Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis DET er kvinner er jeg seriøst redd jeg er mann med vagina og bryster. Er det EN ting jeg ønsker mer her i verden så er det en mann å kunne diskutere ordentlig med. Krangler sjeldent, og om jeg gjør det gir jeg meg straks om jeg ser jeg tar feil. Har jeg riktig derimot, vil jeg argumentere rolig og med fornuft. Å komme med trusler helt ut av proporsjoner ser jeg virkelig ingen grunn til, og det er grenseløst irriterende, enig. Sutring er ikke min stil, jeg hever hodet og avslutter diskusjonen uten tårer og kjefting.

Er det du som har møtt feile damer eller er jeg den 1/100? :p

Du er 1/100. Evt er du 99/100 men innser det ikke selv, men så gærne er da vel ikke kvinner, håper jeg.

Indiska et resonnement kan jo være ulogisk? lolol.

At det finnes menn som ikke makter å diskutere er helt riktig, men ikke i nærheten av like stor grad som kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis DET er kvinner er jeg seriøst redd jeg er mann med vagina og bryster. Er det EN ting jeg ønsker mer her i verden så er det en mann å kunne diskutere ordentlig med. Krangler sjeldent, og om jeg gjør det gir jeg meg straks om jeg ser jeg tar feil. Har jeg riktig derimot, vil jeg argumentere rolig og med fornuft. Å komme med trusler helt ut av proporsjoner ser jeg virkelig ingen grunn til, og det er grenseløst irriterende, enig. Sutring er ikke min stil, jeg hever hodet og avslutter diskusjonen uten tårer og kjefting.

Er det du som har møtt feile damer eller er jeg den 1/100? :p

Er nok en del damer som er 1/100, de kommer bare sjeldent fram. Trusler, krangling, sutring og slikt er heller ikke min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

1. For et forhold så er ikke utseendet viktig. Med unntak ev øyne. De er viktige!

One night stands har egne regler. ;)

2. Stort sett alle blir grinete på slankekur. Inklusiv meg selv når jeg må ta av vekt før kamp. Grinete mennesker er pr definisjon ikke sexy. Sunt kosthold er sexy.

3. Sterke jenter er digg. Jeg har aldri hatt sansen for porselensdukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre tråder på dette forumet... "Spør om svar på tre spørsmål, ender opp med en kjempediskusjon som omdreier noe ganske annet". Men uansett. Alle er forskjellige. Noen jenter er dumme som brød, eventuelt GJØR seg dumme, andre er smarte, eventuelt PRØVER å være det. Noen gutter er dumme som brød, eventuelt gjør seg dumme osv. At majoriteten av jenter er udugelige samtalepartnere vet dere strengt tatt ikke før dere har pratet med hver og en av oss. Og omvendt. At majoriteten av jenter prater om vesker, sko og sminke og ikke politikk, sport eller nyheter, vet dere strengt tatt ikke før dere har vært flua på veggen i samtlige hjem. Mange her har en tendens til å dra alle under èn kam, og jeg tror det har mye å gjøre med hvilket miljø dere er i, evnt hvilke antagelser dere har basert på hvordan man ser ut. Eller hva dere er vant med og hva dere selv har vært borti av kvinnfolk. Gudene vet hva dere røsker med dere hjem fra byen en fuktig lørdagsmorgen. Jeg har ihvertfall veldig lyst til å treffe alle de "100" kvinnene dere har prøvd å diskutere med, der bare èn var oppegående.

Når det er sagt, jeg vet om jenter som truer kjæresten sin med latterlige ting, som krangler om alt, sutrer som en forbanna diva osv. Men de er utvilsomt i mindretall i min verden. Faktisk så omgår jeg meg ikke med slike mennesker i det hele tatt. Synes oppriktig synd i dere hvis dette er de eneste hunkjønnede menneskene dere kommer over. Kan det tenkes at det er dere det er noe galt med? Siden det faktisk finnes sååå mange smarte, flotte jenter der ute som dere IKKE har møtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melis, det handler ikke om at jenter ikke kan være oppegående. Det handler om at de ikke klarer å diskutere uten å la følelsene ta overhånd, og å bevege seg vekk fra sak og over til person - evt at de ikke klarer å følge linjen på det som er kjernen i saken, men heller sklir over i andre ting for å "vinne" diskusjonen.

