Gå til innhold

Hipp hipp hurra hurra hurra ! Norges flagg ønskes fjernet på 17.mai


Gjest

Anbefalte innlegg

"Jaaaa, vi elsker Usbeeeekistaaaan, sooom det stiiiiger freeeeeem. Tøøøørt og ugjestmildt langt-unna-vannet, med de tusen hjem! Elsker, elsker det og tenker på vår far og bror, og den stor Profet som tvinger Shariiiia på vår jord!"

-__-;

:roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 skal feires som den norske nasjonaldagen. Jeg har ikke noe problemer om de barne velger å feire sine egne nasjonaldager, det har jeg rett og slett ikke noe med. Hvis man føler så liten tilhørelighet til landet at du ikke ønsker å bruke det norske flagget, så er det vel bare å gjøre det du vanligvis ville gjort på en Fredag?

På den andre siden så er det andre ting som provoserer meg mer på 17. mai, feks korpsmusikk på utsiden av soverommet mitt grytidlig om morran, gjerne rett etter jeg har kommet hjem fra 16. mai nach. Spiller du i korps? Gå og død!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lokka meg til å skrive mitt første innlegg her. Ein flaggar ikkje på 17. mai pga kun meg eller deg, ein flaggar for NORGE. Dersom ein vil visa at ein har andre røter kan ein som foreslått flagge heime. Kjempeflott om folk vil visa stolt kor dei har opphavet sitt, men Norge sin dag er nettopp det. Norge sin dag.

Du går ikkje i bursdagselskap med presang til feil person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jaaaa, vi elsker Usbeeeekistaaaan, sooom det stiiiiger freeeeeem. Tøøøørt og ugjestmildt langt-unna-vannet, med de tusen hjem! Elsker, elsker det og tenker på vår far og bror, og den stor Profet som tvinger Shariiiia på vår jord!"

-__-;

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke forbud.

Og spesielt ikke når det skal innebære at 17. mai-komiteen må sende ut vakter for eventuelt å nappe feile flagg ut av henda på små barn.

Problemet er politikere og byråkrater som OPPFORDRER innvandrerne til å bruke ikke-norske flagg. Innvandrerne ville aldri funnet på noe så idiotisk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid det er festlig med utsagnet "jeg kunne ikke bry meg (mindre) om x". Paradoksets høyborg? Bærer det ikke en eim av å bry seg, om enn i vanvare eller på utilsiktet vis? Senere skriver du jo at du ikke har noe til overs for nasjonalisme, og da har du åpenbart tatt et standpunkt som tilsier at du faktisk bryr deg?

Hehe, flisespikke much? Skulle kanskje formulert meg litt bedre. Jeg bryr meg kun i den sammenheng at jeg ser på nasjonalisme som en uting. - Bare enda en ting som gjør at mennesker deles inn i grupper og som skaper en 'oss-dem' mentalitet. Nasjonalisme er jo også et relativt nytt konsept, som du helt sikkert vet.

Bryr meg om nasjonalisme rent politisk sett, bryr meg ikke om hvilket flagg en barneskole bruker i 17 mai toget. Håper det ble forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"«Jeg føler mig skamfuld, hvergang en Landsmand bruger det paa denne Maade ... Hvad var Norge uden de Fremmede? I Haandværk, Industri, Handelsskab, Kunst, sociale og politiske Opgaver? Enten maa vi ud blandt dem eller de maa hid til os. At skjælde ærlige Folk ud som «Fremmed», deri er en slet arv fra den Tid, de forskjellige stammer hadede hverandre; derfra er arven gaat videre ind i Bygdesneverheden og derfra videre ind i den slettere Patriotisme. Det er Grisemoral i den, vi vil være alene i Trauget.»

(Bjørnstjerne Bjørnson i en artikkel i Dagbladet i 1892)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"«Jeg føler mig skamfuld, hvergang en Landsmand bruger det paa denne Maade ... Hvad var Norge uden de Fremmede? I Haandværk, Industri, Handelsskab, Kunst, sociale og politiske Opgaver? Enten maa vi ud blandt dem eller de maa hid til os. At skjælde ærlige Folk ud som «Fremmed», deri er en slet arv fra den Tid, de forskjellige stammer hadede hverandre; derfra er arven gaat videre ind i Bygdesneverheden og derfra videre ind i den slettere Patriotisme. Det er Grisemoral i den, vi vil være alene i Trauget.»

(Bjørnstjerne Bjørnson i en artikkel i Dagbladet i 1892)

Kult sitat, men så skal det sies at det er lov å være glad i landet sitt eller stolt av gutta på ski, akkurat som Anti-Janteloven sier det er lov å skille seg ut litt, gjøre noe en selv vil, og ha tro på og være stolt av seg selv. Det er stor forskjell på Hitler-nasjonalisme og go'nasjonalisme, og jeg tror Norge er såpass sivilisert at vi er mer skyldige i sistnevnte enn noe annet. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult sitat, men så skal det sies at det er lov å være glad i landet sitt eller stolt av gutta på ski, akkurat som Anti-Janteloven sier det er lov å skille seg ut litt, gjøre noe en selv vil, og ha tro på og være stolt av seg selv. Det er stor forskjell på Hitler-nasjonalisme og go'nasjonalisme, og jeg tror Norge er såpass sivilisert at vi er mer skyldige i sistnevnte enn noe annet. :p

Absolutt, er selv glad i Norge, og for at tilfeldighetene har gjort det til at jeg ble født her. - Og det er jo riktig som du sier, de fleste i Norge har et relativt avbalansert forhold til landet sitt.

Men så skal det også sies at nasjonalismen i dette landet har tatt seg kraftig opp i de senere år, og kommer som regel til overflaten hver gang innvandring blir et tema. Jeg bor på en liten drittplass i Norges Texas, og her tar det sjelden mer enn 2 minutter med hyggelig dialog med folk før temaet kommer over på de "jævla musliman"--hehe. Skulle tro folk fikk en tankevekker etter Breivik, men ting ser jo bare ut til å bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å referere en kompis av meg: Fyret.nu er et rasistisk og hatsk nettsted. Stikkord: kildekritikk. Dette er en svertekampanje. Eller svartingkampanje, om du vil

Trenger ikke å referere til kompisen din for å fortelle det. Bare å lese artiklene dems. Skremmende lesning. Hvordan de klarer å vri og vende på alt som er. Det er direkte motbydelig og kvalmt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 skal feires som den norske nasjonaldagen. Jeg har ikke noe problemer om de barne velger å feire sine egne nasjonaldager, det har jeg rett og slett ikke noe med. Hvis man føler så liten tilhørelighet til landet at du ikke ønsker å bruke det norske flagget, så er det vel bare å gjøre det du vanligvis ville gjort på en Fredag?

På den andre siden så er det andre ting som provoserer meg mer på 17. mai, feks korpsmusikk på utsiden av soverommet mitt grytidlig om morran, gjerne rett etter jeg har kommet hjem fra 16. mai nach. Spiller du i korps? Gå og død!

Ser du for deg 17. mai uten korps? Det syns jeg blir litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er jo helt vanvidd?! Vi feirer NORGES nasjonaldag, Hvorfor skal da det norske flagget fjernes?!

Først mener innvandrere at man ikke skal få lov til å holde hender med partneren sin om man er homoseksuell på Grønland fordi det er "dems område" (dagbladet.no), og nå dette?!

La oss også synge Usa's nasjonalsang mens vi går i 17.mai toget. :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...