Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HVa med å spore opp en akademisk anlagt jente? Som kan diskutere sosiologi, løse verdensproblemer og utfordre deg tilbake mtp intellekt? - Det FINS vakre jenter av den sorten også :)

Jeg har diskutert med mange som tar/har tatt høyere utdannelse, men det endrer ikke noe på ting, dessverre. Men dere avskriver jo det vi sier med at vi må ha vært uheldige og bare møtt tullinger evt at vi lyver evt at vi bare er kvinne-hatere (nei ingen har skrevet at vi er det, you get the point).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diskutert med mange som tar/har tatt høyere utdannelse, men det endrer ikke noe på ting, dessverre. Men dere avskriver jo det vi sier med at vi må ha vært uheldige og bare møtt tullinger evt at vi lyver evt at vi bare er kvinne-hatere (nei ingen har skrevet at vi er det, you get the point).

njæ, du er vel ingen ren misogynist, og det er alltids forskjell på både kjønnene og innad i hvert enkelt ;) - Vi kan ikke gi opp riktig enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, okei den ser jeg, innrømmer det. Må faktisk si meg nokså enig i mye av det du sier. Jenter er både helvete og himmelen. MEN lurer på: mener du mannen er lederen i et forhold? Eller er det to likeverdige parter for deg?

Det får være opp til hvert enkelt par å avgjøre. Hele likestillingsdebatten er IMO totalt latterlig. Jeg føler egentlig ikke det knytes opp mot akkurat denne saken, selv om jeg forstår at du kan tenke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melis - Du illustrerer nettopp hvorfor jeg har rett, istedenfor å argumentere mot meg om hvorfor du er uenig så dummer du deg totalt ut og bruker følelser og herskerteknikker.

Har ikke sagt at jeg er uenig med deg. Har ikke sagt at jeg er enig heller. Men jeg venta på at du skulle komme å delta i diskusjonen, ja. Synes du skriver mange smarte ting her inne, og det at jeg venta på en kommentar fra deg var ikke nødvendigvis ment som noe negativt. Uansett. Jeg kan godt gjenta meg enda en gang; Denne diskusjonen kan vare i fire år dersom vi ønsker det. På et forum med så mange forskjellige medlemmer kommer vi aldri til å få 100% enighet, og da ser jeg ikke poenget med å diskutere det ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist er det jo egentlig ingenting å diskutere - Noen vil mene at jenter ikke kan diskutere (de fleste menn, vil jeg tro) mens noen vil ha en annen oppfatning. Om du syns at jenter kan diskutere så skal du jo få lov til det, men min oppfatning er helt annerledes. Det er jo ikke noe man kan diskutere, da vi har så forskjellige perspektiv på det by way of at vi er menn og kvinner (for sikkerhets skyld - ja det vil finnes menn som mener det motsatte av meg, og kvinner som mener det motsatte av deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med jenter slik jeg ser det er at de som oftest har ingen genuine interesser, og om de har det er det som oftest arvet fra en x-kjæreste og diskuterer du den interessen med henne så hører du liksom lyden av hans kug i hennes skinker og ikke hennnes opprinnelige mening.

F.eks Linda går på rockepub og treffer Lars, han har farget håret svart og går kledd som alle andre i det miljøet på rockepuben fordi han er en liten dritt uten selvtilitt og prøver å kjøpe seg en personlighet for å bli sosialt godkjent.

Men han liker Iron Maiden, oppriktig.

Så Linda blir sammen med Lars og hun farger håret svart og hører på Iron Maiden, dette fortsetter hun med lenge etterpå hun har kvittet seg med Lars og lister opp Rock, Rockepub og Iron Maiden som hennes interesse.

Men det er på måfå, hun driter jo egentlig langt i Iron Maiden, det er en grunn til at jenter som sa de likte Metallica bare kunne navnet på nothing else matters, de likte jo aldri Metallica

Det er som jenta som kaller seg VålerengaBabe på MSN og skriver fotballstatuser på Facebook : Come on Enga!.

