Gå til innhold

Hipp hipp hurra hurra hurra ! Norges flagg ønskes fjernet på 17.mai


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WHAAAAAAAT? Nei nå får de svarte meg gi seg. VI BOR I NORGE OG SKAL HA NORSK FLAGG. Dermed basta.

Kunne ikke vært mer enig. Jeg skjønner ikke tankegangen :banghead: Men det er Norge i et nøtteskall, snakk om å integrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Jeg skjønner ikke tankegangen :banghead: Men det er Norge i et nøtteskall, snakk om å integrere

Det er vel fordi vi skal ta hensyn til alle de andre som bor her. Men når vi kommer til andre land, hvem tar da hensyn til oss? Vi må jo tilpasse oss deres skikker og regler, hvis ikke blir vi jo skutt i enkelte land... Syns det er helt høøøøøøøl i hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, kjenner selv jeg blir litt softie og tenker "De stakkars barna, hvilken skade kan det gjøre om de får gå med flagget til landet de kommer fra?" i det jeg ser artikkelen.

Faen heller, skal de bo i Norge får de være Norske, og feire Norges nasjonaldag med Norskt flagg. Om foreldrene/fosterforeldrene/adoptivforeldrene ønsker å la barna ha et forhold til sin geografiske opprinnelse får de heller gjøre litt ekstra stas på barnet den dagen i året det landet feirer sin nasjonaldag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...helt absurd å skulle ta fra noen flagget eller kaste dem ut av barnetoget fordi de går med andre lands flagg.

Helt enig med Fabian her.

Forøvrig håper jeg på en masse norske flagg på 17. mai.

Det er den NORSKE grunnlovsdagen som feires. Å be om at norske flagg ikke nyttes på dagen er et eksempel på det komplette idioti.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om foreldrene/fosterforeldrene/adoptivforeldrene ønsker å la barna ha et forhold til sin geografiske opprinnelse får de heller gjøre litt ekstra stas på barnet den dagen i året det landet feirer sin nasjonaldag.

Helt enig !

Helt enig med Fabian her.

Syntes du det ikke hadde vært greit å forby andre flagg i et tog? Jeg syntes det er helt greit at de går i toget, men jeg mener at enten går de med norskt flagg, eller så går de uten flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du det ikke hadde vært greit å forby andre flagg i et tog? Jeg syntes det er helt greit at de går i toget, men jeg mener at enten går de med norskt flagg, eller så går de uten flagg.

Liker ikke forbud.

Og spesielt ikke når det skal innebære at 17. mai-komiteen må sende ut vakter for eventuelt å nappe feile flagg ut av henda på små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke forbud.

Og spesielt ikke når det skal innebære at 17. mai-komiteen må sende ut vakter for eventuelt å nappe feile flagg ut av henda på små barn.

Jeg ser absolutt poenget ditt. Jeg vet heller ikke hvordan et forbud skal kunne inngås. Jeg syntes også det blir litt feil å ha "flaggpoliti" på 17.mai, men syntes absolutt det burde vært forbud på en eller annen måte. Vet bare ikke hvordan (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt poenget ditt. Jeg vet heller ikke hvordan et forbud skal kunne inngås. Jeg syntes også det blir litt feil å ha "flaggpoliti" på 17.mai, men syntes absolutt det burde vært forbud på en eller annen måte. Vet bare ikke hvordan (n)

Jeg mener dette er løsningen:

Oppfordre alle barn til å bære flagg i toget.

Ikke si noe om hvilke flagg som foretrekkes, men selvfølgelig nevne at det er Norges Nasjonaldag som feires! Hurra!

:)

Da vil det i all hovedsak være norske flagg og de øvrige flaggene vil fordele seg til noen thailandske, syriske, tsjekkiske, polske, svenske, også videre. Jeg tror det vil være svært få ikke-norske barn som vil ønske å bære sitt lands flagg på 17. mai. De vet at "alle de andre" skal bære norske flagg og vil ønske å gjøre som dem.

Noen grupperinger, med voksne i spissen, kan tenkes å ville markere sitt land og sende unga ut med flagg som forteller at de er mange, de er sterke og at flagget deres er flott. Vel, det er ikke hva dagen dreier seg om. Hva gjør vi med dem? Tja, la dem gå der med flagga sine. La dem juble og være glad. De er likevel ikke i stand til å rokke ved at 17. mai er en norsk festdag.

Tenker jeg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fyret.nu er vel ikke helt etterrettelig i sin "dekning" av saken her:

Vil bruke andre flagg enn det norske på 17. mai -smp.no - nyheter, sport, kultur og økonomi

"I tilknytning til 90-årsjubileet skolen markerer i år har de henvendt seg til 17. mai-komiteen i Ålesund med spørsmål om å få bruke flagg fra elevenes opprinnelsesland i 17. mai-toget. Rektor Ann Elin Haadem forklarer at de har laget flaggene selv.

– Dette er flagg i papir med norsk flagg på én side, og et annet flagg på andre sida, for elevene som ønsket det, sier hun."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er løsningen:

Oppfordre alle barn til å bære flagg i toget.

Ikke si noe om hvilke flagg som foretrekkes, men selvfølgelig nevne at det er Norges Nasjonaldag som feires! Hurra!

Tror jeg er enig... Liker ikke ideen om å oppfordre til å bruke andre flagg, men heller ikke forby andre flagg. Det er norges nasjonaldag man feirer så det naturlige bør være norske flagg. Da får man heller lage en ekstra dag å feire det multinasjonale fellesskapet på. FN dagen f.eks.

En fin måte å vise sin tilhørighet på er jo å bære sitt lands nasjonaldrakt, men det norske flagget. Det synes jeg er et fint kompromiss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke dette på samme måte som at dersom jeg inviterte alle dere til min bursdag. Så skulle alle dere feire deres bursdag i lamme meg?

Må vel rope hipp hipp hurra og synge nasjonalsangen på engelsk snart også..

Vi ville hvertfall ikke sunget ditt navn under bursdagssangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville hvertfall ikke sunget ditt navn under bursdagssangen!

"Jaaaa, vi elsker Usbeeeekistaaaan, sooom det stiiiiger freeeeeem. Tøøøørt og ugjestmildt langt-unna-vannet, med de tusen hjem! Elsker, elsker det og tenker på vår far og bror, og den stor Profet som tvinger Shariiiia på vår jord!"

-__-;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...