Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Nei, det har jeg ikke sagt.

Først definerer du en gruppe av menn som svarer til gruppen av kjeftende kvinner:

"Og motsatsen til disse furiene?

Fyllasvin, konemishandlere og drittsekker som pryler unga med sadidistisk presisjon."

Deretter vurderer du størrelsene av disse gruppene slik (før du redigerte innlegget ditt):

"Men om det er flere kvinnelige utgaver...?

Neppe."

Her sier du at gruppen av kvinner trolig ikke er større. Da gjenstår kun mulighetene at gruppene enten er identiske eller at gruppen av menn er større. Jeg synes det virker litt i overkant å mene at gruppen av alkoholiserte konemishandlerungebankermenn er større enn gruppen av kvinner som kjefter, spesielt når norske studier finner at norske kvinner i forhold oftere går til fysisk angrep på sine mannlige partnere og deres barn enn motsatt, og det inkluderer ikke engang kjeftingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske feigt å ta den siden hvor du kan avkrefte ethvert argument på bakgrunn av antagelsene dine. Herlig sirkelargumentasjon, bro.

Og når har noengang IQ, snitt og akademisk bakgrunn hatt noe å si for hvor intelligent man er?

Det kom ikke så tydelig frem i så fall. Hvis det var det som var ment er jeg enig.

Jeg argumenterer jo ikke mot noen, jeg forklarer hvordan det vil oppfattes forskjellig utifra hvilket kjønn du er. Om noen kom med legitime argumenter utover "stakkars deg du møter bare dustekvinner, vi er ikke slik!!" og "du ser ned på kvinner" så skal jeg gjerne svare på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

may - Jeg er helt enig med deg.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet om jeg skal behandle en norsk jente som en av gutta eller som en jente ala gammeldags gentlemanship om jeg ikke kjenner henne, sist jeg sa til en jente på en fest at hun hadde en fin kjole på spurte hun meg om jeg var mongo og da sa hun faktisk at man ikke sier slikt til en norsk jente hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Tro det eller ei men slik er det hele livet for mange menn.

Det var endel av min oppvekst å se mødrene til klassekameratene, vennene, fotballen, nærmiljøet osv kjefte på fedrene eller mennene de var sammen med, det ble ikke diskutert det ble kjeftet og truet osv.

For meg virker det som det er en akseptert del av den vestlige kultur at kvinnen kan bli sint, sur, true, grine, skrike, rope, slå, sparke, bite og gjøre hva fanden hun vil fordi mannen er dum og forstår ikke henne.

Hun kan grine i fylla, kjefte deg huden full på fine lørdagsmorninger, sutre over et håndkle på gulvet eller beordre deg rundt til å følge hennes vilje.

Jeg har jobbet på IKEA og sett flere tusen kjærestepar der jenta beordrer og kjefter gutten rundt, jeg har også venner som har jobbet på Kino og forteller de ser akkurat det samme.

Og det er der meninger som jeg har kommer ifra, vi har ikke sett jenta som bruker logikk og er uenig men like fornøyd og blid.

Men fyfaen hvor vi har sett sutre grine kjefte helvete fra vi var 0år til nå.

Hadde gutter oppført seg slik hadde de blitt stemplet som psykopater fort som helvete og blitt sosialt utfryst av de fleste normale mennesker.

Som du nevner så er det dine meninger, ut i fra hva du har opplevd. Det er synd at dere ikke har opplevd kvinnfolk som kan bruke logikk og være uenig, men samtidig saklig, fornøyd og blid.

I enkelte andre land er kulturen annerledes - der er det menn som er dominant. Kvinnfolk har ofte ingen rett til å uttale seg og blir sterkt undertrykt. Poenget mitt er at noen ser "røde blomster", andre "blå", alt ut i fra hva man selv opplever gjennom livet. Jeg er enig i at mange menn kan oppleve kvinnfolk kjefte, slå, grine, sutre, bite, etc. - men jeg mener at mannfolk også kan være slik, gitt ut i fra hva jeg har opplevd i livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben Z Møller er jo en veldig artig kar, som har skrevet mye fornuftig!

