Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Altså blant de dummeste av de dumme som henger på en bensinstasjon i fucking rakkestad, ja da kan jeg tro at en jente som vokste opp uten far og tatoverte seg når hun var 12år og hang med Kim Ronny og Lars Muhammed bak skuret på fotballbanen får et rykte på seg.

Men blant helt normale mennesker er jo kvinnens seksualitet overalt, jenter på treningstudio står på alle 4 med rompen ut i blooood stramme tights så jeg kan se konturen av vaginaen og det er helt akseptert, det er veldig obvious at det er noe seksuelt i det men det er helt akseptert.

Hadde en mann derimot gjort det samme ville folk synes det var fysj, mannlig hetero seksualitet er veldig tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det stemmer ikke Groenhaug.

Skandinavia er den eneste delen av verden der menn gjør mer husarbeid enn kvinner både innendørs og utendørs, igjen dette dokumenterer Preben Z. Møller i flere artikler i datingmagasinet med lenker til noen av verdens største undersøkelser.

Sosiolog Willy Pedersen dokumenterer også dette i sin forskning.

Det er en myte at kvinner gjør mer husarbeid og det er ikke sant.

Det er er frivillig å få barn, det er også det siste verden trenger da verden er stygt overbefolket, skolen er også lagt opp til å passe jenter på de fleste måter samt dere får kvoteringer.

Men det er bare en liten del av forklaringen, i Preben Z. Møller (soiolog og forfatter) sin bok Pen søker Trygg så viser han til statistikker der kvinner ofte velger å reise, oppleve, feste og bo i andre land i 20årene der gutter jobber og bygger opp en sikkerhet for fremtiden.

Dette kan de fordi de uansett vil ha et utvalg av menn som har økonomien på stell og kan være trygghetsbarrieren de når de kommer hjem som 29åringer.

Problemet er bare at disse mennene ikke er øverst på kransekaken, de er guttene de valgte bort for 10år siden.

Loreal reklamene fortalte dem gjennom hele oppveksten " you deservere only the best " og det skaper jo selvsagt endel bitterhet da jentene som har vært sammen med Steve i Sydney og Mario pang pang i Honduras plutselig ikke har samme draget her hjemme de hadde som 20åringer og for de økonomisk trygge mennene frister det ikke så mye med en som har hatt seg verden rundt og jobber deltid, så da bli de sure på menn og skriver i bloggene sine at menn er udugelige.

Når NAV går ut å sier at de synes det er pinlig sykemeldte kvinner sitter på kjøpesenterkafeene med venninner rundt omkring og at dette faktisk er et problem så begynner jeg å tvile på om de er overbelastet?.

Fastleger, fysioterapauter og ergoterapauter klager tilbake til NAV at de synes det er overdrevent mange kvinner som kommer og er helt friske og ikke viser noen tegn til fysisk stress eller overbelastning.

Burde ikke mennene som jobber 12timer i minus 20grader hele vinteren på byggeplasser eller tungindustri også bli overbelastet?

Det er den bransjen med minst sykemelding.

Jeg er fullstending uenig med deg om at jenter får skjellsord slengt etter seg om de har mye sex, det er også en myte som dere tar godt vare på.

Se for deg en mann tar med seg sin oppblåsbare dukke på tur eller det blir i det hele tatt kjent at han har en slik, da vil han bli latterliggjort til de grader.

Om en jente tar med seg en dildo eller bruker en dildo kan hun skriver 5 sider på bloggen om hvor koselig og gøy dildoen er.

Som sagt om du går i singlet og kort skjørt på en bar er det ytterst få som bemerker det, om jeg går i en stram t-skjorte på et utested blir jeg kalt boler, jeg har opplevd å bli slått flere ganger av jenter som mener at "gutter som meg fortjener det" og jeg har bli bedt om å forlate restauranter osv.

Det skjer ikke med deg om du går i en topp som viser litt hud.