Hun har aldri rørt en fotball i sitt liv, men hun liker fotball fordi da er hun liksom et alternativ til de andre jentene "blunk blunk".

.

Men så er det faktisk hun som mener ting og tang men alikevel ikke er helt der hvor SVU eller AUF eller FPU jentene er som har kranglet om brusmaskiner og prisen på skolebøker siden VGS og som ser at det er nyttig å late som en mener noe fordi en kan gjøre karriere og skape resume.

Det er jenta som er litt tung.

Ja bokstaveligtalt, litt tung.

Det er ingenting galt med å ha noen kg ekstra, for meg er alle mennesker like ut ifra deres utseende.

Men i alle studiemiljø/arbeidsmiljø og snakke-vors jeg har vært på så er det alltid jenta med de ekstra 25-30kg som "hogger" diskusjonen, slik at du eller andre ikke får sagt så mye, dette kan hun og bare så du vet det og det er hun som skal si noe.

Å joda hun har jobbet med ditt og datt og vet hvordan dette fungerer, sykemeldt er hun og men hun skal bli butikksjef bare vent.

Ingen får selvsagt inn noen ting av sine argumenter fordi hun "hogger som en hoggorm" for å få ordet hver gang noen prøver å si noe.

Hun er også litt passiv aggressiv og litt bitete på sine venninner " Ikke snakk om å slanke deg du, du skal ikke klage!"...å neida hun har eneretten på å lide i vennegjengen og det skal faen meg være sagt.

Dette gjør hun fordi gutter normalt ikke snakker til henne slik som de snakker til hennes slankere venninner, så for at hun skal få si noe så må hun selv hogge til.

Det er akkurat som om du melder deg på en datingside, får du melding fra en jente uten å sende selv først så er det ALLTID en tung jente med bilde i fugleperspektiv(merkelig nok - hvorfor ikke bare droppe fat girl angle shot og spise litt mindre? må jo være mye lettere enn å skulle suge inn kinnene og ta bilde av fjeset ovenifra og ned?).

Dette er min mening for hvorfor det sjeldent blir en diskusjon om Vietnamkrigen eller moderne historie med jenter.

Jeg veier ikke mye og har sterke meninger.

Interessene mine er fotografi, bøker, historie, språk, kultur, trening, kosthold, familie, venner, natur, grafisk design, politikk, krig, lover og regler, film, kunst, spill, musikk, bil, sykkel, kampsport, verdensrommet, etc. Jeg har et politisk ståsted fordi jeg interesserer meg for samfunnet og hvordan vi lever i Norge, samt rundt om i verden, ikke fordi det skaper karriere og resume. Altså, det er mye som fanger opp min interesse. Jeg er ikke en person som hogger ned på andre, men mer den personen som lytter og hjelper andre. Har stor omtanke og er støttende. Tenker at alle mennesker i verden er personer og har rett til å bli sett på som et individ, til tross for hvor fæl andre kan mene noen er, i den forstand at de har gjort noe forferdelig (slik som Hitler, Breivik, etc.). Er ingen fan av sutring, krangling og nedrakking.

Vil du diskutere Vietnamkrigen eller moderne historie? Værsågod, ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, THML - Ikke heng deg opp i generaliseringen hans. Poenget er ikke at alle er slik, at mennesker som deg ikke eksisterer - men at de fleste som matcher hans beskrivelse er slik.

Det har du helt rett i. Henger meg ikke opp i det, kommer fort opp i glemmeboka, var bare et "svar" jeg ønsket å skrive for å fylle inn tiden mens jeg venter på bussen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisering kan fort skape mye blest når folk føler seg truffet av det. Jeg kan se hva dere mener og snakker om. Gjennom egne erfaringer har jeg også møtt og irritert meg over jenter som jeg ikke kunne holde en intelligent samtale med. Det er nok mange av dem der ute desverre. Samtidig synes jeg at jeg blir dobbeltmoralsk når jeg sier dette ettersom jeg fort kan stå å rakke ned på mitt eget kjønn. Litt "self hating jew" syndrom. Det kan fort bli galt uansett hva man sier. Som med mange ting ender jeg opp med å minne meg selv på å holde balansen istedet for å se ting svart-hvitt. Det tror jeg vi alle kunne være bedre tjent med.