Bra referanse.

:)

Ellers ser jeg at det er et par av debattantene som roter det til, antagelig på grunn av begrenset leseferdighet. Jeg sidestiller ikke ei kjeftesmelle og en konemishandler. Jeg sier at fordelingen av typen "partner fra helvete" muligens er likt fordelt på kjønn. Og - jeg tror at menn i like stor grad som kvinner lar seg kue av en overstyrende og terroriserende partner.

Enten en er kvinne eller mann får en holde seg sterk nok til å bryte ut av forhold som er destruktive før det er for seint.

Selv har jeg tydeligvis sluppet billig unna. Har aldri vært utsatt for hatefulle kvinner som vil meg vondt. Kanskje jeg er en ettergivende romantiker? Kanskje jeg er en slick kalkulerende player? Velger å tro at jeg er åpen og ærlig - og at jeg ser forbi mye av den dritten som jeg sikkert kunne fått øye på om jeg lette etter den.

Catch the girl beeing sexy. (When she's a bitch - watch soccer.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Jeg så engang en mann som ikke var norsk kjefte en jente rundt på IKEA, men jeg så helt ærlig ingen norske menn som ydmyket kjæresten offentlig slik jeg så norske menn bli ydmyket på det hardeste hver eneste dag i et år.

Det var også endel av sikkerhetstrening vi hadde å "håndtere vanskelige kvinner".

Men jeg er helt enig, eneste jeg er uenig med er at de menn som bruker kjeft og makt mot kvinner får et rykte på seg og noen kommer i fengsel, andre finner seg en jente som må ha drama og som må skape traumet hun opplevde som liten osv.

Også er vi selvsagt uenig da jeg mener at sure,kjefte, grine,slå, bruke makt mannen ikke engang er 10% av antall kvinner som er slik.

Det som jeg stiller spørsmål ved i det hele er hvorfor det blir dyttet sånn under teppet da det anngår så mange menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det linjemannen kaller bristfeldige leseferdigheter skyldes vel i hovedsak at han redigerer innleggene sine etter at han har blitt sitért for å slippe å forholde seg til det han skrev, nemlig:

"Det finnes sannelig både kvinnelige og mannlige utgaver av "partneren fra helvete".

Men om det er flere kvinnelige utgaver...?

Neppe."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Innlegget jeg skrev på forrige side linker forøvrig til studier basert på statistikk over hvem som slår mest og hvem slår barn mest og den viser at kvinner slår mann og barn langt oftere.

Så det er ikke bare min mening.

De fleste har vel hørt gutter si "Jeg må hjem til sjefen, jeg må høre med sjefen" osv langt oftere enn de har hørt jenter si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer faktisk at jeg synes det er et stort problem at kvinner kan slippe unna med så mye som de kan og bruke det når det passer dem og alikevel så kjører Amnesty International tullekampanjer på Tv2 og TvNorge der de viser bilde av en norsk kvinne som står foran en fjord med blåmerke og infoteksten forteller oss at 70% av norske menn slår partneren en eller flere ganger i livet.

FN ga faktisk AI en advarsel for den tulle reklamen som norske tvselskaper kjørte i flere år.

Fyfaen for noe piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Jeg så engang en mann som ikke var norsk kjefte en jente rundt på IKEA, men jeg så helt ærlig ingen norske menn som ydmyket kjæresten offentlig slik jeg så norske menn bli ydmyket på det hardeste hver eneste dag i et år.

Det var også endel av sikkerhetstrening vi hadde å "håndtere vanskelige kvinner".

Men jeg er helt enig, eneste jeg er uenig med er at de menn som bruker kjeft og makt mot kvinner får et rykte på seg og noen kommer i fengsel, andre finner seg en jente som må ha drama og som må skape traumet hun opplevde som liten osv.

