Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jah, hvem gidder å sutre? Og hvem i all verden truer med å gjøre d slutt i en diskusjon?? - Da er det på tide å skamme seg litt over eget kjønn :p

Dessverre alt for mange.. Hører stadig vekk på sutring over hvor dum kjærestene er, hvor idiot og egoistisk de er. Og det er både i den unge og eldre generasjonen. Men det er det følelsesmessige stadiet de holder seg til og prater ikke ut i fra fornuften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tråd blir vel ikke stengt for å være interessant med mindre Eirich er pålogget?

Uansett, vil bare skyte inn én sak her: Det står såvidt jeg kan se uimotsagt dette premisset som flere av jentene nå legger til grunn; nemlig at det er uutdannede/paradise/dumme jenter som blir emosjonelt utagerende i stedet for å holde seg til sak i diskusjon. Dette stemmer ikke. Jeg har gått 2 masterstudier og har eget selskap, og det er i disse miljøene jeg har møtt de fleste jentene jeg har omgått meg med til daglig. Hun som bet meg scorer over 120 på mensa, hadde over 5.5 i snitt ut av vgs og mastergrad. Det gjør ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javi - Der er vi enig.

Men om jeg går i bar overkropp om sommeren så roper jenter skjellsord til meg, kaster ting på meg osv.

Om en jente går i bikini i parken så er det akseptert.

Om jeg går i singlet på byen blir jeg nok utestengt ganske fort, om en jente går i en singlet/topp som viser mer enn min, sier ingen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javi - Der er vi enig.

Men om jeg går i bar overkropp om sommeren så roper jenter skjellsord til meg, kaster ting på meg osv.

Om en jente går i bikini i parken så er det akseptert.

Om jeg går i singlet på byen blir jeg nok utestengt ganske fort, om en jente går i en singlet/topp som viser mer enn min, sier ingen noe.

Hva annet forventer du i et feministisk land? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Tro det eller ei men slik er det hele livet for mange menn.

Det var endel av min oppvekst å se mødrene til klassekameratene, vennene, fotballen, nærmiljøet osv kjefte på fedrene eller mennene de var sammen med, det ble ikke diskutert det ble kjeftet og truet osv.

For meg virker det som det er en akseptert del av den vestlige kultur at kvinnen kan bli sint, sur, true, grine, skrike, rope, slå, sparke, bite og gjøre hva fanden hun vil fordi mannen er dum og forstår ikke henne.

Hun kan grine i fylla, kjefte deg huden full på fine lørdagsmorninger, sutre over et håndkle på gulvet eller beordre deg rundt til å følge hennes vilje.

Jeg har jobbet på IKEA og sett flere tusen kjærestepar der jenta beordrer og kjefter gutten rundt, jeg har også venner som har jobbet på Kino og forteller de ser akkurat det samme.

Og det er der meninger som jeg har kommer ifra, vi har ikke sett jenta som bruker logikk og er uenig men like fornøyd og blid.

Men fyfaen hvor vi har sett sutre grine kjefte helvete fra vi var 0år til nå.

Hadde gutter oppført seg slik hadde de blitt stemplet som psykopater fort som helvete og blitt sosialt utfryst av de fleste normale mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anya - Se for deg om det var en mann som oppførte seg slik.

Han ville mest sannsynlig endt opp i fengsel eller blitt en outsider.

Likestilling er så langt fra likt som det går ann.

JEg trenger ikke likestilling overalt , hele tida jeg, men gjensidig respekt har ingen vondt av :) ( Og ja, dessverre har du nok rett!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMHL - Tro det eller ei men slik er det hele livet for mange menn.

Det var endel av min oppvekst å se mødrene til klassekameratene, vennene, fotballen, nærmiljøet osv kjefte på fedrene eller mennene de var sammen med, det ble ikke diskutert det ble kjeftet og truet osv.

For meg virker det som det er en akseptert del av den vestlige kultur at kvinnen kan bli sint, sur, true, grine, skrike, rope, slå, sparke, bite og gjøre hva fanden hun vil fordi mannen er dum og forstår ikke henne.

Hun kan grine i fylla, kjefte deg huden full på fine lørdagsmorninger, sutre over et håndkle på gulvet eller beordre deg rundt til å følge hennes vilje.

Jeg har jobbet på IKEA og sett flere tusen kjærestepar der jenta beordrer og kjefter gutten rundt, jeg har også venner som har jobbet på Kino og forteller de ser akkurat det samme.

Og det er der meninger som jeg har kommer ifra, vi har ikke sett jenta som bruker logikk og er uenig men like fornøyd og blid.

Men fyfaen hvor vi har sett sutre grine kjefte helvete fra vi var 0år til nå.

Hadde gutter oppført seg slik hadde de blitt stemplet som psykopater fort som helvete og blitt sosialt utfryst av de fleste normale mennesker.

Og motsatsen til disse furiene?

Fyllasvin, konemishandlere og drittsekker som pryler unga med sadidistisk presisjon.

De finnes. I rikt monn.

:(

Det finnes sannelig både kvinnelige og mannlige utgaver av "partneren fra helvete".

Men om det er flere kvinnelige utgaver...?

Jeg vet ikke, men tror vel egentlig det er ganske likelig fordelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og motsatsen til disse furiene?

Fyllasvin, konemishandlere og drittsekker som pryler unga med sadidistisk presisjon.

De finnes. I rikt monn.

:(

Det finnes sannelig både kvinnelige og mannlige utgaver av "partneren fra helvete".

Men om det er flere kvinnelige utgaver...?

Neppe.

