Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Kan forøvrig skyte inn at jeg kan befinne meg i en guttegjeng der vi observerer ei jente, og de andre kan si "HAHA lol æsj ass se hu der, virigin4lyfe høhøhø", mens jeg selv tenker "satan hu der var digg". Så da blir jo spørsmålet om jeg har helt sjuk smak, eller om de bare vil tøffe seg ved å putte andre under deres egne standarder for å fremstå som kulere/høyere standard enn de egentlig er.

Jeg heller mot sistnevnte.

Det fins en for alle pleier jeg å si :) - og godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du angriper meg allerede for å være en person du ikke ønsker i din hverdag basert på det jeg skriver her, du tar en ovenfra-og ned-holdning hvor du bare ignorerer forklaringen min og sier at jeg må finne meg nye samtalepartnere.

Og holdningen om at "alle kvinner er dårlige samtalepartnere, kan ikke diskutere, og tenker kun på vesker og sko" er ikke en ovenfra- og-ned-holdning....? :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du angriper meg allerede for å være en person du ikke ønsker i din hverdag basert på det jeg skriver her, du tar en ovenfra-og ned-holdning hvor du bare ignorerer forklaringen min og sier at jeg må finne meg nye samtalepartnere.

Jeg angriper deg ikke, men jeg prøver å forstå forklaringen din. Jeg synes oppriktig synd i deg hvis DE ALLER FLESTE jentene du har diskutert med ikke takler en diskusjon! Men måten du diskuterer på, med antydninger og stigmatiseringer (selv om du mener at det er "måten å argumentere på"), gjør at jeg er glad for å slippe det i min hverdag. Ærlig sak! Mener ikke at du ikke har en fin og flott personlighet, men det jeg leser som du tidligere har skrevet viser jo at du generelt har en "ovenfra-og-ned"-holdning mot kvinner på generell basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare presisere noe angående min uttalelse, og det er konteksten jeg skrev det i. Personlig er det ikke noe jeg hefter meg ved at jenter oftere tyr til personangrep og hersketeknikker når noe de oppfatter som følsomt eller truende diskuteres. Man må bare akseptere at de har en annen diskusjonsmodus og innrette seg deretter. Grunnen til at jeg nevnte det er at jeg ikke inkluderer det i seleksjonskriteriene (jamfør punkt 1.). Tallet 99/100 var selvsagt tatt ut av en hatt, det kan like gjerne være 9/10 og det var heller ikke poenget - poenget er det er så sjelden at man kan diskutere den sosialistiske ideologiens falitt med en jente at å bruke det som seleksjonskriterium vil ekskludere nesten alle aktuelle partnere. Det blir litt som å si at jeg kun vi ha jenter med tre bryster, for så å kun sitte igjen med hun som spilte den mars-prostituerte i total recall. Jeg har forresten ofte opplevd at jenter klarer å holde seg saklig i diskusjon med fremmede og gjerne i begynnelsen av et forhold. Dersom min teori om at jenter tar alt som et angrep på deres person (les: deres verdier og holdninger) holder vann kan det forklares med at en fremmed ikke kjenner dem, og derfor umulig kan gå til angrep på deres verdier. Kanskje er dette en underforstått erkjennelse? Hvem vet. Eller så er jenter mer opptatt av hvordan de fremstår ovenfor fremmede enn en samboer som pent må holde ut 5 minutter med kjeftig og sutring uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og holdningen om at "alle kvinner er dårlige samtalepartnere, kan ikke diskutere, og tenker kun på vesker og sko" er ikke en ovenfra- og-ned-holdning....? :banghead:

Det er jo ikke det - Det er hvordan vi føler kvinner diskuterer. Det er ingen forsøk på å "take a jab" på kvinner og å heve oss selv, det er hvordan vi ærlig føler det er å diskutere med DE FLESTE <-- kvinner (ikke alle !)

Det blir som om jeg sier "innvandrere i Norge snakker dårlig Norsk" - Så er det liksom alt for generaliserende for det finnes de som har god norsk, og jeg "angriper" alle innvandrere som svake i språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med jenter slik jeg ser det er at de som oftest har ingen genuine interesser, og om de har det er det som oftest arvet fra en x-kjæreste og diskuterer du den interessen med henne så hører du liksom lyden av hans kug i hennes skinker og ikke hennnes opprinnelige mening.