Jeg tror alle menn som har prøvd å diskutere med jenter innser dette, og tilslutt gir man bare opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre tråder på dette forumet... "Spør om svar på tre spørsmål, ender opp med en kjempediskusjon som omdreier noe ganske annet". Men uansett. Alle er forskjellige. Noen jenter er dumme som brød, eventuelt GJØR seg dumme, andre er smarte, eventuelt PRØVER å være det. Noen gutter er dumme som brød, eventuelt gjør seg dumme osv. At majoriteten av jenter er udugelige samtalepartnere vet dere strengt tatt ikke før dere har pratet med hver og en av oss. Og omvendt. At majoriteten av jenter prater om vesker, sko og sminke og ikke politikk, sport eller nyheter, vet dere strengt tatt ikke før dere har vært flua på veggen i samtlige hjem. Mange her har en tendens til å dra alle under èn kam, og jeg tror det har mye å gjøre med hvilket miljø dere er i, evnt hvilke antagelser dere har basert på hvordan man ser ut. Eller hva dere er vant med og hva dere selv har vært borti av kvinnfolk. Gudene vet hva dere røsker med dere hjem fra byen en fuktig lørdagsmorgen. Jeg har ihvertfall veldig lyst til å treffe alle de "100" kvinnene dere har prøvd å diskutere med, der bare èn var oppegående.

Når det er sagt, jeg vet om jenter som truer kjæresten sin med latterlige ting, som krangler om alt, sutrer som en forbanna diva osv. Men de er utvilsomt i mindretall i min verden. Faktisk så omgår jeg meg ikke med slike mennesker i det hele tatt. Synes oppriktig synd i dere hvis dette er de eneste hunkjønnede menneskene dere kommer over. Kan det tenkes at det er dere det er noe galt med? Siden det faktisk finnes sååå mange smarte, flotte jenter der ute som dere IKKE har møtt. :)

Ja! :notworthy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis, det handler ikke om at jenter ikke kan være oppegående. Det handler om at de ikke klarer å diskutere uten å la følelsene ta overhånd, og å bevege seg vekk fra sak og over til person - evt at de ikke klarer å følge linjen på det som er kjernen i saken, men heller sklir over i andre ting for å "vinne" diskusjonen.

Jeg tror alle menn som har prøvd å diskutere med jenter innser dette, og tilslutt gir man bare opp.

Der gjør du det igjen. Du har ingen grunnlag for å si at ALLE jenter lar følelsene overstyre en diskusjon. JEG gjør ikke det. Mamma gjør det, ene søsteren min gjør det, men jeg og den andre søsteren min gjør IKKE det. Jeg sier ikke at de ikke finnes, men det gjelder ikke alle. Må bare elske stigmatisering. Næt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hehe.. Du understreker på en måte poenget mitt selv her. Det er ingen som sier at ALLE er slik, men de fleste argumenterer på den måten. Jeg vil heller tro at jenter seg i mellom snakker på en helt annen måte, fordi deres syn på ting og måte å snakke på er unikt ift hvordan menn diskuterer og snakker om ting, derfor vil ikke du ha samme oppfatning som det vi har og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hehe.. Du understreker på en måte poenget mitt selv her. Det er ingen som sier at ALLE er slik, men de fleste argumenterer på den måten. Jeg vil heller tro at jenter seg i mellom snakker på en helt annen måte, fordi deres syn på ting og måte å snakke på er unikt ift hvordan menn diskuterer og snakker om ting, derfor vil ikke du ha samme oppfatning som det vi har og vice versa.

Selvfølgelig prater vi jenter om andre ting enn dere gutter, fordi vi er forskjellige. Men det betyr ikke at vi ikke kan ha lange samtaler med det motsatte kjønn uten å framstå som en gjeng med sauer. Når dere sier at 99/100 jenter er umulige å diskutere med og er udugelige samtalepartnere blir dette kun basert på deres personlige erfaringer, og ikke slik det faktisk er. Og det synes jeg blir feil å dra frem i en slik tråd.

Edit: Jeg har ingen problemer med å forstå hva kompisene mine mener når vi har en diskusjon. Ikke har de problemer med å forstå hva jeg mener heller. Ofte er vi faktisk enige. Who knew?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Dette er svart/hvitt, alt eller ingenting.

Det er jo ikke sånn at enten så spiser man brokkoli og torsk, løfter 130 kg mark hver dag og har en fettprosent på 0,3 ELLER er borra fast i stolen på maccern med dobbel bigmack og ørten fettvalker utenfor buksekanten!

På samme måte har ikke ALLE menn prøvd det hardeste de kan å prate trivelig med enhver kvinne de møter, og ikke alle kvinner er hormonelle berg og dalbaner.

De fleste spiser litt torsk, litt maccern, trener litt og chillern litt, prater med en del folk både høflig og uhøflig og har noen gode og noen ikke fullt så gode krangler. Vi er ikke laget i svart/hvitt!!! Bortsett fra meg da. :D Nei, tulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hehe.. Du understreker på en måte poenget mitt selv her. Det er ingen som sier at ALLE er slik, men de fleste argumenterer på den måten. Jeg vil heller tro at jenter seg i mellom snakker på en helt annen måte, fordi deres syn på ting og måte å snakke på er unikt ift hvordan menn diskuterer og snakker om ting, derfor vil ikke du ha samme oppfatning som det vi har og vice versa.

