller ikke sikkert folk ønsker "å se lyset" og bli treningsfrelst.

Sier meg enig med Indiska, enten så liker du kjæresten din som han er eller så kan du finne deg en ny. Ikke tving på ham dine interesser. Å fortelle ham hvor bra trening osv er press som han kanskje ikke vil sette pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som "kritiserer" trådstarter og mener hun ikke "liker kjæresten sånn som han er", har dere i det hele tatt lest det hun skriver?

Jeg har det samme "problemet", med en kjæreste som er gamer og lever av drittmat. Skal vel i grunnen heller være glad for at han aksepterer min litt over gjennomsnittelige interesse for trening.....med tanke på hvor mye tid det tar. Vi jobber begge to til forskjellige tider og ser hverandre nesten bare sent på kvelden nå., så selvfølgelig ville det vært en fordel med samme interesser, så kunne vi brukt mer tid sammen. Men som trådstarter skriver, den ene interessen utgjør ikke hele forholdet! Interesser kommer og går også, holder man sammen til tross for ulikheter der er det sikkert bare et godt tegn!:) Sikkert ikke umulig at han blir mer interessert i dette på et senere tidspunkt. Kanksje han kunne prøvd noe annet enn vanlig styrketrening? Kampsport, klatring......?

Hvorfor kan han ikke bare få bestemme selv hva han vil drive med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn her burde en dialog mellom deg og kjæresten være:

Hun: Kan ikke du også begynne å trene på treningsstudio og spise sunnere?

Han: Du, jeg har egentlig ikke så lyst. Jeg har mine egne interesser.

Hun: Tenk på hvilken effekt trening har på kroppen din, og hvor helsefremmende det er!

Han: Jeg har ikke lyst, ferdig med det.

Hun: Helt greit.

Det er da det burde stoppe. Han har allerede sagt nei, du prøvde å vise han hva han får ut av det, og om han fortsatt sier nei så stopper du. Det eneste du vil oppnå er at han vil føle at du er masete, og det vil bare ende opp med at dere slår opp.

Det å prøve å overtale noen til å gjøre noe de ikke vil, bare fordi du har lyst til det er ikke noe kult for å si det sånn. Kjenner fort at blodtrykket stiger om folk gang på gang skal mase på meg.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kjæresten min ikke hadde samme interesser som meg. Jeg liker hun for den hun er, ikke hvilken interesser og hobbyer hun har/ikke har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tvinger han da ikke?

Du skrev:

"Kanksje han kunne prøvd noe annet enn vanlig styrketrening? Kampsport, klatring......?"

Syns det er ganske...... ja, vet ikke hvilket ord jeg skal bruke? Merkelig? Å sitte på et forum og komme med forslag til hva en annen person sin kjæreste skal bruke fritiden sin på. Forsåvidt syns jeg kjæresten hans også skal la han gjøre som han vil, men enda verre er det at du prøver å finne ting han skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg nevner at han kanskje ikke er glad i den type trening HUN driver med, og dermed kanskje er litt lunken i forhold til å begynne med det. Ingen vil vel drive med noe de ikke trives med, selv om de fleste kunne nok likt en eller annen type sport. Heller "common sense" mtp at det var eksempler, ikke forslag;)

Syns likevel det er idiotisk i det hele tatt å diskutere hva typen til en skal og ikke skal.

Ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det vi diskuterer heller, men hvis det er oppfatningen din skjønner jeg hvorfor du misfortår:) Men enig i at vi slutter her så trådstarter kan få noen ordentlige svar!

Det er jo forsåvidt det.

Siterer TS: "Det jeg skal fram til er om det er noen som har vært i samme situasjon eller om det er noen som har tips til what to do for å få han litt mer på min side å dele interessen?"

Jeg er motstander mot å "få han til å dele hennes interesser" og så fremt det diskuteres er jeg uenig. Men ja, nok om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hvorfor vil du at han skal bli interessert i styrketrening?

Er det fordi du vil at han skal bli sunnere?

Vil du at han skal få en finere kropp?

Eller vil du ha en arena og en interesse der dere deler mer tid sammen?

Nå vet jeg ikke hvilke interesser han har, men du gjør det jo klinkende klart at du ikke er interessert i å gå 'hans vei'.

Synes egentlig alltid det høres rart ut å skulle forandre på kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å få med henne på styrketrening, og ønsket at hun skulle få stor interesse av trening. Hun er egentlig litt sånn heldig av natur at hun alltid ser bra ut i mine øyner, og trenger ikke å trene så mye for å se bra ut.

Det var en periode hvor jeg prøvde å få min kjæreste til å elske trening og fant ut fort at det ikke funket. Det som funket derimot for hennes del til å få mye større interesse av trening var fakta over trening og mat. Hvilken god effekt det har, samtidig hvordan hun så resulatene på meg.

Men det som funket best var følgende.

Jeg trener på Elixia og bestemte meg for å få med henne på mange ulike gruppetimer. Feks, crossfitt, cardio energy, dansing, fighting timer osv. Disse timene gjorde vi sammen, og støttet henne fult ut, ga henne alltid ros og var en støttespiller. Det likte hun veldig veldig godt, intense, korte økter. I tillegg så tror jeg hun likte at flere personer gjorde de samme øvelsene. Etter en stund så laget jeg et fullkroppsprogram for henne hvor hun bare skulle gjøre det 2 ganger i uken maks i tillegg til 1 -2 to forskjellige gruppetimer. Så det ble en fin variasjon. Nå om dagen har hun kommet til et punkt at hun liker det mye mer og trener ofte på egenhånd :)

Når jeg satte opp fullkroppsprgrammene hennes, så passeg jeg på å sette dem opp ganske enkelt slik at hun hadde fortsatt masse overskudd når treningen var ferdig, dette fordi jeg ikke ønsket å ødelegge motivasjonen hennes ved å kjøre henne for hardt

Konklusjon: Viktig å gjøre noe partneres syntes er faktisk morsomt. Og det å begynne med rå styrketrening kan være veldig kjedelig for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...