Også er vi selvsagt uenig da jeg mener at sure,kjefte, grine,slå, bruke makt mannen ikke engang er 10% av antall kvinner som er slik.

Det som jeg stiller spørsmål ved i det hele er hvorfor det blir dyttet sånn under teppet da det anngår så mange menn.

Har enda ikke tittet på referansen du linket til, da jeg skal straks ta kveld. Men det er helt sikkert rett i at det er flere kvinnfolk som slår menn og barn, hvis referansen er god og nøye nok. Jeg har selv vokst opp med en voldelig stemor som har gjort diverse, så jeg påpeker ikke at kvinnfolk ikke kan være voldelig og farlige.

Ser ut som at vi i grunn er enige, men på enkelte ting har ulike syn. Det var en god diskusjon! Nå tar jeg kveld. Ha en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig kjenner jeg et enormt press når det gjelder kropp og utseende, og jeg FØLER det kommer fra menn. Men om presset til å se ut som vs-modeller også er skapt av kvinner. Er vi rett og slett det ødeleggende kjønnet? Det destruktive, både for oss selv og andre?

Jeg har nå alltid hørt at kvinner kler og pynter seg for andre kvinner, og ikke menn?

Det er slik at vi lever i en tidsalder med fortsatt kjønnskamp, hvor forskjellige grupper av kvinner slåss for å fremme sitt syn på kjønnsrollene, og det kan være ganske selvdestruktivt, ja.

Min erfaring er at kvinner slites imellom nye likestilte idealer og tradisjonelle forventninger, samtidig som de forventer tradisjonelle verdier og trygghet hos menn.

Go figure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det linjemannen kaller bristfeldige leseferdigheter skyldes vel i hovedsak at han redigerer innleggene sine etter at han har blitt sitért for å slippe å forholde seg til det han skrev, nemlig:

"Det finnes sannelig både kvinnelige og mannlige utgaver av "partneren fra helvete".

Men om det er flere kvinnelige utgaver...?

Neppe."

Redigering var fra : "Neppe."

til:

"Jeg vet ikke, men tror vel egentlig det er ganske likelig fordelt"

Så der tok du meg, gitt!

:)

Men du mener muligens at det er flere lidende, terroriserte menn som går til grunne under åket av ei djevelsk partner enn det er kvinner som gjør det? Det må du gjerne få tro og mene. Men å lære seg å lese kan fortsatt være av det gode.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, for dette var interresant!

Bare jeg som blir mer og mer usikker på hvordan samfunnet vårt egentlig er skrudd sammen ift kjønn? For jeg tror mange her har rett når det gjelder at kvinners ekstreme oppførsel ikke blir sett kritisk på. Samtidig kjenner jeg et enormt press når det gjelder kropp og utseende, og jeg FØLER det kommer fra menn. Men om presset til å se ut som vs-modeller også er skapt av kvinner. Er vi rett og slett det ødeleggende kjønnet? Det destruktive, både for oss selv og andre?

Jeg er ikke så usikker på hvordan vi mennesker er skrudd sammen, vi drives av makt, penger/berømmelse, hevn. Det har vi alltid gjort og vil nok alltid gjøre. Det er selvfølgelig forskjell på det enkelte individ, men dette er ting som driver oss. Bare se på hva vi krangler om her i verden. Har alltid kranglet om det samme også.

Når det gjelder hvordan kvinner og menn blir behandlet i samfunnet så er det veldig komplekst. Altså sånn vi mennesker er bygget opp av natur så er mannen den store og sterke med kampinstinkt som skal beskytte kvinnen, men også herske over henne. Slik var det når vi var steinalder mennesker, men det har endret seg. Nå har kvinnen fått et mye større innpass i samfunnet som leder og ikke bare en som skal passe barna og være mannens seksuelle tilfredsstiller. Denne endringene har skjedd over veldig kort tid, slik at vi er ikke helt omstilt enda. Samtidig henger store deler av verden igjen. I flere land blir kvinner daglig voldtatt, slått, sparket, nesten drept. Og dette er "ok". En verden som ikke er på samme plan når det gjelder leveregler, ja, det blir problemer.

