Gå til innhold

Hva synes dere om Crossfit?


Alex86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13.1 var latterlig spør du meg. Men nå er det en gang sånn at dette er en konkurranse - og ikke en treningsøkt.

Så den er ikke et argument i seg selv for å ikke trene crossfit. Finnes jo latterlige og skadelige konkurranser i nesten alle idretter uten at man advarer mot treningsformen av den grunn.

Et eksempel er ultraløp på 100K+ ikke akkurat sunne greier, men det betyr ikke at løping er på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Crossfit ser veldig gøy ut, sosialt og spennende og teamwork i massevis.

Det er også kult at de har gjort det kult/politisk korrekt for menn å trene i bar overkropp, kroppsbygging manglende evne til å tiltrekke seg karismatiske og kule mennesker har gjort det motsatte - en må dekke seg til på vanlige gym.

Men jeg ble litt skuffet når jeg under en middag blir fortalt av daglig leder på en bestemt crossfit at han hadde omtrent hatt sex med alle jentene i sin pod og at norske jenter er sluts. Nei, norske jenter ikke sluts og ikke fortell meg det som er norsk, som om jentene i hans land er noe bedre.

Det er en spesiell holdning å ha når du fremstår som super kul og teamfriendly på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ble litt skuffet når jeg under en middag blir fortalt av daglig leder på en bestemt crossfit at han hadde omtrent hatt sex med alle jentene i sin pod og at norske jenter er sluts. Nei, norske jenter ikke sluts og ikke fortell meg det som er norsk, som om jentene i hans land er noe bedre.

340xj.gif

bunk-the-wire.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler absolutt crossfit! Hver økt er det et nytt program og man blir stadig utfordret ved å gjøre nye øvelser. Øvelsene kommer også med ulike nivåer så du kan tilpasse treningen etter dagsform eller ferdigheter. Det er også en suveren blanding av utholdenhet og styrke :) eneste minuset er at omteknikken er feil, kan man få skader i rygg osv. men det gjelder vel uansett hva man trener vil jeg tro..Det er iallefall veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler absolutt crossfit! Hver økt er det et nytt program og man blir stadig utfordret ved å gjøre nye øvelser. Øvelsene kommer også med ulike nivåer så du kan tilpasse treningen etter dagsform eller ferdigheter. Det er også en suveren blanding av utholdenhet og styrke :) eneste minuset er at omteknikken er feil, kan man få skader i rygg osv. men det gjelder vel uansett hva man trener vil jeg tro..Det er iallefall veldig moro!

Og det er helt legit, men over tid sliter jeg med å se vinningen annet enn det sosiale og for å vedlikedholde.

Coach Sommers sa det fint.

Dilettantes (those people who merely dabble with new program after new program) usually jump ship as soon as the training either gets hard or boring - thereby ensuring that they will never be good at anything.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Vel det for meg illustrerer at Crossfit nødvendigvis ikke bare handler om trening, men også mye om status og sex.

4863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...