Ergo er det flere konemishandlende ungebankere enn kvinner som kjefter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere, jeg tror jeg fikk svar på det jeg lurte på med denne tråden:

Gutter har mange forskjellige meninger om jenter, og jenter klarer ikke la vær å argumentere de som har noe sterkere/særere meninger. (Noe som ikke er rart altså) Det hele går fra å være en rolig tråd til å bli en heftig diskusjon mellom kjønn. Det går fra å være en tråd med konkrete spørsmål til å bli en tråd med personlige erfaringer og følelser. Snart vil nok en eller annen moderator kose seg med det nødvendige - å stenge ned tråden, og om et par dager vil en ny tråd bli et nytt minefelt. Artige greier spør du meg, uansett hvor kranglete det blir!

Så lenge folk holder seg saklig og ikke slenger direkte dritt så blir den ikke stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge folk holder seg saklig og ikke slenger direkte dritt så blir den ikke stengt.

Godt å høre, for dette var interresant!

Bare jeg som blir mer og mer usikker på hvordan samfunnet vårt egentlig er skrudd sammen ift kjønn? For jeg tror mange her har rett når det gjelder at kvinners ekstreme oppførsel ikke blir sett kritisk på. Samtidig kjenner jeg et enormt press når det gjelder kropp og utseende, og jeg FØLER det kommer fra menn. Men om presset til å se ut som vs-modeller også er skapt av kvinner. Er vi rett og slett det ødeleggende kjønnet? Det destruktive, både for oss selv og andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Linjemann - Jeg finner den ikke frem nå, men den største studien om husarbeid og vold viste at i Skandinavia gjør mannen både mer husarbeid og blir slått langt oftere enn han selv slår. Om du absolutt skulle lure på hvor dette står så er det i arkivet til datingmagasinet som er skrevet av Preben Z. Møller

En studie gjort ved NTNU med konklusjonen publisert i VG viser også at norske kvinner slår norske menn langt oftere -http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=2904483

Det er også en lignende studie gjort med norske dørvakter som viser at de blir slått, sparket og utsatt for vold langt langt langt hyppigere av kvinner enn menn.

Politikvinner hisser også opp situasjoner mye oftere enn Politimenn og jeg har selv blitt slått som det synger i hodet med en pisk av en Politikvinne fordi jeg stod foran hesten hennes og dekket hennes sving til høyre og det likte hun ikke.

Det finnes også et utall studier gjort av blant annet en sosiolog i verdensklassen Willy Pedersen og Hertz som viser at kvinner også slår barn mest.

(Ingen av dem har utført denne) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016566

Jeg driter i hva folk sier, jeg så ikke fedre kjeppjage mødre rundt på Norway cup eller på klasseturene men fy og faen i helvete som fedrene fikk gjennomgå for den minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hehe.. Du understreker på en måte poenget mitt selv her. Det er ingen som sier at ALLE er slik, men de fleste argumenterer på den måten. Jeg vil heller tro at jenter seg i mellom snakker på en helt annen måte, fordi deres syn på ting og måte å snakke på er unikt ift hvordan menn diskuterer og snakker om ting, derfor vil ikke du ha samme oppfatning som det vi har og vice versa.

Det er ganske feigt å ta den siden hvor du kan avkrefte ethvert argument på bakgrunn av antagelsene dine. Herlig sirkelargumentasjon, bro.

En tråd blir vel ikke stengt for å være interessant med mindre Eirich er pålogget?

Uansett, vil bare skyte inn én sak her: Det står såvidt jeg kan se uimotsagt dette premisset som flere av jentene nå legger til grunn; nemlig at det er uutdannede/paradise/dumme jenter som blir emosjonelt utagerende i stedet for å holde seg til sak i diskusjon. Dette stemmer ikke. Jeg har gått 2 masterstudier og har eget selskap, og det er i disse miljøene jeg har møtt de fleste jentene jeg har omgått meg med til daglig. Hun som bet meg scorer over 120 på mensa, hadde over 5.5 i snitt ut av vgs og mastergrad. Det gjør ingen forskjell.

Og når har noengang IQ, snitt og akademisk bakgrunn hatt noe å si for hvor intelligent man er?

Han sidestiller det jo ikke i det hele tatt? Han snakker om kjeftete kvinner, så skriver linjemannen at motparten blir konemishandlere - Negativ understreker jo bare at det er en dårlig sammenligning.

Det kom ikke så tydelig frem i så fall. Hvis det var det som var ment er jeg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg skal innrømme at første inntrykk blir delt av først utseende men samt hvordan introduksjon blir utført. Ja jeg legger merke til utseende, men jeg blir for personligheten. Hvis hun har en nydelig personlighet men samt ser vakker ut så er det bare en utrolig fin bonus.

2. Mange av de Victoria Secret-modellene er vakre MEN de er alt for fragile virker det som, hvis du tar på henne så brekker hun opp i deler. Så nei jeg er ikke helt fan av så tynne og små jenter.

3. Ja det er virkelig tøft med sterke jenter! Det at visse menn faktisk må føle seg usikker på kvinner som trener og i tilfeller der kvinnene faktisk er rett og slett sterkere enn menn, det synes jeg bare er latterlig. Kvinner må da vel få lov til å trene, få nydelige reslutater som menn uten å måtte ha så sykt mange i mot. Jeg personlig godtar og liker jenter som kommer for å trene ordentlig og oppnå reslutater, men jeg misliker jenter som kun kommer på treningssentre for å vise seg frem til andre. De tar bare unødvendig opp med plass og dette gjelder ikke kun for jenter når det er sagt! Har sett så utrolig mange gutter som tror de er noe spesielt og er der for å impress the ladies. Skal du ikke være serriøs når du trener så stikk og lek et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...