Tilbake til Norge og vesten. At kvinner nå kan "herske" mer er vel noe som har foregått lenge, bare at før så var det innenfor husets fire vegger. Men jeg føler det der går begge veier. Mange menn som kjefter på kjæresten også. Jeg tror vi mennesker generelt må lære oss å kunne respektere hverandre mer. Høylytte krangler offentlig er noe jeg personlig blir pinlig flau av. Ta det hjemme, helst ikke etter klokken 22.00 på kvelden (for da sover jeg).

Det med seksualisering det henger igjen fra veldig gammelt av, det er bare blitt veldig globalisert. Menn har alltid "jaktet" på kvinnen og kvinnen har gjort seg attraktiv. Nå føler nok generelt menneskene i vesten et større press ettersom presset er der hele tiden, fra alle kanter ikke bare han mannen du prøver å gjøre deg ekstra pen for. Og media er jo kjempe flink på å hause dette opp. Sånn skal du se ut, sånn skal du være, så mye må du kle av deg, hun konkurrerer du mot. I steinalder tiden så valgte menn de kvinnene som kunne gi han barn.

Jeg tror ikke kvinner er det ødeleggende kjønnet. Både mannen og kvinnen bygger opp samfunnet, så vi er nok veldig delaktig i alt vi gjør her i verden. Og så er det individuelle forskjeller på individet. Dette påvirker også samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg argumenterer jo ikke mot noen, jeg forklarer hvordan det vil oppfattes forskjellig utifra hvilket kjønn du er. Om noen kom med legitime argumenter utover "stakkars deg du møter bare dustekvinner, vi er ikke slik!!" og "du ser ned på kvinner" så skal jeg gjerne svare på de.

Vel, poenget mitt er at uansett hvor treffende, legitime og saklige argumentene er har du antagelsen at kvinner i første omgang ikke kan diskutere og kan derfor på bakgrunn av den antagelsen velge å forkaste innleggene om du føler det rokker ved dine fundament. :) Det er en feig og enkel posisjon.

For øvrig er det du som fremmer påstanden, hvilket betyr at du må rettferdiggjøre for hvorfor du mener det er slik. Da holder det ikke å si at "alle jeg har møtt er sånn". Det var sikkert ikke mange hvite i Afrika for 1000 år siden heller, men det betyr ikke at de ikke eksisterte ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

may - Jeg er helt enig med deg.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet om jeg skal behandle en norsk jente som en av gutta eller som en jente ala gammeldags gentlemanship om jeg ikke kjenner henne, sist jeg sa til en jente på en fest at hun hadde en fin kjole på spurte hun meg om jeg var mongo og da sa hun faktisk at man ikke sier slikt til en norsk jente hehe.

Hun får faen ikke snakke for alle oss andre - Si GJERNE at min kjole er fin, det ville være forfriskende i forhold til mye annet man hører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rimelighetens navn så har jo linjemannen her vist at det også finnes menn som ikke er i stand til å forholde seg til det som har blitt sagt i en diskusjon, men som heller benekter det han nettopp har skrevet, sletter alle spor og deretter tyr til platte hersketeknikker som gjentatte påstander om at alle andre ikke kan lese. hehe :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenhaug - I de nordiske farmer og krigersamfunn som var de siste 1500år kommer det godt frem i gamle skrifter, historier og til og med Ibn fadhidn familien fra Bagdhad som besøkte Norge på 800tallet og skrev ned sine opplevelser som ligger tilgjenglig på riksmuseumet i Iraq at Kvinnen bestemte og styrte med jernhånd og mannen måtte vise til rikdom og bragd for å fortjene en hustru.

På Island sov kvinner med kniv og truet mannen med å kutte av pikk og pung om han ikke oppførte seg (Snorre).

Slik går det igjen i mange samfunn, Egypt som kroneksempelet (kvinnelige ledere i alle ledd)før Islam kom med muhammedianernes inntog i Nord-Afrika etter Faraofamiliens siste konge.