F.eks Linda går på rockepub og treffer Lars, han har farget håret svart og går kledd som alle andre i det miljøet på rockepuben fordi han er en liten dritt uten selvtilitt og prøver å kjøpe seg en personlighet for å bli sosialt godkjent.

Men han liker Iron Maiden, oppriktig.

Så Linda blir sammen med Lars og hun farger håret svart og hører på Iron Maiden, dette fortsetter hun med lenge etterpå hun har kvittet seg med Lars og lister opp Rock, Rockepub og Iron Maiden som hennes interesse.

Men det er på måfå, hun driter jo egentlig langt i Iron Maiden, det er en grunn til at jenter som sa de likte Metallica bare kunne navnet på nothing else matters, de likte jo aldri Metallica

Det er som jenta som kaller seg VålerengaBabe på MSN og skriver fotballstatuser på Facebook : Come on Enga!.

Hun har aldri rørt en fotball i sitt liv, men hun liker fotball fordi da er hun liksom et alternativ til de andre jentene "blunk blunk".

.

Men så er det faktisk hun som mener ting og tang men alikevel ikke er helt der hvor SVU eller AUF eller FPU jentene er som har kranglet om brusmaskiner og prisen på skolebøker siden VGS og som ser at det er nyttig å late som en mener noe fordi en kan gjøre karriere og skape resume.

Det er jenta som er litt tung.

Ja bokstaveligtalt, litt tung.

Det er ingenting galt med å ha noen kg ekstra, for meg er alle mennesker like ut ifra deres utseende.

Men i alle studiemiljø/arbeidsmiljø og snakke-vors jeg har vært på så er det alltid jenta med de ekstra 25-30kg som "hogger" diskusjonen, slik at du eller andre ikke får sagt så mye, dette kan hun og bare så du vet det og det er hun som skal si noe.

Å joda hun har jobbet med ditt og datt og vet hvordan dette fungerer, sykemeldt er hun og men hun skal bli butikksjef bare vent.

Ingen får selvsagt inn noen ting av sine argumenter fordi hun "hogger som en hoggorm" for å få ordet hver gang noen prøver å si noe.

Hun er også litt passiv aggressiv og litt bitete på sine venninner " Ikke snakk om å slanke deg du, du skal ikke klage!"...å neida hun har eneretten på å lide i vennegjengen og det skal faen meg være sagt.

Dette gjør hun fordi gutter normalt ikke snakker til henne slik som de snakker til hennes slankere venninner, så for at hun skal få si noe så må hun selv hogge til.

Det er akkurat som om du melder deg på en datingside, får du melding fra en jente uten å sende selv først så er det ALLTID en tung jente med bilde i fugleperspektiv(merkelig nok - hvorfor ikke bare droppe fat girl angle shot og spise litt mindre? må jo være mye lettere enn å skulle suge inn kinnene og ta bilde av fjeset ovenifra og ned?).

Dette er min mening for hvorfor det sjeldent blir en diskusjon om Vietnamkrigen eller moderne historie med jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angriper deg ikke, men jeg prøver å forstå forklaringen din. Jeg synes oppriktig synd i deg hvis DE ALLER FLESTE jentene du har diskutert med ikke takler en diskusjon! Men måten du diskuterer på, med antydninger og stigmatiseringer (selv om du mener at det er "måten å argumentere på"), gjør at jeg er glad for å slippe det i min hverdag. Ærlig sak! Mener ikke at du ikke har en fin og flott personlighet, men det jeg leser som du tidligere har skrevet viser jo at du generelt har en "ovenfra-og-ned"-holdning mot kvinner på generell basis.

Jeg har jo ikke en ovenfra-og-ned-holdning ovenfor kvinner, jeg syns bare ikke de er flinke å diskutere. Du trekker det jo ut fra lufta. Du må jo få lov til å syns at menn (ikke alle!) er for ufølsomme, eller ikke har like gode sosiale antenner som kvinner har, jeg vil ikke oppfatte det som et angrep på meg og alle menn, og jeg vil ikke si at du pga den meningen ville hatt en ovenfra-og-ned-holdning ovenfor menn.