For leke med denne diskusjonen videre. Betyr det så fryktelig mye om mange jenter ikke er heftige debattanter? Hva er det de har som kanskje mange menn ikke har?

Dette kan være en interessant debatt, om vi klarer å holde det saklig og ikke begynner med meningsløs kjekling.

PS: Synes en moderator kan dra denne diskusjonen til sin egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TMHL - Det er jo kjempebra.

Hva synes du om dette -

Jente går bort til gutt på utested og tar på brystmusklene hans, kjenner godt og kommenterer i negativt retning.

Altså et personangrep og fysisk berøring.

Gutten tar på hennes bryster tilbake og kommenterer akkurat slik hun gjør

Han blir lagt i bakken av dørvaktene, og blir hentet av Politiet der han må tilbringe natten på glattcelle.

Hans sjef ser dette og han mister da jobben itillegg.

Dette skjedde med en kamerat av meg før jul.

Jeg diskuterte hendelsen med en jentegjeng på vorspiel, der alle har mastergrad eller bachelor i diverse tenketank fag og jeg ble både klappet til og helt øl på for mine meninger.

Ingen av mine meninger inneholdt skjellsord, personangrep eller aggressive toner/takter eller kroppspråk.

Det er slike situasjoner som gjør at mange gutter får ett oppriktig inntrykk av at jenter ikke kan diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For leke med denne diskusjonen videre. Betyr det så fryktelig mye om mange jenter ikke er heftige debattanter? Hva er det de har som kanskje mange menn ikke har?

For min del er det viktig da det er en av de tingene jeg liker å gjøre, å ha noe å diskutere, og om da motparten ikke takler det og tar det som personangrep funker det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så lurer jeg på hvor dere plukker opp alle disse jentene? Paradise hotell eller noe sånt? (Ikke for å skjære alle som er med der over en kam..). Skjønner at de ikke kan diskutere hvis de ikke innehar kunnskap. Det kan verken kvinner eller menn som ikke innehar kunnskap.

For det andre, det finnes mange intellektuelle jenter som kan det å diskutere. Her skjærer dere virkelig alle kvinner over en kam. Det er som om jeg skal si at ALLE menn ikke kan diskutere fordi dere er for bastant, ikke kan se flere sider av en sak og hvertfall ikke innrømmer at dere har feil. Alle menn er ikke sånn, men joda, en del av den mannelige befolkningen oppfører seg slik. Går man rundt med det synet om at alle gjør slik så selvfølgelig begynner man å tro på det.

Jeg oppfordrer virkelig dere menn som påstår at det er verdiløst å diskutere med en kvinne til å faktisk til å diskutere med en kvinne. Da er det en fordel at hun innehar kunnskap om temaet, selvfølgelig. Det er det uansett om det er en kvinne eller mann man diskuterer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Det er jo kjempebra.

Hva synes du om dette -

Jente går bort til gutt på utested og tar på brystmusklene hans, kjenner godt og kommenterer i negativt retning.

Altså et personangrep og fysisk berøring.

Gutten tar på hennes bryster tilbake og kommenterer akkurat slik hun gjør

Han blir lagt i bakken av dørvaktene, og blir hentet av Politiet der han må tilbringe natten på glattcelle.

Hans sjef ser dette og han mister da jobben itillegg.

Dette skjedde med en kamerat av meg før jul.

Jeg diskuterte hendelsen med en jentegjeng på vorspiel, der alle har mastergrad eller bachelor i diverse tenketank fag og jeg ble både klappet til og helt øl på for mine meninger.