Forskjellen er når du sier "alle jenter " og "De fleste". Sistnevnte kan jeg være enig i. Førstnevnte ville være diskriminering av mitt eget kjønn. Og det er forresten feil. Aldri si "alle" eller "ingen" . Si "de fleste" eller "de færreste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter er ikke udugelige samtalepartnere from the get go, det må vi separere fra at jenter ikke klarer å diskutere saklig. Jeg gjentar at det ikke gjelder alle jentene i verden, men de aller fleste jeg noensinne har endt opp i en diskusjon med oppfører seg slik, og det tror jeg en lang reke andre menn kan skrive under på.

Grunnen til at jenter er "udugelige" samtalepartnere er at det ofte er uinteressant å snakke med de fordi vi ikke deler samme hobby, og man kan ikke diskutere med de fordi de ikke greier å holde seg saklig.

Du MÅ jo ikke ta det vi sier for god fisk, men vi er nok verken shut-ins som aldri ser sola, eller troll som prøver å være kjipe. Dette er bare vår observasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er når du sier "alle jenter " og "De fleste". Sistnevnte kan jeg være enig i. Førstnevnte ville være diskriminering av mitt eget kjønn. Og det er forresten feil. Aldri si "alle" eller "ingen" . Si "de fleste" eller "de færreste".

Men det er jo underforstått. Om dere faktisk tror at jeg mener at man noen gang kan si ALLE og INGEN, og mene det bokstavelig talt, når det bor så mange milliarder her på jorda.. Da skjønner jeg ikke hvorfor dere orker å svare meg engang. Det sier seg selv at det er generaliseringer. Hvorfor henge seg opp i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er ikke udugelige samtalepartnere from the get go, det må vi separere fra at jenter ikke klarer å diskutere saklig. Jeg gjentar at det ikke gjelder alle jentene i verden, men de aller fleste jeg noensinne har endt opp i en diskusjon med oppfører seg slik, og det tror jeg en lang reke andre menn kan skrive under på.

Grunnen til at jenter er "udugelige" samtalepartnere er at det ofte er uinteressant å snakke med de fordi vi ikke deler samme hobby, og man kan ikke diskutere med de fordi de ikke greier å holde seg saklig.

Du MÅ jo ikke ta det vi sier for god fisk, men vi er nok verken shut-ins som aldri ser sola, eller troll som prøver å være kjipe. Dette er bare vår observasjon.

Ok, jeg tror ærlig talt at hvis det er tilfelle i din verden så bør du finne deg andre samtalepartnere enn de du allerede har prøvd ut. Hobby trenger jo ikke å ha noe med en diskusjon å gjøre, men alt er relativt. Heldigvis for meg så er også mannfolk som deg i mindretall i min verden, på lik linje med kvinnfolkene du diskuterer med (mulig at dere er på samme plass), så det er sjelden jeg havner i diskusjoner hvor jeg må kjempe for mitt eget kjønn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst forklar meg hvorfor jeg støtt og stadig ser blodfæle jenter sammen med gutter som befinner seg i øvre del av skalaen da? Har aldri skjønt det der o_O

Fordi de gutta ikke har plass til mer enn ei stjerne som får skinne i forholdet sitt? :D - Greit å være den fineste liksom, med ei jente som er takknemlig for å være hans? - Ser endel sånne rundt omkring ja :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo underforstått. Om dere faktisk tror at jeg mener at man noen gang kan si ALLE og INGEN, og mene det bokstavelig talt, når det bor så mange milliarder her på jorda.. Da skjønner jeg ikke hvorfor dere orker å svare meg engang. Det sier seg selv at det er generaliseringer. Hvorfor henge seg opp i det?

Fordi det er unødvendige generaliseringer og har ignenting i en saklig diskusjon å gjøre. Blir jo som om jeg skulle stå foran Hellstrøm å si at "ingen menn kan lage mat". Blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tror ærlig talt at hvis det er tilfelle i din verden så bør du finne deg andre samtalepartnere enn de du allerede har prøvd ut. Hobby trenger jo ikke å ha noe med en diskusjon å gjøre, men alt er relativt. Heldigvis for meg så er også mannfolk som deg i mindretall i min verden, på lik linje med kvinnfolkene du diskuterer med (mulig at dere er på samme plass), så det er sjelden jeg havner i diskusjoner hvor jeg må kjempe for mitt eget kjønn ;)

Du angriper meg allerede for å være en person du ikke ønsker i din hverdag basert på det jeg skriver her, du tar en ovenfra-og ned-holdning hvor du bare ignorerer forklaringen min og sier at jeg må finne meg nye samtalepartnere.

edit: Igjen, det er underforstått hva som menes når man drar generaliseringene, det er ingen som sier ALLE og INGEN, og det er selvsagt. Men dere henger dere opp i det likevel, og trekker fokuset vekk fra poenget mitt og over på at jeg skriver "for generaliserende" for deres smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...