Jump to content

Rubenevo

Members
  • Content Count

    218
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei! Jeg skal begynne å trene igjen nå etter et halvt års pause, og lurer på hvilket program jeg skal følge. Er 20 år, veier ca 75 kg og er ikke helt nybegynner. Vurderer StrongLifts 5x5, med tanke på at det bygger veldig mye styrke (starter på 50%) av det jeg trente på før, eller dette her: https://www.muscleandstrength.com/articles/get-huge-fast-the-2-year-plan-for-extreme-mass.html Hva ville dere valgt for å bygge styrke og størrelse? Bryr meg ikke om definisjon, det kommer med maten, men beste program for å bygge ren styrke og ren muskelmasse er det jeg er ute etter.
  2. Hei! Jeg er en gutt på 20 år som veier 72 kg, trent jevnlig de siste årene men har planer om å begynne skikkelig nå. Der jeg trener har vi ingen maskiner, kun stenger, benker, squatrack og manualer, vi har og et sted for nedtrekk og pullups. Så jeg er derfor på utkikk etter et program som går over alt fra 4-6 dager (men helst 5) som ikke inneholder maskiner. Målet er å gå opp i vekt og bli generelt større. Hva vil dere anbefale?
  3. Hei! Etter et års tid med litt pause fra treningen så tenkte jeg å komme igang igjen nå, og tenkte å prøve ut StrongLift 5x5. trente mye før 4-5 dager i uken, så er ikke nybegynner og kan teknikkene som trengs. Programmet virker bra for å øke styrken, så regner med at muskelmassen kommer med? Så til spm: har noen noen gode/dårlige erfaringen med programmet? Burde jeg holde det slik det er, eller legge til noen øvelser? Målet er å bli så sterk som mulig og så stor (muskelstor) som mulig Altså bygge mye muskler samt bygge opp styrken til maks
  4. Takk! Prøver å spise endel, men bor hjemme med foreldrene mine og da er det ikke så lett Hvordan burde jeg fikse det til lunsjen osv? Og hva burde jeg lage?
  5. Frokost: 100 gram +- Crusli solfrokost, melk og juice (ca 4-600 kalc) Lunsj: 5 brødskiver. Det jeg har på: prim, spekeskinke, kokt skinke og leverpostei. Middag: det jeg får hjemme etter trening: proteinshake Kvelds: solfrokost igjen (hvis jeg orker) har og bestilt kreatin som jeg får på mandag. som sagt: ligger på rundt 3000 kalorier
  6. Hei! Noen som har lyst til å hjelpe meg med å fikse et kosthold som gjør at jeg legger på meg så mye som mulig masse? har gått opp fra 64-66 siden starten av året, men vil ha mye mer muskler trener tung styrketrening 4-5 ganger i uken, ligger på ca 3000+- kals per dag, men føler at det ikke er sunne kalorier! litt hjelp?
  7. planen er militæret, så må ha god fysisk form, styrke osv går bra, men ikke kondis.
  8. Hei! Overskriften sier vel sitt? hvordan få så god utholdenhet som mulig? Tenker da både lungekapasitet, og utholdenhet i musklaturen! Trener styrke 4 ganger i uken, med fokus på muskelbygging. Men med tanke på mine fremtidige planer så må jeg bli mer utholdende og være mer eksplosiv, noen tips på dette?
  9. hadde du giddet å skrive programmet ditt? evt sende det til meg på pm? Spiser endel mat: frokost- 100gram solfrokost lunsj- 5 brødskiver med kjøttpålegg middag- det jeg får servert etter trening- proteinshake kvelds- solfrokost hvis jeg gidder
  10. markløft: 80-90 knebøy: 70-80 benk: 50-60 Liker fremgangen jeg har hatt hittil i år, gått opp 1 kilo. Men jeg tenker at hvis jeg har øvelser som fokuserer på å bygge masse så kan jeg øke mer
  11. Er ikke helt nybegynner, kan hende det er over 1 år også, nærmere 1,5-2, har ikke holdt tellingen, men jeg har bare mulighet til å trene mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, derfor funker ikke fullkropp osv for meg
  12. Hei! Jeg er en 17 år gammel gutt på ca 66 kilo fordelt på ca 180 cm. Noe jeg tenker er for lite! Har trent styrke i litt over 1 år, liker å kjøre 4-splitt og vil gjerne holde meg til det, men trenger litt mer spesifikt program enn jeg har nå (ingen). Med øvelser som bygger mest mulig altså. Og ang mat, hva burde jeg spise for å bli så lean og stor som mulig innen sommeren? Takk!
  13. målet er jo selvfølgelig å gå opp med mest mulig muskler! Hva burde jeg ta rett etter trening? holder det med en proteinshake, så middag? Skal prøve å legge meg på ca 3200-3300 om dagen, skal jeg gjøre det dager jeg ikke trener også?
  14. skal ha ca 3000 kalorier om dagen tror jeg det er! vanlig frokost ligger jeg på ca 500-600 kalorier, så er det lunsj: 5 brødskiver med diverse, middag (det jeg får), trening, proteinshake, også er det sjeldent jeg spiser noe etter det! Men tenkte å begynne med nøtter og en shake kanskje før jeg legger meg. Det jeg er mest keen på å trene er 4 split, altså bryst/tri, ben/mage, rygg/bicep, skuldre/traps/mage. men er dette et lurt oppsett for å legge på muskler? Men som sagt: det er matveien som er vanskelig, bare jg får et godt treningsprogram så går det bra, og da står spisingen igjen
  15. Igår spiste jeg 2 skåler solfrokost, (cruslie) 3 pannekaker og 2 store biter tacopai! og masse melk Hva er mulig å gå opp i måneden med mest muskler da? Målet er 70-75 (gjerne mer også)innen ferien, men hva kan jeg satse på når det kommer dit? Hva er realistisl innen sommeren? Og hele 2014? Har ikke tatt trening så serisøst før, men 2014 skal være annerledes
×
×
  • Create New...