Jeg føler liksom at du allerede sklir mot det jeg snakker om, du plukker fram ting i måten jeg skriver på og trekker konklusjoner basert på det, og beveger deg vekk fra saken. Du syns tilogmed synd i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi bare blir enig om å være uenige her. Tror ikke denne diskusjonen kommer til å løse seg med det første. Hvis dere føler at de fleste kvinner diskuterer på den måten, så er jo det deres følelser og de kan ikke vi gjøre noe med uansett.

Som jeg nevnte så føler jeg ingenting deromkring, det er bare en empirisk observasjon. En overvekt av jentene jeg har møtt er eller blir helt umulige å diskutere med. Og siden dette som jeg også sier likegodt kan manifestere seg 3 mnder inn i forholdet er det ikke noe man kan peke ut allerede på første date når hun er forelsket og glad og tekkelig og ingen vil finne på å rive ned stearinlysromantikken med en plutselig opphetet diskusjon om liberalisme og våpenlovgivning. Da er det langt mer pålitelig å gå for noe så ærlig som utseende, der får man hva man ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo underforstått. Om dere faktisk tror at jeg mener at man noen gang kan si ALLE og INGEN, og mene det bokstavelig talt, når det bor så mange milliarder her på jorda.. Da skjønner jeg ikke hvorfor dere orker å svare meg engang. Det sier seg selv at det er generaliseringer. Hvorfor henge seg opp i det?

Hahah, okei den ser jeg, innrømmer det. Må faktisk si meg nokså enig i mye av det du sier. Jenter er både helvete og himmelen. MEN lurer på: mener du mannen er lederen i et forhold? Eller er det to likeverdige parter for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med jenter slik jeg ser det er at de som oftest har ingen genuine interesser, og om de har det er det som oftest arvet fra en x-kjæreste og diskuterer du den interessen med henne så hører du liksom lyden av hans kug i hennes skinker og ikke hennnes opprinnelige mening.

F.eks Linda går på rockepub og treffer Lars, han har farget håret svart og går kledd som alle andre i det miljøet på rockepuben fordi han er en liten dritt uten selvtilitt og prøver å kjøpe seg en personlighet for å bli sosialt godkjent.

Men han liker Iron Maiden, oppriktig.

Så Linda blir sammen med Lars og hun farger håret svart og hører på Iron Maiden, dette fortsetter hun med lenge etterpå hun har kvittet seg med Lars og lister opp Rock, Rockepub og Iron Maiden som hennes interesse.

Men det er på måfå, hun driter jo egentlig langt i Iron Maiden, det er en grunn til at jenter som sa de likte Metallica bare kunne navnet på nothing else matters, de likte jo aldri Metallica

Det er som jenta som kaller seg VålerengaBabe på MSN og skriver fotballstatuser på Facebook : Come on Enga!.

Hun har aldri rørt en fotball i sitt liv, men hun liker fotball fordi da er hun liksom et alternativ til de andre jentene "blunk blunk".

.

Men så er det faktisk hun som mener ting og tang men alikevel ikke er helt der hvor SVU eller AUF eller FPU jentene er som har kranglet om brusmaskiner og prisen på skolebøker siden VGS og som ser at det er nyttig å late som en mener noe fordi en kan gjøre karriere og skape resume.

Det er jenta som er litt tung.

Ja bokstaveligtalt, litt tung.

Det er ingenting galt med å ha noen kg ekstra, for meg er alle mennesker like ut ifra deres utseende.

Men i alle studiemiljø/arbeidsmiljø og snakke-vors jeg har vært på så er det alltid jenta med de ekstra 25-30kg som "hogger" diskusjonen, slik at du eller andre ikke får sagt så mye, dette kan hun og bare så du vet det og det er hun som skal si noe.

Å joda hun har jobbet med ditt og datt og vet hvordan dette fungerer, sykemeldt er hun og men hun skal bli butikksjef bare vent.

