Jump to content

Jonas O

Members
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

About Jonas O

  • Rank
    Member
  • Birthday 02/11/1993

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.mestringsfokus.no

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. "Jeg blir ikke støl, for jeg har ingen muskler å bli støl i! "
  2. God jul og gratulrerer med da'n.
  3. Så lenge du ikke spiser for mye, går du nok ikke opp i vekt. Dessverre bruker man bena til det aller meste når det gjelder utholdenhet, men du kan eventuelt trene styrke i overkroppen? Dessuten, etter noen dager med hvile ville jeg satte i gang restitusjonstrening gradvis, sånn at du ikke får varig redusert bevegelighet i foten.
  4. Det er i det minste sant, så kan de som vil diskutere videre gjøre det. Men hvorfor er det negativt med en diskusjon da? Spørs jo hvor godt man klarer å ordlegge seg. Legger til: Hvis jeg ville ha stillhet rundt saken, så ville jeg heller gått for en ordentlig ironisk begrunnelse. Men det forsvarer ikke hennes side i saken, bare situasjonen hun er i.
  5. Det er ikke noe vits i å lyve hvis man kan forklare seg! Som for eksempel... Du har bare ett liv, så spis sunt. Det ligger større verdi i det du kan oppnå ved å spise riktig og føle deg bra, enn å ta etter for det du har lyst på. Det er midlertidig glede kontra resultatene av hardt arbeid.
  6. Det beste med situasjonen din må være at du har et enestående eksempel på hvordan du selv ikke ønsker å være. Det er alltid noen som har behov for å heve seg selv, av en eller annen grunn. Væremåten hennes forklarer også hvorfor du utvikler deg/kan mer enn det hun gjør, da hun er selvsentrert fremfor åpen for å lære (da tenker jeg på de halvveis utførte øvelsene du nevner).
  7. Helt sant og riktig! Tre tomler opp for bra svar.
  8. Høysensitivitet er like gjerne en bra greie, som en negativ. Man vet at "som regel har jeg tenkt et hakk dypere enn de fleste andre. Selv på tanker som ikke betyr noe". Så hvis man velger å ta følgende av det, kan man bruke det til sin egen fordel. Sensivtivitet byr uansett på utfordringer, så man får ta det som en gavepakke med konsekvenser. Jeg er i samme båt! Haha, lett å forbinde med overragering og meningsløse problemstillinger? Heldigvis ikke alle som håndterer tilstanden sin med å tenke/fremstå på den måten.
  9. Jeg vil gjerne legge på denne: "Driver nettstedet Mestringsfokus.no"
  10. Med mindre du er ny med styrketrening (mtp. teknikk) ville jeg da trent med litt færre repetisjoner. For eksempel holdt hoveddelen av treninga innenfor 4 - 8. Det forutsetter som du sikkert skjønner at du løfter tyngre vekter, men da har du større grunnlag for å bli sterk. Skal du opp i 12 repetisjoner vil det ta lengre tid å utvikle styrken du er ute etter, da du trigger musklene mer for vekst i stedenfor.
  11. Progresjonsmetoden du beskriver vil nok sikre deg fremgang, men hva som anbefales spørs veldig hva som er treningsmålet ditt. Vil du bare være i aktivitet, få større muskler, muskelkraft eller ligenende?
  12. Lykke til! Men post bilde av six-packen din før du legger deg
  13. Hvis grunnen til at du stagnerer er noe annet enn overtrening, vil neppe kreatin kunne hjelpe deg annet enn psykisk. Nøkkelen her vil være progresjon og variasjon Når det gjelder mengder kreatin kan du jo prøve deg frem og se om du får noen bedring i prestasjonene? Produsenten anbefaler vel også en dose på pakningen du har kjøpt.
  14. Som nybegynner vil det uansett være bedre å bare trene styrketrening enn ingen ting. At du ikke liker kondisjonstrening kan være en vanesak, og hvis du opplever samme godfølelsen her som du gjør med styrke vil du kanskje fortsette med løping/sykling også. Helsemessig vil det gi deg mer tilbake, enn bare vektløfting. Du kan klart få gode resultater (med tanke på målet ditt) med styrketrening alene, da musklene vil øke energiforbruket og du har bedre grunnlag for å få en strammere kropp. Men som det nevnes her må du ligge i kalorioverskudd for å opprettholde økning av muskelmasse over tid, og da kan det bli vanskelig å gå ned i fettmasse (utholdenhet bør være en god støtte). Jeg ville anbefalt en 4 x 4 intervalltrening innimellom, så føler du selv om du vil legge mer i det, eller droppe det. Hvis du er flink til å spise protein- og fettrik mat vil det være fordelaktig for kroppen, det er jo enda mer et must når du trener styrke. Når det kommer til karbohydratene må du nesten tenke på hvor aktiv du er. Mindre bevegelse = lavere behov. Grunnen til at jeg nevner dette med karbs, er at jeg regner med at det vil være veldig avgjørende hvis du velger å fortsette med kun styrke, og ellers sitter mye i ro.
  15. Pepsi Max og annen lettbrus er så utbredt blant folket, at hvis det var generelt farlig ville flere følt det på kroppen. Bakgrunnen til mye av diskusjonen er ikke at folk erfarer noe negativt med aspartam, men at det skrives artikler om stoffet, noe som gir grunn til bekymring. Det utelukker selvfølgelig ikke at det kan være et problem for noen.
×
×
  • Create New...