@Kirill - Hva mener du? Synes du det er morsomt at mennesker som liker å trene musklene sine blir latterliggjort av kari og ola nordmann? for meg er det forkastelig et sterkt tegn på at doktrineringen av hva nordmenn skal like og ikke like er noe av det mest ekstreme jeg har sett noe sted i verden.

Se til statestikken jeg henviser til da. Menn gjør ikke så mye husarbeid som du skal ha det til. Du må kunne lenke direkte til "faktaen" din.

Du får vise til NAV faktaen din også. For selv om det er noen som "NAV"er, så er det mange som sliter med problemer. Dette handler om en totaltbelastning av både hjem og jobb. Det er også andre faktorer som gjør at kvinner oftere sykemelder seg. Har du tenkt noe på at en jobb i tungindustrien gjør at du får brukt hele kroppen? At det kan være et sosialt bra miljø? At det er gode arbeidsforhold? osv. Det er så mange faktorer som kan forklare hvorfor folk tar ut sykemelding.

Og det med skjellsord - ja, du kan jo prøve å være en jente for en kveld på byen. Eller bare bruke en søndag med en haug av gutter. Gutter snakker mye dritt ass, har hørt om mange "horer", "luddere", osv. Så ikke kom hit og si at gutter ikke bruker slike skjellsord. På byen så skal det ikke mye alkohol til før de føler for å slenge ut noen replikker hvis de får rødt kort. I tillegg for en jente på byen, er du lettkledd så kan du lett få mye negativ oppmerksomhet. Gutter tror de kan tafse så mye som de vil. Selv om du ikke er lettkledd. Og det er ikke ok.

Du kan i tillegg bare tenke deg, spør en gutt: Er det ok at kameraten din er har pult 100 damer, puler på forskjellige damer hver dag? - Jepp, det er ok. Spør du det samme bare om ei jente, så får du ikke det i svar. Da får du: Jævla hore.

Siste - det med at gutter blir latterligjort hvis han har en oppblåsbar dukke eller det jeg vil kalle et bedre alternativ fleshlight. De blir ikke latterliggjort. Akkurat som det begynner å bli mer normalt at hver eneste kvinne har en vibrator, så er det også normalt at gutter skaffer seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Jeg antar det er flere enn meg som ser at det er ikke noen som ikke bare ser ting fra SIN side. Både kvinner og menn.

Menn som klager på at kvinner bruker hersketeknikker men som i samme post skriver at de manipulerer dama si for å få det som han vil.

Ser at du har forsøker å tillegge meg meninger jeg ikke har. Jeg har sagt at å diskutere med kvinner er ufruktbart, men jeg har også sagt at det ikke er noe som plager meg per se, men at jeg i stedet for innretter meg etter kvinners diskusjonsmetode ved å gå rundt den med manipulative grep. Du overvurderer rett og slett hvor mye det går inn på meg at damen ikke kan diskutere rolig og saklig. Jeg bare observerer, anerkjenner og adapterer.

Men, det jeg egentlig ville skrive nå er noe mot den absurde ulogikken i påstander som: "kvinner tjener mindre enn menn for samme jobb". Hadde dette vært tilfelle ville private foretak/bedrifter KUN ansatt kvinner for å spare/tjene penger. Hvis det da virkelig var slik at kvinner tar i mot mindre lønn enn menn for å jobbe, sitte i styre etc og bedriftene likevel aktivt valgte menn, hadde det vært ensbetydende med at bedrifter aktivt forsøkte å tape penger. Dette gir åpenbart ingen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort, i arkivet til Datingmagasinet(vet ikke om det er søkefunksjon) så forklarer både Preben Z. Møller og Willy Pedersen at norske menn gjør langt langt langt mer husarbeid enn norske kvinner både ute og innendørs og linker til Hertz, den amerikanske soisiologen som på vegne av Harvard kartla norske kvinner og menns oppgaver i og utenfor hjemmet.

I borettslag spesielt der det bor enslige menn og kvinner var det også menn som stilte opp på dugnadene og påfallende få kvinner.