Ingen får selvsagt inn noen ting av sine argumenter fordi hun "hogger som en hoggorm" for å få ordet hver gang noen prøver å si noe.

Hun er også litt passiv aggressiv og litt bitete på sine venninner " Ikke snakk om å slanke deg du, du skal ikke klage!"...å neida hun har eneretten på å lide i vennegjengen og det skal faen meg være sagt.

Dette gjør hun fordi gutter normalt ikke snakker til henne slik som de snakker til hennes slankere venninner, så for at hun skal få si noe så må hun selv hogge til.

Det er akkurat som om du melder deg på en datingside, får du melding fra en jente uten å sende selv først så er det ALLTID en tung jente med bilde i fugleperspektiv(merkelig nok - hvorfor ikke bare droppe fat girl angle shot og spise litt mindre? må jo være mye lettere enn å skulle suge inn kinnene og ta bilde av fjeset ovenifra og ned?).

Dette er min mening for hvorfor det sjeldent blir en diskusjon om Vietnamkrigen eller moderne historie med jenter.

Hehehehe - sånne fins jo, og i begge kjønn :) - dersom flere kunne lære seg at deres dårlige selvtillit IKKE skal gå utover andre, så hadde vi fått færre av dem. . og ja, flere burde faktisk gjøre noe med seg selv, for å få både draget og bedre selvfølelse. Ikke minst kunne de fått prøve en annen rolle enn den de er tildelt/falt inn i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, jeg venta på en finfin artikkel fra deg Rock! torres du lar vel ikke følelsene dine ta over diskusjonen? Jeg er ferdig. :)

Altså, jeg vet ikke engang hva jeg skal si om dette. Du understreker jo poenget mitt perfekt ved det du skriver her. Du klarte å holde deg saklig en periode, men så ga du bare opp. Typisk jenter, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte så føler jeg ingenting deromkring, det er bare en empirisk observasjon. En overvekt av jentene jeg har møtt er eller blir helt umulige å diskutere med. Og siden dette som jeg også sier likegodt kan manifestere seg 3 mnder inn i forholdet er det ikke noe man kan peke ut allerede på første date når hun er forelsket og glad og tekkelig og ingen vil finne på å rive ned stearinlysromantikken med en plutselig opphetet diskusjon om liberalisme og våpenlovgivning. Da er det langt mer pålitelig å gå for noe så ærlig som utseende, der får man hva man ser.

Nå ble det litt mer on-topic og ryddig. Overvekten av jentene DU har møtt er noe helt annet enn 99/100, selv om det ble trukket ut av en hatt. Men som sagt, jeg tror ikke vi kommer lenger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke en ovenfra-og-ned-holdning ovenfor kvinner, jeg syns bare ikke de er flinke å diskutere. Du trekker det jo ut fra lufta. Du må jo få lov til å syns at menn (ikke alle!) er for ufølsomme, eller ikke har like gode sosiale antenner som kvinner har, jeg vil ikke oppfatte det som et angrep på meg og alle menn, og jeg vil ikke si at du pga den meningen ville hatt en ovenfra-og-ned-holdning ovenfor menn.

Jeg føler liksom at du allerede sklir mot det jeg snakker om, du plukker fram ting i måten jeg skriver på og trekker konklusjoner basert på det, og beveger deg vekk fra saken. Du syns tilogmed synd i meg!

HVa med å spore opp en akademisk anlagt jente? Som kan diskutere sosiologi, løse verdensproblemer og utfordre deg tilbake mtp intellekt? - Det FINS vakre jenter av den sorten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vet ikke engang hva jeg skal si om dette. Du understreker jo poenget mitt perfekt ved det du skriver her. Du klarte å holde deg saklig en periode, men så ga du bare opp. Typisk jenter, med andre ord.
Jeg ga meg fordi jeg ikke tror at vi kommer til en 100% enighet på dette temaet. Da er det i mine øyne bedre å "call it a tie", og la det ligge fremfor å diskutere temaet ihjel. På et forum som dette er det tilnærmet umulig å ha en diskusjonstråd der alle har fått det siste ordet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...