Men nåtid - ja, forferdelig trist kvinner i mange land ikke kan leve trygt.

En interessang sak er noe en Bosnisk venninne sa til meg, at hun følte seg mye tryggere om natten på vei hjem fra et utested i Sarajevo(nåtid) enn hun gjorde i Oslo. I Sarajevo ville en overgriper signert sin egen dødsdom om han overfalt en kvinne offentlig, mens i Norge har vårt "siviliserte" samfunn gjort det slik at ingen griper inn og ingen hevner seg og det har lite eller ingen konsekvens annet enn litt playstation på ILa og dagpenger. Selv mener jeg at far/bror/onkel eller det som er skal ta livet av personen som gjør slikt mot deres datter og dette er deres plikt i deres blod, verden er hard og livet er brutalt og grusomt, det er ingen vei utenom og jeg fatter ikke at norske menn kan la sine døttre bli voldtatt, plaget, banket opp fordi de har blondt hår på skolen eller lignende uten å reagere..altså ikke en liten offentlig reaksjon engang.

Så hvor frie er kvinner i Norge egentlig når det gjelder cm for cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenhaug, jeg er helt enig med deg i at den opprinnelige kjønnsbalansen er forrykket i det moderne norske samfunn. Jeg tror det skyldes at der kvinnen før var direkte avhengig av mannens velvilje som forsørger blir hun nå forsørget av velferdsstaten om det kreves, og velferdsstaten kan til alt overmål ta mannens penger og gi dem til kvinnen uten hans samtykke (barnebidrag). Dermed står hun langt friere til å både dra fra mannen men også oppføre seg hvordan hun vil mot ham. Det har ingen konsekvenser for hennes personlige velferd, i det minste i et økonomisk perspektiv. Mannen står igjen tafatt og hjelpeløs i et system som undergraver hans valutta i forholdet, altså det å forsørge etter egen vilje og ønske. Hvordan skal mannen nå skape balanse i gi/ta mot en kvinne som nå kontrollerer både forsørgermidler, sex og har loven på sin side i alle anliggender som angår familie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, poenget mitt er at uansett hvor treffende, legitime og saklige argumentene er har du antagelsen at kvinner i første omgang ikke kan diskutere og kan derfor på bakgrunn av den antagelsen velge å forkaste innleggene om du føler det rokker ved dine fundament. :) Det er en feig og enkel posisjon.

For øvrig er det du som fremmer påstanden, hvilket betyr at du må rettferdiggjøre for hvorfor du mener det er slik. Da holder det ikke å si at "alle jeg har møtt er sånn". Det var sikkert ikke mange hvite i Afrika for 1000 år siden heller, men det betyr ikke at de ikke eksisterte ...

Så det du sier er basically at siden jeg mener det jeg mener, så er jeg feig? Altså, det er slik jeg ser det. Rettferdiggjøringen er at til tross for en rekke forsøk, så klarer jeg ikke å føre en ordentlig diskusjon med kvinner, fordi de blir for følelsesmessig styrt, og dermed er det kort vei til personangrep. Man mister totalt det man snakker om fordi kvinnen tar seg nær av at du står der og argumenterer med henne. Det har jeg selv opplevd, jeg ser det til stadighet, og de fleste menn jeg har tatt opp temaet med (på tomannshånd) har sagt seg enig. Hvordan skal jeg forsvare det utover det? Om du syns at det jeg mener er feigt og enkelt, javel. Ikke så mye å gjøre med det, dessverre.

Syns forøvrig det er helt absurd hvor fort innlegg går mot person her. Jeg snakker ikke om alvorlige krenkelser, men jeg syns folk begynner å pirke på ting, eller trekke konklusjoner om den andre debattanten som person som ikke har noe med saken å gjøre, veldig raskt.

Jeg syns man skal kunne svare på det motparten sier, istedenfor å legge føringer for hvem motstanderen er, legge ord i munne på etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...