Hilde Lundgaard - Nav har undersøkt utviklingen i langtidssykefravær fra 1989 til 2008. De finner at kvinner har hatt 36 prosent økt sykefravær i denne perioden, mens menn kun har hatt 4 prosent økt fravær. Mens kvinner hadde 35 prosent høyere sykefravær enn menn i 1989, har forskjellen i 2008 steget til 77 prosent.

Igjen ser du i lønn og kjønn rapporten jeg linket til i noen innlegg over står det grundig forklart at de sykemldte ikke er kvinner med barn som jobber fulltid.

Men single barnløse kvinner.

Dette kommenterte NAV at det var en negativ utvikling, søker du fastlege og kvinner - sykemelding får du opp mange i fagfeltet som kommenterer det negativt.

Kvinner er sykere enn menn - Dinside - Dagbladet.no

Hva tenker du om den artikkelen?

Men du hadde ingen kommentarer til at likestillingskommiten forkaster rapporten som viser at barnløse kvinner velger å jobbe deltid?

Ja jeg vil gjerne prøve å være jente en kveld på byen, få gratis drinker og få sex akkurat som jeg vil og kunne gå inn på guttedoen og kreve og gå før guttene eller gå foran alle i køene og smile pent.

Men det derimot jeg har sett er at jenter er nådesløse mot hverandre, på arbeidsplasser og i klassemiljø.

Der gutter tar vare på hverandre og er kamerater så snakker jenter så mye stygt om hverandre og fryser hverandre ut og er så jævlige mot hverandre at det må være vanskelig å være jente sosialt.

Så der er jeg enig med deg.

Om en gutt kaller en jente en hore eller et ludder uprovosert som en slengbemerkning som de jentene som ser på meg og gjør sånn spybevegelse i munnen fordi jeg er en boler og deivl at jeg skal dø, så kan den gutten gjerne henges for min del, han er avskum og han representerer ikke menn og han er ikke en mann, han er en liten dritt.

Men fordi dere kvinner insisterer på å ha et samfunn uten disiplin og en skolegang uten straff så blir det noen gutter som bare er forkastelige og skulle blitt slått til helvete med piskeslag så de griner snørr og pisser blod og ber på sine knær og lover at de skal oppføre seg.

Men partier med en utpreget feminin politikk har skapt en tøyseskole og da blir det slik, gutter trenger streng disiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn som jeg har oppfattet det så vil jenter automatisk bli stemplet som "hore" om de ligger med x antall gutter, og gutter vil bli stemplet som "player" om de ligger med x antall jenter. Jeg tror det er hovedsakelig i kretsene hvor flertallet er gutter man blir "hyllet" om man ligger med x antall jenter og er gutt. Det er ikke sånn at alle gutter blir hyllet som konger om de har knullet halve befolkningen der de bor, men det kommer vel også helt an på miljøet og kulturen.

Den dobbeltmoralen har jeg aldri forstått meg på, hvis en jente går og puler 10 gutter iløpet av en måned så blir hun sett på som en hore, men hvis jeg går ut og gjør AKKURAT det samme så er jeg pluttselig homoseksuell?

tumblr_lryc0cmE8V1qbt8o1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dobbeltmoralen har jeg aldri forstått meg på, hvis en jente går og puler 10 gutter iløpet av en måned så blir hun sett på som en hore, men hvis jeg går ut og gjør AKKURAT det samme så er jeg pluttselig homoseksuell?

he he he

fantastisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luvstruck - Jeg pleier bare å si til sosialistjenta som har utpekt seg selv til Eva Braun og skal fortelle meg at jeg er et undermenneske og en boler at hennes bestemor knullet en tysk soldat under krigen og hun har arvet de fascistiske genene som ønsker et homogent samfunn der alle ser helt like ut også klikker jeg med hælene og brøler Heil Hitler.