Ingen av mine meninger inneholdt skjellsord, personangrep eller aggressive toner/takter eller kroppspråk.

Det er slike situasjoner som gjør at mange gutter får ett oppriktig inntrykk av at jenter ikke kan diskutere.

EDIT: Synd å høre om kameraten din. I slike situasjoner bør politiet se grundigere på hva som har hendt og ikke bare ta en konklusjon ut i fra den ene siden av saken. Samtidig var det både dårlig og svært umodent gjort av de jentene du diskuterte med. Ut i fra hva du forteller om skolegangen dems, skulle de klart å holdt seg saklig og respektert ditt syn, i stedet for å gå til personangrep mot deg.

Har full forståelse for at du og en del andre menn får et inntrykk av at jenter ikke kan diskutere når slike hendelser skjer. Og dessverre skjer det stadig. Men det er vice versa, da jeg har opplevd gutter som har trykt meg ned og ikke kan holde en saklig diskusjon, og derfor er det godt å møte på personer man kan prate ordentlig med.

Er det noe jeg har lært på veldig kort tid, er at man bør bruke fornuften og ikke følelsene - da følelsene kan føre til at man angriper en annen personlig, i stedet for å føre en fornuftig og saklig diskusjon. Og egentlig i alle situasjoner bør det være slik. Og det bør de fleste lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente går bort til gutt på utested og tar på brystmusklene hans, kjenner godt og kommenterer i negativt retning.

Altså et personangrep og fysisk berøring.

Gutten tar på hennes bryster tilbake og kommenterer akkurat slik hun gjør

Han blir lagt i bakken av dørvaktene, og blir hentet av Politiet der han må tilbringe natten på glattcelle.

Hans sjef ser dette og han mister da jobben itillegg.

Akkurat det der er et skikkelig typisk eksempel på dobbeltmoral for kjønn i Norge(og verden generelt) Helt greit å antaste en gutt, men det er grufult når det er en jente. Det er vel på grunn av dette man kan finne videoer av en 9 år gammel gutt som rapper om å riste stumpen mens to ypppige kvinner i bikini rister seg ved siden av ham(Skulle ønske jeg aldri så denne videoen). Hadde det vært ei ni år gammel jente med menn i speedos som jukket i luften ved siden av henne ville det vært noe helt annet. Det er nok tusen eksempler jeg kan komme på ang dette. Gutter kan gå i bar overkropp, med jenter er det ramaskrik. "Gutter blir aldri voldtatt, jenter voldtar aldri". Osv osv.

Desverre er nok de fleste av oss vanedyr og såpass påvirket av alle disse normene at vi lever etter det uten å tenke over det. Derfor kan jeg til delts skjønne hvorfor noen ville mene at det er verre når mannen tok på brystene hennes enn andre veien rundt. En kvinnes bryster har en helt annen symbolikk og verdi i vårt sosiale liv enn en manns har. Det vet vi alle godt. Derfor synes nok mange at det er verre å tafse på kvinnebryst, selv om handlingen er identisk. Jeg synes det kommer helt an på situasjonen, men generelt sett synes jeg ikke man skal ta på andre med mindre man vet det er greit. Better safe than sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere, jeg tror jeg fikk svar på det jeg lurte på med denne tråden:

Gutter har mange forskjellige meninger om jenter, og jenter klarer ikke la vær å argumentere de som har noe sterkere/særere meninger. (Noe som ikke er rart altså) Det hele går fra å være en rolig tråd til å bli en heftig diskusjon mellom kjønn. Det går fra å være en tråd med konkrete spørsmål til å bli en tråd med personlige erfaringer og følelser. Snart vil nok en eller annen moderator kose seg med det nødvendige - å stenge ned tråden, og om et par dager vil en ny tråd bli et nytt minefelt. Artige greier spør du meg, uansett hvor kranglete det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...