Det har jeg gjort et par ganger faktisk, og fascismusKariNordmann blir helt stressa og angrer på at hun skulle spy hatet sitt på meg der jeg stod å koset meg med en øl.

Trollkjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rock.....

Hvis veldig mange mennesker kaller deg mongo på byen og prøver å slå deg, så er det mest sansynlig fordi DU oppfører deg som en mongo.

Jeg har en tendens til å si mye fucka opp greier til folk når jeg er ute, men jeg har enda tilgode å havne i bråk pga det. Enten så er jeg ikke swole nok, eller så er det du som oppfører deg meget rart.

Mest sansynlig begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort, i arkivet til Datingmagasinet(vet ikke om det er søkefunksjon) så forklarer både Preben Z. Møller og Willy Pedersen at norske menn gjør langt langt langt mer husarbeid enn norske kvinner både ute og innendørs og linker til Hertz, den amerikanske soisiologen som på vegne av Harvard kartla norske kvinner og menns oppgaver i og utenfor hjemmet.

I borettslag spesielt der det bor enslige menn og kvinner var det også menn som stilte opp på dugnadene og påfallende få kvinner.

Hilde Lundgaard - Nav har undersøkt utviklingen i langtidssykefravær fra 1989 til 2008. De finner at kvinner har hatt 36 prosent økt sykefravær i denne perioden, mens menn kun har hatt 4 prosent økt fravær. Mens kvinner hadde 35 prosent høyere sykefravær enn menn i 1989, har forskjellen i 2008 steget til 77 prosent.

Igjen ser du i lønn og kjønn rapporten jeg linket til i noen innlegg over står det grundig forklart at de sykemldte ikke er kvinner med barn som jobber fulltid.

Men single barnløse kvinner.

Dette kommenterte NAV at det var en negativ utvikling, søker du fastlege og kvinner - sykemelding får du opp mange i fagfeltet som kommenterer det negativt.

Kvinner er sykere enn menn - Dinside - Dagbladet.no

Hva tenker du om den artikkelen?

Men du hadde ingen kommentarer til at likestillingskommiten forkaster rapporten som viser at barnløse kvinner velger å jobbe deltid?

Ja jeg vil gjerne prøve å være jente en kveld på byen, få gratis drinker og få sex akkurat som jeg vil og kunne gå inn på guttedoen og kreve og gå før guttene eller gå foran alle i køene og smile pent.

Men det derimot jeg har sett er at jenter er nådesløse mot hverandre, på arbeidsplasser og i klassemiljø.

Der gutter tar vare på hverandre og er kamerater så snakker jenter så mye stygt om hverandre og fryser hverandre ut og er så jævlige mot hverandre at det må være vanskelig å være jente sosialt.

Så der er jeg enig med deg.

Om en gutt kaller en jente en hore eller et ludder uprovosert som en slengbemerkning som de jentene som ser på meg og gjør sånn spybevegelse i munnen fordi jeg er en boler og deivl at jeg skal dø, så kan den gutten gjerne henges for min del, han er avskum og han representerer ikke menn og han er ikke en mann, han er en liten dritt.

Men fordi dere kvinner insisterer på å ha et samfunn uten disiplin og en skolegang uten straff så blir det noen gutter som bare er forkastelige og skulle blitt slått til helvete med piskeslag så de griner snørr og pisser blod og ber på sine knær og lover at de skal oppføre seg.

Men partier med en utpreget feminin politikk har skapt en tøyseskole og da blir det slik, gutter trenger streng disiplin.

Vel artikkelen er 14 år gammel. Så den er nok ikke relevant lenger. Uansett så kan det være greit å vise til ekte tall.

Og du viser til dette datingmagasinet hele tiden, uten linking. Du går for god fot for at dette er forskning som er sikker. Jeg viser til tall fra ssb og NOVA. Disse underbygger ikke ditt argument.

Og at barnløse kvinner ønsker å jobbe deltid er vel fordi de ikke vil jobbe heltid. Det får være dems problem. Jeg snakker om de som HAR barn.

Livet som jente på byen er ikke så pent som du tegner det, dessverre. Og når du ikke er jente så burde du vel ikke uttale deg om det. Jeg uttaler meg ikke om det å være gutt (eller deg forsåvidt) på byen fordi jeg ikke vet hvordan det er. Det er en fordel å ha ERFARING før man uttaler seg.

Hvem er det som sier at ALLE kvinner ønsker å ha et samfunn uten disiplin og skolegang uten straff? Det er mange menn som driver med det tullet der også. Så ikke skjær alle over kam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg uttaler meg ikke om det å være gutt på byen fordi jeg ikke vet hvordan det er...

Det er et honorabelt ståsted å innta. Men for all del - Rock forteller ingenting om hvordan det er å være gutt på byen. Han forteller om hvordan det er å være Rock på byen. En ikke ubetydelig distinksjon å hensynsta når hans skriblerier skal vurderes.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel artikkelen er 14 år gammel. Så den er nok ikke relevant lenger. Uansett så kan det være greit å vise til ekte tall.

Og du viser til dette datingmagasinet hele tiden, uten linking. Du går for god fot for at dette er forskning som er sikker. Jeg viser til tall fra ssb og NOVA. Disse underbygger ikke ditt argument.

Og at barnløse kvinner ønsker å jobbe deltid er vel fordi de ikke vil jobbe heltid. Det får være dems problem. Jeg snakker om de som HAR barn.

Livet som jente på byen er ikke så pent som du tegner det, dessverre. Og når du ikke er jente så burde du vel ikke uttale deg om det. Jeg uttaler meg ikke om det å være gutt på byen fordi jeg ikke vet hvordan det er. Det er en fordel å ha kunnskap før man uttaler seg.

Hvem er det som sier at ALLE kvinner ønsker å ha et samfunn uten disiplin og skolegang uten straff? Det er mange menn som driver med det tullet der også. Så ikke skjær alle over kam!

Hey, kvinnemenneske, nå snakker vi om Alfa-Rock, alt annet er ubetydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et honorabelt ståsted å innta. Men for all del - Rock forteller ingenting om hvordan det er å være gutt på byen. Han forteller om hvordan det er å være Rock på byen. En ikke ubetydelig distinksjon å hensynsta når hans skriblerier skal vurderes.

;)

Ja, sant. Han snakker om seg selv. Håper virkelig ikke alle dere andre gutter har det så forferdelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jo forandret seg helt! Morsomt å se hvordan noen spørsmål kan føre til en svær diskusjon om forskjellen mellom kvinner og menn.. Skyt meg om jeg tar helt feil, gidder bare ikke å lese alle de lange innleggene..

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant. Han snakker om seg selv. Håper virkelig ikke alle dere andre gutter har det så forferdelig! ;)

Noen av gutta vil nok skrive under på at jenter rett og slett er det som gjør livet verdt å leve. De er deilige, krevende, ærlige, kåte, kostbare, billige, happy, sinna, frustrerte, kjærlige, omsorgsfulle, ansvarlige og alt det andre som må til for å skape et fullverdig menneske med gode og mindre gode dager som skal gjennomleves.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jo forandret seg helt! Morsomt å se hvordan noen spørsmål kan føre til en svær diskusjon om forskjellen mellom kvinner og menn.. Skyt meg om jeg tar helt feil, gidder bare ikke å lese alle de lange innleggene..

Altså, jeg har sagt det tidligere i en annen tråd. Det er mer nyttig samfunnsøkonomisk at dere holder dere på kjøkkenet enn at dere blir skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen menn i hele den vestlige verden har et problem med at kvinner oppfører seg "horete". Dette betyr jo bare at hun er mer tilgjengelig for sex, som bare er positivt (med mindre du er kjæresten hennes selvsagt, men regner med at vi ikke snakker om at kjærestegutter går rundt og sier HORE til damen sin på byn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...